Aihe: Konservaratiiviset kitaristit
1 2 3 4 5
Hirvinator
25.07.2010 17:22:16
beethevonen: Taloustilanneilanne vaan johtaa siihen missä nyt jo ollaan.

Mitä tämä lause oikein tarkoittaa?
Aki
25.07.2010 19:45:50

jniska: sormistahan se saundi lähtee.

Niin lähtee. Mun lemppari on sormi-flanger. Auto-wah on kans kova.

Mitä itse aiheeseen tulee, tuotannon siirtyessä 70-luvulla paljolti Japaniin vastustusta löytyi kovasti, sehän oli pelkkä halpismaa. Kohta Japani oli ihan ookoo, nykyään jotkut jo arvostettuja keräilykitaroita. 90-luvulla oli vuorossa Korea, joka on nykyään jo aika hyvä valmistusmaa. Kiinakin on saamassa hyvää jalansijaa, ja tulossa on Taiwan, Vietnam, Indonesia, jne.

Ne jotka kiinaa varauksetta dissaa on vain vähän hitaita muutokselle.

beethevonen: Tutkimusten mukaan mitään näyttöä ei ole siitä, että kokopuubody olisi ehdottomasti parempi muuhun verrattuna.

Pistä ihmeessä linkkiä tuohon tutkimukseen. Tutkimusten mukaan Ibanezin Talmanit ja Ergodynet eivät Luthite-rungollaan kamalan hyvin myyneet. Lähde: Ibanezin tuoteluettelo 2010. Johtuu osin ennakkoluuloastakin, mutta herkästi soivasta laatupuusta tehdylle rungolle ei vielä ole korviketta.
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
padaa@dadaa!
25.07.2010 20:17:26

beethevonen: Tunnettu kitarsiti arvioi parhaaksi sen halvimman version. Oliko se nyt laminaatti vai ei, en muista.

http://farm4.static.flickr.com/3288/2961175776_b341ca0fc5.jpg
Ukko
25.07.2010 20:24:52

Juzpe: Eli aloittaja ei ollut itse viitsinyt edes lähteitä tarkistaa vaan veteli koko homman ihan mutu-pohjalta. Saiskohan oikeesti faktaa tiskiin. kiitos.

Heti kun jaksan kahlata läpi nuo Riffi lehden vuosikerrat. Niitä on sentään aika läjä kaapissa.
COVS jäsen nro 6
MadMatt
25.07.2010 20:47:10

Tuolta löytyy rytmi-lehden sokkotesti telecastereista kymmenen vuoden takaa...

http://www.rytmi.com/telecaster-loytyi-sokkonakin-608/
ballfish
25.07.2010 21:57:48
MadMatt: Tuolta löytyy rytmi-lehden sokkotesti telecastereista kymmenen vuoden takaa...

" Flextonen mainiota Line6-putkivahvistinta" =DD

Kitaroina stratocasterin mainio Fender?
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
mattim
25.07.2010 21:59:56

MadMatt: Tuolta löytyy rytmi-lehden sokkotesti telecastereista kymmenen vuoden takaa...

Ei kait Jakoila pahasti epävireessä oo mitään vetänyt ?

Matti
Jii
25.07.2010 22:01:15
ballfish: " Flextonen mainiota Line6-putkivahvistinta" =DD

asetuksetkin ovat vakioita, kunnes niitä muutettiin (ok, ymmärrän tämän, mutta koeolosuhteiden olisi tullut olla niin kuin ne alussa sanottiin).
aristoteles666
25.07.2010 22:02:03

ballfish: " Flextonen mainiota Line6-putkivahvistinta" =DD

toi on eri sokkotesti, ja muuten eri lehtikin.
Jii
25.07.2010 22:02:29
mattim: Ei kait Jakoila pahasti epävireessä oo mitään vetänyt ?

Matti

no en ole kuullut, mutta mun kantaa et halunnut tietääkään, koska en väitettä esittänyt.
mattim
25.07.2010 22:06:55

Jii: no en ole kuullut, mutta mun kantaa et halunnut tietääkään, koska en väitettä esittänyt.

Sori väärin lainattu.

Matti
pekurides
26.07.2010 08:17:58 (muokattu 26.07.2010 09:46:02)

Juzpe:
Henkilökohtaisesti veikkaan että kyseessä on Tero Vaara tai joku muu saatanan inkarnaatio.

+ plussaa:=)
They see me rollin, they hatin.
padaa@dadaa!
27.07.2010 10:51:04 (muokattu 27.07.2010 10:51:25)

Toisaalta olisi hieno jos myös meille mitään osaamattomille tarjoutuisi joskus mahdollisuus tuollaiseen sokkotestiin missä Jakoilakin oli. Eli heitettäisiin eteen kymmenen erilaista telekopiota lapa hanskalla peitettynä.
Väsykäsi
27.07.2010 13:31:01
padaa@dadaa!: Toisaalta olisi hieno jos myös meille mitään osaamattomille tarjoutuisi joskus mahdollisuus tuollaiseen sokkotestiin missä Jakoilakin oli. Eli heitettäisiin eteen kymmenen erilaista telekopiota lapa hanskalla peitettynä.

Eikö vielä parempi olisi, että side silmille ja kaveri vaihtaa kitaroita? Tämähän voitaisiin periaatteessa toteuttaa ihan muusikoidennetin voimin.
Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä
Terry Pantheras
27.07.2010 14:27:26
Äänestetäänkö kaikkien aikojen paras kitara? Jooko?!?

http://www.youtube.com/watch?v=kJBKyTfCjCc&feature=related
MASTEROID ~~ stonerdoomin westlife ~~
slapvete
27.07.2010 14:30:56
beethevonen: Riffilehden-vertailussa oli aikanaan monta Stratoa kokopuusta vastaan halpispuista tehtyjä. Tunnettu kitarsiti arvioi parhaaksi sen halvimman version. Oliko se nyt laminaatti vai ei, en muista.

Lehti oli Rytmi, testaajana Dave ja valitsi Peaveyn stratokopio vain siksi, että se oli kevein soittaa.

Onhan se selvä, että kökköjä soittimia löytyy hintaluokasta riippumatta. Vedä vaikka koivuhalolla, jos hyvältä soundaa. Ketään ei ihan liikaa kiinnosta.

Lukkoa mun mielestä tälle threadille.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Crossroad
27.07.2010 15:59:32
-septimisti-: Kyseinen mysteerihenkilö taitaa olla Dave Lindholm. Testattavana oli telecastereita ja äijän valinnaksi osui omien muistikuvieni mukaan n. 200 euron hintainen Peavey-merkkinen keppi. Artikkelin ilmestymisestä aikaa ehkä noin 5 vuotta. Voi olla toki, että muistini tekee pahat tepposet tai sitten tässä tarkoittiin jotakin toista testiä.

Mutta noin vähän aiheeseen sopien sanoisin yleisesti, että itse kunkin kannattaa miettiä, mikseivät erilaiset kitaralehdet, saati sitten niissä mainostavat tahot, juuri ikinä järjestä minkäänlaisia sokkotestejä tai edes sen kummempia vertailevia artikkeleita. Itseäni kiinnostaisivat kovasti.

Tuossa yksi tällainen harvinaisuus.
http://emusician.com/tutorials/show … -clubhouse-amp-software/index1.html
Testin voi myös tehdä itselleen.
http://emusician.com/web_clips/listening_test/

Ne oli stratocasterita ja taisi olla Daven sarkasmia tuo valinta.Ei siinä testissä edes mitään kunnon stratoja ollut.Yksi jenkki roadhouse strato, yksi mehiko strato, joku G&Lja muutama halpis.

Alkuperäiseen aiheeseen sanoisin, että paskasta ei saa konvehtia, eli huti tuli taas.
Jos on tyytväinen vanerirukoisen halpiskitaran soundeihin ja laatuun, niin silloin kannattaa ostaa sellainen.
issue
27.07.2010 16:33:18
beethevonen: Entä sitten tämä vouhotus, että kitaran bodyn pitäisi olla kokopuusta. Tutkimusten mukaan mitään näyttöä ei ole siitä, että kokopuubody olisi ehdottomasti parempi muuhun verrattuna.

Ihmettelen samaa kuin muutkin: minkä tutkimusten ja miten se "paremmuus" on mitattu? :-)

Mulla on ollut yks Danelectro, jonka body on jotain kovalevyä, mutta kitara se oli. Jimmy Page on soittanu Danolla, samoin kuin Hendrix uransa alkuvaiheessa. Elviksestä muistan armeija-ajan kuvan, jossa se soittaa Danolla, ja Beck soittelee vieläkin yksmikkisellä Danolla. Jimillä ton voi laittaa vielä kustannustekijä-syyn alle (ollen uran alkua), mutta Page soitteli sillä vielä isommillakin lavoilla. Muistelen herran suosineen myös halpoja Silvertone-vahvistimia. Nämä nyt vaan esimerkiksi, ei ne tonnien kamat aina autuaaksi tee.
aristoteles666
27.07.2010 16:41:15

issue: Ihmettelen samaa kuin muutkin: minkä tutkimusten ja miten se "paremmuus" on mitattu? :-)

Mulla on ollut yks Danelectro, jonka body on jotain kovalevyä, mutta kitara se oli. Jimmy Page on soittanu Danolla, samoin kuin Hendrix uransa alkuvaiheessa. Elviksestä muistan armeija-ajan kuvan, jossa se soittaa Danolla, ja Beck soittelee vieläkin yksmikkisellä Danolla. Jimillä ton voi laittaa vielä kustannustekijä-syyn alle (ollen uran alkua), mutta Page soitteli sillä vielä isommillakin lavoilla. Muistelen herran suosineen myös halpoja Silvertone-vahvistimia. Nämä nyt vaan esimerkiksi, ei ne tonnien kamat aina autuaaksi tee.

ja supro vahvistimia
p130
27.07.2010 17:05:21

randy rhoads: taisi olla Daven sarkasmia tuo valinta.

Näin minulle kertoi Daven varsin hyvin tunteva henkilö, kun ihmettelin lopputulosta testin ilmestymisen jälkeen. Tai taisi käyttää termiä huumori...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)