Aihe: Mesa mini Rectifier
1 2 3 4 5 6 7 8 9
selkäsaunametalli
24.08.2011 10:41:08
Ihan mielenkiintonen vehjes. Mutta jos hinta tulee olemaan luokkaa 1000e euroopassa, niin ehkä vähän tyssää kiinostus siihen. Testaamaan on kyllä päästävä.
Loistava sivusto aloittelijoille: http://www.justinguitar.com
tommiot
24.08.2011 10:43:06 (muokattu 24.08.2011 10:43:17)
Harris: No enhän mä ole mitään vaihtamassa. Kotona kun tällä hetkellä ei ole mitään vahvistinta ja se täysikokoinen Recto on fyysisesti ja äänellisesti liian iso meidän olohuoneeseen.

Mun mielestä se on ihan sama soittaako sitä 100-wattisella vai 25-wattisella himassa, molemmat on liian kovaäänisiä. Sit jos pudottaa tehoja kytkemällä pentodit triodeiks, niin saundi ei oo enää sama. Paras ratkaisu himaan on mun mielestä hyvä keinokuorma ja kaiutinmallinnus. Jotkut kyllä tykkää soittaa oikeella kaapilla mieluummin.

Ja tuo listahinta on jenkkien listahinta. Täällä euroopassa se tulee olemaan ihan jotain muuta.

Olen JuSun kanssa samoilla linjoilla hinnasta. Nuppi+kaappi luultavasti pari tonnia.

Transatlanticin pienempi versio taitaa olla suositushinnaltaan $900, Thomannilla maksaa 1079e. Tavallisesti Mesoja on saanu Suomesta halvemmalla kuin Thomannilta.
P-man
24.08.2011 10:44:53
Vladi: Ootko koskaan testannu Mesan TransAtlantic-nuppia? Laadukkaamman oloista ja äänekkäämpää pikkuputkaria saa hakea. Se on oikea vahvistin jolla voi keikkailla ongelmitta, sattuu vaan olemaan pienessä kotelossa. Veikkaisin että näin on Minirecton kohdallakin.

E: Toki makuasioita, tykkääkö siitä Rectosta. :)

TransAtlantic on mulla testaamatta.. varmaan ihan pätevä peli kokoisekseen :)

Recto on todellakin makuasia.. kyl siitä boosterilla ihan ok metallit lähtee.
Harris
24.08.2011 10:46:02
Joo, kyllähän noi suomen hinnat mesoissa on ollut erittäin kilpailukykyisiä saksaan verrattuna...

Kyllä toi on hankinnassa jahka levytukku noita alkaa saamaan.
" Jäähyn syy: Kaikki jäähylle"
Dropped C
24.08.2011 12:06:29
Mun nähäkseni ihan kaikki Mesan tuotokset on aina ollut "Made in California". Voin toki olla väärässäkin...
kimurantti1
24.08.2011 14:26:50
Mulla on omat epäilykseni tosta päätteestä. Oon kokeillut Rectifier-etuastetta muutamien erilaisten nuppien päätteisiin, kuten myös pariin eri päätevahvistimeen, ja kaikki alle 50w laitteet soundasi tosi tuhnulta ja kököltä. Rectosoundi tarvii päätteeltä paljon headroomia, mitä ei tollasessa laitteessa tietenkään ole. Saa kuitenkin nähdä ja kuulla, kokeilluthan mä en tuota ole.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
selkäsaunametalli
24.08.2011 14:46:16
kimurantti1: Mulla on omat epäilykseni tosta päätteestä. Oon kokeillut Rectifier-etuastetta muutamien erilaisten nuppien päätteisiin, kuten myös pariin eri päätevahvistimeen, ja kaikki alle 50w laitteet soundasi tosi tuhnulta ja kököltä. Rectosoundi tarvii päätteeltä paljon headroomia, mitä ei tollasessa laitteessa tietenkään ole. Saa kuitenkin nähdä ja kuulla, kokeilluthan mä en tuota ole.

*varoitus* Seuraava teksti sisältää 100% mutua *varoitus*

Veikkaan, että jos näin on, niin eiköhän sitä vahvistimen rakennetta muuteta sitten siihen suuntaan, että saundi ei ole tuhnu. Tai ainakin yritetään. Tuskin tuo siis tulee olemaan suora "mini-versio" rectosta.
Loistava sivusto aloittelijoille: http://www.justinguitar.com
Shredator
24.08.2011 16:00:47

Moridin: Mun mielestä se on ihan sama soittaako sitä 100-wattisella vai 25-wattisella himassa, molemmat on liian kovaäänisiä. Sit jos pudottaa tehoja kytkemällä pentodit triodeiks, niin saundi ei oo enää sama. Paras ratkaisu himaan on mun mielestä hyvä keinokuorma ja kaiutinmallinnus.

Komppaan tätä täysillä. Jengi kuolaa näitä pikkuputkareita, vaikka niiden soundit on olleet järjestään aina heikompia kuin "isoveljillä". Fakta on kuitenkin se, ettei niillä pikkupeleillä voi soittaa kotona juurikaan kovemmalla. Keinokuorma, kaappimallinnus tai looppiin Ge-7, G-Major tai Podi ylimääräiseksi mastervolumeksi ja johan jytisee kotonakin.

Mutta miltä kuulostaa Recto El84-putkilla ja pienellä headroomilla? Veikkaan, että liian pyöreältä...
Nomen est omen.
Schenker
24.08.2011 16:20:05
Haluan.

Mutta tietäähän sen, että tulee olemaan aivan liian kallis, oli sitten 25W tai 0,001W.
What are You gonna do...Bleed on Me?
Neponen
25.08.2011 01:29:38 (muokattu 25.08.2011 01:30:30)

Shredator: Fakta on kuitenkin se, ettei niillä pikkupeleillä voi soittaa kotona juurikaan kovemmalla. Keinokuorma, kaappimallinnus tai looppiin Ge-7, G-Major tai Podi ylimääräiseksi mastervolumeksi ja johan jytisee kotonakin.

Keinokuorma ja kaappimallinnus, mitä helv...
Mulla on kokemusta pikkuputkareista: Blackstar ht-5, Mesa express 5:25, Blackheart Littlegiant BH5H ja ENGL Gigmaster e315. Kaikilla sai kyllä hiljasella(kin) volumella hyvää saundia :) Pikkasen säröpuolella kutitteli purkilla boostia.

Nyt meteliä pistää ulos tosin miniräkki, joka on vielä vähän rakenteilla. Etuaste vasta hommattuna juurikin Shredatorilta :)

Mutta jottei menis ihan OT:ksi, niin kiva nähdä mesan laittavan uutta pientä nuppia ilmoille. Transatlanticia en oo testannut, mutta tosiaan tuota Mesa Express 5:25 olen. Se oli hyvä, koska DTm..
trih
25.08.2011 07:20:33
Nyt siellä on soundinäytteet:
http://www.mesaboogie.com/Product_I … fier_25/miniRectifier25.html#gpm1_4
Kai tuo Rectolta kuulostaa.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
pekurides
25.08.2011 10:56:14

Mitä näitä pikkuputkaria testinyt niin 1wattinen ollut edelleen järkevin kotiolosuhteisiin.

Pikkusen mietityttää että mihin se 25W oikeestaan on tarkoitettu?

Modernia "rockia" kuten mesa rectosaundia kuvailee ,kuitenkin aika kovaäänisesti veivataan ja reeniksellä tai keikoilla ilman PA:ta ainakin voisi kuvitella 25w jäädä ehkä rumpalin jalkoihin?(ainakin kovemmasa runttauksessa)

okei ,mikitettyynä keikoille varmaankin "se" juttu kun saapi avata täböllä ja äänimies on tyytyväinen.
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
JuSu
25.08.2011 11:05:24
pekurides: Mitä näitä pikkuputkaria testinyt niin 1wattinen ollut edelleen järkevin kotiolosuhteisiin.

Pikkusen mietityttää että mihin se 25W oikeestaan on tarkoitettu?

okei ,mikitettyynä keikoille varmaankin "se" juttu kun saapi avata täböllä ja äänimies on tyytyväinen.

No näin varmaan. Ja onhan tuollainen taskumatti kivempi roudattava ku Recton möhkäle. =)

JuSu
hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
pekurides
25.08.2011 11:10:30

JuSu: No näin varmaan. Ja onhan tuollainen taskumatti kivempi roudattava ku Recton möhkäle. =)

JuSu

jep, ja vielä kun sattuisi olemaan keikalla kaappi valmiina ni eiku kepukka toiseen käteen ja eväsboksi toiseen ni se oli siinä ja moro, nyt ei kerkiä jäädä roudailemaan:=)
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
JuSu
25.08.2011 11:19:20 (muokattu 25.08.2011 11:19:45)
pekurides: jep, ja vielä kun sattuisi olemaan keikalla kaappi valmiina ni eiku kepukka toiseen käteen ja eväsboksi toiseen ni se oli siinä ja moro, nyt ei kerkiä jäädä roudailemaan:=)

Eikä tartte olla ees kaappia, ku hommaa jonkun Mesan 1x12" Thielen tms jytkyn siihen alle. Keppi selkään, nuppi laukussaan olalle, kaappi toiseen käteen ja spedulauta toiseen.

Tää on mietitty juttu. =)

JuSu
hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
dropD
25.08.2011 12:25:02

pekurides: Pikkusen mietityttää että mihin se 25W oikeestaan on tarkoitettu?

Modernia "rockia" kuten mesa rectosaundia kuvailee ,kuitenkin aika kovaäänisesti veivataan ja reeniksellä tai keikoilla ilman PA:ta ainakin voisi kuvitella 25w jäädä ehkä rumpalin jalkoihin?(ainakin kovemmasa runttauksessa)

En tosin mitään knu-metallia soita, mutta paremmin kuin hyvin on pärjätty 15-30W pikkunupeilla niin treeni kuin keikkaolosuhteissa. Sellaista keikkapaikkaa ei ole vielä löytynyt missä olisi pientäkään nuppi voinut läheskään "täpölle" avata. Tai ainakaan äänimies ei olisi enää tyytyväinen.

Keikkakoneina mulla hayden mofo ja uraltone jr. Isommat on jääneet vähän pölyttymään...
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
jelma
25.08.2011 12:28:52
Mutta miltä kuulostaa Recto El84-putkilla ja pienellä headroomilla? Veikkaan, että liian pyöreältä...

Olisivat laittaneet 6v6:set niin ostaisin vaikka testaamatta...
Pakko tuo on kyllä mennä kokemaan heti kun mahdollista.
Eiköhän tuon kohderyhmälle ole tärkeämpää roudausystävällisyys kuin
"paras mahdollinen" recto-saundi. Vähän sama juttu kuin axe-fx:n kanssa,
toiset haluaa kevyen pienen setin keikoille vaikka vähän tinkisi samalla saundista.
artha61
25.08.2011 16:18:12 (muokattu 25.08.2011 19:27:49)
Kun nyt suurella vaivalla 8) löysin tämän ketjun, niin tässä jotain jenkkihintoja:
http://img220.imageshack.us/img220/478/image004zy.jpg

Aiheesta enemmän täällä:
http://www.ultimate-guitar.com/forum/showthread.php?t=1473799

Suomen hintahan usein vähintäänkin kaksinkertaistuu.

Ja vaikka tuo mini rectifier ei mun juttu ihan olekaan, niin sinänsä mukavaa, että näitä kevyemmin roudattavia ja monipuolisia pikkuvahvareita on jo enempi markkinoilla ja toivottavasti lisää tulee.

Edit.
Tarkennan vielä ylläolevaa - esim. 999$ on noin 692 Eur.
Ja hinta suomessa menee 1200-1300 Euron huitteille.
Voi tsekata tällä tai muilla vastaavilla muuntimilla.
http://www.ratesfx.com/rates/rate-converter.fi.html
En allekirjoita - kunhan totean
Räbbänä
25.08.2011 16:40:48
trih: Nyt siellä on soundinäytteet:
http://www.mesaboogie.com/Product_I … fier_25/miniRectifier25.html#gpm1_4
Kai tuo Rectolta kuulostaa.

Ihan mukavan kuuloinen peli. Voisi jopa hiukan kaasuttaa, vaikka uutena taitaa pyöriä lähes samoissa hintaluokissa kuin käytetyt isommat Rectot. :I
↑↑↓↓←→←→BA "Oh glorious cheeseburger... we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
trih
25.08.2011 17:27:43
artha61: Kun nyt suurella vaivalla 8) löysin tämän ketjun, niin tässä jotain jenkkihintoja:
http://img220.imageshack.us/img220/478/image004zy.jpg

Aiheesta enemmän täällä:
http://www.ultimate-guitar.com/forum/showthread.php?t=1473799

Suomen hintahan usein vähintäänkin kaksinkertaistuu.

Ja vaikka tuo mini rectifier ei mun juttu ihan olekaan, niin sinänsä mukavaa, että näitä kevyemmin roudattavia ja monipuolisia pikkuvahvareita on jo enempi markkinoilla ja toivottavasti lisää tulee.

Jenkkihinta 999$, euromaissa tulee olemaan n. 1200€ jos vertaa, että TA-15 jenkeissä 899$ ja t-kaupassa 1079€.

Hinnallahan Mesa ei kilpaile näissä pikkuputkareissa vaan juuri sillä pienellä koolla & toiminnoilla, kuten saimme viime vuonna TA-15:sta selville.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)