Aihe: Thomann/toimitus Suomeen
1 2 3
Savu
12.08.2018 15:06:33
Brownie: Minä maksoin tilaukseni tilisiirrolla ennakkoon. Ei kai ne sitä kotiovelle tuo? Kun todennäköisesti en ole kotona siihen aikaan.

Kyllä ne kuskit on välillä soittaneet ennen kuin tulevat. Isot paketit tulee kotiin ja pienemmän on tullut postiin.
-Ibanez- Torilla tavataan!
Tinnittus
12.08.2018 18:01:46
Mulle ainakaan postin kuskit(joille tuo kuljetus annetaan suomen päässä) mitään soittele, ilmaantuvat vaan paketin kanssa ovelle. Siksi tilailenkin aina sillai, et olen kotosalla, esim lomilla tai saikuilla :D
The Jack
12.08.2018 18:50:51
Tinnittus: Mulle ainakaan postin kuskit(joille tuo kuljetus annetaan suomen päässä) mitään soittele, ilmaantuvat vaan paketin kanssa ovelle.

Mulle on käynyt joka kerta samalla tavalla. Ei ole tullut soittoja, eikä ole voinut toimitusaikaa sopia. Hemmetin tyhmää, koska harva työssäkäyvä ihminen on kotona arkisin kello 12-14 välisenä aikana. Kerran olen ollut sattumalta kotona, mutta normaalisti olen iltapäivällä töissä. Silloin on ollut postilaatikossa lappu, jolla on voinut lunastaa lähetyksen lähimmästä Postin palvelupisteestä.

Kokemukset muuten hyviä, mutta kerran meinasi mennä R-Kioskilla hermot. Meikäläisen uusi vahvari oli siellä hyllyssä ja perjantai-iltana menin sitä hakemaan. Mulla oli se kuskin jättämä virallinen noutolappu mukana ja vahvari näkyi tiskille saakka. Myyjä väitti alkuun ettei lähetys ole saapunut, no käskin mennä katsomaan hyllylle. Vaikka paketti oli saapunut ei sitä voi luovuttaa, koska computer says no. Tietokoneen mukaan pakettini ei ole saapunut, ja sitä ei voi missään nimessä silloin luovuttaa ettei koko järjestelmä sekoa. Odottelin että vuoro vaihtui, ja tiskin taakse tuli uusi henkilö. Enää ei ollut ongelmaa ja sain vahvarini.
RikuKS
13.08.2018 17:26:31

Juu ei ole kertaakaan mullekkaan Postilta soitettu vaan yritetty vaan toimittaa. Ja tosiaan kun on töissä, pääsee sitten ihan itse hakemaan paketin postista.

Siksi olenkin jo pari viime vuotta tilatessa valinnut aina UPS ennakon. Tulee perillekkin yleensä sen väh. 1pvä ennen Posti/DHL (koska se kuriirin vaihtuminen vie näköjään sen 1 päivän). UPS myös on aina soittanut ennen toimitusta ja on sitten onnistunut kuljettajan kanssa vähän täsmätä toimitusaikaa ja toimituspaikankin on voinut vielä vaihtaa (jos onkin tullut työaikana). Suosittelen UPS:ää.
teleman
13.08.2018 20:00:37
RikuKS: Juu ei ole kertaakaan mullekkaan Postilta soitettu vaan yritetty vaan toimittaa. Ja tosiaan kun on töissä, pääsee sitten ihan itse hakemaan paketin postista.

Siksi olenkin jo pari viime vuotta tilatessa valinnut aina UPS ennakon. Tulee perillekkin yleensä sen väh. 1pvä ennen Posti/DHL (koska se kuriirin vaihtuminen vie näköjään sen 1 päivän). UPS myös on aina soittanut ennen toimitusta ja on sitten onnistunut kuljettajan kanssa vähän täsmätä toimitusaikaa ja toimituspaikankin on voinut vielä vaihtaa (jos onkin tullut työaikana). Suosittelen UPS:ää.

Maksetaanko siis UPS ennakossa kuskille toimituksen tullessa kotiovelle? Kelpaako myös käteinen raha maksuvälineeksi?
Lonesome
13.08.2018 20:39:58
UPSin toiminta on merkittävästi parantunut, kun alkoivat oikeasti panostaa myös toimituksiin henkilöasiakkaille. Alkoivat soittaa ja ainakin Helsingissä heillä on aika monta kohtuudella tavoitettavaa noutopistettä. Henkilöasiakkaiden Internet-kaupan hurja kasvu varmasti vaikutti.

Aiemmin touhu oli yhtä helvettiä, kun yrittivät sokkona jakaa klo 8 -16. Jossain vaiheessa Suomen aspa jopa kertoi, että kuskeilta on otettu puhelimet pois. Sen jälkeen olen luottanut Tompan osalta Postiin. Usein olen ollut aikaisin aamulla sattumalta kotona, mutta paketin päätyminen lähipostiin ei ole ongelma. Nyt tuli tehtyä UPS-tilaus, kun sitä suositeltiin Ennakkotilauksen tekoon eli varaukseen.Katotaan miten homma kehityyy. Kuulemma maksutavan voi myös muuttaa...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
RikuKS
19.08.2018 10:21:30

teleman: Maksetaanko siis UPS ennakossa kuskille toimituksen tullessa kotiovelle? Kelpaako myös käteinen raha maksuvälineeksi?

Kuskille maksetaan ja maksutavaksi kelpaa vain ja ainoastaan käteinen, koska kuskeilla ei ole korttipäätteitä.
Black Zombie 82
01.12.2019 13:28:47 (muokattu 01.12.2019 13:40:43)

hola gibson: Paitsi jos et satu olemaan kotona, niin kyllä ne postiin sen paketin jättää... Olipa maksutapa mikä hyvänsä.

Mutta ilmoittaako ne sieltä postista, kun paketti on saapunut? Entä miten kauan ne säilyttää sitä pakettia postissa?

Murgo: Jos maksaa luottokortilla tai muuten etukäteen, niin tulee ihan postiin.

Ei pidä paikkaansa. Mä tilasin viimeks skitan ja ihan himaan se tuli (valitettavasti).

Tuo kotiinkuljetus on kyllä aika älyvapaa homma. Harva sitä kotona bostailee päivät pitkät. Aika epätodennäköistä että on kotona just silloin kun ne sattuu tulemaan.
antnis
01.12.2019 18:12:29
UPS on varmaan suositeltavampi jos ei ole varma siitä, että onko itse vastaanottamassa pakettia, eikä uskalla antaa jättää sitä ovelle.
otamatone
24.03.2020 17:35:16
Miten hyvin Thomannilta on aivan tuoreimmassa tilanteessa paketit kulkeneet? Onko rahdit Saksasta alkaneet hidastua tai jopa jumiutua ?
TTV
24.03.2020 17:58:54
otamatone: Miten hyvin Thomannilta on aivan tuoreimmassa tilanteessa paketit kulkeneet? Onko rahdit Saksasta alkaneet hidastua tai jopa jumiutua ?

Reilu viikko sitten tuli viimeisin pakettini (kitara) ja se kulki normaaliin tyyliin noin viikossa.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
iso paha susi
24.03.2020 19:41:38
otamatone: Miten hyvin Thomannilta on aivan tuoreimmassa tilanteessa paketit kulkeneet?

Laitoin la 21.3 tilauksen ja nyt on edennyt Hampuriin asti. Tänään tuli jo Suomen postilta viestiä että mihin haluat toimitettavan.
munkero
24.03.2020 20:59:15
iso paha susi: Laitoin la 21.3 tilauksen ja nyt on edennyt Hampuriin asti. Tänään tuli jo Suomen postilta viestiä että mihin haluat toimitettavan.

Meil samat. Pitäsköhä näitä jatkossa koordinoida vähän paremmin? :D
Itekki joskus soitellu.
Rämppy
25.03.2020 10:27:02
otamatone: Miten hyvin Thomannilta on aivan tuoreimmassa tilanteessa paketit kulkeneet? Onko rahdit Saksasta alkaneet hidastua tai jopa jumiutua ?

Mä tilasin Tompalta viime viikon tiistaina, ja maanantaina paketti tupsahti kotiovelle.
In Finland we have this thing called "diu diu".
Shredator
26.03.2020 08:41:05

Jaahas, seurannassa näkyy että vahingoittunut paketti on viety kuljetuksesta takaisin...Pitäiskö tästä huolestua :S
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Pinewood
26.03.2020 17:18:31
Shredator: Jaahas, seurannassa näkyy että vahingoittunut paketti on viety kuljetuksesta takaisin...Pitäiskö tästä huolestua :S

En usko, jos pieni viivästyminen ei haittaa. Vai tilasitko jotain liki uniikkia, jota ei ole enää listoilla?

Mulla on jonkin toimituksen kohdalla lukenut, että paketti hajonnut, pakataan uudelleen. Ei ollut uudelleen pakattu, mutta uloin paketti oli kursittu auttavasti kasaan. Silti siinä oli avoin reikäkin, mutta ei ollut edes pikkusälä pudonnut siitä ja ihan kunnossa kaikki tavara tuli. Tomppahan yleensä pakkaa alkuperäiset paketit toisen (niiden oman laatikon) sisään. Ei tullut edes huomattavaa toimitusviivettä.
zedder
06.05.2020 10:06:14
Millainen on tilanne toimitusaikojen osalta tällä hetkellä?
Hyvin resonoiva yksilö. Mitä kävi. Ketä tietää.
JohnnyLee
06.05.2020 10:28:42

zedder: Millainen on tilanne toimitusaikojen osalta tällä hetkellä?

Maanantaina tuli paketti T:lta, sen verran viivästyi, että torstaina oli ennakoitu saapumispvm, mutta vappu ja viikonloppu pitkitti. Eihän tuossa ollu oikeasti kun päivä viive. Ups toi kotiovelle ja soitto tuli 2h ennen toimitusta.
jpousi
06.05.2020 10:34:40
zedder: Millainen on tilanne toimitusaikojen osalta tällä hetkellä?

Tilasin sunnuntaina. Viikon jälkeen maanantaina paketti oli minulla.

(Postista tuli kysely Oma.postiin, että saako jättää oven eteen, johon vastasin "saa". Koska kotityöskentely jne. Näin sitten viime maanantaina postiauton kurvaavan postilaatikkorivistömme eteen. Lampsin laatikollemme, ja postipoika näköjään huomasi tämän. Hän oli jo lähtenyt huristelemaan pakullansa etiäpäin, mutta peruutti kuitenkin ja antoi kuin antoikin paketin minulle. Ei hän olisi sitä tehnyt, ellei olisi nähnyt minua... Ei ne pojat halua nousta auton penkiltä!)
Oho, eiku!
Vainottu
06.05.2020 10:46:42
jpousi: Tilasin sunnuntaina. Viikon jälkeen maanantaina paketti oli minulla.

(Postista tuli kysely Oma.postiin, että saako jättää oven eteen, johon vastasin "saa". Koska kotityöskentely jne. Näin sitten viime maanantaina postiauton kurvaavan postilaatikkorivistömme eteen. Lampsin laatikollemme, ja postipoika näköjään huomasi tämän. Hän oli jo lähtenyt huristelemaan pakullansa etiäpäin, mutta peruutti kuitenkin ja antoi kuin antoikin paketin minulle. Ei hän olisi sitä tehnyt, ellei olisi nähnyt minua... Ei ne pojat halua nousta auton penkiltä!)

Tämä postin kuskien toimitushaluttomuus on välillä ihme homma. Mulla kävi kans yhden kerran se, että odotin pakettia saapuvaksi, niin yhtäkkiä paukahti viestiä, ettei pakettia ole saatu toimitettua koska kukaan ei ollut kotona. Olin siis koko päivän kotona. Tästä riemuissani soitin postille, että korvaako posti sen, että joudun hakemaan paketin nyt postista, kun he eivät ole edes yrittäneet toimittaa pakettia. Arvaa korvaako...
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)