Eikä toi hien miettiminen oo mitään poikkitieteellistä bullshittiä, se on ihan tosiasia. Yhden kaverin hiki on niin väkevää, että 10min soittelulla irtoaa uudesta Dunlopin Tortex -plektrasta koko printti peukunpäähän. Mulla se ei tapaa lähteä oikein mihinkään edes viikon soittamisella, mitä nyt tulee haaleammaksi toki. Age quod ages. |
McNulty: Mutta GHS:n kieliä tykkäät silti käyttä? Minusta kun ne ovat jo tukossa heti pakasta repäistynä. Kovin tuhnut, eikä asiaa auttanut yhtään se, että GHS:n tuotanto on alihankkijoilla Kiinassa. Eli onko lopulta sittenkin kyse enempi makuasioista ja omasta alitajunnasta kuin mistään muusta? En mä "tykkää" käyttää niitä, mutta kun tuntuu olevan ainoa 0.09:n seiskakielisen setti, jossa paksu B on 0.58. En halua, että se on ohuempi, enkä halua koota settiä irtokielistä. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin käyttäisin seiskakielisessäkin Optima Gold -kieliä, jos niiltä: a) ensinnäkin löytyisi seiskakielisten kielisettejä, b) paksuin kieli (B) olisi 0.58 tai edes lähellä sitä. Ja olen ihan samaa mieltä edellisten kommentoijien kanssa siitä, että noihin nickel round wound -kieliin tuntuu tarttuvan hiostuneista sormista kaikki p*sk*. Mieluummin soittelen noilla Optimoilla, koska niiden pinta hylkii em. p*sk** ja kestävät noin 3 kertaa pidempään kuin normaalit nickel round wound -kielet. Edit: Sitä piti vielä sanoa, että voihan tietty joillain nickel round wound -kielien käyttäjillä olla fiksaatio johonkin tiettyyn kielibrändiin, jota sitten tapaa aina käyttää. Vähän sama juttu kuin jonkun tietyn röökimerkin polttajalla tai sitten jonkin tietyn suomalaisen rapa-tiskivesikeppanamerkin juojalla, vaikka kaikki maistuu samalta kakalta. Itse en käytä D'Addarion kieliä enää sen takia, koska pahimmillaan 0.09-0.42 setin kielien kirkkaus katosi 3-4 tunnin soiton jälkeen. Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more." |
Antti1: Eikä toi hien miettiminen oo mitään poikkitieteellistä bullshittiä, se on ihan tosiasia. Yhden kaverin hiki on niin väkevää, että 10min soittelulla irtoaa uudesta Dunlopin Tortex -plektrasta koko printti peukunpäähän. Mulla se ei tapaa lähteä oikein mihinkään edes viikon soittamisella, mitä nyt tulee haaleammaksi toki. Komppia tuolle. Tossa joku aika sitte kirjoitinkin kuinka näillä keleillä mitä on nyt pitänyt, uusista kielistä katosi saundi heti. Kroppa oli ku uimasta tultua vaikka laitto vaan hihnan pään yli. Kielet ei sitä käsihikihappoa kauaa kestänyt. Kokeilin Blue Steelejä ja eipä mainittavaa eroa ollut. Provoamatta on pakko sanoa että noista ns halpiskielistä mulle toi Daddarion kielet on ollu mulle aina hemmetin hyvät. Noissa tatsi on kiva ja saundikin. Toisin kuin GHS.. Ei vaan istu "käteen". Not my cup of tea. Hinta ratkasee mulle pirusti kulutustavarassa! Meikäläinen muute sitte ei kuorsaa! |
Olisi ehkä kannattanut tilata niitä 10 kielisetin paketteja. Hinta 2c halvempi per setti ja kaikki setit pakattu yksittäisiin pusseihin, tai ainakin itselläni oli nuo daddarion 9-42 setit, ja muidenkin paksuuksien paketit näyttää samanlaisilta. Tosin tuskimpa nuokaan pahemmin mihinkään homehtuu kuivassa säilytettynä. |
HS: Jännä miten ihmisillä "kädet käyttäytyy" eri tavoin. Meillä toinen kitaristi hikoaa (vain) käsistä melkolailla ja kielet "pilaantuvat" melko nopeasti. Samoin muut metalliosat saavat hiestä osansa ja "syöpyvät" nopeasti. Ja jos oikein tutkimaan alettaisiin, niin luulen että tuossa hien koostumuksessakin on melkoisia eroja ihmisten välillä. Joo, menee jo vähän ufoiluksi, mutta ... :) ... mutta siis toiselle jokin kielimerkki saattaa olla vallan mainio ja toimia loistavasti, kun taas jollekin toiselle ko. kielimerkki on vähintään itse saatanasta. Ei lainkaan ufoilua, vaan totisinta totta. Joidenkin hiellä Daddikset ruostuu nopeasti, toisten hiellä GHS. Kyllä mullekin ne Daddikset on huonoimmasta päästä. Cleartone ja Elixir on mulle hyviä. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |