BigPapa 27.02.2012 16:11:51 (muokattu 27.02.2012 16:14:12) | |
---|
ept: Aivan turhaa höpötystä. Dubloista vaan telineet kaapelin alle, niin johan tulee ilmavuutta soittoon. Ja samalla lattian betoniraudoituksen aiheuttamat häiriöt poistuvat. Koivuhalko ajaa periaatteessa saman asian, kuin dublo-palikat, mutta ainakin raskaampi mättö saattaa kuulostaa puisevalta. -- PeTe Puulattiassa ei ole betoniraudoitusta, mites silloin. Sillonhan tosin raudoitus ei aiheuta häiriöitä ilman Dublojakaan. |
Karvamammutti 27.02.2012 16:19:18 | |
---|
BigPapa: Puulattiassa ei ole betoniraudoitusta, mites silloin. Sillonhan tosin raudoitus ei aiheuta häiriöitä ilman Dublojakaan. Se lakkapinta saattaa sisältää mikroskooppisia määriä rautapölyä tai muita metalleja. Parempi pelata varman päälle ja laittaa ne leekot sinne kuitenkin. Ja asiaan: Markkinamiesten humputuksia moiset teknokaapelit. Hyvälaatuinen kaapeli + hyvät plugit = Hyvä piuha. |
Zeeboo 27.02.2012 16:24:17 | |
---|
BigPapa: Puulattiassa ei ole betoniraudoitusta, mites silloin. Sillonhan tosin raudoitus ei aiheuta häiriöitä ilman Dublojakaan. Koska puulattiaa ei ole maadoitettu, voi olla riski ettei soundi ole kovin manläheinen. Tässä tapauksessa Dublot vaan huonontavat tilanetta. White men can't Monk |
Numb 27.02.2012 16:27:25 | |
---|
Zeeboo: Koska puulattiaa ei ole maadoitettu, voi olla riski ettei soundi ole kovin manläheinen. Tässä tapauksessa Dublot vaan huonontavat tilanetta. Duplot vaihdetaan tällöin kiviin. Problem solved. Malmikiviä käyttämällä voi soundia säätää haluamaansa suuntaan. Lanke trr gll -Kurt Schwitters |
Krice 27.02.2012 16:57:28 (muokattu 27.02.2012 16:57:54) | |
---|
Objektiivinen totuus löytyy kokeilemalla. Jos kokee, että joku piuha säilyttää soundin paremmin niin mitäpä siihen on sanomista. Kestävyyskin selviää vasta käyttämällä johtoa kauemmin. Itse olen pitänyt Fenderin kangasjohdosta, kevyt ja mukava käyttää. Jotkut muovipäällysteiset johdot on sellaisia hiton paksuja ja kankeita tunkkeja. |
BigPapa 27.02.2012 16:58:54 | |
---|
Krice: Jos kokee, että joku piuha säilyttää soundin paremmin niin mitäpä siihen on sanomista. Itse käytän noita Whirlwindin tallentavia piuhoja. |
Jungleman 27.02.2012 18:40:22 | |
---|
BigPapa: Itse käytän noita Whirlwindin tallentavia piuhoja. Aah, vihdoinkin ymmärrän mitä isot pojat tarkoittavat sanoessaan: "otetaas narulle"! Liikaa säätöä. |
Old Joe 27.02.2012 18:42:03 | |
---|
Zeeboo: Neutrikin tai Switchcraftin plugit, hyvälaatuista mikrofonikaapelia, vaikka C128-Mu, ja hetki askartelua kolvin kanssa. Se on siinä. Tällä reseptillä rakentelin monet vuodet mm. kouluihin kaapeleita. Kestivät oppilaitten käsittelyä vähintäänkin yhtä hyvin kuin tehdastekoiset kaapelit. Taskerin C-128 mikkikaapeli on hyvää kamaa ja väreissäkin löytyy. Kai siellä kaapelissa signaali muuttuu, jos riittävän tarkkoja mittalaitteita käytetään sen havaitsemiseen. Ylipitkät narut on sitten asia erikseen. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |
Ziggy Bubba 27.02.2012 19:02:32 (muokattu 27.02.2012 19:06:36) | |
---|
Jotenkin tämä äärimmäinen "hi-fidelity" ja kitarakamat on kummallinen yhdistelmä. Nimittäin lähes kaikki kitarakamat värittävät soundia aika radikaalisti, minkä takia siis se soundin tarkkuus ole enää kovin merkityksellinen tekijä. Tärkeintä on, että soundi on haluttu. Sähkökitara ei myöskään soi kovin korkeilta taajuuksilta, joten vain koirien & lepakoiden (siis niiden eläimien) kuulemien taajuuksien toistuminen ei ole tarpeen. Kaikista päättömintä tällainen hifistely on musta yhdistettynä johonkin vintage fuzzeihin, sillä tosi iso osa noiden purkkien viehätystä on just sen soundin totaalinen "tuhoaminen" ainakin dynamiikan ja taajuuskaistan suhteen. Massiivinen osa kitarapedaaleista tuottaa vielä sitä hifistin pahinta painajaista, eli säröä. Hui. Eli kuten on aiemmin todettu, kitarapiuhan tulee olla kestävä ja häiriötön - se ei sovi sen huonommin rockiin kuin jazziin, eikä se tiukenna botnea. Se vain hoitaa signaalin paikasta toiseen. E: Ite käytän alle 6m piuhoja, joiden plugit on pääasiassa Neutrikia ja letkut Cordialia. |
kärsä 27.02.2012 22:42:38 | |
---|
Ainoa piuha mikä itselläni on kestänyt moitteetta on kangaspintainen dimarzion peruskaapeli. Toimii ja ei rutise. Varmaan yli kymmenen vuotta jo moitteetta. Totuuden nimissä sanon, että ekan vastaavan vein takuuseen Levytukkuun viikon sisällä, mutta toinen yksilö oli kestävä. Ekassa oli joku valmistusvirhe. |
Dominaattori 28.02.2012 01:14:15 | |
---|
kärsä: Ainoa piuha mikä itselläni on kestänyt moitteetta on kangaspintainen dimarzion peruskaapeli. Toimii ja ei rutise. Varmaan yli kymmenen vuotta jo moitteetta. Totuuden nimissä sanon, että ekan vastaavan vein takuuseen Levytukkuun viikon sisällä, mutta toinen yksilö oli kestävä. Ekassa oli joku valmistusvirhe. Mulla on ollu nyt kolmisen vuotta noita kangaspäällysteisiä DiMarzion kaapeleita erittäin epämääräisessä mutta aktiivisessa käytössä. Hyvin on kestänyt, se on pääasia mulle. Örp |
Ekku01 28.02.2012 05:30:50 (muokattu 28.02.2012 05:31:39) | |
---|
kärsä: Ainoa piuha mikä itselläni on kestänyt moitteetta on kangaspintainen dimarzion peruskaapeli. Mulla kesti tommonen muutaman vuoden, sitten murtui keskeltä. En edes huomannut ongelmaa koska se oirehti niin, että alkoi syödä saundia vähitellen. Sitten jossain vaiheessa ihmettelin kun vahvistimesta ei lähde säröä eää lainkaan vaikka gainit olisi täysillä. Sen jälkeen ostin Custom Shopista Spectraflexin Vintage-piuhan jolla on "ikitakuu". Suomessa kun ei kai oikein voi antaa ikuista takuuta, kysyin ostaessani, miten käytäntö toimii tämän kanssa ja myyjä sanoi, että he lupaavat 25 vuoden takuun. Riittää mulle mainiosti! "Joh. 3:16" |
arppah8 28.02.2012 08:54:13 | |
---|
Ekku01: Sen jälkeen ostin Custom Shopista Spectraflexin Vintage-piuhan jolla on "ikitakuu". Suomessa kun ei kai oikein voi antaa ikuista takuuta, kysyin ostaessani, miten käytäntö toimii tämän kanssa ja myyjä sanoi, että he lupaavat 25 vuoden takuun. Riittää mulle mainiosti! Mulla hajos toinen plugi mokomasta kolmen vuoden jälkeen. Fatsoflex on kyllä kestänyt jo kuutisen vuotta. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Tympee Huttunen 28.02.2012 09:05:33 | |
---|
Mulla on huonossa maineessa olevat Proelit kestäneet yli kymmenen vuotta. Johonkin juotin päät uusiksi, kun olin mielenkiinnosta ne avannut ja sössinyt vedonpoiston. |
Ekku01 28.02.2012 14:52:49 (muokattu 28.02.2012 14:54:07) | |
---|
arppah8: Mulla hajos toinen plugi mokomasta kolmen vuoden jälkeen. Fatsoflex on kyllä kestänyt jo kuutisen vuotta. Eikös se mene takuun piikkiin, siis mikäli ostit Custom Shopista? Vai tarkoititko sitä Dimarzion piuhaa? "Joh. 3:16" |
Tinippa84 28.02.2012 15:22:04 | |
---|
|
arppah8 28.02.2012 15:28:21 | |
---|
Ekku01: Eikös se mene takuun piikkiin, siis mikäli ostit Custom Shopista? Vai tarkoititko sitä Dimarzion piuhaa? Eiku Spectran Vintage. Enpä hoksinut takuuhommia, äkkiähän siihen Neutrikin kulmaplugin laittoi. Tosin se vintage-ulkonäkö katos mutta so not. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Terry Pantheras 28.02.2012 16:40:23 | |
---|
Jazz-piuha... Voi vitunki! :D MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP
Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola |
Seba 28.02.2012 20:29:11 | |
---|
Terry Pantheras: Jazz-piuha... Voi vitunki! :D Matsaa jazz-tupakan kanssa. 4 kieltä, 10 sormea? |
Terry Pantheras 28.02.2012 21:16:26 | |
---|
Seba: Matsaa jazz-tupakan kanssa. Joo, luulee kuulostavansa paremmalta ja asiat tuntuvat muutenkin luistavan... MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP
Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola |