pandee 11.03.2012 15:30:33 | |
---|
Oon nyt tyytyväinen et tuli avattua tää keskustelu ja etten ole ainoa jota kyseinen tyyppi on yrittänyt kusettaa.. En vain ymmärrä sitä et kuka viitsii nähdä noin paljon vaivaa muutaman kympin takia.. Tilisiirroissa henkilöllisyyden saa aina selville ja kuitenkin lähetetyt viestit yms tukee, että kauppoja on tehty. Tajuukohan ne itsekään syyllistyvänsä petokseen. Pakko olla kyse jostain mielenhäiriöstä niinkuin sen Länsmanssin tapauksessa. Eikai kukaan muutenkaan maksa koko summaa suoraan tilille??? Se mikä ei tapa, sattuu ihan vitusti! |
oiva tumpeloinen 11.03.2012 15:34:51 | |
---|
blues guitar: Parempi se huono kuvakin on kuin ei mitään. Myyjän oma moka jos jää kaupat tekemättä kuvan puuttumisen takia. Ei todellakaan tarvitse olla mikään järkkäri tasoinen kuva. Nykyisillä kännyköillä saa aivan riittävän tasoisia kuvia myynti-ilmoitukseen jos valaistus on ok. IPhonella olen itse kuvannut omiin ilmoituksiin. Niin......halvoissa kameroissa ei todellakaan ole kummoinen kamera. Ja kaikilla ei ole IPhonea....... |
Jucciz 11.03.2012 15:57:00 | |
---|
oiva tumpeloinen: Niin......halvoissa kameroissa ei todellakaan ole kummoinen kännykkä Ja kaikilla ei ole IPhonea....... Oma kommenttini oli kieli poskessa kirjoitettu, en oikein usko sen todennäköisyyksiiin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
oiva tumpeloinen 11.03.2012 15:58:52 | |
---|
Jucciz: kännykkä Oma kommenttini oli kieli poskessa kirjoitettu, en oikein usko sen todennäköisyyksiiin. =) Pitäis varmaan joskus lukea kirjoituksensa ennen lähettämistä. Mut jos noista kahdesta viestistä pystyis jotenkin päättelemään sisällön ilman aiemman viestini korjausta. |
rheinone 11.03.2012 16:13:05 (muokattu 11.03.2012 16:16:34) | |
---|
pandee: Oon nyt tyytyväinen et tuli avattua tää keskustelu ja etten ole ainoa jota kyseinen tyyppi on yrittänyt kusettaa.. En vain ymmärrä sitä et kuka viitsii nähdä noin paljon vaivaa muutaman kympin takia.. Eihän tossa nyt ollu vaivaa ku yks puhelinsoitto. Helppoa fyrkkaa. Ja toiveenahan oli saada reilu parisataa. Tilisiirroissa henkilöllisyyden saa aina selville ja kuitenkin lähetetyt viestit yms tukee, että kauppoja on tehty. Tajuukohan ne itsekään syyllistyvänsä petokseen. Pakko olla kyse jostain mielenhäiriöstä niinkuin sen Länsmanssin tapauksessa. Yleensä näissä tapauksissa rahat pyydetään siirtämään jonkin kolmannen osapuolen tilille. Tai niin ainakin kävi kun itse jouduin kusetuksen uhriksi. Eikai kukaan muutenkaan maksa koko summaa suoraan tilille??? Veikkaan että sinisilmäisiä löytyy vielä tästä maasta reilusti. E: Eikä suoraan tilille maksamisessa tietenkään oo mitään ongelmaa jos on varma myyjän henkilöllisyydestä. |
Boltsa 11.03.2012 21:43:42 | |
---|
pandee: Eikai kukaan muutenkaan maksa koko summaa suoraan tilille??? Riippuu täysin myyjästä. Olen itse maksanut muutamaan otteeseen aika huomattavankin summan esim sellaiselle m.net käyttäjälle, joka on aktiivinen kirjoittaja tai tuttu m.netistä jo vuosien takaa. Ei ole tarvinnut pettyä. Sen sijaan henkilölle, joka on esim rekisteröitynyt kaksi päivää sitten ja pikaviestit ovat suurin piirtein ainoa yhteystieto, niin en kyllä koskaan maksaisi tilille suoraan. Boltsa |
StevieRayVehkakoski 12.03.2012 10:17:17 | |
---|
Jos saa puhelimella kaverin kiinni niin mä kysyn aina koko nimen ja osoitteen, aika usein vetää kusettajan jäähän kun pitäisi osoite kertoa eikä meinaa heti keksiä mitään tekaistua osoitetta. You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
Räkkipeli 12.03.2012 10:56:38 (muokattu 12.03.2012 10:57:42) | |
---|
Sama tyyppi lähti tajoamaan mulle samasta numerosta Jacksonin piiriä. Yritti vielä tingata hintaa ylös. Omien sanojensa mukaan oli Vaasassa. Ja kun hinnasta päästiin sopuun ja piti alkaa sopimaan maksusta, ei enään kuulunut mitään kun en suostunut perinteiseen rahat tilille ja paketti postiin -meininkiin. Näitähän nämä. E: Joo, itseasiassa se keskustelu loppu siihen kun kysyin tarkempia tietoja henkilöstä. :D "Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä." |
Arttu_Ace 12.03.2012 15:42:42 | |
---|
pandee: Eikai kukaan muutenkaan maksa koko summaa suoraan tilille??? Kyllä minä olen maksanut, ja joka kerta saanut tuotteeni. :) Myös myydessä on sama onnistunut hyvin. En esimerkiksi halua jonkun 35€ Behringeriä myydessä pyytää 17€ lähetys- ja postiennakkokuluja. Enkä toisaalta maksaakaan ostaessani. Pointti on siinä - kuten niin moni jo täällä totesi - että pitää olla riittävä varmuus kauppakumppanin henkilöllisyydestä. Kicking ass like never before! |
_wellu_ 12.03.2012 17:03:22 | |
---|
Mullekkin Jani Porista tarjosi orkkisfloikkaa, "löytyy kyseinen floyd rose kromisena, tarjoa" Kysyessä miltä vuodelta, mistä kitarasta ja tuleeko kielilukot, jouset, jousilevy ym. mukaan ei enää vastausta tullut. Kauppamiehiä tämä Jantsa. www.the-wake.net |
YAMAHA 12.03.2012 17:17:37 | |
---|
0458563354 numerosta tarjottiin Digitech Whammy DT uusi kaikki liput ja laput löytyy ei saa kuvia pedaalista, eikä lähetä postiennakolla ...rahat suoraan tilille ja hintaa 120€ ...voi perkele että on halpa PISTÄKÄÄ NUMERO MUISTIIN Mika |
inrock 12.03.2012 22:11:27 (muokattu 12.03.2012 22:14:13) | |
---|
Mä aina ostaessani ja myydessäni kamaa (soittokamaa) täällä, tarkistan kauanko hän on ollut rekisteröityneenä ja millainen meininki muuten on. Useinmiten kuitenkin on mun osalla hoitunu nuo kaupat meiningillä rahat tilille, loota postiin. Nyttenkin on meneillään kaupat kitarasta. Ite oon yleensä ottanu tuotteen hinnan päälle vielä postikulut meiningillä "Pistätkö tuohon summaan x vielä vaikka 15€ niin sillä lähtee loota matkaan". Jotenkin sujuu luontevasti, vaikka ei kieltämättä ole se kaikista järkevin tapa. Tietenkin jos "asiakas" haluaa tuotteen kulkevan eri tavalla, sekä maksujen hoituvan eri tavalla, en ole alkanut pullikoimaan vaan homma on hoidettu siten että molemmat on tyytyväisiä :) Huijareita ei ole tullut vastaan, enkä ole ketään huijannut! E: Ja kuvia tullee laitettua. En kyllä ite ostaisi kitaraa ilman kuvia/tietämättä toverin nimeä. Kaikki muu on paskaa paitsi kusi. |
Uto 13.03.2012 08:47:55 (muokattu 13.03.2012 08:48:16) | |
---|
Yritti näköjään kusettaa meikäläistäkin, en ollut lukenut tätä ketjua joten numero ei ollut tuttu. Melkein menin halpaan. "Terve, löytyisi weberin mini mass porista Ehjä ja hyväkuntoinen. Tarjoa" Saatiin jo hintakin sovittua jonka jälkeen pyysin vielä kuvaa ja sen sainkin. Mutta tarkistin sitten vielä huvikseni googlella ja sieltä löytyi sitten samainen kuva jonkun jenkkimyyjän sivulta. Se siitä sitten. Tästä lähtien laitan kyllä numeron näkymään vain kirjautuneille. |
Skebaristi 13.03.2012 08:48:53 | |
---|
Ensimmäisessä viestissä mainitusta puhelinnumerosta myyjä laittoi viestiä koskien ostoilmoitustani. Laitoin eilen ilmoituksen Fulltone OCD:sta ja Maxon OD-808:sta. Tänä aamuna 7:17 tuli viestiä, jossa tarjotaan molempia. Tässä vaiheessa alkoi jo haiskahtaa. Pyysin kuvaa, jolloin heppu lähetti 3kpl kuvia, jotka on otettu suoraan googlen kuvahausta ensimmäisten hakutulosten joukosta. Myyjä sanoi olevansa Porista. |
the-Antero 13.03.2012 09:36:01 | |
---|
Mikä vittu teitä Porilaisia vaivaa :D kysele siltä Maxonista hankalia kysymyksiä ja tarjoa 50€ kun se on vanha :P Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Boltsa 13.03.2012 09:43:59 | |
---|
the-Antero: kysele siltä Maxonista hankalia kysymyksiä ja tarjoa 50€ kun se on vanha :P Tai sit kysyy jotain älytöntä tyyliin "Onko sen chorus-ominaisuus toiminut miten hyvin kun niissä on netin keskustelujen perusteella ollut paljon ongelmia?" Boltsa |
slapvete 13.03.2012 09:53:08 | |
---|
inrock: Mä aina ostaessani ja myydessäni kamaa (soittokamaa) täällä, tarkistan kauanko hän on ollut rekisteröityneenä ja millainen meininki muuten on. Useinmiten kuitenkin on mun osalla hoitunu nuo kaupat meiningillä rahat tilille, loota postiin. Nyttenkin on meneillään kaupat kitarasta. Jep. Rehellisiä ihmisiä on vielä, mutta valitettavasti nuo venkoilijat ovat lisääntymään päin. Rekisteröityneisyysaika, puhelinnumero ja vastaava osoite auttavat ruotimaan jyvät akanoista. Jos en voi etäisyyksien takia tsekata romuja henkilökohtaisesti, on hyviä kuvia löydyttävä. E-mail -osoitteen tai puhelinnumeron pläjäyttäminen googleen on helppo tapa saada lisäinfoa. Kyllä hyvin menneissä kaupoissa on aina olleet perusasiat kunnossa: hyvä kommunikaatio hyvällä suomen kielellä, henkilötietojen ja puhelinnumeron antaminen yskimättä, osoitteen löytyminen, testausmahdollisuus ja jos ei naamakkain ole päästy asiaan, nopea tavaran lähetys. Herkkänahkaisemmaksi oon tosin tullut, nykyään jos puhelimen päästä haistan yhtään mitään eskottelua tai venkoilua, niin jätän homman sikseen. Joskus voi olla, että kyseessä ehkä on ollut vain geezeri, joka ei tajua että olisi pääsemässä eroon molemmille turvallisella käytännöllä myymästään tavarasta reiluun hintaan pyytämänsä utopisen summan sijaan... mutta collateral damagea sattuu. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
rheinone 13.03.2012 09:54:21 | |
---|
Uto: Tästä lähtien laitan kyllä numeron näkymään vain kirjautuneille. Kaunis ajatus, mutta kyllä nää jantterit osaa rekisteröityä mnetin jäseniksi. Kun meikäläistä kusettivat viitisen vuotta sitten, pyysin lähettämään yhteystiedot pikaviestillä. Sieltähän ne tuli ku apteekin hyllyltä. Tulee nyt kyseenalaista julkisuutta porilaisille... Mutta joo, silloinen kusettaja oli Porista. Kuulin Porin poliisilta että jamppa oli tehnyt tovereineen nettihuijauksia reilun 10000 euron edestä ja olikin lähdössä näistä ja edellisistä vastaavista rötöksistä lusimaan. Tiedä häntä, vaikka sama heebo heiluis taas vapaana. Nykyäänhän poliisilla ei oo paukkuja tutkia tällaisia tapauksia lainkaan, koska niiden määrä on kasvanut räjähdysmäisesti. |
Skebaristi 13.03.2012 09:55:11 | |
---|
Boltsa: Tai sit kysyy jotain älytöntä tyyliin "Onko sen chorus-ominaisuus toiminut miten hyvin kun niissä on netin keskustelujen perusteella ollut paljon ongelmia?" Haha! :D Perhana kun ei tullut mieleen. Ehdin jo vastata myyjälle "Kuvasi on näköjään otettu Googlen kuvahausta ja numerosi on mainittu m.netin kusetusyritysketjussa. En taida tehdä tarjousta tällä kertaa." Ei tullut vastausta.. Toivottavasti torilla liikkujat ovat tarkkana ja pitävät maalaisjärjen mukana toiminnassa, etteivät tule kusetetuksi. Ei ollut ensimmäinen kerta, kun ostoilmoitukseen vastasi koijari. |
slapvete 13.03.2012 10:02:19 | |
---|
rheinone: Kaunis ajatus, mutta kyllä nää jantterit osaa rekisteröityä mnetin jäseniksi. Kun meikäläistä kusettivat viitisen vuotta sitten, pyysin lähettämään yhteystiedot pikaviestillä. Sieltähän ne tuli ku apteekin hyllyltä. Ne pitää pystyä verifioimaan jotenkin. Jos eniro heittää numeron ja osoitteen synkkaan, ollaan jo paremmilla vesillä. Itse viimeksi kaukokauppoja tehdessä bongasin myyjän netistä myymässä autoaan. Nimi, numero ja sijainti matchasivat, samoin hänen antamansa osoite ja numeropalvelun info. Pelkkä sikaviesteily ja prepaidit haiskahtaa urpoteineiltä tai huijareilta, kummassakaan tapauksessa ei homma mene sujuvasti. Why bother? Ainahan voi mennä varmistelussa pitemmälle, ja pyytää kopion passista sekä kaverin kuvan poseeraamassa päivän hesarin kanssa. Ja laittaa poliisin cc:ksi emaileihin. Kannattaa aina googletella ja mnet-hakuila heeboja ja e-mailosoitteita. Vaikkei kyseessä olisikaan huijari, voi löytää myytävän soittimen tai laitteen historiasta hassunhauskoja tietoja. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |