![]() 30.05.2010 22:28:34 | |
---|---|
Miulla on ollut jo monta vuotta ykköskoneena tuo H&K Trilogy (sitä ensimmäistä satsia, missä mustat potikannupit etupaneelissa). Se on varsin hyvä yleiskone. Ei välttämättä kaikkien suosikki, mutta miulle siinä on meikäläisen soundit. Eli hyvä clean, hyvä crunchi ja hyvä rankempi gain-osasto. Muita hyviä koneita on reilusti toki tarjolla (ja tullut kokeiltuakin), mutta vielä ei ole tullut vastaan sellaista joka olisi iskenyt satasella ja innostanut nupinvaihtopuuhiin. Tässä on fxloopit, midit, reilusti kanavia, tarvittavat säätimet kanavakohtaisesti jne. Loput taikoo sitten eri skeboilla, eri mikeillä, eri cabeilla ja kaiuttimilla, eri efekteillä... mitä näitä nyt on. Yllättävän vähällä sitä pärjää :) A N T I - C O S M I C M E T A L o f D E A T H | |
![]() 31.05.2010 11:24:27 (muokattu 01.06.2010 11:18:13) | |
Itsellä tuli huttuset kehiin hieman vajaa 1,5 vuotta sitten. Punnan kurssi oli törkeän heikko euroon nähden ja halvat brittikauppojen hinnat kaasutti oikein kunnolla. Kaveri vinkkas Switchbladesta ja tästähän alkoi älytön demovideoiden ja arvostelujen koluaminen. Paperilla vaikutti TÄYDELLISELTÄ vahvistimelta. Nuppi tilaukseen ja vanhakin meni kaupaksi kelpo hinnalla. Kolme viikkoa malttamatonta odottelua ja lopultahan se sieltä sitten saapui. Tämmösiä mietteitä tullut näiden 17kk aikana: + Täysin ohjelmoitava, joten keikkailuun upea laite + Todella monipuolinen, varmasti taittuu tyyli kuin tyyli mallikkaasti + Helposti säädettävä, heti löytyi miellyttävät hevisoundit + Hintalaatusuhde aivan mahtava (taisin maksaa jotain n. 930e uutena) - Luotettavuuden kanssa pieniä ongelmia: *Floorboardien kans ilmeisesti ollut enemmänkin ongelmia integroidun johdon vuoksi. Omani hajosi keikan soundcheckisä vuoden omistuksen jälkeen. Tilalle sain modatun uuden version, josa johdon taitoskohta kestävämpi. *Pian ylläolevan jälkeen ilmeni myös outoa kierto-ongelmaa. Syyksi paljastui mikrofoninen etuasteputki (Ei varsinaisesti HK:n tuotevika kylläkään) *Takuun kans hidasta vastailua HK:lta, lopulta kuitenkin kaikki sujui hyvin - Efektit voisivat olla hieman monipuolisemmin säädettävät, delay ja reverb kuitenkin varsin toimivat. Vielä kun sais delayhin "hännät", niin olisin täysin tyytyväinen. Tulipas pitkästi juttua. :) Kaiken kaikkiaan olen kyllä ollut hyvin tyytyväinen Switchbladeen. E: Teksti oli näemmä nielly puoli -merkin. Heavyä Rovaniemen malliin: Intervention | |
![]() 31.05.2010 18:59:47 | |
Itselläni on ollut Edition Tube jo muutaman vuoden. Valitettavasti tämä yksilö on ollut varsinainen murheenkryyni luotettavuuden kannalta, enkä soundistakaan ole ollut ihan vakuuttunut missään vaiheessa varsinkaan treenisvoimakkuuksilla soitettaessa. Putkien odotettu elinikä on ollut n. 10-15 treenien verran ja onpa tuo käynyt kerran jo huollossa tutkittavanakin, mutta mitään vikaa ei kuulemma löytynyt. Vahvistimen olen kuitenkin aina käyttänyt biasoitavana asian osaavalla henkilöllä, joten en usko että vika on ainakaan epäsopivassa biasoinnissa. Hiljaisemmilla äänenpaineilla tuosta lähtee kyllä aivan loistavat cleanit ja maukas rock-särö. Särökanavan ongelmana vaan on ollut ikävä sirkkeliyläpää, joka ei tunnu lähtevän vaikka vahvistimen omaa EQ:ta vääntelisi miten. Boss GT-8:aa olen käyttänyt tuon kanssa ja kun siitä säätää high cut filterin 6KHz:n paikkeilla, niin sirinän saa joten kuten kuriin. Clean-kanavakaan ei oikein säröpedaaleista tunnu tykkäävän kun samanlainen ikävä sirinä ilmestyy säröpedaaleja käytettäessä. Tiedä sitten onko tuo jokin maanantaikappale vai onko vahvistimessa kuitenkin jotain vialla kun muualta lukemani kommentit kyseisestä pelistä ovat olleet lähinnä ylistäviä. Ajattelin, että käytän tuon vielä Uraltonella putkien vaihdossa ja muutenkin tutkittavana, josko siellä löytäisivät ongelman, joka aiheuttaa tuon putkien ennenaikaisen kärähtämisen ja ikävät piirteet soundissa. Jos viat eivät sillä poistu niin Kettunen saa lähteä kiertoon. | |
![]() 31.05.2010 19:37:09 | |
Mulle on koitunut kohtaloksi hommata Puretone, mallia nuppi. Sopivan rouhea, mutta niin mielettömän äänekäs. Sinänsä vahvistimen puristinen asenne (yksi kanava eikä muita kilkkeitä) sotii vähän mun pedaaliviidakkoa vastaan, mutta hyvin ne on tullu toimeen keskenään. Yksi rikki mennyt potikka aiheutti aikanaan pitkän huoltorumban kun kukaan ei keksinyt mistä vika johtui, mutta toimii taas kuin kivi. Nyt kun bändihommat on jäissä niin ei tolla kotosalla juuri mitään tee. Mieli tekisi myydä muiden harrastusten vuoksi, mutta tiedän että jos/kun myyn niin haluan kumminkin semmoisen joskus uudestaan. Kaverina Puretonella H&K:n CC212. Muina H&K-vempeleinä on ollut jo vuosia Tubefactor OD (josta hommasin myöhemmin tuunatun OKKO-version) ja pari vuotta sitten mukaan tuli Replex-delay. Tubefactor on ollut itselle todella sopiva pedaali ja OKKOn tuomat lisähöysteet helpotti käyttöä huomattavasti. Replexin käyttö jäi vähille bändissä lähinnä mun roolin takia, mutta oikein loistava delay koostaan huolimatta. Hmm, pitäisköhän hommata joku Hughesin tarra pikkuhiljaa laukun koristeeksi, tuntuu kertyneen firman tuotteita yksi jos toinenkin.. :) There is a very fine line between "hobby" and "mental illness". | |
![]() 01.06.2010 00:43:53 (muokattu 01.06.2010 13:51:35) | |
Täältä löytyy HK:n Switchblade 50W kombo vahvistin. Olen tuohon ollut tyytyväinen joka suhteessa ja ongelmia ei tuon kanssa¨ vielä ole ollut. + Soundi + Tarpeeksi säätöjä + Muistipaikkoihin (128) saapi kaiken talteen ja siitä vaan polkasee soundin pihalle + Ihan riittävät Efektit, Delay ja Kaiku ovat oikein hyvät ainakin mun korviini, Chorus/Flanger ovat parhaimmillaan ihan pienellä säädöllä (isommalla säädöllä mun korviin hieman ampuvat yli (voi olla siitäkin kiinni että soitan tuolla aikas hiljaa), Tremolo on ihan jees. + Soundillisesti oikein kivasti skaalautuva laidasta laitaan musatyyleihin (ei ehkä tietystikkään kaikista rankin mörkömetalliin, mutta kyllä tuosta oikein hyvät metallisounditkin irtoaa (vähän makuasioita nämäkin). +Efektilooppi on kanssa oikein kiva ja kun siinä voi valikoida onko se rinnakkaisesti vai peräkkäin niin voi ääneen vaikuttaa myös tuolla tavalla (tietysti se voi olla pois päältäkin), myös tämä tallentuu muistipakkaan. + 4 kanavainen + erinomainen myös kotisoittamisessa kun ei tarvitse luukuttaa nupit kaakossa ja loytyy soundia aivan pienillä volyymeillä, totta kait ääni on parempi jos avaa hanaa ja kajarit alkaa elämään enempi. Hyvin toimii mikitettynä ja erillaisten pedaalienkin kanssa jotka ovat jotakuinkin kaikki edessä (Wah-compura-overdrive/distortion-Overdrive/distortion-Super Octave, EQ-Flanger-Chorus. Vahvistimen edessä olevien erillisten särkijöiden toimivuus myös käytettäessa Switchbladen omia säröjä on ollut ihan hyvä. Kokeiltu tota on myös tuon Digidesign Elevern Rackin kanssa ja toimii hyvin yhteen (Eleven räkki esim. efektiloopissa tai vaikkapa tuon edessä tai jopa jälkeen (Switchlade - ulkoiset mikit - Eleven rackn kautta tietsikalle.. Nykyisin noissa uudemmissa malleissa biasointi on helpompaa ja voi käyttää paria erillaista putkea, mulla on sitä vanhempa putkitekniikkaa. Toimii hyvin eri kitaroiteni kanssa sähkiksistä löytyy singlecoilia, humppari ja ossa humparit saa puolitettu singeksi, soundi toimii aina, tietysti jonkun verran pitääkin säätää hieman eri kitaroiden mukaan jotta saa sen oman tuloksen. Joka tapauksessa kaikin puolin ollut hyvä laite eikä ole moittimista. Tuon kanssa ei alkuun kannata harkita attenuator eli keinokuormaa, tuolla voi soittaa todella hiljaisella makkarivolallakin ja jos haluaa bändin kanssa soittaa niin ääntä tuosta lähtee aivan tarpeeksi. Jos nyt miinusta jostain pitäis antaa niin ehkä ne vois olla: - Kiinteä jalkaohjaimen johto (tämää taitaa uudemmissa olla jo iroitettavaa mallia). - Chorus ja Flanger hieman isommalle säädetty jotekin soundaavat oudoilta ainakin pienemmillä volyymeillä, joten käytän niitä vain pienellä säädöllä tai hae choruksen fjlangeri pedaleista tai Eleven Rackissä. Hyvät soundit saa tuosta kun laittaapi sopivat mikit hyvään kohtaan ja kaappaa äänityksiin siitä äänet mikseriin ja siitä tietokoneeseen tai voihan noi kaapata Elevenin kauttakin jolloin Eleven rackistä saa hemmetin hienot soundit kun sieltä pistää delay, reverb, pahser, rotospeaker, chorus flanger ja parit muut päälle jne. Kaikin puolin kiva vehje. On mulla tuosta joku arvostelukin jossain kirjoitettuna. Silloin kun tuon ostin olin hakemassa ekaa putkivehjettäni, aikaisemmat oli Behringerin GMX212 30x30 kajareilla, sitten oli VoX AD50TV ja Cube 30X ja täytyy sanoa, että tuossa Switchbladessa sitten oli kaikki itselle kodilaan, vertailussa ostopuuhissa oli testattuna Mesa Express 5:25 ja 5:50, joku Marshalin nuppi kaappi yhdistelmä, Valvekingin oisko ollu 112 (kuitekin putkivehje), sitten oli Tech Trademark 30 ja 60, jota olivat trankuiksi oikein kivoja. Se miksi valitsin Switchbladen oli sen monipuolisuus, toimivuus pedaalien ym. kanss, asetukset soundeineen kaikkineen sai muitipaikkoihin jne., tykkäsin tuon clean ja säröpuolesta ja soundit löytyy helposti. Ja kaijutin on 12" kunnon kaijutin mun mielestä. Mutta kaippa tästä sai jotain irti. Ja jos kysymyksiä herättää niin pikaviestillä voi laittaa, vastaan ainakin jotain jos vain asiasta tiedän tarpeeksi. Hyvä, että on tällänenkin topikki laitettu HK:n kamoille. | |
![]() 01.06.2010 01:12:01 (muokattu 01.06.2010 01:13:20) | |
horseface: Kerro vähän, mistä siinä tykkäät tai onko jotain, mistä suoranaisesti et? Itse tunnen kapineen lähinnä maineen perusteella. Koetanpas nyt raapia muutamia väsyneitä ajatuksia kasaan. Ensiksi täytyy mainita, että laitteessa on kaikilla kanavilla kuultavissa aluksi sellainen hieman pehmeähkö yleissoundi, etenkin hiljaisemmalla volyymilla. Mastervolaa hieman avaamalla soundikin avautuu ja "raaistuu", suttuisuuden hävitessä. Kaverinahan minulla on tuolle nupille Orangen PPC212-kaappi kahdella Celestion Vintage 30:lla, jotka oikein passelisti tasapainottavat H&K:n valtavaa botnea ja jyräävyyttä. Soundi ei todellakaan ole jääpuikkoa, mutta leikkaa silti tasaisesti läpi bändisoitossa ja ilman tulppia soittaminen on yllättävän miellyttävää kovemmillakin voluumeilla. Kovin massiivisen ja botnekkaan kaapin kanssa soundista saattaa tulla melkoista pörinää, mutta eiköhän EQ:ta ruuvailemalla tuonkin ongelman saa poistettua. Vintage 30:iin olen kuitenkin erittäin tyytyväinen, joten en ole ajatellut vaihtaa. Kliinit ovat erittäin kuulaat ja pehmeät, mutta säätövaraa löytyy, mikäli kilisevämmät puhtaat miellyttävät enemmän. Brittihenkisestä kakkoskanavasta olen kaivellut soundit AC/DC:stä Gunnareihin ja tuota kanavaa tulee käytettyä pääasiallisena särökanavana kaikenlaisessa menossa bluesista pop/rock-touhuihin ja kasariheviin. Kolmoskanavalta sitten löytyy gainia tarvittaessa niin hillittömästi, että sitä voisi vaikka lapioida naapurikämpän metalcore-pumpulle asti, ellei niillä olisi niin karmeat 5150-surinat jo ennestään. Käyttökelpoista hevisoundia siis löytyy eikä tarvitse pelätä että gain-potikasta loppuu säätövara kesken. Tosiaan, kliinikanavallehan on oma vielä oma "tight"-kytkin ja efektilooppia voi kytkeä päälle ja pois maailman tukevimmasta jalkakytkimestä. Vaikka jalkakytkin on erittäin pätevää tekoa muuten, miinus tulee idioottimaisesta johtoratkaisusta; johto on ohuehkoa tietokonepiuhaa, jota on kyllä mahdollista jatkaa helposti, mutta piuha on kiinteästi kiinni kytkimessä ja vaikuttaa allekirjoittaneen silmään hiukan riskialttiilta. Ja onhan siinä ainakin hienot valot: http://picasaweb.google.fi/Painajai … mpsFXOtherStuff#5446692665325238290 Enempää ei nyt jaksa kirjoitella ja virheitäkin varmasti löytyy. Toivottavasti tästä jaarittelusta on jollekulle edes vähän apua. Erittäin laadukkaasta ja monipuolisesta laitteesta on kuitenkin kyse, vaihtaminen muuhun ei ole edes käynyt mielessä. =) "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka | |
![]() 01.06.2010 11:12:30 | |
Switchblade 50W Combo omistuksessa. En voisi olla tyytyväisempi, nyt kun Strattiin tuli laitettua SD mikit. Suosittelen! | |
![]() 01.06.2010 11:44:06 | |
mulla on myös tube factor, erittäin hyvä särö tai boosteri jota käytän jos en soita omilla kamoilla, silloin saan aina kelvollisen soundin, sama minkä läpi soitan. sekä myös rotosphere joka toimii efektiloopissa loistavasti leslienä kitaralle aekä tietysti tekee minkä tahansa urkusoundin paremmaksi. jo sen putkisärön avulla saati leslien. | |
![]() 01.06.2010 11:56:14 | |
Aristo, kerrohan tuosta Tube Factorysta hieman. Toimiiko esim miten suoraan koneelle nauhottaessa? | |
![]() 01.06.2010 11:58:37 (muokattu 01.06.2010 12:29:00) | |
the-Antero: Aristo, kerrohan tuosta Tube Factorysta hieman. Toimiiko esim miten suoraan koneelle nauhottaessa? en ole kokeillut, mutta tubeman toimii erittäin hyvin, kyllähän toi muuten varmaan mutta täytyisi siihen laittaa red box tai joku kaiutin simulaattori väliin. tubemanissä on itsessään jo. mutta tube factor on erinomainen säröpedaali,ainoa mitä käytän ollenkaan, (paitsi triampin kanssa en tarvitse edes tuota koska sen kanavat riittää mihin vain) tottelee volumepotikkaa erinomaisesti ja kestää ainakin 13 vuotta, about sen verran siitä on kun se ilmestyi ja en ole edes putkea vaihtanut siihen ja sehän läimii putkea 290 voltilla eikä millään 9 voltilla niin että putki säröytyy hapen puutteeseen, vaan niin kuin pitää. | |
![]() 01.06.2010 12:27:57 | |
Ok, millanen soundi tuosta Tubemanista lähtee? | |
![]() 01.06.2010 12:31:08 (muokattu 01.06.2010 12:32:14) | |
the-Antero: Ok, millanen soundi tuosta Tubemanista lähtee? siinä on hyvä puhdas, crunch ja lead samassa, kaikki kuulostaa hyviltä ja säätömahdollisuuksia on paljon, jos siinä olisi vielä bypass se olisi hieno kolmikanavainen säröpedaali, mutta eipä sitä ole siihen tehty vaikka olen sitä niinkin käyttänyt ja hyvin toimi. kaisaniemeen vaan kokeilemaan ja lyö se suoraan päätteseen kiinni kanssa. | |
![]() 01.06.2010 12:44:12 | |
aristoteles666: kaisaniemeen vaan kokeilemaan ja lyö se suoraan päätteseen kiinni kanssa. Tää kannattaa muistaa, eli fx-loopin returniin vaan, jollei sitten välttämättä halua vahvistimen etuastetta siihen väliin. | |
![]() 01.06.2010 12:54:02 | |
Hyvä ketju. Paljon asiaa ja aiheesta. | |
![]() 01.06.2010 14:01:36 (muokattu 01.06.2010 14:01:54) | |
Tube Factorin kyllä omistin, ja myin sen jollein m.netin palstalaiselle. Ihan ok, mutta itse tykkäsin loppupeleissä tube screamerista enemmän. Hieman harvinaisempi Tour Reverb-kombo oli myös käytössä jonkin aikaa, mutta tyhmänä sorruin putkihypeen ja myin sen. Tour Reverbin särö Crunch-kanavalla Digitechin Hot Head-pedaalin kanssa on paras särösoundi mitä olen saanut aikaan koskaan, putkipelit mukaan lukien, eikä Clean-kanavakaan huono ollut. | |
![]() 01.06.2010 15:28:50 | |
msormune: Tube Factorin kyllä omistin, ja myin sen jollein m.netin palstalaiselle. Ihan ok, mutta itse tykkäsin loppupeleissä tube screamerista enemmän. Hieman harvinaisempi Tour Reverb-kombo oli myös käytössä jonkin aikaa, mutta tyhmänä sorruin putkihypeen ja myin sen. Tour Reverbin särö Crunch-kanavalla Digitechin Hot Head-pedaalin kanssa on paras särösoundi mitä olen saanut aikaan koskaan, putkipelit mukaan lukien, eikä Clean-kanavakaan huono ollut. kettnerin transistoriclean kanavat on yleensä tehty niin että täysillä niissä on hyvä pikkusärö, paitsi ats sarja jossa 7 jälkeen kytkeytyi kompressori, sitä enemmän mitä kovemmalle laittoi kanava volan, se oli aika makea ominaisuus. | |
![]() 01.06.2010 18:17:40 | |
Mulla oli joskus vähän harvinaisempi Tube 50-combo: http://koti.mbnet.fi/plommi/bias/kuvat/bHK.jpg Kyseessä oli 50wattinen combo, johon oli mahdollista hankkia lisäosana joku midi-hässäkkä. Tuossa oli myös takapaneelissa ledit kertomassa, jos putki on rikki jne. Itse pidin tuota jonain sortin kehityskappaleena myöhemmistä H&K-vahvistimista. Soundit tuossa oli todella hyvät ja perinteikkäät muistaakseni, harmi etten koskaan päässyt testaamaan sitä 4x12" kaapilla. Omistin myös H&K Trilogyn, joka oli todella hyvä ja monipuolinen vehje. Clean-kanava oli todella hyvä, paras mitä olen koskaan soittanut, aivan valtavasti headroomia. Crunch oli Marshall-tyylinen, joskaan en siitä oikein pitänyt. Se Hi-gain-kanava oli sellainen pehmeähkö särövalli. Hyvä vahvistin, mutta jotenkin vähän persoonaton. Se led-valosysteemi on kyllä kamala:) | |
![]() 01.06.2010 20:49:21 | |
WeetM: Itselläni on ollut Edition Tube jo muutaman vuoden. Hiljaisemmilla äänenpaineilla tuosta lähtee kyllä aivan loistavat cleanit ja maukas rock-särö. Särökanavan ongelmana vaan on ollut ikävä sirkkeliyläpää, joka ei tunnu lähtevän vaikka vahvistimen omaa EQ:ta vääntelisi miten. Boss GT-8:aa olen käyttänyt tuon kanssa ja kun siitä säätää high cut filterin 6KHz:n paikkeilla, niin sirinän saa joten kuten kuriin. Clean-kanavakaan ei oikein säröpedaaleista tunnu tykkäävän kun samanlainen ikävä sirinä ilmestyy säröpedaaleja käytettäessä. Samanlaisia tuntemuksia myös mulla kyseisestä vahvistimesta.Mullakin oli n.2 kk kyseinen vahvistin eikä siihen yläpään kihinään auttanut putkien vaihtokaan. Onneksi toi oli helppo laittaa kiertoon johtuen varmaan suurelta osalta m-netin hypetyksestä kyseistä vahvistinta kohtaan.Kävin sitten musaliikkeessä testaamassa Statesmania ja voi herran jestas miten maukkaasti se murisi särö puolelta,ilman ärsyttäviä yläpään kihinöitä,ja cleanitkin oli hunajaa korville niin eihän siinä muu auttanut kuin kaivaa kuvetta ja kopata combo mukaan. | |
![]() 01.06.2010 22:42:43 (muokattu 02.06.2010 16:38:01) | |
Sakmongkol: Persskule, tuommosen minäkin haluaisin. On vaan 'hiukan' liian kallis köyhän opiskelijan budjettiin. Se on kyllä perskeleen hyvä. Kannattaa harkita säästämistä. Ostin käytettynä 900e. Aika hyvä hinta mun mielestä, jos T-kauppaan vertaa. DV:ssä halvempi, muttei siltikään ihan ilmainen. Edellinen omistaja oli vain kliinijuttuihin käyttänyt kuulemma, mutta hukkaan menee mörssäri, jos ei koskaan muka luukuta ;) Mulla ei ole tapana tyrkyttää kaikille samoja vehkeitä kuin itsellä ja olin laitetta kohtaan hyvin skeptinen kaupassa, mutta kunhan muuten vaan kokeilin. Pakko oli ostaa, kun mnetin torilla pyöri. Beyond here lies nothing... | |
![]() 03.06.2010 21:55:35 | |
Mulla on Tube 20, jonka ostin puoli vuotta sitten käytettynä. Probleemi on d-kieltä tai erityisesti a-kieleltä viidenneltä nauhalta soitettaessa kuuluva hlvtnmoinen resonanssi. Muilla taajuuksilla resonanssia ei kuulu. Ei ole löytynyt syytä oikein mistään. Pitää vissiin alkaa soittamaan es-duurista, kaikkien kitarasointujen äitiä. Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634 | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)