Aihe: OFR "laatu" 1 2 | |
---|---|
![]() 26.10.2010 12:41:27 | |
Koska noita Floikkia on niin älyttömästi olemassa nykyään niin pitäisikö tähän tehdä jonkinmoinen listaus kaikista noista joita on olemassa? | |
![]() 26.10.2010 13:12:04 | |
McNulty: Tai yksinkertaisesti siitä kammesta ei saanut klappia lainkaan pois, holkki ei kiristänyt kampea kunnolla vaikka vähän kovempaa koittikin ruuvata kiinni. Toi on ärsyttävä pikkujuttu mutta mielestäni Floikan kampi on mennyt tässä suhteessa huonompaan suuntaan se "korkkimalli" ei ole niin jämy mitä noi vanhemat "lenkillä kiristettävät" ovat....... Ja sitten kun kampi on löysällä ei Flutterit irtoa perkl... :D Ennen oli kunnollista. First Class In The WhiteTrash | |
![]() 26.10.2010 13:42:52 | |
apuri: Jotain juttuja tuli mieleen.. Ei niitä kieliä tarvitse kiristää kauhean kovalla voimalla paikalleen. Kiristys sormivoimilla niin että se kuusiokoloavaimen pidempi osa on kiinni pultissa riittää. Jep, tiedossa on. Hyvin kevyesti kiristelen floikan ruuveja, en edes niin tiukalle mitä sormivoimin saisi, vähempikin riittää. Kevyt painallus peukalolla sen jälkeen kun tyhjät on otettu pois kierteistä. Lavan puoleisia lukkoja kiristän hieman jämäkämmin, siinä taisi tuo avainkin kyllä katketa. Riittäisi ehkä vähempi voima siinäkin. http://hikipedia.info/wiki/Tilutus | |
![]() 26.10.2010 14:45:33 | |
McNulty: Vastakappale oli kuitenkin ihan ok, ostin uuden kammen ja ruuvasin kiinni... sen jälkeen on toiminut kuin unelma. Siitä kammesta kuluu se pieni metallitappi joka toimii ikäänkuin sokkana sille kiristysholkille, joka ruuvataan itse tallan kierreosaan. Se kun kuluu siitä välistä, niin kampi "lonkottaa" ikävästi. Retaliation Syndicate - Thrash/Death | |
![]() 26.10.2010 17:31:06 | |
Googlailullahan tuo selvisi että tuossa Fender Mexico stratossa on tuollainen Ping Floikkari....onko noista nyt kauhean pahaa sanottavaa? Mulla ollut käytössä reilut puol vuotta ja hyvin pitää vireen kovassa käytössä.. | |
![]() 26.10.2010 17:49:55 | |
the-Antero: Googlailullahan tuo selvisi että tuossa Fender Mexico stratossa on tuollainen Ping Floikkari....onko noista nyt kauhean pahaa sanottavaa? Mulla ollut käytössä reilut puol vuotta ja hyvin pitää vireen kovassa käytössä.. Onpa toi linkki ollut esillä näissä Floikka keskusteluissa miun mielestä aiemminkin mutta pistetään. http://www.youtube.com/watch?v=cwGcY6T4xHc Tossa heppu kertoilee noita Floikkien eroja / tunnusmerkkejä ja omakohtaisia kokemuksia Originaalista ja kopioista..... Taisi siellä mainita tuosta Pingistäkin jotain. Mielestäni jos tarvike Floideri toimii hyvin niin miksi sitä murehtimaan, soittelee sen loppuun ja vaihtaa sitten laadukkaampaan kun se antaa periksi. First Class In The WhiteTrash | |
![]() 26.10.2010 18:25:55 | |
Tinippa84: Siitä kammesta kuluu se pieni metallitappi joka toimii ikäänkuin sokkana sille kiristysholkille, joka ruuvataan itse tallan kierreosaan. Se kun kuluu siitä välistä, niin kampi "lonkottaa" ikävästi. Nimenomaan se sieltä oli kulahtanutkin. En vain tiennyt mitään sopivaa termiä kyseiselle pienelle metallitapille, joka kiristyy siellä holkin alla vastakappaletta vasten :) Siinä oli ihan selvät urat jo kuukauden jälkeen... uusi kampi on kyllä kestänyt ihan eri tavalla. Ristus notta täälähän on väkiä ku rumihien tanssiis! | |
![]() 27.10.2010 08:22:21 | |
Mielenkiintonen viesti tuli floikkarilta kun mailasin sinne. Eli kyselin tuosta Fenderin floikasta ja näin vastasi Andy Floyd Roselta Thank you for all of the photos. The bridge are made by us/// The one that says license under Floyd Rose Patents is made in Taiwan, this bridge is only made for Fender from us.. But it is a real Floyd Made to our exacting specs and by our exclusive manufacture.. MUn mielestä vähän ristiriitasta jos talla on noitten tekemän mutta kuitenkin mad in taiwan? :D Vai enkö nyt jotain hiffaa tossa. Noh, kummiskin tosta voisi päätellä niin että noi Ping:it on meinattu fenkkuihin? Eikö? Voin olla väärässä. | |
![]() 27.10.2010 08:47:51 | |
the-Antero: Mielenkiintonen viesti tuli floikkarilta kun mailasin sinne. Eli kyselin tuosta Fenderin floikasta ja näin vastasi Andy Floyd Roselta Thank you for all of the photos. The bridge are made by us/// The one that says license under Floyd Rose Patents is made in Taiwan, this bridge is only made for Fender from us.. But it is a real Floyd Made to our exacting specs and by our exclusive manufacture.. MUn mielestä vähän ristiriitasta jos talla on noitten tekemän mutta kuitenkin mad in taiwan? :D Vai enkö nyt jotain hiffaa tossa. Noh, kummiskin tosta voisi päätellä niin että noi Ping:it on meinattu fenkkuihin? Eikö? Voin olla väärässä. Juu, Ping on se exclusive manufacturer. Ei ne asiakaspalvelijat tietenkään saa sanoa että yksi tehdas tuottaa huonompaa tuotetta kuin toinen, pitää itse osata päätellä hintalapusta :) | |
![]() 27.10.2010 09:43:01 | |
Toi ois jännä tietää että mitä eroa esim valmistusmatskuissa on? Meinaa toi talla näyttää päällisin puolin ihan pätevältä eikä tunnu mitenkään hepposelta/pehmeältä. Satula oli se mikä vaikuttaa enemmän pehmeämmältä. Hey by the way. Kun noita floikkia myydään ni mitäs meinaa noi merkinnät R2 ja R3? Jotain tekemistä sillä on tuon satulan kanssa? Onko sen leveys vai mikä? | |
![]() 27.10.2010 10:11:37 | |
the-Antero: Toi ois jännä tietää että mitä eroa esim valmistusmatskuissa on? Meinaa toi talla näyttää päällisin puolin ihan pätevältä eikä tunnu mitenkään hepposelta/pehmeältä. Satula oli se mikä vaikuttaa enemmän pehmeämmältä. Hey by the way. Kun noita floikkia myydään ni mitäs meinaa noi merkinnät R2 ja R3? Jotain tekemistä sillä on tuon satulan kanssa? Onko sen leveys vai mikä? R1: narrow: Width: 1-9/16"; Height: .225"; Spacing: 1.30?; Radius: 10" R2: standard: Width: 1-5/8"; Height: .225"; Spacing: 1.37?; Radius: 10" R3: wide: (narrow string spacing for bound neck), Width: 1-11/16"; Height: .275"; Spacing: 1.40?; Radius: 10" R4: wide: (wide string spacing), Width: 1-11/16"; Height: .275"; Spacing: 1.43?; Radius: 10" R5: extra wide. Width: 1-3/4"; Height: .275"; Spacing: 1.50?; Radius: 10" R6: R1 with bullet nut relief. Width: 1-9/16"; Height: .225"; Spacing: 1.30?; Radius: 10" R7: R2 with bullet nut relief. Width: 1-5/8"; Height: .225"; Spacing: 1.37?; Radius: 10" R8: R4 with flatter radius. Width: 1-11/16"; Height: .225"; Spacing: 1.43?; Radius: 15" | |
![]() 27.10.2010 10:22:32 | |
Aaargh, pitääks niitä olla niin monta :D mistä mä tiiä mikä sopii mun stratoon? MItä mun pitää mitata siitä? | |
![]() 27.10.2010 10:25:06 (muokattu 27.10.2010 10:26:36) | |
the-Antero: Aaargh, pitääks niitä olla niin monta :D mistä mä tiiä mikä sopii mun stratoon? MItä mun pitää mitata siitä? Jos otelaudan leveydestä ja radiuksesta lähdet liikkeelle. Siinä tärkeimmät. Viimeinen luku on sitten kielten välimatkaa toisiinsa, mikä on aika pitkälti makuasia. E: oli tossa näköjään korkeuttakin mainittu. Sinänsä helpompi ottaa matalampi, jos ei ole varma. Sitä saa shimmattua korkeammaksi, mutta korkeamman madaltaminen on vähän v-mäisempi juttu. Mut kannattanee ottaa korkeusmitta satulan paikan ja otelaudan väliltä. | |
![]() 27.10.2010 10:45:48 | |
Luultavasti se on tuo R2...mitenköhän ton radiuksen kanssa kun noi kaikki on kymppiä...ja mulla on ainaski valmistajan sivujen mukaan 9.5....noh, kait mä otan sen satulan vaan kauppaan mukaan :D | |
![]() 27.10.2010 10:48:33 | |
the-Antero: Luultavasti se on tuo R2...mitenköhän ton radiuksen kanssa kun noi kaikki on kymppiä...ja mulla on ainaski valmistajan sivujen mukaan 9.5....noh, kait mä otan sen satulan vaan kauppaan mukaan :D Jokaiselle radiukselle ei ole omaa mallia. Kovin usein usein joutuu tekemään pienen kompromissin. Jos sulla on 9,5 radius, niin kymppi passaa siihen oikein hyvin. | |
![]() 27.10.2010 12:03:54 | |
McNulty: Nimenomaan se sieltä oli kulahtanutkin. En vain tiennyt mitään sopivaa termiä kyseiselle pienelle metallitapille, joka kiristyy siellä holkin alla vastakappaletta vasten :) Ite tein pikakorjausvirityksen sillein, että laitoin reikään 1,5mm poranterän ja katkaisin sopivaksi, tippa pikalimaa vielä kyytipojaksi. Tämä siis kun uutta kampea ei ollut saatavilla ja kolina otti päähän. Siinä oli ihan selvät urat jo kuukauden jälkeen... uusi kampi on kyllä kestänyt ihan eri tavalla. Sama homma, uusi kampi ei näytä mitään väsähtämisen merkkejä.. Retaliation Syndicate - Thrash/Death | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)