Aihe: Bugera
1 2
Umas
26.03.2012 11:33:18

Huomenta.
Bugeran infinium sarjalaista ollaan hankkimassa, mutta tarttis hieman osviittaa bugeran käyttäjiltä. Haussa meinaan vahvari jolla taipuis noin raa'asti eritelty kantri, blues, stoner ja vanhan liiton hardrock. Monet vahvarit läpikäyneenä tiedän että halvalla ei saa parasta, eikä yhdellä vahvarilla soiteta noita kaikkia, mutta mulle riittääkin että pääsee sinne päin. Harkinta listalla mallit 1960, 333xl, 6262.
Möö
Tawsky
26.03.2012 19:02:04
Umas: Huomenta.
Bugeran infinium sarjalaista ollaan hankkimassa, mutta tarttis hieman osviittaa bugeran käyttäjiltä. Haussa meinaan vahvari jolla taipuis noin raa'asti eritelty kantri, blues, stoner ja vanhan liiton hardrock. Monet vahvarit läpikäyneenä tiedän että halvalla ei saa parasta, eikä yhdellä vahvarilla soiteta noita kaikkia, mutta mulle riittääkin että pääsee sinne päin. Harkinta listalla mallit 1960, 333xl, 6262.

333 löytyy multa ja sanoisin että se on noista monipuolisin. Muutenkin hyvät soundit. 6262 on aikas sirkkeli ainakin omaan makuun ja 1960 on mastervolumeton ja yksikanavainen.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Umas
26.03.2012 21:29:15

ADEHD: 333 löytyy multa ja sanoisin että se on noista monipuolisin. Muutenkin hyvät soundit. 6262 on aikas sirkkeli ainakin omaan makuun ja 1960 on mastervolumeton ja yksikanavainen.

Oolrait. Toi 333 olis kyl vahvoilla, hieman epäilyttää ettei ole liian kompressoitu saundi.
Tuossa uudessa 1960:ssä on post phase inverter master vola, joten pitäisi saada helpommin särösoundeja. Täytynee varmaan tilata joku 30 pvän kokeiluihin heh...
Möö
Fuu
26.03.2012 23:27:41
Lainaanpa härskisti tätä trediä.

Mulla on noin kolme kuukautta vanha Bugera 333 combo ja noin kuukauden käytön jälkeen alkoi kummatkin särökanavat vinkumaan, cleanikanavalla tätä ei kuitenkaan tapahdu. Välillä vahvistin on soittokelpoinen mutta useimmiten vinkuu siihen malliin että hermot menee. Yksikelaisilla mikeillä vinkuminen on vielä pahempaa verrattuna oman kitarani aktiivihumppareihin. Volat pienellä vahvistin on ihan hiljainen mutta kovemmilla volumeilla vinkuminen palaa. Kiertämisesta ei kuitenkaan ole kyse. Säröä on todella maltillisesti käytössä ja siirtyminen kauemmaksi vahvistimesta ei auta.

Osaisiko kukaan sanoa mikä perhana tässä on vialla?
ReBeat
26.03.2012 23:35:33

Fuu: Osaisiko kukaan sanoa mikä perhana tässä on vialla?

Joku etuasteputkista vaatinee vaihtoa.
Laulava Kylätohtori
27.03.2012 08:40:50
Fuu: Lainaanpa härskisti tätä trediä.

Mulla on noin kolme kuukautta vanha Bugera 333 combo ja noin kuukauden käytön jälkeen alkoi kummatkin särökanavat vinkumaan, cleanikanavalla tätä ei kuitenkaan tapahdu. Välillä vahvistin on soittokelpoinen mutta useimmiten vinkuu siihen malliin että hermot menee. Yksikelaisilla mikeillä vinkuminen on vielä pahempaa verrattuna oman kitarani aktiivihumppareihin. Volat pienellä vahvistin on ihan hiljainen mutta kovemmilla volumeilla vinkuminen palaa. Kiertämisesta ei kuitenkaan ole kyse. Säröä on todella maltillisesti käytössä ja siirtyminen kauemmaksi vahvistimesta ei auta.

Osaisiko kukaan sanoa mikä perhana tässä on vialla?

Jos putki/putket muuttuvat mikrofonisiksi, niin eikö se aiheuta tuollaista? Senhän saa testattua, kun laittaa vahvistimen päälle, volumea reilusti, piuhat irti ja koputtelee putkia varovasti lyijykynällä tms....
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
JuSu
27.03.2012 08:59:52 (muokattu 27.03.2012 09:00:13)
Laulava Kylätohtori: Jos putki/putket muuttuvat mikrofonisiksi, niin eikö se aiheuta tuollaista? Senhän saa testattua, kun laittaa vahvistimen päälle, volumea reilusti, piuhat irti ja koputtelee putkia varovasti lyijykynällä tms....

Ihan varmuuden vuoksi selvennetään, että EI KAIUTINPIUHAA IRTI!

=)

JuSu
BaldieFarman
27.03.2012 17:45:07
JuSu: Ihan varmuuden vuoksi selvennetään, että EI KAIUTINPIUHAA IRTI!

=)

JuSu

Niin, mutta onko tähän hyvään neuvoon syynä mahdollinen vahvistimen rikkoutumisen riski vaiko se, että piuhan kiinni ollessa, kaapista ulos tuleva soundi paranee hurjasti? ;)
Tawsky
03.09.2012 21:11:28
Bugeran Trirec tullut näköjään Tompalle vihdoinkin myyntiin. http://www.thomann.de/fi/bugera_trirec_infinium.htm

Jos joku ostaa niin tänne sitten samantien ääniklippiä.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
-HP-
04.09.2012 08:08:39 (muokattu 04.09.2012 08:08:59)
BaldieFarman: Niin, mutta onko tähän hyvään neuvoon syynä mahdollinen vahvistimen rikkoutumisen riski vaiko se, että piuhan kiinni ollessa, kaapista ulos tuleva soundi paranee hurjasti? ;)

Sieltä sisältä kuuluva sirinä soittaessa ilman kaappia kyllä paranee huomattavasti kun liittää sen kaapin sinne. ;)
Ikävää kuunneltavaa meinaan kun tajuaa että nyt ei ollu kaapin johdotus onnistunu..
Immature asshole
Metalkallo
30.08.2014 15:46:19
Onko tuo Bugera 1960 Infinium mistään kotoisin? Kestävä? Lueskelin ulkomaalaisia foorumeita tästä hiukan ja pieni vaikutelma ettei bugera olisi välttämättä kestävin vaihtoehto. Muuten kyllä aika kun on tuo auto-bias kait ja master volume takana, joten ehkä pystyisi soittelemaan vähän hiljemmillä volumeillakin?

Ja mites muuten: toimiiko putkivahvistin jossa on enemmän putkia vaikka vähemmillä putkilla. Meinaan kun nuo putket maksaa aikas kivasti.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
uusiipe
30.08.2014 16:42:44
Metalkallo: ...toimiiko putkivahvistin jossa on enemmän putkia vaikka vähemmillä putkilla. Meinaan kun nuo putket maksaa aikas kivasti.

Se riippuu ihan vahvistimesta ja sellaiset mahdollisuudet on yleensä kerrottu käyttöohjeessa. Monessa vahvistimessa, jossa on kaksi pääteputkiparia, voi toisen parin irroittaa kunhan ottaa huomioon, että se vaikuttaa myös kaiutinlähdön impedanssiin.

Etuasteputket on halpoja ja kestävät moninkertaisesti pidemmän ajan, kuin pääteputket, joten niitä on turha irroitella, vaikka se ei vaikuttaisikaan käytössä olevaan kanavaan.
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
Metalkallo
30.08.2014 16:54:27 (muokattu 30.08.2014 16:58:02)
uusiipe: Se riippuu ihan vahvistimesta ja sellaiset mahdollisuudet on yleensä kerrottu käyttöohjeessa. Monessa vahvistimessa, jossa on kaksi pääteputkiparia, voi toisen parin irroittaa kunhan ottaa huomioon, että se vaikuttaa myös kaiutinlähdön impedanssiin.

Etuasteputket on halpoja ja kestävät moninkertaisesti pidemmän ajan, kuin pääteputket, joten niitä on turha irroitella, vaikka se ei vaikuttaisikaan käytössä olevaan kanavaan.

Kiitos.

Joo, niitä pääteputkia juuri tässä tarkoitinkin kun maksavat enempi. Jos on vaikka 4 pääteputkea, voiko käyttää vai kahta + vaikka 3 etuasteputkea?

Täytyy vilkaista netistä manuaalia tuosta bugerasta.
Laulava Kylätohtori
31.08.2014 10:18:54
Metalkallo: Kiitos.

Joo, niitä pääteputkia juuri tässä tarkoitinkin kun maksavat enempi. Jos on vaikka 4 pääteputkea, voiko käyttää vai kahta + vaikka 3 etuasteputkea?

Täytyy vilkaista netistä manuaalia tuosta bugerasta.

Minusta ihan oleellinen kysymys voisi olla, että kannattaako sitä putkivahvistinta ostaa lainkaan, jos tilanne on tämä? Ja jos täytyy, niin kannattaisiko ostaa vahvistin, jossa olisi jo lähtökohtaisesti vähemmän putkia. Eli miksi ostaa 100 w peli, joka on suunniteltu 4 putkelle, jos aikoo heti poistaa niistä putkista kaksi? Putkien poisto vaikuttaa myös soundiin ja minusta huonontavasti.

Ja kuten Uusiipe jo kirjoittikin, niin kannattaa varmistaa, että se toisen parin poisto onnistuu, sillä kaikissa 4 pääteputken vahvistimissa se ei ole mahdollista.

Noin muuten sanoisin, että onhan noista Bugeroiden ongelmista kirjoitettu paljon, mutta toki myyntimäärätkin ovat suuria. Eli onko se kiinalainen Bugera oikesti huonompi ja heikkolaatuisempi kuin kiinalainen Marshall, sitä on mahdotonta sanoa. Netissä toki löytyy monenlaista mielipidettä asiasta, mutta kannattaa muistaa, että niistä lähes kaikki - ellei jokainen - perustuu vain ennakkoluuloihin, mutuun ja kuvitelmiin vailla mitään faktaa, joten niitä ei kannata liian vakavasti ottaa...

Itselläni oli joskus Bugeran v22, joka toimi ihan hyvin, mutta muuntajan ruuveja siinä piti kiristellä, että sai suurimmat sirinät pois. Muistelisin, että sisuskalut olivat vähän sen näköisiä, että vikojen korjaaminen voi olla hankalaa eli kallista (muistelisin, että siinä oli pintaliitoskomponentteja, voin toki olla väärässäkin). Varminta on ostaa Bugera uutena 3 vuoden takuulla, silloin ei tarvitse jännittää. Yllättävän hyväsoundinen peli se kuitenkin oli..
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Metalkallo
31.08.2014 10:47:57
Laulava Kylätohtori: Minusta ihan oleellinen kysymys voisi olla, että kannattaako sitä putkivahvistinta ostaa lainkaan, jos tilanne on tämä? Ja jos täytyy, niin kannattaisiko ostaa vahvistin, jossa olisi jo lähtökohtaisesti vähemmän putkia. Eli miksi ostaa 100 w peli, joka on suunniteltu 4 putkelle, jos aikoo heti poistaa niistä putkista kaksi? Putkien poisto vaikuttaa myös soundiin ja minusta huonontavasti.

Onhan tässä kohteena ollut tuo blackstarin ht club 50 nuppi jossa 2xel34 ja 2xecc83 putket, mutta pitäähän sitä tietämättömänä katsoa ja kuulla vaihtoehdot läpi. :) Plexi gas vaan polttelee aika ajoin myös, mutta taitaa plexi olla liian tuju peli mulle ja kallis ylläpitää.

Noin muuten sanoisin, että onhan noista Bugeroiden ongelmista kirjoitettu paljon, mutta toki myyntimäärätkin ovat suuria. Eli onko se kiinalainen Bugera oikesti huonompi ja heikkolaatuisempi kuin kiinalainen Marshall, sitä on mahdotonta sanoa. Netissä toki löytyy monenlaista mielipidettä asiasta, mutta kannattaa muistaa, että niistä lähes kaikki - ellei jokainen - perustuu vain ennakkoluuloihin, mutuun ja kuvitelmiin vailla mitään faktaa, joten niitä ei kannata liian vakavasti ottaa...

Sen takia juuri päätin kysellä myös täältä kokemuksia että saisi toisen näkökulman asiaan.
Laulava Kylätohtori
31.08.2014 11:03:46
Metalkallo: Onhan tässä kohteena ollut tuo blackstarin ht club 50 nuppi jossa 2xel34 ja 2xecc83 putket, mutta pitäähän sitä tietämättömänä katsoa ja kuulla vaihtoehdot läpi. :) Plexi gas vaan polttelee aika ajoin myös, mutta taitaa plexi olla liian tuju peli mulle ja kallis ylläpitää.

No tuossa Blackstarissa ei ainakaan ole liikaa putkia. 2 etuasteputkea maksaa reilut pari kymppiä. 2 EL34:sta (esim. Tung-Sol) saa alle viidellä kympillä. Etuputket kestävät monta vuotta, päättärit käytöstä riippuen helposti ainakin vuoden tai pari. Joten en tiedä, onko tuo ylläpito nyt niin kallista. Varsinkin, jos opettelee biasoinnin itse. Se ei ole rakettitiedettä, mutta hengenvaarallisten jännitteiden takia täytyy olla tarkkana.

Oletko koskaan testannut Plexiä? Itse olen kantapään kautta oppinut, että vaikka pitäisi jostain soundista paljonkin, niin se ei silti välttämättä sovikaan itselle. Voi tulla pettymyksiä. Näin on siis joskus käynyt itselle. Ei sillä, etteikö Plexi-soundi varmasti olisi sinulle se paras soundi, kunhan vaan yritän olla jonkinlainen antigasin ääni. :)
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
teukka
31.08.2014 12:34:55
Tollanen Bugera Trirec alkoi kyllä poltella. Mulla on ollut 6262 nyt jotain kuutisen vuotta ja viimeiset 4 vuotta ongelmitta. Tääkin oli niitä alkupää laitteita. Mutta saundit kyllä maistuu. Luulisin et trirecistä saa vieläkin enemmän irti ja sitä vois käyttää varmaan himassakin jos sen saa soimaan pienilläkin volumeilla. Siitä tulis samalla keikkanuppi. Kämpällä on sitten toiset romut.
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
Metalkallo
31.08.2014 20:42:55
Laulava Kylätohtori: No tuossa Blackstarissa ei ainakaan ole liikaa putkia. 2 etuasteputkea maksaa reilut pari kymppiä. 2 EL34:sta (esim. Tung-Sol) saa alle viidellä kympillä. Etuputket kestävät monta vuotta, päättärit käytöstä riippuen helposti ainakin vuoden tai pari. Joten en tiedä, onko tuo ylläpito nyt niin kallista. Varsinkin, jos opettelee biasoinnin itse. Se ei ole rakettitiedettä, mutta hengenvaarallisten jännitteiden takia täytyy olla tarkkana.

Juu, eihän tuon blackstarin ylläpito ole mikään ongelma tosiaan kun tuon verran on vain putkia. Tung-solia varmaan sinne tunkisinkin. Ja biasoinnin tosiaan ajattelin opetella itse jos tuommoisen hankin niin säästäisi rahaa, ja onhan se muutenkin hyvä osata (jos on putkivahvari) säätää oma putkivahvari aivan kuten kitarakin.

Oletko koskaan testannut Plexiä? Itse olen kantapään kautta oppinut, että vaikka pitäisi jostain soundista paljonkin, niin se ei silti välttämättä sovikaan itselle. Voi tulla pettymyksiä. Näin on siis joskus käynyt itselle. Ei sillä, etteikö Plexi-soundi varmasti olisi sinulle se paras soundi, kunhan vaan yritän olla jonkinlainen antigasin ääni. :)

Plexiä en ole koskaan päässyt testaamaan, en edes oikeaa kunnon täysputki marsua joten ei oikein ole kokemusta niistä. Näinhän se kyllä voi olla et livenä mieli voisikin ehkä muuttua. Mun maku tuntuu olevan marsussa siinä plexin ja jcm800.n välissä jossain, eli ei liian tuju muttei liian tuhnukaan. Bluetonen ac dc nuppi voi olla aika nappiin mulle mitä katsonut ja kuunnellut mut maksaa hirveästi. :/ Tietenkin voi säästää...ehem. ;)
H.Corruption
11.09.2014 21:14:30
teukka: Tollanen Bugera Trirec alkoi kyllä poltella. Mulla on ollut 6262 nyt jotain kuutisen vuotta ja viimeiset 4 vuotta ongelmitta. Tääkin oli niitä alkupää laitteita. Mutta saundit kyllä maistuu. Luulisin et trirecistä saa vieläkin enemmän irti ja sitä vois käyttää varmaan himassakin jos sen saa soimaan pienilläkin volumeilla. Siitä tulis samalla keikkanuppi. Kämpällä on sitten toiset romut.

Mulla on ollu Trirec käytössä reilun vuoden ja on tehnyt sen, mitä siltä hainkin.

Soundia lähtee hyvinkin moneen tyyliin ja jos Trirecia vertaa mainittuun 6262:een, niin gainia on vähemmän ja särön luonne erilainen. Kolme kanavaa eri moodeineen mahdollistaa monipuolisen soundivalikoiman, mutta itse huomasin päätyväni hyvin samanlaiseen soundiin jota käytän Rectossa. Tästä vain puuttuu se Recton matalataajuinen rutina, tai miten sitä nyt kuvaisi, alapää on Trirecissä tiukempi.

Kotioloissa varipower on kätevä säätö, joskin sen käyttöä joutuu hieman opettelemaan.

Mainoksissa mainittu pääteputki 6550 ei toimi, kokeiltu on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)