Tommittaja 28.09.2010 12:40:41 | |
---|
TheMurno: ei sitä hirveästi kympeillä soitella mitään Joe Satriania ja Steve vaita tyyliin. liian paksut on sellaseen ihan turhat, varsinkin kun soittaa aina E-vireestä. Dudetorium |
hapan 28.09.2010 12:42:37 | |
---|
Tommittaja: TheMurno: ei sitä hirveästi kympeillä soitella mitään Joe Satriania ja Steve vaita tyyliin. liian paksut on sellaseen ihan turhat, varsinkin kun soittaa aina E-vireestä. Kyllä niitä soitellaan vaikka 12. kielillä, jos niillä vain osaa soittaa. |
Wespa 28.09.2010 12:44:18 | |
---|
beliel: saundi ei heikkene ajan saatossa. Ei ni, se on perseestä jo heti alusta lähtien. Mun makuun siis, ihan liian kirkas soundi, ja se rispaantuva pinnote alkaa ärsyttää aika pian. Kesto on toki hyvä, siitä plussaa, mutta muuten ei toimi kyl mulle yhtään. Dean Markleyn Signature-settejä on nyt viime aikoina tullu käytettyä, ihan perusjees. Dunlopit pitäs kyl päästä testaan, onks kellää hajua missä liikkeessä niitä Helsingissä olis? Fasulla ei ainakaa ole eikä tule.. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
TheMurno 28.09.2010 12:44:50 | |
---|
Tommittaja:ei sitä hirveästi kympeillä soitella mitään Joe Satriania ja Steve vaita tyyliin. liian paksut on sellaseen ihan turhat, varsinkin kun soittaa aina E-vireestä. Juu siis ei muhun liity mitenkään se, että mitä kieliä muut käyttävät. Kunhan vaan heitin vähän läppää. :) |
McNulty 28.09.2010 14:06:03 | |
---|
Wespa: Ei ni, se on perseestä jo heti alusta lähtien. Mun makuun siis, ihan liian kirkas soundi, ja se rispaantuva pinnote alkaa ärsyttää aika pian. Kesto on toki hyvä, siitä plussaa, mutta muuten ei toimi kyl mulle yhtään. Mun mielestä se soundi oli nimenomaan tumppu heti valmiina. Mutta niinhän se on, kun GoreTexillä kielet päällystetään... vähän kuin muovikuoret hampaiden ylle :) Dean Markleyn Signature-settejä on nyt viime aikoina tullu käytettyä, ihan perusjees. Dunlopit pitäs kyl päästä testaan, onks kellää hajua missä liikkeessä niitä Helsingissä olis? Fasulla ei ainakaa ole eikä tule.. Levytukku Oy... kun ovatten Dunlopin maahantuoja. Tulis talavi nii näköö mitä köyhät pistää ylle! |
NextKirkHammet 28.09.2010 20:07:20 | |
---|
Nyt oon viime aikoina Ernie Ballin .11-.48 käyttäny. Parhaat mitä toistaseks on tullu vastaa. Edelliset kielet mitä oli ni oli Elixir Nanowebit eikä kyllä iskeny mulle yhtään. http://www.youtube.com/user/KeepItMetal100 menkää noi kattomaan ja kommentoikaa ihmeessä soittoani! |
Mr. Speed 28.09.2010 20:22:01 | |
---|
Tommittaja: TheMurno: ei sitä hirveästi kympeillä soitella mitään Joe Satriania ja Steve vaita tyyliin. liian paksut on sellaseen ihan turhat, varsinkin kun soittaa aina E-vireestä. Mene hippi salille! Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Trendkeel 28.09.2010 20:36:39 | |
---|
Nii ja sit noista plektroista ei varmaankaan tarvitse edes aloittaa.. :-) "Ok T. aku ankka" |
hallu 28.09.2010 20:59:39 | |
---|
No, en oikein ihan tolkuttomia eroja kielissä ole huomannut, mutta selkeä suosikki akustisessa on Martinin pronssi setti. Se saundaa hyvältä ja kestää pitkään. Sähkiksessä käytin monta settiä rotosoundeja, mutta kokeilin nyt toiseen kitaraan Elixir nanowebejä ja ne tuntuu vähän makaroneilta. En oikein tajua miten se on mahdollista kun ovat kummiskin saman paksuisia. Luulen, että otan seuraavan setin taas rotoja. Itse olen niin puukorva etten soundissa kummempia eroja huomaa, mutta ilmeisesti kielten jännitteisyydessä tms. on eroja jotka saa ne välillä tuntumaan pikkuisen erilaisilta. Ei kai oikein huonoja kieliä nykyisin enää edes tehdä. |
StratokarstaA 28.09.2010 21:49:14 | |
---|
Stratossa olen käyttänyt DEAN MARKLEY LIGHT JIMI HENDRIX tai DADDARIO EXL120 9-42-settiä, ja markleyt soundaa heti hyvältä mutta kuluu äkkiä verrattuna daddaarioihin jotka on kirkkaat mutta viikon soittelun jälkeen kuulostaa hyvältä. Pure-nikkeli kielet rules ok! |
bfoc 28.09.2010 22:38:44 | |
---|
Kyl munst GHS Customdhopin Nashville High Tuning Light käy musaan kuin musaan. Vire on Fis tai Ges. TAi siltä väliltä. sutiojrikellA |
SammyH 29.09.2010 21:42:26 | |
---|
Elixirit on kyllä jännät kielet. Omassa käytössä sointi pysy todella pitkään kirkkaana, mutta menivät poikki ihan yhtäkkiä. Vika oli siinä, että en huomannut pitäväni samoja kieliä lähemmäs puolta vuotta putkeen kiinni, siksi meni poikki. Normi kielet tajuan vaihtaa onneksi ajoissa, koska sointi loppuu reilusti ennen kuin kieli katkeaa. D'addariota käytin kanssa pitkään, mutta kuten edellä mainittiin, tummenee ihan parin päivän käytön jälkeen. Näiden kielien soundin kun saisi pysymään samana kuin uutena, hyvä olisi, mutta kun ei. Ghs boomerseja olen nyt käyttänyt monta vuotta pelkästään ja totesin kestävyydeltä ja soinnilta hyväksi. Ei tummene liikaa käytössä ja kestää omassa spurttailussa hienosti. Kaikissa kepeissäni on täysin samat kielet tällä hetkellä ja voi todeta, että on ihan kitarasta kiinni, kuinka nopeasti sointi "häviää". Kokeilemalla selviää... |
Simo78 29.09.2010 23:06:33 | |
---|
KoRaX: D'addariota käytin kanssa pitkään, mutta kuten edellä mainittiin, tummenee ihan parin päivän käytön jälkeen. Näiden kielien soundin kun saisi pysymään samana kuin uutena, hyvä olisi, mutta kun ei. Mä kyllästyin totaalisesti d'addarioihin juurikin tuosta syystä, jatkuvasti sai vaihtaa kieliä, kun menevät pirun nopeesti ihan paskakuuloisiksi. Elixir jakaa mielipiteitä, mulle ihan parhaat kielet, niin soudillisesti kuin tatsillisesti--> bändin toinen kitaristi taas pitää niitä liian liukkaina--> opettelis vaan vetää niillä niin ois nopee kuin ynkkä konsanaan:-DD |
Varjo1 29.09.2010 23:39:46 | |
---|
D'addariota käytin kanssa pitkään, mutta kuten edellä mainittiin, tummenee ihan parin päivän käytön jälkeen. Näiden kielien soundin kun saisi pysymään samana kuin uutena, hyvä olisi, mutta kun ei. Ghs boomerseja olen nyt käyttänyt monta vuotta pelkästään ja totesin kestävyydeltä ja soinnilta hyväksi. Ei tummene liikaa käytössä ja kestää omassa spurttailussa hienosti. Kaikissa kepeissäni on täysin samat kielet tällä hetkellä ja voi todeta, että on ihan kitarasta kiinni, kuinka nopeasti sointi "häviää". Kokeilemalla selviää... Itsellä D'addariot on jokaisessa kitarassa. Kyllä, omassa ruusupuu-otelautaisessa Stratossa ne "kuoleentuu" aika äkkiä, mutta Telecastereissa toimii hyvin. Tasalaatuisia ne on, saman paksuisten settien välillä ei juuri tartte intonaatioon koskea, toisin kun monissa muissa merkeissä. En ole hullu, mutta pidän lentävistä eläimistä. |
ubik 30.09.2010 09:57:49 | |
---|
d'addarion pro steels +kirkkaat pitkään -hankala saada sopivaa settiä -"kovat" -aluksi jopa liian kirkkaat |
-rokkijumala- 30.09.2010 21:12:33 | |
---|
Ei mitään pikkupikku lankoja. Otetaan alin kitarankieli ja kuoritaan siitä punos poies ni saadaan hyvä ylä e kieli. Ja loput saa samalla lailla basson kielistä. Ootteko kokeillu? On meinaan jännä soittaa. |
Antti1 30.09.2010 21:13:37 | |
---|
-rokkijumala-: Ei mitään pikkupikku lankoja. Otetaan alin kitarankieli ja kuoritaan siitä punos poies ni saadaan hyvä ylä e kieli. Ja loput saa samalla lailla basson kielistä. Ootteko kokeillu? On meinaan jännä soittaa. Onko round- vai hexcoressa parempi soundi ylä-e:nä? ;) PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
Kontiak 30.09.2010 21:49:23 (muokattu 30.09.2010 21:49:40) | |
---|
Ernie Ballin Stainless Hybrid Slinky 9-46 on oikein mukava setti. Normivireellä mennään. http://www.truthinshredding.com |
vvaltsu 25.10.2010 00:36:45 | |
---|
Nämä DR Alexi-signaturet on kyllä hyvät langat. Drop C-vireessä 10-56 on just passeli, on helppo pikata nopeeta ja matalalta ku kieli ei "läpsy" niinkuin ohut kieli. Ja näissä Alexi-kielissä on vielä tätä Long-life pinnotetta, on ollu kuukauden kiini nää kielet eikä oo yhtään tahmaset. 10-56 Tite-Fitit meni tässä ajassa jo ihan tahmeiksi. Eihän näissä soundi enää kirkas ole, mutta kielet menee vaihtoon yleensä sillon kun vire ei pysy ja/tai kielet on niin tahmaset että ei luista soitto. Kokeilkaapa ihmeessä näitä ja unohtakaa ylikalliit Elixirit. Ostin Kuopion Flangerista kahet kielet 10e/setti. Uskon jumalaan, joka viinin Gambinaksi pystyy muuttamaan. |
Aki 25.10.2010 01:11:29 (muokattu 25.10.2010 01:12:45) | |
---|
LesPaul70: mutta säilyttävät heleytensä pidempään Muistaakseni Martin SP Electric oli parhaat pinnoittamattomat sähkiskielet mitä olen kokeillut. Mulla kielet kuluu sen verta nopeasti, että Elixir on sähkikselle ainut vaihtoehto. Jos kädet ei paljoa hikoile, Cleartone olis hyvä. Cleartone on uutena luonnollisempi kuin Elixir, ei yhtä kirkas ja keskialue on selkeämpi, mutta ne ei mun käsissä kestä juuri sen enempää kuin normikieletkään. Cleartonea myy Suomessa Soundstore ja Strings.fi. Antti1: Onko round- vai hexcoressa parempi soundi ylä-e:nä? ;) Hex tietysti, vaikka onkin vähän ilkee bendaa. Edit: vvaltsu: unohtakaa ylikalliit Elixirit. Elixirit Kitarapajalla 12€/setti. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |