Aihe: Plutoneium: Chi-Wah-Wah
1 2 3 4
JTTH
01.12.2010 08:12:13
oiva tumpeloinen: Mitenkäs tuo käynnistymisen/sammuttamisen viive? Se ilmeisesti oli säädettävissä, mutta saako sen kokonaan pois?

Tietääkseni tuota ei pysty säätämään. Sammutuksen viive on joitain millisekunteja ja siirtyminen menee pehmeästi; ei siis katkea seinään. Käytännössä, jos pedaalin Level on säädetty hyvin kohdilleen, niin käynnistymistä/sammutusta ei huomaa ollenkaan.
JuSu
01.12.2010 09:36:08
JTTH: jos pedaalin Level on säädetty hyvin kohdilleen, niin käynnistymistä/sammutusta ei huomaa ollenkaan.

No sehän on hyvä pedaali sitten, jos ei huomaa lainkaan, onko se päällä vai pois... =)

JuSu
Annoin lusikalla, kauhalla sain.
horseface
01.12.2010 10:20:23
JTTH: Pedaali saapuikin jo tänään. Pikaisen testin perusteella TODELLA hyvä! Aikaisemmin ei ole pedaalilaudassani wahia ollut (lähinnä juuri koon vuoksi), mutta tämä tuli jäädäkseen. Bufferi toimii mielestäni juuri niin kuin valmistaja on luvannut, eli erittäin hyvin.

OT ja ilmeisesti useimmille muille selvää, mulle ei; mikä siis on bufferi?
Oli miten oli, näin on!
ReBeat
03.12.2010 18:27:58

horseface: OT ja ilmeisesti useimmille muille selvää, mulle ei; mikä siis on bufferi?

No tuolla on perusteltu sen hyödyllisyyttä: http://www.petecornish.co.uk/case_against_true_bypass.html

Mutta tossa lyhykäisyydessään:
The general idea behind using a buffered pedal in the signal path is to present a high impedance, low capacitance load to the guitar pickups, which lets all of the natural sound of the guitar come through with little degradation. The buffer also has a low impedance output that is easily capable of driving long cables and capacitive loads as seen in some pedalboards.
http://www.muzique.com/lab/truebypass.htm

Elikkä jos vaikka ensimmäisenä pedaalina on joku bufferoitu laite niin se tarjoaa kitaran mikeille just hyvän kuorman. Treblet ei vaimene ja volume säilyy hyvänä. Bufferin ulostulo taasen antaa ulos matalaimpedanssista signaalia, joka jaksaa edetä hyvälaatuisena paljon pidemmälle myös vähän paskemmissa kaapeleissa.
horseface
03.12.2010 20:14:34
ReBeat: No tuolla on perusteltu sen hyödyllisyyttä: http://www.petecornish.co.uk/case_against_true_bypass.html

Mutta tossa lyhykäisyydessään:

http://www.muzique.com/lab/truebypass.htm

Elikkä jos vaikka ensimmäisenä pedaalina on joku bufferoitu laite niin se tarjoaa kitaran mikeille just hyvän kuorman. Treblet ei vaimene ja volume säilyy hyvänä. Bufferin ulostulo taasen antaa ulos matalaimpedanssista signaalia, joka jaksaa edetä hyvälaatuisena paljon pidemmälle myös vähän paskemmissa kaapeleissa.

Ok, kiitos tiedosta.
Oli miten oli, näin on!
Rämppy
07.12.2010 22:14:50
Nyt heräsi kiinnostus. Mites on, syökö tuo soundia? Mulla oli aikoinaan Morleyn switchless wah, mutta ikävästi heikensi signaalia.
Onks tuo sweeppi tuossa kuinka leveä? Saako kunnon wäy-efektin?
En sitten malttanut olla sanomatta.
edgehill
05.01.2011 12:40:38
Nosto!
Onko kertynyt kokemuksia?
Jos on niin minkälaisia?
Rämppy
05.01.2011 12:51:12
Mulla ilmestyi pedaalilautaan pari viikkoa sitten. Ainakin näin alkuunsa tuntuu oikein hyvältä. Erittäin näppärä käyttää ja hyvät säätömahdollisuudet. Efektin saa helposti ruuvattua omaa korvaa miellyttäväksi. Tietysti jonkin verran alkuinnostusta tässä vaiheessa, odotellaan kun kuherruskuukausi päättyy...
edgehill
10.01.2011 12:10:09
Rämppy: Mulla ilmestyi pedaalilautaan pari viikkoa sitten. Ainakin näin alkuunsa tuntuu oikein hyvältä. Erittäin näppärä käyttää ja hyvät säätömahdollisuudet. Efektin saa helposti ruuvattua omaa korvaa miellyttäväksi. Tietysti jonkin verran alkuinnostusta tässä vaiheessa, odotellaan kun kuherruskuukausi päättyy...

Tänks, kerro sitten lisää kun arki koittaa. Käytäjäkokemuksia ei näistä varmaan liiemmin saa.
janimarj
03.02.2011 16:37:01
Kivijalka
03.02.2011 17:12:44
Harmillista että tuossa on bufferi joka luultavasti runnoo germanium fuzzit ruvelle. Muutoin vaikuttaa todella kivalta vempeleeltä ja päinvastainen vouvauskin toimisi omaan käyttöön paremmin kuin perinteinen tapa.
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
JTTH
03.02.2011 17:21:40 (muokattu 03.02.2011 17:27:01)
Nyt jo jonkin aikaa käyttäneenä voin lämpimästi suositella. Mielestäni ei syö soundia ja säätömahdollisuudet ovat hyvät. Kelpo hankinta!

Edit: tosiaan, omassa laudassa tuo on heti virittimen jälkeen ja heti perään tulee OD ja fuzz. Tämä järjestys ei toimi kovinkaan hyvin fuzzin kanssa. Muuta järjestystä en ole vielä kokeillut...
Lilli
03.02.2011 18:12:20 (muokattu 03.02.2011 18:12:56)
JTTH: Nyt jo jonkin aikaa käyttäneenä voin lämpimästi suositella. Mielestäni ei syö soundia ja säätömahdollisuudet ovat hyvät. Kelpo hankinta!

Edit: tosiaan, omassa laudassa tuo on heti virittimen jälkeen ja heti perään tulee OD ja fuzz. Tämä järjestys ei toimi kovinkaan hyvin fuzzin kanssa. Muuta järjestystä en ole vielä kokeillut...

Mites jos tempaisisi od-, ds- ja fuzzpedaalit suoraan sisään ja virin, vahin ja muut vätkyttimet efektilooppiin? Tai jos viri linjaan ennen säröosastoa...
It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
wilo
03.02.2011 23:14:09
Kivijalka: Harmillista että tuossa on bufferi joka luultavasti runnoo germanium fuzzit ruvelle. Muutoin vaikuttaa todella kivalta vempeleeltä ja päinvastainen vouvauskin toimisi omaan käyttöön paremmin kuin perinteinen tapa.

Kaikki Ge-fuzzit ei mene pilalle bufferista, esim. Fulltone Soul Bender toimii oikein mainiosti. Toki toiminta muuttuu, mutta ei mitenkään huonoksi.
horseface
04.02.2011 09:08:19
Vaikuttaako bufferi jotenkin Tube Screamerin toimintaan? Kokeilin tuossa joku aika sitten bufferoitua boost-pedaalia ja mielestäni TS:n soundi muuttui jotenkin kolkommaksi. Tuolloin boost ei siis ollut päällä, vain tuo bufferi.
Oli miten oli, näin on!
Rämppy
04.02.2011 09:33:42
Mun mielestä chi-wahin bufferi toimii hyvin ainakin bossin OD-spedujen kanssa.
wilo
04.02.2011 11:27:31
Rämppy: Mun mielestä chi-wahin bufferi toimii hyvin ainakin bossin OD-spedujen kanssa.

Bossin pedaalit taitaa kaikki toimia buffereiden kanssa. Johtunee siitä, että bossin pedaaleissa on aina bufferi.
Rämppy
04.02.2011 13:34:44
wilo: Bossin pedaalit taitaa kaikki toimia buffereiden kanssa. Johtunee siitä, että bossin pedaaleissa on aina bufferi.

Mulla toimii hyvin myös Fulldrive 2:n kanssa. Siin ei ole bufferia.
Insane Kane
04.02.2011 14:08:16
Rämppy: Mulla toimii hyvin myös Fulldrive 2:n kanssa. Siin ei ole bufferia.

Itse asiassa on, kaksin kappalein.
Debitille?
Kivijalka
04.02.2011 14:57:25
wilo: Toki toiminta muuttuu, mutta ei mitenkään huonoksi.

Oma 69-klooni menee melko kuumaksi ja yläpäävoittoiseksi. Tuolloin pedaalin edessä taisi olla tosin parikin bufferia (viritin ja wah.)
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)