Miikathebest 22.06.2010 00:12:32 | |
---|
Chorus särön kanssa. Sillä saa inhottavaa kasarisoundia. Liikaa säröä! |
LesPaul70 22.06.2010 07:48:36 | |
---|
Väsykäsi: Jos Microampin laittaa valmiiksi säröllä olevan vahvarin eteen, niin voluumin nousuhan on suht minimaalista; särön määrä vain lisääntyy. Boosterit on paikallaan sillon jos halutaan lisää säröä, mutta halutaan silti säilyttää vahvarin oma soundi melkein täydellisesti. Screamerit ja Rotat taas muokkaa vahvarin luonnetta ja tiukentavat soundia. Juurikin näin. Tube Screamerissa ja Ratissa on vielä sellainen ero, että Tube Screamer on enemmän overdrive ja Rat on distortion. Eli perinteinen Tube Screamer ei hirveästi säröä itsessään tuota (jonkin verran vain), enemmänkin lisää vahvarin omaa säröä ja (perinteinen Tube Screamer nimenomaan) hieman korostaa yläkeskiääniä. Ratista sen sijaan lähtee niin paljon säröä, että sillä voi vaikka korvata vahvarin oman särön ja se riittää ihan hyvin 1980-luvun hevisoundeihinkin. Tiettävästi joku Hetfield-niminen hemmo käyttelikin Ratia Marshallin edessä bändinsä alkuaikoina. Pohjimmiltaan kyse on siitä, kuinka paljon haluaa hyödyntää vahvarin omaa säröä ja soundia. Clean boost (kuten Microamp) säilyttää vahvarin oman soundin parhaiten mutta lisää yliohjausta/säröä, kun sen laittaa vahvarin eteen. Rat taas helposti korvaa vahvarin särön omalla soundillaan. Tube Screamer on noiden kahden välimaastossa. Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan |
LesPaul70 22.06.2010 07:50:05 | |
---|
Miikathebest: Chorus särön kanssa. Sillä saa inhottavaa kasarisoundia. Jos Randy Rhoadsin chorus-särö on inhottava, niin minäkin haluan inhottavan kasarisoundin. Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan |
s8na 22.06.2010 09:51:36 (muokattu 22.06.2010 09:53:07) | |
---|
Väsykäsi: Jos Microampin laittaa valmiiksi säröllä olevan vahvarin eteen, niin voluumin nousuhan on suht minimaalista; särön määrä vain lisääntyy. Boosterit on paikallaan sillon jos halutaan lisää säröä, mutta halutaan silti säilyttää vahvarin oma soundi melkein täydellisesti. Screamerit ja Rotat taas muokkaa vahvarin luonnetta ja tiukentavat soundia. Itseasiassa teen ite just näin. On kuitenkin suunnitelmissa siirtää tuo boosteri sooloboostiksi looppiin, joten itelläkin on tässä mietinnässä uusi overdrive. Se onkin se hankala homma kun olen niin nirso niiden kanssa (vahvarinikin taitaa olla). Omia tarpeita on: - matalat kohinat - Ei sirinää ja surinaa korkeilla äänillä - Mahdollisuus säätää clean boostiksi - Mahdollisuus säätää keskiäänikorostusta tai poistaa se Enpä tiedä onko tällasta ees olemassa :D Itellä toiminu kasarimenoihin paremmin kuin hyvin Vintagemoderni säädettynä rouhealle komppisärölle ja siihen Ts-tyylinen spedu tiukentamaan sooloja varten. =) All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -MacGyver |
Terry Pantheras 22.06.2010 09:59:13 (muokattu 22.06.2010 10:00:46) | |
---|
s8na: Itseasiassa teen ite just näin. On kuitenkin suunnitelmissa siirtää tuo boosteri sooloboostiksi looppiin, joten itelläkin on tässä mietinnässä uusi overdrive. Se onkin se hankala homma kun olen niin nirso niiden kanssa (vahvarinikin taitaa olla). Omia tarpeita on: - matalat kohinat - Ei sirinää ja surinaa korkeilla äänillä - Mahdollisuus säätää clean boostiksi - Mahdollisuus säätää keskiäänikorostusta tai poistaa se Enpä tiedä onko tällasta ees olemassa :D Pistäpä jäsen Hotlicksille viestiä... ;) Mulla on hänen tekemä TS-klooni, jossa on nipsuttimia ja napsuttimia joka lähtöön (diodiklippaukset yms.) ja säätömahdollisuudet orig. TS808:stä, Keeleyn ja Landgrafin modien väliltä. Helvetin hyvä! ps. kiitos ämyrikaupoista! |
aristoteles666 22.06.2010 09:59:53 (muokattu 22.06.2010 10:00:57) | |
---|
s8na: Itseasiassa teen ite just näin. On kuitenkin suunnitelmissa siirtää tuo boosteri sooloboostiksi looppiin, joten itelläkin on tässä mietinnässä uusi overdrive. Se onkin se hankala homma kun olen niin nirso niiden kanssa (vahvarinikin taitaa olla). Omia tarpeita on: - matalat kohinat - Ei sirinää ja surinaa korkeilla äänillä - Mahdollisuus säätää clean boostiksi - Mahdollisuus säätää keskiäänikorostusta tai poistaa se Enpä tiedä onko tällasta ees olemassa :D hih, onhan se, hughes & kettner tube factor. http://www.hughes-and-kettner.com/products.php5?id=12 |
s8na 22.06.2010 10:07:43 | |
---|
aristoteles666: hih, onhan se, hughes & kettner tube factor.
http://www.hughes-and-kettner.com/products.php5?id=12 Ton kanssa tulee jo sit mieleen et kannattaisko ennemmin myyä vahvari ja ostaa uus tilalle tolla lisärahalla. Mut joo, tällasta tää on. Jos meni ohi aiheesta ni jatkelkaas muut oikeesta. All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -MacGyver |
Fisher 22.06.2010 10:49:26 | |
---|
Mites tuon efektiluupin kanssa pelataan? Miten eroaa ilman loopillisesta? -Late |
Mr. Speed 22.06.2010 11:09:40 | |
---|
Fisher: Mites tuon efektiluupin kanssa pelataan? Miten eroaa ilman loopillisesta? -Late Efektiluuppi on sitä varten, että, joskus on hyvä efektoida signaali vasta etuasteen jälkeen. Yleensä tämä johtuu siitä, että signaali säröttyy jonkin verran etusessa. Nykyisissä higainereissa vieläkin enempi kun noissa vanhemmissa Marsuissa, mutta kuitenkin. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. |
p130 22.06.2010 11:18:44 | |
---|
5150 on loppujen lopuksi kuitenkin vain viritelty Bassman. Mulla oli joskus aikanaan kombo, johon heitin etuseen 1. putkeksi ecc82:n. Puhdas kanava muuttui ihan oikeasti toimivaksi puhtaaksi ja sarökanavalta irtosi edelleen säröä "riittävästi". Sopivilla putkilla 5150 taipuu melkeinpä mihin vain. Siltikin ottaisin kasarihevistelyyn näistä kahdesta Marsun. Kummallakin pärjää, mutta Marsu on kuitenkin _minun_mielestäni_ pikkuisen oikeampi valinta. Tai ehkä siinä on vaan enemmän mojoa. Toisaalta, 5150 on monipuolisempi... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
jniska 22.06.2010 11:19:20 | |
---|
Mulle Paasosen Janne rakenteli 2-osaisen muljuttimen, jossa on osassa 1 boosteri pelkästään, lähelle Lovepedal AMP-50 tyylinen. Osassa 2 on Lovepedal Purple Plexi-kopio miedonnettuna. Molemmille osioille omat inputit ja outputit, omat säädöt. Tässä versiossa ei ole on/off katkaisimia, koska tuo on mulle G-Labin GSC-2:sen loopeissa. Yhdessä kompaktissa kotelossa booster + plexi-boosteri ( särö ). On kyllä joka euronsa arvoinen tuo kapine. Laiha Lissu oli paras. |
Spike 22.06.2010 15:32:36 | |
---|
Molemmat ollut hallussa, ja molemmilla pääsee. Ei noita voi asettaa paremmuusjärjestykseen. |
jussi1976 22.06.2010 16:31:29 | |
---|
No siis samperi; Mikä nyt teidän mielestä on sitten hyvä BOOST hi-gain putkivahvarin särökanavan päälle? Itse olen käyttänyt Rat-säröä, josta olen pitänyt ja se on mukavasti boostannut Marsun omaa saundimaailmaa. Mutta jos nyt halutaan sitä boostia, ei säröä (tai siis boostia, jossa on säröä erittäin vähän) niin mikä spedu? Ehdotuksia? Joku ehdotti aiemmin Lovepedalin AMP-viiskymppistä. Muita? Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |
Terry Pantheras 22.06.2010 16:34:38 | |
---|
jussi1976: No siis samperi; Mikä nyt teidän mielestä on sitten hyvä BOOST hi-gain putkivahvarin särökanavan päälle? Itse olen käyttänyt Rat-säröä, josta olen pitänyt ja se on mukavasti boostannut Marsun omaa saundimaailmaa. Mutta jos nyt halutaan sitä boostia, ei säröä (tai siis boostia, jossa on säröä erittäin vähän) niin mikä spedu? Ehdotuksia? Joku ehdotti aiemmin Lovepedalin AMP-viiskymppistä. Muita? Jospa menisit Jussi omalle pihalle huutelemaan - ts. taitaa olla väärä ketju...? |
aristoteles666 22.06.2010 16:46:07 | |
---|
jussi1976: No siis samperi; Mikä nyt teidän mielestä on sitten hyvä BOOST hi-gain putkivahvarin särökanavan päälle? Itse olen käyttänyt Rat-säröä, josta olen pitänyt ja se on mukavasti boostannut Marsun omaa saundimaailmaa. Mutta jos nyt halutaan sitä boostia, ei säröä (tai siis boostia, jossa on säröä erittäin vähän) niin mikä spedu? Ehdotuksia? Joku ehdotti aiemmin Lovepedalin AMP-viiskymppistä. Muita? hih, onhan se, hughes & kettner tube factor. http://www.hughes-and-kettner.com/products.php5?id=12 |
tinde 22.06.2010 16:49:32 (muokattu 22.06.2010 16:51:58) | |
---|
Itse olen käyttänyt Rat-säröä, josta olen pitänyt ja se on mukavasti boostannut Marsun omaa saundimaailmaa. No kyllähän se rotta toimii hienosti pelkkänä boostinakin, säröt minimiin ja levelit kybälle, hyvin nostaa. Mutta mitä sä tarkoitat boostauksella, mastervolumen nostoa, vai soundin muutosta? Jos marsun oma etuaste on jo ohjattu tukevasti särölle, ei mikään boosteri / säröboksi nosta mastervolumea kovinkaan paljoa, särö ainoastaan terävöityy / lisääntyy. Jos taas marsun gain on aika levollisissa lukemissa, niin silloin myös volumea saa nostettua helposti ulkoisen purkin avulla. Mulla on ollut kolme 220X sarjalaista, ja edessä toimi yleensä mikä tahansa kohtuullinen säröpurkki (testattu erilaisia TS- versioita + erilaisia RAT- versioita), mun käytössä nimenomaan marsun oman särön terävoittäjänä. Lisäys: efektiloopissa on sitten helpompi käyttää jotain hyvää boostia tyyliin microamp tms. 220X sarjassa ei vaan ole efektilooppia... ainakaan niissä vanhoissa. |
Mr. Speed 22.06.2010 17:04:40 | |
---|
jussi1976: No siis samperi; Mikä nyt teidän mielestä on sitten hyvä BOOST hi-gain putkivahvarin särökanavan päälle? Itse olen käyttänyt Rat-säröä, josta olen pitänyt ja se on mukavasti boostannut Marsun omaa saundimaailmaa. Mutta jos nyt halutaan sitä boostia, ei säröä (tai siis boostia, jossa on säröä erittäin vähän) niin mikä spedu? Ehdotuksia? Joku ehdotti aiemmin Lovepedalin AMP-viiskymppistä. Muita? Black Paisley on niittänyt mainetta täällä päin. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. |
Wespa 22.06.2010 17:12:25 | |
---|
Mr. Speed: Black Paisley on niittänyt mainetta täällä päin. Ja Walnött. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
svilo 22.06.2010 17:57:05 | |
---|
jussi1976: No siis samperi; Mikä nyt teidän mielestä on sitten hyvä BOOST hi-gain putkivahvarin särökanavan päälle? Itse olen käyttänyt Rat-säröä, josta olen pitänyt ja se on mukavasti boostannut Marsun omaa saundimaailmaa. Mutta jos nyt halutaan sitä boostia, ei säröä (tai siis boostia, jossa on säröä erittäin vähän) niin mikä spedu? Ehdotuksia? Joku ehdotti aiemmin Lovepedalin AMP-viiskymppistä. Muita? Pedalworx Scot60 http://www.youtube.com/watch?v=mGtE8h5jKQE Loven 50:n on kans love "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
jussi1976 22.06.2010 19:10:15 | |
---|
Terry Pantheras: Jospa menisit Jussi omalle pihalle huutelemaan - ts. taitaa olla väärä ketju...? Ei ole väärä ketju. Mentiin boostien suuntan ja sitä sivuttiin. Ei tartte volaa olla, mutta Marsun omaa saundia voisi korostaa lisääkin vielä, koska se on tosi hyvä. Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |