LaMotta 28.06.2010 20:08:07 | |
---|
Mr. Speed: Haha... Hahahahah... Kaveri vetäs just oman argumenttinsa vessasta alas. G12T-75 on tylsä, sirisevä, munaton, pahvinen.. Siitä olen samaa mieltä, että on parempiakin kuin V30, mutta sitä G75T ei ole.. Ainakaan metallitouhuissa. No joo. Minulla on ollut molempia elementtejä, ja kyllä pysyn edelleen kannassani. Ite en oo hevimiehhii', jote' se o' kylä totta että hyvästä hevisoundista mie en tiijä mittää'. VOX - That's it. |
Dr. Muff 28.06.2010 20:21:05 | |
---|
LaMotta: Sikäli mikäli Engelissä on Celestion V30 elementti, niin enpä ihmettele paskaa soundia. G12T-75 on esimerkiksi tasapainoisempi soundiltaan. Samoin Greenback. Omien kokemusten mukaan Jensen C12K on erityisen täyteläinen soundiltaan. C12N tarjoilee samahkoa soundia hiukan kevyemmällä bassotasolla. Ainakin Jensenin kotisivuilta löytyy soundinäytteet kaikista sen elementeistä. Höpsis. Screamerista saa nauhotettaessa oikein hyvät soundit kunhan etsii sopivan mikin ja sopivan paikan sille mikille (tai mikeille). Luurit päähän ja mikin paikkaa etsimään. Precensen tossa Englissä saa vääntää aika pienelle kun muuten se on aika kirkuva. Gainia vähän totutusta pois ja volaa paljon, kyllä se siitä. Jensenit on ainakin ihan vääriä valintoja tohon. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
LaMotta 28.06.2010 20:27:07 | |
---|
Dr. Muff: Höpsis. Screamerista saa nauhotettaessa oikein hyvät soundit kunhan etsii sopivan mikin ja sopivan paikan sille mikille (tai mikeille). Luurit päähän ja mikin paikkaa etsimään. Precensen tossa Englissä saa vääntää aika pienelle kun muuten se on aika kirkuva. Gainia vähän totutusta pois ja volaa paljon, kyllä se siitä. Jensenit on ainakin ihan vääriä valintoja tohon. Totta töriset. Kannattaa ensin yrittää säätää ja optimoida se nykyinen systeemi ennenkuin aloittaa elementtirallin. Itsekin kun viimeksi jouduin soittamaan 4x12" V30llä, niin presence piti säätää nollaan, treblet jonnekin 3 pintaan. Middleä vaan reilusti kehiin niin eiköhän se siitä. VOX - That's it. |
Terry Pantheras 28.06.2010 20:29:27 | |
---|
Täällä kun päästiin vauhtiin niin pieraisempa seuraavanlaisen subjektiivisen ja erinäisistä lähteistä yleisestikin vahvistetun totuuden ilmoille: vaikka V30 saattaa tiettyjen vahvistimien kanssa kuulostaa härskiltä ja riipivältä (tai mitä ilmaisuja siitä nyt ikinä onkaan töräytetty esim. tällä palstalla eetteriin), niin ko. ämyri äänittyy oikein mikitettynä enemmän kuin loistavasti narulle. Seuraava proggis onkin rakentaa kaappi jossa on ainakin yksi V30 studiota varten. |
HeavyMachinery 28.06.2010 20:41:07 | |
---|
Terry Pantheras: Täällä kun päästiin vauhtiin niin pieraisempa seuraavanlaisen subjektiivisen ja erinäisistä lähteistä yleisestikin vahvistetun totuuden ilmoille: vaikka V30 saattaa tiettyjen vahvistimien kanssa kuulostaa härskiltä ja riipivältä (tai mitä ilmaisuja siitä nyt ikinä onkaan töräytetty esim. tällä palstalla eetteriin), niin ko. ämyri äänittyy oikein mikitettynä enemmän kuin loistavasti narulle. Seuraava proggis onkin rakentaa kaappi jossa on ainakin yksi V30 studiota varten. HE-Man käyttää V30sia ! Ainut ja oikea kaikki muu on vain uskottelua paremmasta. Itse suggestio on kumman tehokasta. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Osteri 28.06.2010 21:18:18 | |
---|
Space_Ace: Engl Screamer. Pitäs saada lisää middlee ja vähemmän treblee. ENGL'in kaappi jossa on Celestion V60 kajarit tai halvemmalla Hughes & Kettner jossa Celestion Rockdriver Juniorit. Voidaan sitten keskustella lisää siitä onko kyse samasta 60w kajarista mutta eri merkkisenä :) Enivei, noiden ainakin luulis tuohon vaffariin sopivan ja poistavan liian treblen rumpalin mieliksi. Muitakin hyviä kokemuspohjaisia ehdotuksia täällä on esillä. Itse olin tyytyväinen vasta vaihtamalla kaapin pois V30 kajareista. Mulle ainakin yksi tietty meidän listan biisi on eräs joka testinä kertoo milloin yleinen soundi on kunnossa, niin kuin itse haluan. Silloin se soundi ns "stondaa" ja homma vaan toimii :) Onnea soundin hakuun. Enjoy ! "She didn't allow me to sign....damn...." |
Mr. Speed 28.06.2010 21:24:53 | |
---|
Osteri: ENGL'in kaappi jossa on Celestion V60 kajarit tai halvemmalla Hughes & Kettner jossa Celestion Rockdriver Juniorit. Voidaan sitten keskustella lisää siitä onko kyse samasta 60w kajarista mutta eri merkkisenä :) Enivei, noiden ainakin luulis tuohon vaffariin sopivan ja poistavan liian treblen rumpalin mieliksi. Muitakin hyviä kokemuspohjaisia ehdotuksia täällä on esillä. Itse olin tyytyväinen vasta vaihtamalla kaapin pois V30 kajareista. Mulle ainakin yksi tietty meidän listan biisi on eräs joka testinä kertoo milloin yleinen soundi on kunnossa, niin kuin itse haluan. Silloin se soundi ns "stondaa" ja homma vaan toimii :) Onnea soundin hakuun. Enjoy ! Itse en kyllä puolla tuota V60 kajaria. Mulla oli 412 kaappi noilla ladattuna, ja se kaappi oli kyllä aivan susipaska. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Osteri 28.06.2010 21:43:31 | |
---|
Mr. Speed: Itse en kyllä puolla tuota V60 kajaria. Mulla oli 412 kaappi noilla ladattuna, ja se kaappi oli kyllä aivan susipaska. Hmm...näin se on mielenkiintoista. Olen toistaiseksi päässyt vain lainakaapilla soittamaan ja must se on vidyyn hyvä. Hmm.... onneksi on valikoimaa jokaisen makuun ja testaamisen kautta oma löytyy... ehkä joskus.... :) "She didn't allow me to sign....damn...." |
Dr. Muff 28.06.2010 22:13:47 | |
---|
Terry Pantheras: Täällä kun päästiin vauhtiin niin pieraisempa seuraavanlaisen subjektiivisen ja erinäisistä lähteistä yleisestikin vahvistetun totuuden ilmoille: vaikka V30 saattaa tiettyjen vahvistimien kanssa kuulostaa härskiltä ja riipivältä (tai mitä ilmaisuja siitä nyt ikinä onkaan töräytetty esim. tällä palstalla eetteriin), niin ko. ämyri äänittyy oikein mikitettynä enemmän kuin loistavasti narulle. Seuraava proggis onkin rakentaa kaappi jossa on ainakin yksi V30 studiota varten. Eiku just näin, oon niin samaa mieltä. Sillä saa mikitettynä sekä hienoa säröä että puhdasta. Paitti että ei se Screamer combokaan v30llä muistaakseni ihan susi ollut livenäkään, botnea oli ehkä semisti vähän jos sitä ei pitänyt suoraan lattialla. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
Numb 29.06.2010 09:38:37 | |
---|
Terry Pantheras: V30 äänittyy oikein mikitettynä enemmän kuin loistavasti narulle. Tämä on kokemus minullakin. Samoin bändisoitossa se V30:n "riipivyys" tai "räikeys" kääntyykin erottuvuudeksi. Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
Space_Ace 03.07.2010 22:47:15 | |
---|
KooAa: Vaihatte rumpalin. Tää oli kyllä paras ehdotus:DD Ei mutta siis tosiaan kitarat saatiin äänitettyä ja niistä tuliki hyvät ku laitto sen Marshallin ja kaks mikkiä (sm57 ja joku toinen) silleen 90 asteen kulmaan. Vahvarista vähemmän säröö ja sitten luettiin netistä että kannattaa olla paljon yläpäätä, sitä voi leikata. EeQuutettiin viellä ProToolssista niin hyvältähän se saundas. Toinen asia mitä huomasin (periaatteessa ensimmäinen, koska en ollu vielä huomannut mitään). Se on paskana se Celestioni Englistä. Kun laittaa kliinille ja kitarasta ruuvvaa volaa pois niin se rätisee ja se rätisee myös säröillä. Marsulla tätä ei tapahtunu. Päätin siis että kun huomenna tulee tosipaljon rahaa, niin ostan Engliin Texas Heatin ja sitten säästöurakka Harley Bentonin G212 -kaappiin ja kahteen Texas heattiin. Kiitos neuvoista:) Jätkät hei! Mitä jos tähän kohtaan tuliski tälläne? -liian metallicaa... |
Space_Ace 04.07.2010 20:22:17 | |
---|
Joo okei tänään oli rippijuhlat ja rahaa tuli. Aattelin ostaa Texas Heatin Engliin ja siihen 212 -kaapin. Eikä mikätahansa kaappi, vaan Harley Benton!:D Ideahan on siinä että benton on paska ja halpa. Siinä hintavammassahan ois just noi V30 -ämyrit, mutta kun se halvempi on vaan 125e ja tyhjä kotelokin on uraltonella melkein 300e, niin jos ostais ton halvan kaapin ja sinne elementtiä, millasta? Oisko nekin Texas Heatit? Nys stormataan ideoita niistä elementeistä. Kertokkaahen kokemuksista kiitos:) Jätkät hei! Mitä jos tähän kohtaan tuliski tälläne? -liian metallicaa... |
Tommittaja 04.07.2010 20:36:19 | |
---|
voitte miksata sen jälkikäteen :D ei sitä tarvi muuttaa. ja yleensä täyteliäisyys --> lisää bassoa ekvalisaattorista. http://muusikoiden.net/jasenet/plussat.php |
Space_Ace 04.07.2010 20:40:56 | |
---|
Tommittaja: voitte miksata sen jälkikäteen :D ei sitä tarvi muuttaa. ja yleensä täyteliäisyys --> lisää bassoa ekvalisaattorista. Eeeieieieiei enään tarvi miksata mitään, nyt pitää saada toi saundi kuntoo noinniinkun muuten. Toi 212-kaappi siks että kyllähän se ny on paljon voimakkaampi saundi ku on enemmän ämyreitä. Jätkät hei! Mitä jos tähän kohtaan tuliski tälläne? -liian metallicaa... |
HeavyMachinery 04.07.2010 21:25:18 | |
---|
Space_Ace: Toi 212-kaappi siks että kyllähän se ny on paljon voimakkaampi saundi ku on enemmän ämyreitä. No ei se mikittäessä ihan noin mene :D ..tai no jos mikittää 10 metrin päästä. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Space_Ace 04.07.2010 21:49:07 | |
---|
Älkää nyt siitä mikittämisestä enää huolehtiko::D Jätkät hei! Mitä jos tähän kohtaan tuliski tälläne? -liian metallicaa... |
Mr. Speed 04.07.2010 21:53:20 | |
---|
Space_Ace: Eeeieieieiei enään tarvi miksata mitään, nyt pitää saada toi saundi kuntoo noinniinkun muuten. Toi 212-kaappi siks että kyllähän se ny on paljon voimakkaampi saundi ku on enemmän ämyreitä. Kyllähän se suljettu rakenne kummasti auttaa. Toisaalta, sit ei kyllä kannata sitä combon omaa ämyriä vaihtaa. IMO. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Space_Ace 04.07.2010 22:01:27 | |
---|
Mr. Speed: Kyllähän se suljettu rakenne kummasti auttaa. Toisaalta, sit ei kyllä kannata sitä combon omaa ämyriä vaihtaa. IMO. Tossakin on logiikkaa, mutta jossain tilanteissa täytyy tyytyä pelkkään kombon ämyriin ja se sattuu olemaan paskana:D Jätkät hei! Mitä jos tähän kohtaan tuliski tälläne? -liian metallicaa... |
duc 04.07.2010 22:10:09 | |
---|
Space_Ace: Joo okei tänään oli rippijuhlat ja rahaa tuli. Aattelin ostaa Texas Heatin Engliin ja siihen 212 -kaapin. Eikä mikätahansa kaappi, vaan Harley Benton!:D Ideahan on siinä että benton on paska ja halpa. Siinä hintavammassahan ois just noi V30 -ämyrit, mutta kun se halvempi on vaan 125e ja tyhjä kotelokin on uraltonella melkein 300e, niin jos ostais ton halvan kaapin ja sinne elementtiä, millasta? Oisko nekin Texas Heatit? Nys stormataan ideoita niistä elementeistä. Kertokkaahen kokemuksista kiitos:) Texs Heat sopii paremmin compoon, siinä kun on aikas massiivinen alapää, ja se voi olla liikaakin suljetussa kaapissa. En ole kyllä itse testannut suljetussa kaapissa... |
Space_Ace 04.07.2010 22:14:02 | |
---|
Jee! Nyt stormataan! Hyvä alku, lisää näitä!! Jätkät hei! Mitä jos tähän kohtaan tuliski tälläne? -liian metallicaa... |