Aihe: Kumpi? DEAN GUITARS DIMEBAG BLACKBOLT vai EPIPHONE GOTH EXPLORER
1 2
Ziggy Bubba
28.05.2010 18:30:21

trih: Mut noissakin se on vaan se matalin kieli ;). Munsta A-standard (tai Bb-standard) ja siitä vaikka dropped-G (tai Ab) on "oikeita" alavireitä ;).

Musta alavire on vasta sitten kun mennään basson tontin alapuolelle... Keulinko hei koviten?
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
trih
28.05.2010 18:38:48 (muokattu 28.05.2010 18:44:19)
sikki-six: Musta alavire on vasta sitten kun mennään basson tontin alapuolelle... Keulinko hei koviten?

Standardivireinen kitara ja bassokitara ovat toistensa tonteilla jos virettä katsellaan. Mietipä mistä ero soundissa johtuu...

Lisäys

Bassokitara härskisti kitaran tontilla. Menee soolot vtks.
http://www.youtube.com/watch?v=Fn3VRCdwyt8
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Ziggy Bubba
28.05.2010 18:44:30

trih: Standardivireinen kitara ja bassokitara ovat toistensa tonteilla jos virettä katsellaan. Mietipä mistä ero soundissa johtuu...

Enpä mietikään, tiedän kyllä missä mennään - enkä mä mistään soundista puhunut. Keulin vaan ihan hulluna alavireiden kanssa. Miten ois vaikka drop-d oktaavin alas viritettynä, tekisköhän mitään? ;)

Ite olen aika paljon soitellut perus B-vireestä ja drop-A:sta, ovathan noi joissain jutuissa ihan toimivia, harvoin kuitenkaan täysin välttämättömiä. Viime aikoina oon tyytynyt perus droppi-C:hen, sillä pysyy nopeemmatkin hevihommat napakoina. Niin, tuleehan sitä ihan perus E:stäkin soitelua. Toi tuntuu olevan kovasti aliarvostettu vire :)
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
trih
28.05.2010 19:01:13 (muokattu 28.05.2010 19:01:28)
sikki-six: Enpä mietikään, tiedän kyllä missä mennään - enkä mä mistään soundista puhunut. Keulin vaan ihan hulluna alavireiden kanssa. Miten ois vaikka drop-d oktaavin alas viritettynä, tekisköhän mitään? ;)

Ite olen aika paljon soitellut perus B-vireestä ja drop-A:sta, ovathan noi joissain jutuissa ihan toimivia, harvoin kuitenkaan täysin välttämättömiä. Viime aikoina oon tyytynyt perus droppi-C:hen, sillä pysyy nopeemmatkin hevihommat napakoina. Niin, tuleehan sitä ihan perus E:stäkin soitelua. Toi tuntuu olevan kovasti aliarvostettu vire :)

Eri riffejä tulee eri vireissä. Kyllä. Joskus jossain toisessa osastossa joku kyseli miksi ja nimenomaan tarkoitti viritystä alaspäin. Eli samoilla kielillä mutta löystetään. Alavire ei ole alavire jos ei viritetä nykyisiä standardikieliä alaspäin. Paksuilla kielillä ja lisäskaalalla se on uusi soitin eli baritonikitara. Mut joo. Halusin hälventää sanan alavire pelkoa. Yleensä tulee moniosaajaa kertomaan moninaisia tarinoita yleensä kielten paksuuksista joka on täysin hyödytöntä jos samat kielet on jo kitarassa käytössä viidellä muulla kielellä ja toimii...

Täs on geezer-basisti iommi-kitaristin tontilla eli basso soittaa samaa säveltaajutta vaikka iommi on viritelly lähemmäs Ceehen alas ja helvetin ohuilla kielillä. Moni osaaja sanoisi, että ei nuin ohuilla kielillä voi soittaa sähkökitaraa C-standardissa. Oliko se ysisetti iommilla alavireissä?
http://www.youtube.com/watch?v=lboS7psz-qc
valtsujackson
28.05.2010 19:19:52
trih
28.05.2010 20:19:42
valtsujackson: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10192595

onko mitään kokemusta tuosta kepistä?

Ei. Osta pois. Ei voi olla susipasko.
Decadetroll
28.05.2010 20:50:21
Hei oikeasti, tuohon hintaan voit saada jo sen käytetyn RR5.. http://www.rainbowguitars.com/imagesproduct/FE/FE2913002548-xl.jpg

Ja tuo Jacksoni hakkaa laudalta ltd:n "rr-mallit" ihan 100-0.
I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat Mom don't like it, but he don't give a fuck Kids come running for satan's ice cream truck.
valtsujackson
28.05.2010 21:43:51
missä maassa toi rr5 on valmistettu
Mr. Speed
28.05.2010 21:46:27
valtsujackson: missä maassa toi rr5 on valmistettu

Japanissa. Toisin kuin noi sinun otsikossa olevat kitarat.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
valtsujackson
28.05.2010 22:25:28
Mr. Speed: Japanissa. Toisin kuin noi sinun otsikossa olevat kitarat.

okei no sitten toi rr5 on varmaan way to go :DD mutta täytyy eka kerätä rahaa enemmän mutta kylläs se siitä jos myyn vanhan korealaisen tokain straton alta pois
trih
29.05.2010 00:28:09 (muokattu 29.05.2010 00:29:59)
valtsujackson: okei no sitten toi rr5 on varmaan way to go :DD mutta täytyy eka kerätä rahaa enemmän mutta kylläs se siitä jos myyn vanhan korealaisen tokain straton alta pois

Korea :D Korea on paras nyktään!

Mä voin poistaa ton straton huntilla euroa :D
valtsujackson
29.05.2010 06:52:00
trih: Korea :D Korea on paras nyktään!

Mä voin poistaa ton straton huntilla euroa :D

mä vaan mietin et vois myydä ton tokain mun vanhan vahvarin kera (joka on ollu käyttämättömänä jo vuoden) jollekki alottelialle ja laittaa mukaan vielä pari kieli settiä + hihna ja jotain vielä....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)