HeavyMachinery 23.07.2010 17:28:55 | |
---|
P-man: Tarkoitin just että se että GW:n videossa ei ole sitä rouheutta mitä tosta nupista lähtee. No ei sitä Rouheutta ollut pätkääkään kun tuollaisella soittelin.... Minusta tuo video kuvasta hyvin sitä millainen tuo on. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
pekurides 23.07.2010 18:20:11 | |
---|
Viime studioreissulla oli toisella kitaristilla diezel einstein ja sama pömpeli myöskin reeniksellä pauhaa ja aika kivasti mielestäni toisiaan täydentävät, itellä siis ENGL SE E570&VHT2150 viritys. ENGListä sitä agressiivista tiukkuutta ja Diitzelistä rouheutta ja jyrää. Huomenna itseasiassa samanmoinen setti jyrähtää taas studiossa:=) Siitä tuo diitzeli jänskä että se on aika pitkälti soittajan ranteesta kiinni mitä siitä ulos tulee. tarvittaessa tiukkaa jyrää tai herkkää hölmöilyä lähes samoilla asetuksilla. -p- They see me rollin, they hatin. |
P-man 23.07.2010 19:23:42 | |
---|
HeavyMachinery: No ei sitä Rouheutta ollut pätkääkään kun tuollaisella soittelin.... Minusta tuo video kuvasta hyvin sitä millainen tuo on. Kyllä sitä rouheutta löytyy ku jaksaa vaan säätää. Sig:X vaatii huomattavasti enemmän säätämistä, ku esim ENGL:t mitä mullakin on 6kpl ollut lähivuosina. Makuasioita on nää soundi mieltymykset, ja ei se GW:n ENGL SE pätkäkään ihan koko totuutta kerro kyseisestä vahvistimesta. |
Antroid 23.07.2010 20:29:34 (muokattu 23.07.2010 20:31:56) | |
---|
HeavyMachinery: VH4:jää on tullut itse soiteltua ja joka treeneissä sitä kuulee niin minusta se on organiinen mutta todella ohuen kuuloinen miedoilla gaineillä. Se on kyllä heleä ja tosi avoin mutta samalla "kellomainen" ominais soundiltaan. Sanoisin, että tuo ohuus on ranteesta ja EQ:sta kiinni. Sitä kakkoskanavaa saa vähän säätää, että siitä saa kivan miedon särön ulos. Oon huomannut, että Diezelin equttaa yksikseen soittaessa helposti huonosti leikkaavaksi/kaiken peittäväksi, kun se on kiva laittaa soundaamaan niin massiiviselta ja pehmeältä. Rannetta pitää myös laittaa vähän peliin kakkoskanavalla. Kolmoskanavahan toisaalta ei vaan voi kuulostaa ohuelta. It's the god-channel... Nii ja alkuperäiseen lisätäkseni, niin Splawn voisi olla todella kova vehjes. Vaikkapa Quickrod tai Nitro. Loistavasti hot-rodattua marsua kyseessä. |
Tande 23.07.2010 20:45:33 | |
---|
Engl Blackmore? Toimii hyvin niin rockissa, kuin rankimmassakin metallissa. Hintakin on siinä tonnin tuntumassa.. (säästän itseni pidemmiltä selittelyiltä, kun kyseessä kohtuullisen tuttu peli useimmille) Anteeksi. |
Evilson 23.07.2010 23:12:41 (muokattu 23.07.2010 23:13:39) | |
---|
Diezel olis kyl kova valinta. Tosi hyviä ja monipuolisia vahvistimia, jos vaan osaa soittaa. Einsteinin soundipaletti on tosi laaja, mutta jalkakytkimellä saa vaihdettua vaan komppi- ja leadisoundin väliltä. Puhtaita joutuu rullailemaan kitaran volapotikalla. VH-4:ssä ja Herbertissä on sit monipuolisemmat säädöt. Ne on vastaavasti äänekkäämpiä, isompia ja kalliimpia, kuin pikkuveljensä. Antti1:llä on hyvät artikkelit Einsteinista ja VH-4:stä. Soundinäytteitä löytyy juutuubista ja Diezelin sivuilta: http://diezel.typo3.inpublica.de/soundclips.30.0.html Kannattaa kokeilla. |
Foo Player 24.07.2010 08:49:07 | |
---|
Mr. Speed: Yksi kokeilemisen arvonen laitos on kans Mesan Mark V. Ite tykkäsin aika paljon, ja sellasen hankintaa olen jopa harkinnut. Itselläni on Mark V ollut muutaman kuukauden ja siitä ei kyllä säädettävä lopu. Jos tykkää ruuvailla ja kokeilla niin Mark V antaa sitä iloa vaikka kuinka pitkäksi ajaksi. Erityisesti kaikki eri teho- ja tasasuuntajaoptiot antavat paljon hupia kokeiltavaksi. Mark särösoundista pitää vain tykätä jos tuon hankkii. Toisena vahvistimena minulla on H&K:n TriAmp. Suosittelen käymään kokeilemassa molempia. Aivan erilaiset soundimaailmat ja myös varmaan hyvin erilaisia kuin tuo Engl (SE:tä en ole soittanut). Triampissa on tosi hyviä miedompia säröjä ja se on taas hyvinkin helppo säätää. For some people it might be overwhelming to wait eight bars before first three guitar solos - Nigel Tufnel |
nakedzen 24.07.2010 09:30:26 (muokattu 24.07.2010 09:31:28) | |
---|
Jos räkkikamat eivät ole vastenmielisiä niin Mako Mak4 etunen ja siihen vaikka VHT 2902 kaveriksi. Tuo Mako on nelikanavainen ja maksaa suoraan tekijältä tilattuna tonnin pintaan. Itsellä on Mak2 Dorado mallin nuppi ja olen kyllä pitänyt todella paljon. E: Facebookista löytyy Mako Amplification, noiden nettisivuilla ei pahemmin infoa löydy tuosta. |
spacemonkeyevolution 24.07.2010 11:09:48 | |
---|
nakedzen: Jos räkkikamat eivät ole vastenmielisiä niin Mako Mak4 etunen ja siihen vaikka VHT 2902 kaveriksi. Tuo Mako on nelikanavainen ja maksaa suoraan tekijältä tilattuna tonnin pintaan. Itsellä on Mak2 Dorado mallin nuppi ja olen kyllä pitänyt todella paljon. E: Facebookista löytyy Mako Amplification, noiden nettisivuilla ei pahemmin infoa löydy tuosta. Kiroan tuon mak4 etusen suoraltaan alimpaan paikkaan, mulla oli diili sovittuna vht 2150 purplefacesta, mutta kaveri kokeilikin sitä mak4 etusen kanssa, niin jäi kaupat sitten tekemättä. Eli kai se hyvä on. Itsellä ei oikein noista makon tuotteista ole kokemusta, mutta mitä olen seurannut, niin ne jotka noita makoja ovat hankkineet ovat vaikuttaneet oikeasti tyytyväisiltä (lue: sama vahvistin ollut käytössä useamman vuoden, eivätkä liioin ole haikailleet toisten merkkien perään). |
pekurides 24.07.2010 12:12:06 | |
---|
nakedzen: Jos räkkikamat eivät ole vastenmielisiä niin Mako Mak4 etunen ja siihen vaikka VHT 2902 kaveriksi. Tuo Mako on nelikanavainen ja maksaa suoraan tekijältä tilattuna tonnin pintaan. Itsellä on Mak2 Dorado mallin nuppi ja olen kyllä pitänyt todella paljon. E: Facebookista löytyy Mako Amplification, noiden nettisivuilla ei pahemmin infoa löydy tuosta. hmm..... kertokaa toki lisää tuosta mak4!!!! mistä löytyisi parempia klippejä jne.? Täällä kun olisi valmiiksi VHT2150 ja ENGLe570 niin yksi makon mentävä reikä voisi räkistä vieläpä löytyä. They see me rollin, they hatin. |
nakedzen 24.07.2010 13:26:08 | |
---|
pekurides: hmm..... kertokaa toki lisää tuosta mak4!!!! mistä löytyisi parempia klippejä jne.? Täällä kun olisi valmiiksi VHT2150 ja ENGLe570 niin yksi makon mentävä reikä voisi räkistä vieläpä löytyä. Tuoltahan noita: http://netmusicians.org/?search=mak4 Tuossahan pitäisi olla sekä Dorado- että Makoplex-nuppien etuaste niin niitäkin voinee kuunnella. |
kimurantti1 24.07.2010 14:27:27 (muokattu 24.07.2010 14:29:11) | |
---|
Foo Player: Itselläni on Mark V ollut muutaman kuukauden ja siitä ei kyllä säädettävä lopu. Sä sitten vihdoin sait sen. :-) Joo, siitä ei kyllä säädettävä lopu. Ne kaikki säädöt on myös järkeviä, niin että niillä pystyy vaikuttamaan soundiin jollain käyttökelpoisella tavalla. Monet vihaa sellaista säätöjen määrää, mutta mä tykkään. Toki se on Mesa eikä säätämälläkään muuksi muutu, niin että jos ei siitä tykkää niin sitten ei. Mä taas taidan olla ihan täysillä Boogie -mies, silläpä toi Elmwoodkin on nyt myynnissä. Itse asiassa kun nyt tähän mentiin, niin on pakko tarjota tota Nacherille. Oma lehmä ojassa, mutta kun aiheeseen sopii. Elmwood M60, tori-ilmoituksesta löytyy jotain kuvausta, turha kai niitä on tänne sieltä kopioida: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=435326 E: Mako vaikuttaa kyllä myös mielenkiintoiselta merkiltä, minkälaisia laitteita ne on? Onko pelkkiä hevivahvistimia, vai taittuuko kevyempikin kama oikeasti (ei siis meinaa pelkästään sitä, että säröä saa vähemmän)? |
HeavyMachinery 24.07.2010 14:54:14 | |
---|
nakedzen: Tuoltahan noita: http://netmusicians.org/?search=mak4 Tuossahan pitäisi olla sekä Dorado- että Makoplex-nuppien etuaste niin niitäkin voinee kuunnella. Paljokohan tuon tarkka hinta on suomeen tuotuna ja mikähän on toimitus aika... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
nakedzen 24.07.2010 15:35:06 | |
---|
kimurantti1:E: Mako vaikuttaa kyllä myös mielenkiintoiselta merkiltä, minkälaisia laitteita ne on? Onko pelkkiä hevivahvistimia, vai taittuuko kevyempikin kama oikeasti (ei siis meinaa pelkästään sitä, että säröä saa vähemmän)? Tuossa on joku pätkä minkä äänittelin omalla Mak2 Doradolla Faith No Morea: http://netmusicians.org/?section=id&value=2518 Tiedä sitten kuinka kevyeksi tuon voi lukea. Tuossa Mak4-etusessahan pitäisi olla ihan hyvä crunch-kanava ymmärtääkseni. Tuo oma Doradokin päästää ihan hyvät AC/DC-soundit säröä pienentämällä. |
Shredator 24.07.2010 20:31:40 | |
---|
Nomen est omen. |
kimurantti1 24.07.2010 22:17:23 (muokattu 24.07.2010 22:19:05) | |
---|
nakedzen: Tuossa on joku pätkä minkä äänittelin omalla Mak2 Doradolla Faith No Morea: http://netmusicians.org/?section=id&value=2518 Tiedä sitten kuinka kevyeksi tuon voi lukea. Tuossa Mak4-etusessahan pitäisi olla ihan hyvä crunch-kanava ymmärtääkseni. Tuo oma Doradokin päästää ihan hyvät AC/DC-soundit säröä pienentämällä. Eikö noita pysty mitenkään lataamaan tuolta? Olisi ihan kiva kuunnella kunnon kaiuttimilla.. E: Eikun löytyihän sieltä se latauslinkkikin, kohta kuunnellaan. |
Antroid 24.07.2010 23:33:50 | |
---|
Shredator: Entäs nää Cameronin custom-pelit: http://www.youtube.com/watch?v=ldAaM0MdvrY&feature=related Kerrassaan loistava soundi, mutta taitaa hintakin olla aikamoinen... Kuulostaa kovasti Splawnilta ainakin noissa klipeissä, IMHO. Splawnit on ihan järkevissä hinnoissa, mikäli oon oikein ymmärtänyt. Sellainenkin gasittaa... |
Nacher 26.07.2010 14:31:07 | |
---|
Splawneista olen törmännyt juttuihin lähinnä Harmony-Centralissa. Omistaakohan niitä Suomessa kukaan, ja jos niin miten niitä tänne saa? Muuntaja jenkkisähkölle ainakin lienee tarpeen? Hotrodattu Marsu kuulostaa lähtökohtaisesti hyvältä, mutta tekeeköhän noilla sitten hiljaisella volumella mitään? Marsulla ei ainakaan tee, |
Antti1 26.07.2010 14:37:39 | |
---|
Nacher: Splawneista olen törmännyt juttuihin lähinnä Harmony-Centralissa. Omistaakohan niitä Suomessa kukaan, ja jos niin miten niitä tänne saa? Muuntaja jenkkisähkölle ainakin lienee tarpeen? Jäsen Kjukka kertonee tarvittaessa lisää, jos kysäiset. "Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel |
Mr. Speed 26.07.2010 14:45:23 | |
---|
Hitto.. Alko kamala GAS tohon Mak4 etuseen... Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |