Aihe: Blackstar HT Stage 100? Vai joku muu??
1 2
HaMMie
18.11.2013 09:27:52
hevikukko: Vielä paikkausta edelliseen postaukseeni...tää nuppi on älyttömän magee!! Särö on tiukka ja sopivan keskiääninen pusku "V30" ämyreistä. En malta odottaa treenejä.

Jos joku on hankkimassa vielä tätä vaffaria niin voisin lisätä omat nopeat kokemukseni.

Ostin tän noin 3kk sitten mnetin kautta täysin pilkkahintaan (yli -50%) joten kävin hakemassa pois. Pääsin testaamaan tätä vkl jälkeen treeniksellä Framuksen V30 -kaapin kanssa. Noh, aluksi en oikein saanut mitään kunnon saundia aikaseksi ja saundi tuntui olevan jotenkin etäinen. Noin 30min lämmittelyn ja nuppien vääntämisen jälkeen alkoi jo saundia löytyä, mutta en ollut vielä ihan täysin tyytyväinen. Seuraavalla viikolla käytiin sitten reenaamassa synistin kanssa taustaträkeille ja meininki oli sitten täysin eri. Saundi leikkasi lähes täydellisesti läpi, olematta liian dominoiva kovallakin luukutuksella ja sekä särö ja cleani kuulostivat erinomaisilta. Käytän lähinnä OD2 kanavaa särölle, vaikka OD1:ltä saa myöskin aika monipuolista, kevyempää leadisaundia ulos.

Ilmeisesti aika moni suosittelee tähän eteen jonkinsortin EQ-pedaalia, jolla saa saa vielä parannettua, ainakin omasta mielestä, hieman etäiset low-midit. Pitänee hankkia sitten seuraavaksi.
hevikukko
18.11.2013 09:44:02
HaMMie: Jos joku on hankkimassa vielä tätä vaffaria niin voisin lisätä omat nopeat kokemukseni.

Ostin tän noin 3kk sitten mnetin kautta täysin pilkkahintaan (yli -50%) joten kävin hakemassa pois. Pääsin testaamaan tätä vkl jälkeen treeniksellä Framuksen V30 -kaapin kanssa. Noh, aluksi en oikein saanut mitään kunnon saundia aikaseksi ja saundi tuntui olevan jotenkin etäinen. Noin 30min lämmittelyn ja nuppien vääntämisen jälkeen alkoi jo saundia löytyä, mutta en ollut vielä ihan täysin tyytyväinen. Seuraavalla viikolla käytiin sitten reenaamassa synistin kanssa taustaträkeille ja meininki oli sitten täysin eri. Saundi leikkasi lähes täydellisesti läpi, olematta liian dominoiva kovallakin luukutuksella ja sekä särö ja cleani kuulostivat erinomaisilta. Käytän lähinnä OD2 kanavaa särölle, vaikka OD1:ltä saa myöskin aika monipuolista, kevyempää leadisaundia ulos.

Ilmeisesti aika moni suosittelee tähän eteen jonkinsortin EQ-pedaalia, jolla saa saa vielä parannettua, ainakin omasta mielestä, hieman etäiset low-midit. Pitänee hankkia sitten seuraavaksi.

Ehkä nuo EL34 putket lisäävät juurikin sen ovelan keskiäänen, mihin en ole tottunut 6L6 putkien jälkeen. Tuo vahvistimen tuottama middle on just hyvä lisä vanhaan soundiini ja jätin ISF säätimen aavistuksen USA puolelle. Mesa kuulosti hyvältä mutta loppupeleissä se toimivin soundi itselläni oli aina liian scoopattu. Mukavaa kun saatan löytää vihdoinkin oman uniikin soundini. Joo uniikki...varmaan "miljoonalla sama " :D Tsiikaillaan miten homma etenee. Voisin tehdä pikaisen soundiklipin, kunhan saan enemmän aikaa mikittää ja perehtyä ääniin.
Allekirjoitus:
yanera
19.11.2013 21:45:43

Testatkaa Blackstar: In ID: 100 TVP

Mulla on ollut useita "kallimmanluokan" putkilaitteita ja nyt vetelen ID 100 TVP:llä Orange PPC212 2 X 12 60 Watt Celestion Vintage 30 Speakers kaapilla. Orangen outputista on vielä kytketty piuha kytketty HH 15" subbariin.

Soundi on persoonallinen... ja jykevä.

http://www.blackstaramps.com/products/id100/
Toiset menee toiset tulee, mutta minä tärisen.
JaaGeRMaisTeR
20.11.2013 06:12:16
yanera: Testatkaa Blackstar: In ID: 100 TVP

Mulla on ollut useita "kallimmanluokan" putkilaitteita ja nyt vetelen ID 100 TVP:llä Orange PPC212 2 X 12 60 Watt Celestion Vintage 30 Speakers kaapilla. Orangen outputista on vielä kytketty piuha kytketty HH 15" subbariin.

Soundi on persoonallinen... ja jykevä.

http://www.blackstaramps.com/products/id100/

Kehuskeli liikkeessä nuita ID malleja. Moni putkivahvistimeen vannova on vaihtanut ID:hen äänen ja painon takia. ID60 comboa testasin tuossa kesällä. Oli kyllä hyvä peli.
yanera
20.11.2013 19:11:52

Ääninäyte. Blacstar id:stä.

Tässä treenikämppä äänitys toinen kitara äänitetty marshallin valvestate 100.

Ja toinen sillä mun Blackstarin id pinolla.

Basso ja laulu puuttuu kyseessä.

Ihan raaka treenis äänitys.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/29113339/halfmoonsalo.mp3
JaaGeRMaisTeR
20.11.2013 19:39:06
yanera: Ääninäyte. Blacstar id:stä.

Tässä treenikämppä äänitys toinen kitara äänitetty marshallin valvestate 100.

Ja toinen sillä mun Blackstarin id pinolla.

Basso ja laulu puuttuu kyseessä.

Ihan raaka treenis äänitys.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/29113339/halfmoonsalo.mp3

Mimmonen setuppi nupissa?
yanera
20.11.2013 21:31:20

Blackstarin setuppi kutakuinkin:

od2, TVP mode el84, kanavan volyme 5. bass 5, treble 7, middle 4, isf 4.

efektit off.

Presence 7

Resonance 5

Masteri ollut äänittäessä n. 3 ja mikki vedety orangeen. Kyllä se varmasti otti myös jotain matalia taajuuksi siitä ylemmästä hh 15.

Mutta on kyllä hyvä ja näppärä peli.

tietoa:

http://www.blackstaramps.com/idseries/
Osteri
21.11.2013 23:54:33
yanera: Testatkaa Blackstar:n ID: 100 TVP
JaaGeRMaisTeR: ID60 comboa testasin tuossa kesällä. Oli kyllä hyvä peli.

Katselin viideoita ja hieman lueskelin lisää ja onhan muuten tosiaankin kiinnostava tämä ID sarja. Tuo 60W nuppi olis mulle aika sopiva kokeiltava, eikä niin pahan hintainenkaan. Kiinnostaa todella ja joulukin tulossa. Tietysti muukin ostokynnystä alentava syy on käyttökelpoinen. Pitää hipsiä kauppaan tutustumaan lähemmin. Kiitos vinkistä.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)