Ad libitum 11.02.2003 22:08:11 | |
---|
Hihnalukot on olleet käytössä vuosia. Nuo kannattaa sijoittaa vähänkin laadukkaampaan instrumenttiin. |
battery 12.02.2003 10:56:51 | |
---|
laitoinpa takas itekki noi vanhat lukot.. |
Nigo 12.02.2003 11:13:58 | |
---|
Ei Mitään hihnalukkoja. Kitara lattiaan ja Thomanilta 200 eurol uus epiphone. |
tuppe 12.02.2003 17:35:33 | |
---|
jep..mä aioin hankkia..ei se paljon vaivaa näe, eikä maksa.. ja mul on monesti meinannu kolhiintua, mut aina oon saanu kaulasta kiinni ja pelastanu..koko skitan..:) varsinki keikalla ku hyppii ni lähtee se roska irti..:) |
aah 12.02.2003 17:56:51 | |
---|
siveysvyöt kitaroihin!! |
Olli 12.02.2003 21:29:05 | |
---|
Joo, kyllähän se sydän hyppäsi kurkkuun kun uusi (kumminkin käytettynä ostettu) Musari kopsahti maahan. Sattui osumaan juuri johto outputin kohdalle. Tuloksena tuli mukavan kireä outputti (kaksimieliset ihmiset hävetköön :), sekä pieni lohkeama kyseisen reiän viereen. Enemmän kyllä vitutti, kun sama tapahtui uudelleen. Kyllä teki mieli hakata päätä seinään, kun ei ollu tullut tehtyä asialle mitään... |
CP 12.02.2003 21:41:43 | |
---|
Joo, kyllähän se sydän hyppäsi kurkkuun kun uusi (kumminkin käytettynä ostettu) Musari kopsahti maahan. Sattui osumaan juuri johto outputin kohdalle. Tuloksena tuli mukavan kireä outputti (kaksimieliset ihmiset hävetköön :), sekä pieni lohkeama kyseisen reiän viereen. Enemmän kyllä vitutti, kun sama tapahtui uudelleen. Kyllä teki mieli hakata päätä seinään, kun ei ollu tullut tehtyä asialle mitään... Joo mäkin muistan kun olin jo silloin rakkaalla stratollani soitellut viikon päivät ja kesken soiton hihna irtoaa kaulan puoleisesta päästä. Mutta toiselta puolelta hihna jää jotenkin kainalooni ja BOJOING! kitaran headstock osuu maahan ja kitara pomppaa takaisin käteeni! Ei naarmuakaan. Tämän jälkeen kuitenkin on meidän perheeseen ollut lukottomilla hihnoilla pääsy kielletty. |
lukeman 13.02.2003 14:57:56 (muokattu 13.02.2003 15:01:57) | |
---|
Tänään tuli hihnalukot ja uusi hihna. Oli liian pienet ruuvit schallerissa (liian isot reiät ibanezissa, hoho!) joten pitää jotenkin yrittä patentoida ne tuohon Ibanezziin kiinni (varmaan sahanpurua ja liimaa...) Ota kitaran alkuperäisistä hihnatapeista ruuvit ja hio ruuvin kannan reunoista niin alkaa sopimaan, niin olen itse tehnyt joka kerta vaihtaessani hihnalukot. Ja jos se ruuvi on siis liian iso lukon tappiin, voi porata pikkaisen tapin reikää isommaksi. |
Pahisguy 13.02.2003 21:09:49 | |
---|
Mulla on basson hihna laitettu kerran paikalleen ja siinä se on sitte ollu, en ota irti, eikä helpolla lähekkään. On vielä semmonen norsunnahkamalli se hihna päistään, että oli työtä saaja se paikalleenkaan. Kerran se irtos kun se oli mutkalla ja tuli tapin alta, mutta onneksi mulla on aina jonkulainen ote kaulasta, ei päässy tipahtaan. ...Tätä joutilasta kavahtakaa... |
Billsner 13.02.2003 23:01:12 | |
---|
Ota kitaran alkuperäisistä hihnatapeista ruuvit ja hio ruuvin kannan reunoista niin alkaa sopimaan, niin olen itse tehnyt joka kerta vaihtaessani hihnalukot. Ja jos se ruuvi on siis liian iso lukon tappiin, voi porata pikkaisen tapin reikää isommaksi. Ratkaisin ongelman jo sillä "reikien täyttö ja uusien teko" tavalla, mutta kiitos silti.
|
Ad libitum 13.02.2003 23:20:45 | |
---|
siveysvyöt kitaroihin!! Heh. Huumoria maailmaan. |
viltsu-79 14.02.2003 18:34:36 | |
---|
Jackonin Randy kyl pysyy ilman lukkoja paskallakin hihnalla.Itellä kitarassa ne hihnalukkojen vastakappale "nysät" ja kyllä se hihna ilman lukkoja niissä pysyy,jos hyvin suunniteltu kitara. |
Krister 29.08.2008 20:31:15 | |
---|
.....ja tiedetään:Ketju on vanha kun taivas mutta kitarat maksaa edelleen rahaa eikä tuo tannerkaan ole mainittavammin pehmennyt. Hankkikaa hyvät immeiset ne lukot ennen kyyneleitä! Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
Antti1 29.08.2008 20:35:57 | |
---|
Katos, meitsin juttuja nostellaan. No, mä kävin tosiaan sillon vuonna papu ostamassa ne lukot ja pienen reikien täyttelyn jälkeen ne on pysyneet ihan hyvin tähän päivään saakka kitaroissa kiinni. Ei ole enää tipahdelleet! OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |
Grugi 29.08.2008 20:37:28 (muokattu 29.08.2008 20:41:55) | |
---|
Juuh tuli aika nopee hommattua kun ostin ton uuden skeban vaikka suurimmaks osaks tuleeki istuskeltua ja soiteltua, tonni on mulle niin iso raha ja siinä summassa hihnalukot ei tunnu missään jos sillä välttää skeban putoomisen. Nää vaikuttaa oikein toimivilta. http://melodymusiconline.com/images/schalStrpLk.jpgSDMF |
oksatboys 29.08.2008 20:38:30 (muokattu 29.08.2008 20:40:46) | |
---|
Itse puuhailin hihnalukot semmoisesta muovilevystä. Tarkkaa laatua en tiedä, mutta taipuu enemmin, kuin halkeaa ja on muutenkin todella kestävää. Leikkasin siis pyöretä lätkät, keskelle porasin reijät ja reijästä reunaan sahasin uran. Hinta: nolla euroa ja varmuus 99,99999999 %. ringmodulator piristää kummasti |
masterhat 29.08.2008 20:43:43 | |
---|
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php |
Henkka370 29.08.2008 20:56:14 (muokattu 29.08.2008 20:57:52) | |
---|
Tänään tuli hihnalukot ja uusi hihna. Oli liian pienet ruuvit schallerissa (liian isot reiät ibanezissa, hoho!) joten pitää jotenkin yrittä patentoida ne tuohon Ibanezziin kiinni (varmaan sahanpurua ja liimaa...) Pistät sinne reikään sopivankokoisen hammastikunpalasen ja ruuvaat kiinni. Näin itsellä ja pysyy perskuleen hyvin E: Jaa lainaamani viesti oli wanhaku wiina, noh mullaki lähtee huomenna (ehkä, toivottavasti) tohon uusimpaan ibaan hihnalukot |
Peku911 29.08.2008 21:00:25 (muokattu 29.08.2008 21:01:41) | |
---|
Tänään tuli hihnalukot ja uusi hihna. Oli liian pienet ruuvit schallerissa (liian isot reiät ibanezissa, hoho!) joten pitää jotenkin yrittä patentoida ne tuohon Ibanezziin kiinni (varmaan sahanpurua ja liimaa...) Ei kannata.. Laita vanhat ruuvit, mutta viilaat ne ruuvin päät vain niin, että menee schalleriin.. Paljon helpompaa! Mutta muuten suosittelen lämpimästi hihnalukkoja... Ei kallis vrt. kitaran korjaus.. Edit.. Ai tää neuvo oli jo täällä:).. No ei se mtn.. |
Guitaristi 29.08.2008 21:05:37 | |
---|
Joo käyttäkää hihnalukkoja, perkele. Itsellähän oli schallerin lukot. Yksi kerta sitten reeneissä minulla oli kitara kaulassa hihnan varassa (lukot kiinni tietysti, kaikki kunnossa) ja kaivoin kännykkäni taskusta kirjoittaakseni tekstiviestiä. Siinä pidin sitten kännykkää kädessä niin toinen hihnalukko päätti pettää -> kitara putoaa lapa edellä kaverin vahvarin footswitchiin. Voin kertoa että kivat jäljet jäi. Uudet lukot on nyt vaihdettu, toivottavasti kestävät. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |