Sakmongkol 19.01.2012 20:06:03 | |
---|
the-Antero: Kevyt musa = Iron Maiden Mitäs tämä tarkottaam? Joka muuten väittää ettei singlecoileilla voi soittaa Maidenia on väärässä. |
Decadetroll 19.01.2012 20:25:02 | |
---|
Sakmongkol: Mitäs tämä tarkottaam? Joka muuten väittää ettei singlecoileilla voi soittaa Maidenia on väärässä. Ja joka väittää ettei siantappoturskametallia voi soittaa sinkkumikeillä, on myös väärässä. Jokseenkin aina huvittaa kun ihmiset puhuvat ettei tietynlaisilla mikeillä voi soittaa jotain tiettyä musiikkityyliä.. Miksi ei voisi? Nykyisin saa sen verta hi-gain vahvareita, että ihan sama mikä mandoliini siinä on jatkona, tulee sellasta surinaa ettei korvat kestä kellään :) don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
we're gonna kick you, kick you! |
Sakmongkol 19.01.2012 20:27:23 | |
---|
Decadetroll: Ja joka väittää ettei siantappoturskametallia voi soittaa sinkkumikeillä, on myös väärässä. Jokseenkin aina huvittaa kun ihmiset puhuvat ettei tietynlaisilla mikeillä voi soittaa jotain tiettyä musiikkityyliä.. Miksi ei voisi? Nykyisin saa sen verta hi-gain vahvareita, että ihan sama mikä mandoliini siinä on jatkona, tulee sellasta surinaa ettei korvat kestä kellään :) Olet saatanan oikeassa. Tyhmää se on laittaa liikaa gainia jo väärässä päässä signaaliketjua. |
Ziggy Bubba 19.01.2012 20:52:06 (muokattu 19.01.2012 20:56:02) | |
---|
Sakmongkol: Olet saatanan oikeassa. Tyhmää se on laittaa liikaa gainia jo väärässä päässä signaaliketjua. Mut en mä kellekään aloittelevalle perinteisiä sinkkuja suosittelisi jos Maiden-henkistä musaa meinaa soittaa. Vaikka millä vaan voi soittaa mitä vaan, niin ei on noissa humbuckereissa jotain ideaa tossa kohtaa. E: Duncanin Lil '59 ja Hot Rails ainakin toimivat Maidenissa asiallisesti. Ja käyvät noi ihan suoraan siihen ykskelasen koloon. Torilta vaan hyvää tarjousta ettimään. |
Sakmongkol 19.01.2012 20:55:57 | |
---|
Ziggy Bubba: Mut en mä kellekään aloittelevalle perinteisiä sinkkuja suosittelisi jos Maiden-henkistä musaa meinaa soittaa. Vaikka millä vaan voi soittaa mitä vaan, niin ei on noissa humbuckereissa jotain ideaa tossa kohtaa. E: Ikiaikainen strato tallahumpparilla on passeli monelle aloittelijalle. E2: Classic Vibe Strato on varmasti erittäin ok, vielä kun heittää sen oman tarpeen mukaan sitä pikkusta humpparia tallaan. Duncanin Lil '59 ja Hot Rails ainakin toimivat Maidenissa asiallisesti. Olet osittain oikeassa mutten millään jaksa perustella miksi olet myös osittain väärässä. On singlecoileilla aina kuitenkin joku ylivoima humbuckereihin nähden. |
Ziggy Bubba 19.01.2012 20:57:20 | |
---|
Sakmongkol: Olet osittain oikeassa mutten millään jaksa perustella miksi olet myös osittain väärässä. On singlecoileilla aina kuitenkin joku ylivoima humbuckereihin nähden. Vähän muokkasin kirjoitusta kun luin aiempaa tekstiä thriidissä... Ylivoima ja ylivoima. Musta toi riippuu ihan mitä haetaan. Molempi parempi, klangiin sinkkua ja kompressoidumpaan tuuttaukseen humpuukeria. Aika helppo yhtälö. |
Sakmongkol 19.01.2012 21:00:22 | |
---|
Ziggy Bubba: Vähän muokkasin kirjoitusta kun luin aiempaa tekstiä thriidissä... Ylivoima ja ylivoima. Musta toi riippuu ihan mitä haetaan. Molempi parempi, klangiin sinkkua ja kompressoidumpaan tuuttaukseen humpuukeria. Aika helppo yhtälö. Mutta kuka ihan oikeasti haluaa sitä kompressoitua tuuttausta jos on vielä suht järjissään? Minusta ei kovin moni. |
Ziggy Bubba 19.01.2012 21:14:15 | |
---|
Sakmongkol: Mutta kuka ihan oikeasti haluaa sitä kompressoitua tuuttausta jos on vielä suht järjissään? Minusta ei kovin moni. Itse asiassa aivan älyttömän moni. Ja jos yhtään hoksaat mitä tuplakelaiset mikit tekee, niin tiedät ettei ne tuuttaa pelkkää ylikompuroitua jöötiä. Särö = kompressio, ihan niinkun BTW. |
Sakmongkol 19.01.2012 21:16:24 | |
---|
Ziggy Bubba: Itse asiassa aivan älyttömän moni. Ja jos yhtään hoksaat mitä tuplakelaiset mikit tekee, niin tiedät ettei ne tuuttaa pelkkää ylikompuroitua jöötiä. Särö = kompressio, ihan niinkun BTW. Olen tietoinen ja hoksannut, ja olen tutkinut asiaa. Minusta nähden oikeasti hyväsaundisista kitaristeista noin 98% (raaka arvio) käyttää singlecoileja. |
Osteri 19.01.2012 22:37:28 (muokattu 19.01.2012 22:37:52) | |
---|
dimmu!!: Tai sitten Ibanezin Gio HSS mikityksellä 100€ Mikit on varmaan skeidaa? Vai päriääkö näillä? Tuo Gion humbuukkerivalmius tuo vähän enemmän rokimpaan suuntaan, mutta näkyykö se muussa soundissa. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=581065 Tuollaisella ole soittanut. On hyvä soundi ja hyvä soundi kevyeen musaan ja rokkiin. Kyllä pärjää, kokeile ja voit itse todeta. Eikös tuo ole sellainen Gio ? Kaikki mitä potikoista väännät kuuluu soundissa. Aika mukava kitara tuossa hintaluokassa. Osta se. Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita.... |
dimmu!! 19.01.2012 22:38:07 | |
---|
Tsugu Way: Laitahan koeajosta kommentteja! Itsekin olen helevetin tyytyväinen mun muutaman kuukauden ikäiseen Classic Vibeen. Kaverin kitaraan kolvailtiin, niin hieman piti hiomapaperilla pleksin mikkireikää päistä isontaa, jotta saatiin hotraillsi kivuttomasti siihen uppoomaan. Kitara näyttää ja tuntuu mahtavalta, hintaisekseen älyttömän laadukkaan oloinen peli! Iskin Marsuun kiinni, ja nam mitkä kliinit lähtee! Ei ainakaan maideni hommiin pääse tällä tallamikillä, kyllä se humpparia huutaa. Mutta miten on, jos tuohon heittäisi vaikka pikku JB:n tallaan, kärsiikö tallamikin / talla&keskimikin yhteiskäyttö kuinka paljon soundien suhteen, vai pelittääkö ihan ok, muiden mikkien suhteen kanssa? Sinällään eipä tuolle sinkkutallamikille ole omalla kohdallani hirveästi käyttötarkoitusta, muutakuin keskimikin kanssa yhdessä kliinit kuulostaa hyvälle. |
the-Antero 19.01.2012 22:56:02 | |
---|
Sakmongkol: Mitäs tämä tarkottaam? Joka muuten väittää ettei singlecoileilla voi soittaa Maidenia on väärässä. Tarkoittaam sitä että otsikossa haetaan kitaraa kevyeen musaan ja aloitusviestistä käy ilmi että maiden meininkiä ois hakusessa.... Eli Iron Maiden = kevyttä musaa :) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
dimmu!! 19.01.2012 23:04:13 | |
---|
the-Antero: Tarkoittaam sitä että otsikossa haetaan kitaraa kevyeen musaan ja aloitusviestistä käy ilmi että maiden meininkiä ois hakusessa.... Eli Iron Maiden = kevyttä musaa :) Kyllä tää on mulle aika "kevyttä" musiikkia, verrattuna niihin mitä pääsääntöisesti olen soitellut :) Ehkä vähän huonosti ja hätiköiden oli tuo otsikko tekaistu, mutta siis pääsääntöisesti oli perus kleani jutut ja rokit haussa, kun näiden metallikirvesten kanssa on vaan tullut pelehdittyä! |
LesPaul70 20.01.2012 08:13:11 (muokattu 20.01.2012 08:13:37) | |
---|
Decadetroll: Ja joka väittää ettei siantappoturskametallia voi soittaa sinkkumikeillä, on myös väärässä. Jokseenkin aina huvittaa kun ihmiset puhuvat ettei tietynlaisilla mikeillä voi soittaa jotain tiettyä musiikkityyliä.. Miksi ei voisi? Jep. Mutta myöskään kukaan (järkevä) ihminen ei väitä, että singlecoilit ja humbuckerit KUULOSTAVAT samanlaiselta. Loppuviimetteeks se on kiinni siitä, minkälaista soundia (ja responsiivisuutta) mikiltään hakee. Jos omaan musatyyliin sinkkukilinä sopii paremmin kuin tasaisempi, paksumpi ja tummempi humpparisoundi, niin avot... Sakmongkol: Olen tietoinen ja hoksannut, ja olen tutkinut asiaa. Minusta nähden oikeasti hyväsaundisista kitaristeista noin 98% (raaka arvio) käyttää singlecoileja. Nimimerkin näkemykset tuntien tämä ilmeisesti tarkoittaa sitä, selkokielelle käännettynä, että Ynkka soittaa keskimäärin viikon vuodessa humbucker-kitaralla. |
LesPaul70 20.01.2012 08:18:37 | |
---|
dimmu!!: Ei ainakaan maideni hommiin pääse tällä tallamikillä, kyllä se humpparia huutaa. Mutta miten on, jos tuohon heittäisi vaikka pikku JB:n tallaan, kärsiikö tallamikin / talla&keskimikin yhteiskäyttö kuinka paljon soundien suhteen, vai pelittääkö ihan ok, muiden mikkien suhteen kanssa? No, ostat sellaisen, jossa on neljä johdinta ja pistät (tai asennutat) puolituskytkimen. Sen jälkeen lähtee samasta mikistä yhdellä tai kahdella kelalla. Toki soundi ei ole ihan sama kuin aidon yksikelaisen, se toinen kela vaikuttaa soundiin, vaikka ei olisikaan "päällä". |
Decadetroll 20.01.2012 10:39:31 (muokattu 20.01.2012 10:40:11) | |
---|
LesPaul70: Jep. Mutta myöskään kukaan (järkevä) ihminen ei väitä, että singlecoilit ja humbuckerit KUULOSTAVAT samanlaiselta. Loppuviimetteeks se on kiinni siitä, minkälaista soundia (ja responsiivisuutta) mikiltään hakee. Jos omaan musatyyliin sinkkukilinä sopii paremmin kuin tasaisempi, paksumpi ja tummempi humpparisoundi, niin avot... Ihan totta, eivät ne samalta kuulosta. Myöskin p90 kuulostaa omanlaiseltaan, puhumattakaan siitä duncanin p-rails vai mikä lie olikaan yhdistelmästä, jossa on sinkku ja p90 ja oliko vielä humpparikin. Nimimerkin näkemykset tuntien tämä ilmeisesti tarkoittaa sitä, selkokielelle käännettynä, että Ynkka soittaa keskimäärin viikon vuodessa humbucker-kitaralla. Sinänsä hassua, että kun ynkkä käyttää aika paljolti tuota dimarzion hs-2 mikkiä (tai joku vastaava se nyt oli se kirjainjuttu tuossa alussa), niin sehän ei edes ole "oikea" yksikelainen, vaan siinä on kaksi kelaa päällekkäin eliminoimassa niitä surinoita pois ja mikki on tosiaan nelijohtiminen, jolloin siitä saadaan puolittamalla vasta sinkku :) don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
Sakmongkol 20.01.2012 10:43:41 | |
---|
Decadetroll: Sinänsä hassua, että kun ynkkä käyttää aika paljolti tuota dimarzion hs-2 mikkiä (tai joku vastaava se nyt oli se kirjainjuttu tuossa alussa), niin sehän ei edes ole "oikea" yksikelainen, vaan siinä on kaksi kelaa päällekkäin eliminoimassa niitä surinoita pois ja mikki on tosiaan nelijohtiminen, jolloin siitä saadaan puolittamalla vasta sinkku :) Ynkkä käyttää Duncaneita nykyään. Ja sinkulta se kuulostaa enemmän kuin humpparilta joka tapauksessa. |
Decadetroll 20.01.2012 10:52:51 | |
---|
Sakmongkol: Ynkkä käyttää Duncaneita nykyään. Ja sinkulta se kuulostaa enemmän kuin humpparilta joka tapauksessa. Jep jep, niinhän se käyttää, tiedossa on. Mutta veikkaanpa, että ei se ole alkanut kaikkiin keppeihinsä vaihtelemaan duncaneita, vaan mahtanee löytyä vielä livekepeistäkin dimarzion tuotoksia. Tuleekin mieleeni eräs tapaus, kun jonkun bändin kitaristi sai aikoinaan diilin kitarafirmalta.. sen jälkeen miestä nähtiinkin keikoilla vanhojen kitaroidensa kanssa, joista oli vaan teipattu logot piiloon. :) don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
call_of_c 20.01.2012 10:56:43 | |
---|
Mulla on stratossa keskellä ja kaulassa HS-2:set single-coileiksi kytkettynä, ja tallassa BKP:n Sinner. Omiin tarpeisiin toi yhdistelmä toimii paremmin kuin yhdelläkään testaamallani tallaminihumpparilla (mm. JB Jr., Super Distortion S, jne), niin säröillä kuin kliineilläkin. lapset leikkivät nukeilla, aikuiset leikkivät ihmisillä |
the-Antero 20.01.2012 12:28:17 | |
---|
Josku oli omassa stratossa tuo HS-2 kiinni. Äkkiä meni myyntiin....en tykänny yhtään... Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |