Aihe: IBANEZ TS808 vs. MAXON OD-808
1 2
fox
12.04.2018 14:43:01 (muokattu 12.04.2018 14:45:26)

mungiisi: Kiitos, täytyypä etsiä tuo käsiini!

Ei kovin usein näy myynnissä, pelkään mä. Koitin tuota silmällä pitäen kattoo hätäsesti fleaBaysta niin ei ainuttakaan.. Mutta hih, Amatsoonista löytyis..
https://www.amazon.com/Ibanez-Untold-Story-Paul-Specht/dp/B000XXEQA4

Eihän sitä sitten käy kiistäminen jos piiri tosiaan on samanlainen. Olen elänyt siinä käsityksessä että ei olisi. Erilaiselta ne kuitenkin kuulostavalta, itse tykkään enemmän OD808:sta.

Tuota Ibanees-kirjaa kun lueskelin, John Lomas siellä ruoti noita operaatiovahvistimia, ja totesi että "paras" oli tuota JRC 4558 D:tä hitusen kalliimpi sisäänostohinnaltaan ollut 75558, "heikoin esitys" sitten JRC 2043 DD. Muuten, Lomasin ja Bill Cummiskeyn tutkimusotanta TS 9:sta oli sellainen, että niitten tsekkaamista 95%ssa oli tuo 75558 chippi.
Suoraa lainausta: "He preferred thecleaner, clearer tone of the 75558 chip to the warmer tones of the JRC 4558 D"
Pitäis joskus suorittaa "empiiristä tutkimusta" miten nuo "läntiset" tuplaoparit tuossa soundailee.. Yleensä, jos/kun teen 808-kloonia niin kyllä mä niihin laitan holkkikannan, joten piirin vaihto on tyystin helppoa..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
SirElwood
12.04.2018 15:02:56
fox: Pitäis joskus suorittaa "empiiristä tutkimusta" miten nuo "läntiset" tuplaoparit tuossa soundailee.. Yleensä, jos/kun teen 808-kloonia niin kyllä mä niihin laitan holkkikannan, joten piirin vaihto on tyystin helppoa..

Kokeile OPA2134 ja TLC2272. Itse en ole muita enää viitsinyt edes käyttää. Etenkin tuo OPA2134 osuu kuulohermoon.
fox
12.04.2018 15:14:37

SirElwood: Kokeile OPA2134 ja TLC2272. Itse en ole muita enää viitsinyt edes käyttää. Etenkin tuo OPA2134 osuu kuulohermoon.

Ok, kiitosta! Mites olis TLO72?? Kun noita näyttää olevan lootassa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
SirElwood
12.04.2018 15:24:02
fox: Ok, kiitosta! Mites olis TLO72?? Kun noita näyttää olevan lootassa.

No mikä ettei. Minulla tosin ei ole siitä oikein mitään mielipidettä, en nimittäin muista milloin olen moisen viimeeksi TS-piiriin laittanut. Kauan sitten.
Shredator
12.04.2018 16:19:51

SirElwood: No mikä ettei. Minulla tosin ei ole siitä oikein mitään mielipidettä, en nimittäin muista milloin olen moisen viimeeksi TS-piiriin laittanut. Kauan sitten.

Mulla on yksi klooni missä tuollanen. Ei se sitä perussoundia hirveästi muuttanut, ehkä vähemmän keskialuekorostusta. Suurempia muutoksua tulee parin vastuksen muutoksella :)
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
SirElwood
12.04.2018 17:48:15
Shredator: Suurempia muutoksua tulee parin vastuksen muutoksella :)

Niinhän niitä tulee, ja kondensaattoreiden vaihdoilla myös. Viimeiset silaukset sitten opareilla.
Sotakoira Musti
14.04.2018 14:12:12
Onkos kukaan ketjulaisista kokeillut Uraltonen kiljuputkea jotta mitenkäs vastaa alkuperäistä? Kyseessä siis rakennussarja joka 808-klooni ja mukaan tulee erilaisia opareita. Juttelin puljun omistajan kanssa ja vaikutti kyllä mielenkiintoiselle projekteille. Voisi ottaa työn alle ja saisi samalla hyvää kolvausharjoitusta.

Ja ei, tämä ei ole maksettu mainos. En vaan itse ole perehtynyt juurikaan TS-genreen ja olisi kiva päästä testailemaan joku päivä.
Si vis pacem, para bellum.
Juzpe
14.04.2018 15:57:42

Käytännön soittosuoritteen ja toiminnan kannalta ei mitään. Hifistelyn ja korkinhaistelun kannalta asia on eri. Jumalauta että on kovia jätkiä tällä palstalla ku ei treenaaminen enää pure vaan pitää hakee parannusta omaan suoritukseen näin miniluokan judskista.
Sotakoira Musti
14.04.2018 16:16:59 (muokattu 14.04.2018 16:20:01)
Juzpe: Käytännön soittosuoritteen ja toiminnan kannalta ei mitään. Hifistelyn ja korkinhaistelun kannalta asia on eri. Jumalauta että on kovia jätkiä tällä palstalla ku ei treenaaminen enää pure vaan pitää hakee parannusta omaan suoritukseen näin miniluokan judskista.

Pakko olla samaa mieltä noin yleisesti ottaen. Jos mennään siihen tuleeko tonen kannalta olla bumlebeet vai orange dropsit, niin ollaan aika pienipiirteisessä touhussa. Mä olen semmoinen homekorva että erotan eron greenbackin ja blue alnicon välillä AC30:ssä. Mutta kaikki siitä hienovaraisempaan menevä on ihan mututuntumaa.

On tullut muutama tuhatta kertaa sanottua parinkymmenen vuoden aikana alokkaille, että _reilut_ siirrot rynkyn tähtäimessä niin huomaa vaikutuksen. Ei pidä jäädä hifistelemään. Ehkäpä sama pätee toneen. Reilut muutokset rigiin ja sit katsotaan mihin suuntaan meni.

Edit: typo ja plussa edeltävälle
Si vis pacem, para bellum.
Kefiiri
14.04.2018 18:27:36
Olen vähän ällistynyt että jalat maassa -henkisenä pitämäni SirElwoodkin esittää kuulevansa eroja oparien välillä. Täytyypä joskus varta vasten kokeilla. En joitakin vuosia sitten uskonut sitäkään, että kitarapiuhojen impedanssierot erottuisivat kuuloalueella, ja väärässä olin siinäkin.
En ole musiikin asiantuntija.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)