Aihe: Putkivahvareista
1 2
aristoteles666
11.10.2010 20:14:17

Grugi: Toistaiseksi ei ole ollut naapureista ongelmaa, tosin talot on erilaisia ja naapurit että jossakin saattaa pierukin kuulua naapuriin hyvinkin selvästi. Maalaisjärjellä pärjää tässäkin aika kivasti ja kyllä edelleen väitän että 5W Blackstarilla soittelee ihan mukavilla soundeilla kerrostalossakin.

mä soitan ihan ilman ongelmia ohutseinäisessä kerrostalossa kettnerin 100 wattista triampia ja erittäin hyvillä soundeilla.
jra
11.10.2010 20:15:36
aristoteles666: mä soitan ihan ilman ongelmia ohutseinäisessä kerrostalossa kettnerin 100 wattista triampia ja erittäin hyvillä soundeilla.

Ja naapurit komppaa innoissaan tahtia väliseiniin;)
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
aristoteles666
11.10.2010 20:50:29 (muokattu 11.10.2010 20:51:26)

jra: Ja naapurit komppaa innoissaan tahtia väliseiniin;)

silloinhan mun pitäisi soittaa rytmissä, ei nyt sentään.
älyttömiä vaatimuksia, rytmissä...
Grugi
11.10.2010 21:16:01
aristoteles666: silloinhan mun pitäisi soittaa rytmissä, ei nyt sentään.
älyttömiä vaatimuksia, rytmissä...

Tää mikää disko ole :D
SDMF
tomimat
12.10.2010 19:36:07
aristoteles666: 6w- 10w- 20w, kaikki soi niin kovaa ettet voi soittaa niitä kovaa kuitenkaan kotona joten hommaa bugera v 22, kaksi kanavaa ja kaiku, eli puhdas ja särö 250e.

joo siis saa ne kovaa soimaan mut lähinnä kommentoin tota sun sanontaa et kaikki soi niin kovaa ettei voi kotona soittaa...sitä vaan et ainakin koch soi myös pienellä volalla yritin sanoa.
htm
13.10.2010 16:21:14

I3enjam1n: Joo, se tehonpuolituskytkin ei minunkaan mielestä ole kovin hyvä, tosiaan vähän turhan tunkkainen saundi.
Ootko vaihtanut putkia omaasi, jos oot niin minkälaiset? Miltä saundaa?

Joo, vaihdoin tung solin 6v6:n ja jj:n ec803. Headroomia tuli ehkä hiukan lisää, ja snadisti kirkkautta ehkä soundiin. Tosin eri kaapeilla kokeilin noita, joten todella vaikea sanoa.
aristoteles666
13.10.2010 18:53:40 (muokattu 13.10.2010 18:54:09)

tomimat: joo siis saa ne kovaa soimaan mut lähinnä kommentoin tota sun sanontaa et kaikki soi niin kovaa ettei voi kotona soittaa...sitä vaan et ainakin koch soi myös pienellä volalla yritin sanoa.

ei vaan mä kommentoin juuri päinvastoin että ei ole järkeä ostaa 5 wattista, "että sitä muka pystyisi soittamaan kovempaa kotona", kun todellisuudessa voit soittaa vaikka satawattista kotona ihan samalla tavalla, ja katso, niinhän mäkin teen, triamp soi kotona vaikka on sata wattia.
Sakmongkol
13.10.2010 19:22:15
aristoteles666: ei vaan mä kommentoin juuri päinvastoin että ei ole järkeä ostaa 5 wattista, "että sitä muka pystyisi soittamaan kovempaa kotona", kun todellisuudessa voit soittaa vaikka satawattista kotona ihan samalla tavalla, ja katso, niinhän mäkin teen, triamp soi kotona vaikka on sata wattia.

Mutta jos vaan kotona soittaa ja 5 wattia riittää niin 100-wattisesta menee 95 hukkaan. =(
Antti1
13.10.2010 19:23:07
Sakmongkol: Mutta jos vaan kotona soittaa ja 5 wattia riittää niin 100-wattisesta menee 95 hukkaan. =(

Harvapa käyttää edes sitä 5 wattiakaan ja tehon hukkaan meneminen ei ole mitenkään verrannollinen soundiin.
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Sakmongkol
13.10.2010 19:30:39
Antti1: Harvapa käyttää edes sitä 5 wattiakaan ja tehon hukkaan meneminen ei ole mitenkään verrannollinen soundiin.

Sitä suuremmalla syyllä, menee vielä enemmän watteja hukkaan. Ei ole verrannollinen soundiin mutta rahan haaskaamiseen saattaa olla? =)
Antti1
13.10.2010 19:34:01
Sakmongkol: Sitä suuremmalla syyllä, menee vielä enemmän watteja hukkaan. Ei ole verrannollinen soundiin mutta rahan haaskaamiseen saattaa olla? =)

Ei se oo haaskaamista, jos kokee saaneensa soundin muodossa vastinetta rahoilleen.
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Ziggy Bubba
13.10.2010 19:50:39 (muokattu 13.10.2010 19:51:22)

Sakmongkol: Sitä suuremmalla syyllä, menee vielä enemmän watteja hukkaan. Ei ole verrannollinen soundiin mutta rahan haaskaamiseen saattaa olla? =)

5- ja 100-wattinen tuppaavat vaan kuulostamaan erilaisilta. Sitä ison myllyn kookasta soundia ei vaan saa about kaks putkea sisältävillä pikkuihmeillä. Onneksi useita nykyajan isotehoisia vahvareita ei ole pakko huudattaa saadakseen irti hyvän soundin.

Ja sitä pelivaraa (ja yleensä myös monipuolisuutta) on tehokkaammissa peleissä useampaan ympäristöön - ei lopu headroom tai varsinkaan mökä kesken. Ite asiassa vaikka 30-wattiselle on vaikea keksiä tilannetta jossa volyymiä ei riittäisi...

Just soittelin muuten treenit ja keikan Tiny Terrorilla 7 watilla volyymit puolivälissä ja heleposti riitti möykkä. Kyse siis ei olekaan tuosta.
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Victor Helldriver
13.10.2010 20:30:36
mä ostin tänään torilta epiphone valve junior nupin ja ootan kovasti et pääsee kaappien kans testaa millanen se on.

ollu 27w nuppi aiemmin keikoilla mahdottomuus pitää aisoissa eli ei saa soundia millään auki kun kaveri huutaa hulluna. sit taas keinokuorman kanssa soundi muuttu aivan ripuliks

toi ei nyt tietty oo yhtä laadukas mut eipä tuo 85e nyt lompakkoa tappanu
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
aristoteles666
13.10.2010 20:53:39

Antti1: Ei se oo haaskaamista, jos kokee saaneensa soundin muodossa vastinetta rahoilleen.

olet oikeassa, eikä tätä soundia saa kuin sata wattisena, se on joko tai ei.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)