Sergei Fallinen 16.01.2012 18:42:14 | |
---|
Tää on kyllä hieno keskustelu. Kannattaa ostaa Meksikon stratocasteri |
ruikku20 16.01.2012 18:48:37 | |
---|
Ehdottasin torilta jotain ibanez rg 5xx sarjalaista niissä ainakin pitäisi olla hyvä floikka. S-sarjaa kannattaa myös katsella. Itellä tuommonen s570 ihan tyytyväinen oon ollu ja floikka pitää kyllä vireen. Jos pitää välttämättä olla joku V-style tms niin unoha nää sitte. Guitar playing is my life. |
Entropia666 16.01.2012 18:51:19 | |
---|
Jos budjetti yltää 800€ asti ja on RR haussa, suuntaisin katseeni ysärin alun japsi Professional -sarjaan. Hinta/laatu loistava. Noissa on schallerin floideri, paras lisenssifloideri mitä on. Mulla on Jacksonin Fusion Pro ja tää on helvetin hyvä vehjes. Noita RR:iä kehuttu myös kovasti. Tuolla vertailu jenkkivehjestä vastaan: http://audiozone.dk/index-filer/JacksonRhoadsInfo.htm |
The Metal 16.01.2012 19:06:29 | |
---|
myös 80-luvun charveleja kannattaa torilta katella, esim. model 6 olis paljon parempi vaihtoehto kun tollanne RRXMG. Iiters kona iit. |
Entropia666 16.01.2012 19:10:39 | |
---|
The Metal: myös 80-luvun charveleja kannattaa torilta katella, esim. model 6 olis paljon parempi vaihtoehto kun tollanne RRXMG. Tämä kyllä, mutta jos haussa on RR? |
hyötyjä 16.01.2012 19:21:56 | |
---|
Entropia666: Tämä kyllä, mutta jos haussa on RR? Ei sillain oo mitään tiettyä kitaramallia haussa. =) linkatkaa niitä kitaroita :) ! |
lavaamo 16.01.2012 19:30:36 | |
---|
hyötyjä: Ei sillain oo mitään tiettyä kitaramallia haussa. =) linkatkaa niitä kitaroita :) ! Kovasti halutaan, mutta ei oikein tiedetä mitä. Mee liikkeeseen kokeilemaan keppejä, ei me täällä tiedetä mitä haluat. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Entropia666 16.01.2012 19:32:32 | |
---|
hyötyjä: Ei sillain oo mitään tiettyä kitaramallia haussa. =) linkatkaa niitä kitaroita :) ! No ysärin ja kasarin Jackson / Charvelit on helvetin hyviä vehkeitä. Charvelilta: - Model 6 - 475 DLX - 650 DLX - 750 DLX (harvinainen tosin) Jackson: - RR Pro - Fusion Pro - Soloist Pro - Dinky XL Noissahan sitte on jo varaa valkata. Tuolta saa hyvin tietoa ko. aikakauden vehkehistä: http://audiozone.dk |
Krice 16.01.2012 20:08:20 (muokattu 16.01.2012 20:08:35) | |
---|
Entropia666: No ysärin ja kasarin Jackson / Charvelit on helvetin hyviä vehkeitä. On joo, torit on täynnä noita kulahtaneita banaaneja. Kaikki haluaa vaan eroon niistä. |
Entropia666 16.01.2012 21:34:02 | |
---|
Krice: On joo, torit on täynnä noita kulahtaneita banaaneja. Kaikki haluaa vaan eroon niistä. Mielipiteesi on hyvinkin väärä. |
zedder 16.01.2012 22:22:07 | |
---|
Siltä varalta että jotakuta vielä kiinnostaa otsikon aihe niin tässä pari havaintoa omasta yksilöstäni: -Kaula on ohuen ja mukavan tuntuinen ja helpposoittoinen, 12. nauhalla paksuus on noin 22 mm -Kitara on varsin kevyt, 3,225 kg -Maalipinta ei ole aivan täydellinen, joitakin epätasaisuuksia löytyy kun oikein tarkasti etsii -Mikrofonien muoviset kehykset oli tehtaalla kiristetty liian tiukalle josta seurasi pari halkeamaa ko. kehyksiin Itse ostaisin uuden samanlaisen mikäli tarvetta ilmenisi. Olisi tosin mukava jos värivalikoimaa olisi enemmän. ------------------------ Tuo ehdotettu japanissa tehty Rhoads Pro on varmastikin hyvä vaihtoehto mikäli sellaisen sattuu hyväkuntoisena löytämään ja osaa tarkistaa käytetyn kitaran keskeiset potentiaaliset ongelmakohdat. Tuppaavat vain joskus olemaan "siiviltään" varsin kärsineitä tai vaihtoehtoisesti hivenen kalliin puoleisia. |
Decadetroll 16.01.2012 23:06:21 (muokattu 16.01.2012 23:07:45) | |
---|
hyötyjä: no voi hyvänen aika sentään, elä noin kovasti huuda mulle netissä, ettei mun tarvi vallan pahottaa mieltäni. Tuossapa noita hyviä keppejä on ehoteltu pitkin ketjua, valkkaa siitä itelles sopiva ja soittele tyytyväisenä. Jos budjetti venyy 800e asti, en sinuna edes harkitsisi mitään special floikalla varustettua keppiä, vaan katselisin suoraan käytettynä jonkun hyvän. Itse viimeksi n. 800e budjetilla ostin torilta tuon ibanezin RG3120:n. Ja sitä edellinen oli 350 euron m-1000 deluxe. Puhumattakaan niitä aiemmista hankinnoista (rr5, jota voin myöskin suositella jos rr mallit nappaa, ibanezin 2570, iban 2550 jne..), jotka tosin ovat jatkaneet matkaansa, kun on tuo ikuinen GAS vaivana. Yhtään ei ole ikävä alkuaikojen halpiskeppejä, sen voin kertoa. Niin enkä kyllä liene koskaan kehunut soittotaitojani, olen suorastaan paska soittaja.. mutta kitaroista osaan kyllä erotella ne hyvät päältä. don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
we're gonna kick you, kick you! |
Decadetroll 16.01.2012 23:12:54 | |
---|
Krice: On joo, torit on täynnä noita kulahtaneita banaaneja. Kaikki haluaa vaan eroon niistä. Heh.. kummasti ne vaan aina menee kaupaksi ja jos ois varaa, niin ostasin vaikka kaikki 80-90 luvun japsi ibanezit ja charvelit. Ja kovasti tuntuvat kelpaavan paremmillekin soittajille. Tervetuloa testaamaan mun "kulahtaneita banaaneita" jos joskus satut oulussa käymään. Varoituksena tosin voin sanoa sen, että kaikista vehkeistä jotka mulla käy, löytyy se kamalan pitkä 25,5" skaala ja volumepotikka on ihan sormen ulottuvilla, josta sitä on helppo käyttää. :) don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
lavaamo 16.01.2012 23:26:53 | |
---|
zedder: Siltä varalta että jotakuta vielä kiinnostaa otsikon aihe niin tässä pari havaintoa omasta yksilöstäni: -Kaula on ohuen ja mukavan tuntuinen ja helpposoittoinen, 12. nauhalla paksuus on noin 22 mm -Kitara on varsin kevyt, 3,225 kg -Maalipinta ei ole aivan täydellinen, joitakin epätasaisuuksia löytyy kun oikein tarkasti etsii -Mikrofonien muoviset kehykset oli tehtaalla kiristetty liian tiukalle josta seurasi pari halkeamaa ko. kehyksiin Itse ostaisin uuden samanlaisen mikäli tarvetta ilmenisi. Olisi tosin mukava jos värivalikoimaa olisi enemmän. ------------------------ Tuo ehdotettu japanissa tehty Rhoads Pro on varmastikin hyvä vaihtoehto mikäli sellaisen sattuu hyväkuntoisena löytämään ja osaa tarkistaa käytetyn kitaran keskeiset potentiaaliset ongelmakohdat. Tuppaavat vain joskus olemaan "siiviltään" varsin kärsineitä tai vaihtoehtoisesti hivenen kalliin puoleisia. Pirunmoinen ongelmakohta jos siipien päissä on pari kolhua. Paljon suurempana ongelmana mä näkisin tuon sun kehumasi tinatallan. Ja onko 900e kova hinta hyvästä kitarasta? Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Krice 16.01.2012 23:57:12 | |
---|
Decadetroll: Heh.. kummasti ne vaan aina menee kaupaksi ja jos ois varaa, niin ostasin vaikka kaikki 80-90 luvun japsi ibanezit ja charvelit. Ja kovasti tuntuvat kelpaavan paremmillekin soittajille. Miksi ei sitten näe kenenkään soittavan noilla missään? Ei keikoilla, ei edes youtubessa. |
lavaamo 17.01.2012 00:25:50 | |
---|
Krice: Miksi ei sitten näe kenenkään soittavan noilla missään? Ei keikoilla, ei edes youtubessa. Just vedin viime keikan rr prolla. Pistäs linkkiä johonkin missä vedetään Godinilla tai stratolla jossa on lyhyt skaala ja vola piilossa. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Krice 17.01.2012 00:40:16 | |
---|
lavaamo: Just vedin viime keikan rr prolla. Ibanez RR Pro? |
lavaamo 17.01.2012 00:42:43 | |
---|
Krice: Ibanez RR Pro? Samalla kertaahan sä vanhat rr protkin haukuit kuin vanhat Ibat ja Charvelitkin. Nyt silmä käteen Krice! Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Decadetroll 17.01.2012 04:42:45 | |
---|
Krice: Miksi ei sitten näe kenenkään soittavan noilla missään? Ei keikoilla, ei edes youtubessa. Täytyy kyllä sanoa, että vaikka sinä et näe ibanezia katsellessasi jotain crabcore-videoita ja istuessasi viikset lepattaen äitisi kellariin rakennetussa pienessä huoneessasi sängynlaidalla, ei se tarkoita sitä, ettei esim. puolet youtuben tilutusvideoista olisi tehty jollain rg550 tai charvelin model x:lla. Ja kas kummaa, kummankin sortin kitarat ovat erittäin arvostettuja joka suunnalla. Harvemmin saa lukea godinin redlinejen ylivertaisuudesta. Voi se godinkin olla ties kuinka hyvä merkki, mutta aivan turhaan dumaat iboja, charveleita ja professional jacksoneita oman mielikuvasi vuoksi, varsinkin kun asiasta ei tunnu olevan minkäänlaista kokemusta. Käsieni kautta on kulkenut vanhaa ibanezia, charvelia, jacksonia, washburnia, krameria yms. ja olen tosiaan niitä huoltanut ns. tarpeeksi. Useimmista on pitänyt lähinnä pistää asetukset kohdilleen ja taas on rokki soinut niinkuin 20v takaperinkin. :) don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
Krice 17.01.2012 09:28:53 | |
---|
Decadetroll: Käsieni kautta on kulkenut vanhaa Käsien kautta torille. |