Aihe: BK & DiMarzio TZ Clean ongelma?
1 2
jussi1976
05.06.2010 18:50:34
Ei välttämättä ole väärä valinta, koska sen volan voi säätää mikin korkeutta säätämällä. Kokeilin ja oikein hyvä on! Ihmettelin aluksi, että mitähän tässä oikein käy, mutta ainakin N4:ssa TZ & Nailbomb on saundi & EQ tasoltaan varsin räyhäkäs pari, tosin Nailbomb voisi olla hieman bassokkaampi?
toi TZ on kyllä sellanen kaulassa, että voi hyvä tavaton. Menee tappäämiset ja legatot niin että suhina käy...

Rake; Juu, kiitos. Se SD SH-14 on 70-80´s on Van Haleniin todella se ainoa ja oikea, ja diskanttinen, suht voimakas R&R mikki, kuten sulle parhaani mukaan kuvailin. Potkua siinä on, mutta liimakaulaiseen se voisi olla oikein ärhäkkä...?
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
jniska
05.06.2010 18:50:48
jussi1976: En ole koskaan kuullut parempaa saundia ja soittanut hienommin soivaa. Siinä on sellaista paksuutta, syvyyttä, potkua jne. että et harva uskoisi. Potkii kyllä tää setti keuhkot tyhjiksi, helppo soittaa ja saundi on sit sellanen et ai-jai....

Hehe, hehkutuksen maailmanmestaruus tälle hepulle.
Sama hehkutus joka kerta ku se saa jotain uutta. No eipä käy lukijoilla aika pitkäksi, mutta uskottavuus o sitä ja tätä.
Laiha Lissu oli paras.
ReBeat
05.06.2010 18:54:33

Mitä sulla Jussi tapahtui niille superkuumille mikeille jotka tilasit? Laitoitko ne johonkin kitaraan ja miltä kuulosti?
jussi1976
05.06.2010 19:09:15 (muokattu 05.06.2010 19:10:37)
jniska: Niin. Itse asiassa toi juttuhan ei ole mun huomioni alunperin, vaan monien muiden. Ja ton mun allekirjoituksenikin mä laadin ihan sun ja laistesi inspiroimana...
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
jussi1976
05.06.2010 19:09:45
Ei ole saapuneet vielä.
Mr. Speed
05.06.2010 19:27:51
jussi1976: jniska: Niin. Itse asiassa toi juttuhan ei ole mun huomioni alunperin, vaan monien muiden. Ja ton mun allekirjoituksenikin mä laadin ihan sun ja laistesi inspiroimana...

Sä oot siis sitä mieltä, että joka ikinen hemmo, joka on sun kanssas eri mieltä, on valtavirran mukana menevä lammas, ja sä olisit kovin erilainen? Sehän on ihan mahdotonta, jo sen takia, että sulla on Marsun nuppi.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
jussi1976
05.06.2010 19:32:41 (muokattu 05.06.2010 19:34:19)
Ei. Olen sanonut useamman kerran, että kukin saa pitää ja tykätä ihan mistä haluaa, ja näin tulee olla.

Luepa ajatuksella uudestaan tuo sigu, etenkin SE mihin se päättyy: "Mä herjaan sua" Eli se osuu juuri siihen yleiseen umpi-idioottimaisuuteen, jonka mukaan pitää herjata toisten valintoja, jos nyt ne eivät satu olemaan oman maun mukaisia. Eri mieltä saa olla vapaasti, mutta se herjaaminen on vähän ruton typerää, jos toinen jostain vermeestä sattuu pitämään ja sopii hänelle. Se, joka menee mukaan siihen, että herjaa toisen valintoja, ON se valtavirran mukana menevä kieron moraalin omaava lammas. Ei se, jolla on eri mielipide.
Mr. Speed
05.06.2010 19:55:32
jussi1976: Ei. Olen sanonut useamman kerran, että kukin saa pitää ja tykätä ihan mistä haluaa, ja näin tulee olla.

Luepa ajatuksella uudestaan tuo sigu, etenkin SE mihin se päättyy: "Mä herjaan sua" Eli se osuu juuri siihen yleiseen umpi-idioottimaisuuteen, jonka mukaan pitää herjata toisten valintoja, jos nyt ne eivät satu olemaan oman maun mukaisia. Eri mieltä saa olla vapaasti, mutta se herjaaminen on vähän ruton typerää, jos toinen jostain vermeestä sattuu pitämään ja sopii hänelle. Se, joka menee mukaan siihen, että herjaa toisen valintoja, ON se valtavirran mukana menevä kieron moraalin omaava lammas. Ei se, jolla on eri mielipide.

jniska taisikin lähinnä ottaa kantaa siihen, että sä olet hyvin tuulella käyvä. Sulla meinaan vaihtuu mielenkiinnon kohteet varmaan useammin kuin sukat. Tossahan ei muuten kritisoitu sun valintojas millään tavalla. Ja jokainen voi olla sitten sitä omaa mieltään, että onko sulla yhtään se avoimempi kokeilun halu kuin muilla. Kun muiden mielipiteet dumaat samantien herjaksi, etkä ota poikkipuoleista sanaa kuuleviin korviis. Jos kaikki toimis samalla tavalla kuin sä, niin eihän huonoja musakamoja olisikaan, ja keskustelu olisi mahdotonta, koska nähdään vain se oma napa, ja jos joku toinen näyttää mahdollisesti, että siinä navan ympärillä saattaa olla jopa karvaa, tuomitaan se herjaksi, ja tuijotetaan sitä napaa vain entistä tiiviimmin.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
jussi1976
05.06.2010 20:11:42 (muokattu 05.06.2010 20:17:30)
Viittaan allekirjoituksen alkuosaan, siitä käy ilmi tarkoitus.
Ja mitä väliä sillä on, miten mun kiinnostuksen kohteet muuttuu? Ihan vakavastiko taas pitää olla sellainen, että vaihdetaan kiinnostuksen kohdetta kuin yleensä, eli vuosien välein? Ei varmana. Mua kiinnostaa kaikki ja kaiken aikaa. Tämä ON mun valintani, ja sitä kritisoitiin tasan tarkkaan. Minä en ole liian nopea; Muut ovat vain liian hitaita.

Jatkakaa.
jniska
05.06.2010 20:52:44
Kiitos Jussi, jatketaan.
Olen muuten tosta SD-14 sta eri mieltä, se on liian matala tasoiltaan EQ keskialueella, jotta se olisi 70-80 EVH saundeihin pystyvä. Mutta sitä SD:n customia olisi kiva kokeilla. Paras jolla EVH saundeihin olen Ibanezin kanssa päässyt on Dimarzio Breed DP 166.
http://www.stevesmusiccenter.com/DimarzioDP166.html
Hieman kirkkaampi se saisi olla, mutta vaahterakaulaisessa soi kyllä mukavasti.
Laiha Lissu oli paras.
jussi1976
05.06.2010 21:30:05 (muokattu 05.06.2010 21:36:13)
Kyllä ainakin mulla onnistui tosi hyvin se VH-saundi em. mikillä. Kai se nyt riippuu kans vahvarista ja sen ominaisuuksista. SD EQ taso on muutenkin yleensä ihan erilainen kuin esim. DiMarziossa, jossa se on aika suora. Ihan hyvä mikki SD on, mutta ei kyllä ihan mulle sopiva. Mm. Sen särön ominaisluonne on jotenkin liian 80´ - tyyppinen. DiMarziossa ja BR:ssä se on taas tiukempi, jotenkn hallitumman oloinen. Mutta esim. SD 59´on tosi hyvä kaulamikki, ja Pearly Gatesit on kanssa mukiinmeneviä.
McNulty
05.06.2010 22:00:47
jussi1976: Ei välttämättä ole väärä valinta, koska sen volan voi säätää mikin korkeutta säätämällä. Kokeilin ja oikein hyvä on!

Juu. Siksi käytin sanan väärä ympärillä lainausmerkkejä. Ehkä edelleen pitäisi selkeyden vuoksi kirjoittaa huomautus moisen perään.

Mulla on yhdessä kitarassa SH-6n eli kaulaversio Duncan Distortionissa tallamikkinä ja hyvin se pelittää. Kysymys ei siis ole siitä, etteikö tavastapoikkeavat ratkaisut voisivat olla hyviä, vaan lähinnä siitä, että kaulamikin fyysinen sijainti asettaa erilaisen ympäristön mikille työskennellä.

Kuten aikaisemmin sanoin, kaulamikin kohdalla kieli tekee suurempaa liikettä mikin magneettikentässä. Tästä syystä kuuma mikki kaulapositiossa voi aiheuttaa radikaalejakin eroja tallamikin kanssa (vaikka sekin olisi ulostuloltaan tehokas).

Ihmettelin aluksi, että mitähän tässä oikein käy, mutta ainakin N4:ssa TZ & Nailbomb on saundi & EQ tasoltaan varsin räyhäkäs pari, tosin Nailbomb voisi olla hieman bassokkaampi?
toi TZ on kyllä sellanen kaulassa, että voi hyvä tavaton. Menee tappäämiset ja legatot niin että suhina käy...

Aika monesti ne kuuluisat omat-jutut ja hyvät-jutut tulevat juuri tällaisista epäortodoksisista teoista/tavoista jne. Eli kun tehdään täysin omapäisesti ja jopa mielivaltaisesti asioita. Mikkien kanssa sitä on varsin helppo tehdä, koska niiden asentaminen on yksinkertaista ja helppoa.

Minusta koko musabisnes tarvitsee nykyään lisää pellepelottomia ja juuri niitä, jotka silittävät vastakarvaan. Aivan liian moni on pelkkää joo-joo-miestä..
end of this disease-ridden world
koponen
05.06.2010 22:11:01
Tämä jussi69 mikälie kyllä kuulostaa juuri sellaiselta hepulta joka ei osaa soittaa pätkääkään ja vika on aina jossain muualla kuin itsessä. Pahoittelen jos olen väärässä, mutta tällainen fiilis väistämättä välittyy.
I'm endorsed by Marshall
McNulty
05.06.2010 22:18:32
koponen: Tämä jussi69 mikälie kyllä kuulostaa juuri sellaiselta hepulta joka ei osaa soittaa pätkääkään ja vika on aina jossain muualla kuin itsessä. Pahoittelen jos olen väärässä, mutta tällainen fiilis väistämättä välittyy.

Meitä harrastajia on monenlaisia. Tiedän jopa tapauksia, ketkä eivät osaa soittaa metriäkään mutta omistavat useita soittimia (esim. skeboja joilla on somistettu takkahuonetta tai ohviisia). He ovat todella pikkutarkkoja ominaisuuksista ja siitä että väri, logo, mikitys tms. on prikulleen oikea.

Tuomitseminen on toki helpompaa kuin se että koittaisi ymmärtää. Harvahan on lopulta luonnonlahjakkuus ja virtuoosi. Siksipä itsellekin riittää se että voin toteuttaa ITSEÄNI tavalla tai toisella.
end of this disease-ridden world
jussi1976
05.06.2010 22:19:22 (muokattu 05.06.2010 22:24:55)
Juu, en osaakaan. Ihan täysin tuntematonta hommaa mulle.

McNulty: Olisi muuten hauska tietää, miksi toi BK on sellainen, että se on herkkä tosta säätökorkeudesta? DiMarzio ei ole läheskään niin kranttu kuin se.
BK NB & TZ setissä on vain se, että vaikka se saundin ero on tietysti diskanttisempi takamikissä, niin yhdessä nuo pelaavat siitä huolimatta yllättävän hyvin, kun mikkivalitsin on kolmeasentoinen. Olennaista on tässä se, että vaikka toi piti säätää tarkasti oikeaan korkeuteen toi TZ, niin saundi pysyy tosi hyvin kasassa ja on monipuolinen.
koponen
05.06.2010 22:26:34
McNulty: Meitä harrastajia on monenlaisia.

Niin on :)
I'm endorsed by Marshall
fox
06.06.2010 10:57:17

jussi1976: Juu, en osaakaan. Ihan täysin tuntematonta hommaa mulle.

McNulty: Olisi muuten hauska tietää, miksi toi BK on sellainen, että se on herkkä tosta säätökorkeudesta?

Lähetä Tim Millsille mailia, niin saat varman tiedon, että miksi. En usko että täällä on oikein ketään, joka osaa ihan 100-varmasti syytä kertoa. Se voi johtua magneettivalinnasta, kelan käämimisestä, vaikka mistä. Jotkut mikit vaan ovat melkoisen "kranttuja" säädöille. Liian lähelle kieliä -sustain vähenee, koska magneettikenttä demppaa kielten värähtelyä, liian kauas kielistä -> ei saada optimaalista soundia.. mitä hyvänsä. Mutta: tuo säätöhommakin on näitä, jonka jokainen saa/joutuu omaan "käsialaansa" sovittamaan. Kevyesti pikkaava ja sormin soittava tarvitsee eri korkeussäädötkin mikistä riippumatta, jos tavoitellaan optimaalista ulos-tuloa siitä kitarasta. Ja taas sellainen, joka huimii tuulimyllyjä ja powerchordeja ei pysty edellämainitun kaverin säädöillä ollenkaan soittelemaan.

Tuohon vielä, että X2N, meikäläisen paljon käyttämä mikki, on myös siitä pahamaineinen, että se täytyy laittaa "oikein päin", eli tietty kela kaulaan, muuten tulee häh. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)