Aihe: Kevyen, pienen, puhtaan ja yksinkertaisen kombon metsästys.
1 2
aristoteles666
30.07.2010 19:42:25

Aki: Tuosta saa ihan hyviä soundeja, mutta möin ensimmäisen sukupolven Edition Tuben paljolti koska Kettnerin Edition Tube-säröpedaali tuotti ärsyttävää sirinää. Yhteensopivuus pedaalien kanssa on siis syytä tarkistaa huolella.

Särökanava tuossa onkin sitten jo hyvin Rock, eli blues-murut ei puristille kelpaa.

niin ja se painaa oliko17 vai 18 kiloa,
mutta oikeasti, mulla on toiminut kokeillessa pedaalitkin hyvin, itse olen soittanut ihan ilman pedaaleja, mutta kyllä blueskitaristi saa rosoa jo puhtaalla keikkatilanteessa ja särökanavalla kotona kunhan vääntää gainin tarpeeksi hiljaiselle.
Aki
30.07.2010 19:48:48

aristoteles666: mutta kyllä blueskitaristi saa rosoa jo puhtaalla keikkatilanteessa ja särökanavalla kotona kunhan vääntää gainin tarpeeksi hiljaiselle.

Voi olla että 25th Anniversaryssä on jotain muutettu ekaan sukupolveen nähden, jolloin se ottaisi pedaaleitakin paremmin vastaan.

En tiedä minkälaisia keikkoja sä tai te soitatte, mutta mulla ei ole ikinä ollut toivoakaan rosottaa 15W putkicomboa päätesärölle keikkatilanteessa. Ja se särökanavan gain hiljaisella ei kuulostanut järin hyvältä. Mutta makuasioita on mikä kellekin kelpaa.
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
aristoteles666
30.07.2010 20:19:51

Aki:En tiedä minkälaisia keikkoja sä tai te soitatte, mutta mulla ei ole ikinä ollut toivoakaan rosottaa 15W putkicomboa päätesärölle keikkatilanteessa. Ja se särökanavan gain hiljaisella ei kuulostanut järin hyvältä. Mutta makuasioita on mikä kellekin kelpaa.

new orleans kamaa, ja kyllä se on siinä ja siinä että puhtailla kuuluu (ilman mikittämistä) kun hammondit soi kovempaa ja rumpali lyö edes vähän, säröpuolella ei jää jalkoihin, mutta puhtailla vähän, ja se ei ole puhdas enää silloin, makee soundi, mutta ei puhdas.
jpg
30.07.2010 21:46:04 (muokattu 30.07.2010 21:50:07)
aristoteles666: niin ja se painaa oliko17 vai 18 kiloa,
mutta oikeasti, mulla on toiminut kokeillessa pedaalitkin hyvin, itse olen soittanut ihan ilman pedaaleja, mutta kyllä blueskitaristi saa rosoa jo puhtaalla keikkatilanteessa ja särökanavalla kotona kunhan vääntää gainin tarpeeksi hiljaiselle.

Hughes&kettneristä edition tube 25th:sta vielä.mullahan tuli kiire pikkucombolle kun edessä oli perssilmän kokoisessa paikassa keikka eikä sinne ollut isoilla mööpeleillä mitään menemistä.paikallisesta liikkeessä oli ko.vahvistin ja eiku kokeilemaan ykköskitaralla ja omien pedaaleiden kera.vähän oli liikaa middleä ja keikalla sama ilmiö toistui.(soitetaan SRV-AC/DC-deep purple-CCR-lynyrd jne.)vaihdoin kajarin tilalle Fane Classic KP100-kajarin ja jumalauta että alko hyvin jytiseen.puhdas tosi hyvä pienemmällä ja isommalla hyvin irtoaa perinneblues sopivalla rosolla.särökanavasta irtoaa nyt tosi hyvin AC/DC-tyylinen komppisoundi.voi todeta että vahvistin oli tosi edullinen ja siihen omia mieltymyksiä vastaava kaiutin niin avot.hyvä tuli ja olen tosi tyytyväinen.
komero
15.10.2010 22:52:11 (muokattu 15.10.2010 22:56:35)
Se Fenkun Blues Junior on musta ihan jees, vieläpä kun otetaan huomioon että hintaa on käytettynä 300e tai vähän päälle.

Mulla on Blues Junior hieman muokattuna. Middle-potikka -modi, g12h -kaiutin ja JJ:n putket, on kyllä huomattavasti parempi kuin kaupan versio. Ja jos käytettynä ostaa vahvistimen ja tekee tuollaiset muutokset, hintaa ei kovin paljoa yli uuden tule ja tulee paljon parempi kuin uusi.

EDIT: niin siis saundista tulee tuon kaiuttimen myötä vähemmän kireä (ylimääräiset kirskunnat ja korvien päästä tippumiset paremmin kuriin esim. telen tallamikillä) ja säröosasto on selkeämpi. Middle-sydeemi taas antaa säätövaraa paljon enemmän rokin ja jatsin väliin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)