Aihe: Splawn-vahvistimet
1 2
Thanatopsis
21.05.2020 08:24:51
Tämä Splawn tulee nettikeskusteluissa aina eteen, kun jenkit keskustelee vaihtoehdoista kalliille Friedmaneille ja Bognereille higain-marsuhommiin. Jenkeissä Splawn kaiketi tarjoaa tuota hommaa edullisimmin ja muualla Ceriatone.
http://www.lakevanda.com
jpaa
21.05.2020 12:39:09
Firman nettisivut kaipaisivat jo vähän päivitystä. Tästä haisee vähän että hommaa ei ole ollut tarkoituskaan viedä isommaksi kuin mitä se on ollut. Jostain luin että tekevät 5 nuppia viikossa. Taisi olla jo vanha artikkeli sekin. Fan forum on toiminnassa ja sieltä löytyy juttua kyllä joka lähtöön mutta jäsenien kirjoitustahti on viime vuosina kyllä tainnut hiipua. Onkohan kohta edessä toiminnan hiipuminen ellei ole merkittävästi hiipunut jo? Sinänsä tämä on harmi sillä nämä vehkeet ansaitsisivat enemmän huomiota, vahva IMHO. Käytettynä kun tällainen tulee vastaan sopivaan hintaan niin väitän että siinä on vastinetta rahalle.
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
jpaa
21.05.2020 12:51:31
horseface: Mulla on edelleen Splawn Super Comp, jonka tilaamisesta olen näköjään uhonnut tuossa ylempänä vuonna 2011. Super Comp on Nitron pikkuveli, eli ilman puhdasta kanavaa ja EL34 -versiona. Yksikanavaisena se on vähän yhden tempun hevonen mutta ihan helvetin hyvä sellainen; EL34 -soundi sellaisena, kuin sen parhaimmillaan osaa kuvitella. Mulla oli myös Quick Rod hetken mutta jotenkin Super Comp oli räyhäkkäämpi. Kaikkea kamaa on tullut ja mennyt tässä vuosien aikana, myös Bogner Ecstasy, Soldano Hot Rod 50+ jne. Kaikki ovat olleet loistavia mutta Splawn on jäänyt ja jää.

Sulla taitaa olla mun vanha kaappi edelleen käytössä? Onko siinä alkuperäiset elementit sisällä? Itse käytän saman sarjan alakaappia ja molemmat soundaa kyllä hyvältä. Silti olis jännä kokeilla mitä ihan joku normi V30 elementtinen kaappi sanois noiden kanssa.
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
horseface
21.05.2020 13:20:02
jpaa: Sulla taitaa olla mun vanha kaappi edelleen käytössä? Onko siinä alkuperäiset elementit sisällä? Itse käytän saman sarjan alakaappia ja molemmat soundaa kyllä hyvältä. Silti olis jännä kokeilla mitä ihan joku normi V30 elementtinen kaappi sanois noiden kanssa.

Joo, sehän se ja alkuperäisenä kyllä. Aiemmin mulla osittain avoin Mad Professorin prototyyppikaappi, jossa oli 2 x V30 ja 2 x G12H. Hyvin pelitti silläkin kombolla. Sulla saattaa muuten olla mun vanha Quick Rod.
Huutamalla ne asiat selviää.
jpaa
21.05.2020 13:58:23
:DD Voihan se näin hyvinkin olla! Tää on -09 mallinen, liekö sama? Pääkaupunkiseudulta tuli mulle. Näähän on kaikki käytännössä vähän eri näkösiä, joten jos tunnistat niin todennäköisesti näin on.
horseface
21.05.2020 14:26:49
jpaa: :DD Voihan se näin hyvinkin olla! Tää on -09 mallinen, liekö sama? Pääkaupunkiseudulta tuli mulle. Näähän on kaikki käytännössä vähän eri näkösiä, joten jos tunnistat niin todennäköisesti näin on.

Taitaa se sama olla, ainakin identtinen. Super Compin ainoa huono puoli on oikeastaan se, että toivoisin gainin säätövaran lähtevän vähän miedommista asetuksista. Gainin ollessa vasta klo 10 säröä on jo vähän liikaa. Jos taas gainin jättää sinne klo 9 paikkeille, soundi on vähän munaton eikä vahvistin enää näytä parhaita puoliaan. Tätä vartenhan on tietysti kitaran volapotikkakin. Tämä oli kuitenkin se syy, miksi aikanaan lähdin QR:ääkin kokeilemaan. Ratkaisin asian sitten laittamalla Super Compiin vähän kesymmän etuasteputken.
jpaa
21.05.2020 15:31:37
horseface: Taitaa se sama olla, ainakin identtinen. Super Compin ainoa huono puoli on oikeastaan se, että toivoisin gainin säätövaran lähtevän vähän miedommista asetuksista. Gainin ollessa vasta klo 10 säröä on jo vähän liikaa. Jos taas gainin jättää sinne klo 9 paikkeille, soundi on vähän munaton eikä vahvistin enää näytä parhaita puoliaan. Tätä vartenhan on tietysti kitaran volapotikkakin. Tämä oli kuitenkin se syy, miksi aikanaan lähdin QR:ääkin kokeilemaan. Ratkaisin asian sitten laittamalla Super Compiin vähän kesymmän etuasteputken.

Sama vehje lienee siis. :)

Myös tuossa Quick Rodissa tuntuu olevan ainakin mun korvaan sitä vikaa että se on munattoman kuuloinen miedommilla gaineilla (alle klo 11). Klo 1-2 kohdalla se herää todella eloon. Ylipäätänsä tohon hommaan myös volumella on paljon vaikutusta. Pitää tänään kokeilla kuristaa sitä enemmän sillä loopin masterilla. Tätä pitää aika kovaa soittaa että tulee ominaisuudet esiin.. Eilen kun yksin kävin taas testimässä niin tulpat piti jo lopuksi laittaa korviin. :)

Nitrossa on mulla gain klo 10-11 ja siinä on ihan riittävästi. Olen huomannu että jos ton alle menee niin siitä häviää potku.
horseface
21.05.2020 16:04:40
jpaa: Sama vehje lienee siis. :)

Myös tuossa Quick Rodissa tuntuu olevan ainakin mun korvaan sitä vikaa että se on munattoman kuuloinen miedommilla gaineilla (alle klo 11). Klo 1-2 kohdalla se herää todella eloon. Ylipäätänsä tohon hommaan myös volumella on paljon vaikutusta. Pitää tänään kokeilla kuristaa sitä enemmän sillä loopin masterilla. Tätä pitää aika kovaa soittaa että tulee ominaisuudet esiin.. Eilen kun yksin kävin taas testimässä niin tulpat piti jo lopuksi laittaa korviin. :)

Nitrossa on mulla gain klo 10-11 ja siinä on ihan riittävästi. Olen huomannu että jos ton alle menee niin siitä häviää potku.

Laitoin ekaksi etuasteputkeksi muistaakseni TAD 12AT7:n. Se toi sinne asteikon alkupäähän mukavasti säätövaraa. Gainia voi vääntää vähän reilummin ilman, että säröä on liikaa ja tuo munattomuus ei vaivaa. Tosin se tietysti kesyttää sitä asteikon loppupäätäkin mutta se ei ole ongelma. Tapissa säröä lähtee nytkin aivan riittämiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)