Quu 19.05.2010 19:48:28 | |
---|
Kitarassa tallamikin ollessa kyseessä se on ollut aina täysillä. Kaulamikin kanssa mennään sitten mielialan mukaan. Basson kanssa mennään sitten ihan sen mukaan mikä sattuu korvaa miellyttämään milloinkin, oli kyseessä talla- tai kaulamikki (en harrasta p-bassoja). Missään "väliasennossa" se tone ei ikinä mulla ole. Voisi sen tone-potikan korvata hyvin jollain on/off-kytkimellä. :) Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. |
jussi1976 19.05.2010 20:22:52 | |
---|
Muuten hieno ajatus: Tone onkin yhdistetty vain toiseen mikkiin! Kiitos sulle, toi oli hieno. "Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!" |
jumara 19.05.2010 20:58:03 (muokattu 19.05.2010 21:01:38) | |
---|
jussi1976: Muuten hieno ajatus: Tone onkin yhdistetty vain toiseen mikkiin! Ööö...stratocaster? Onko straton tallamikkiin kytketty vakiona tonea..? ;-o En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa. |
Estranged 19.05.2010 21:01:49 | |
---|
jumara: Ööö...stratocaster? Onko straton tallamikkiin kytketty vakiona tonea..? ;-o Eipä ole ei. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone |
Tande 19.05.2010 21:24:23 | |
---|
Estranged: Eipä ole ei. Tämä on mielestäni melko käsittämätöntä. Tallamikki nimenomaan juuri se mikki, johon tonesäädintä kaipaisi, varsinkin, kun soitan pelkästään kaula/tallamikillä.. Anteeksi. |
Ziggy Bubba 19.05.2010 21:26:34 | |
---|
Tande: Tämä on mielestäni melko käsittämätöntä. Tallamikki nimenomaan juuri se mikki, johon tonesäädintä kaipaisi, varsinkin, kun soitan pelkästään kaula/tallamikillä.. Ja varsinkin stratossa, jossa se tallamikin soundin riipivyys voi olla jotain karmeaa... Ehkä fiksuin modaus mihin vaan stratoon onkin tuon keskimikin tonen siirtäminen tallamikille. Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed |
jussi1976 19.05.2010 21:33:04 | |
---|
jumara: Ööö...stratocaster? Onko straton tallamikkiin kytketty vakiona tonea..? ;-o Jahas, taas ollaan "omalla, tyypillisellä tasolla". Eikö tullut mieleen, että tarkoitin, että ETUMIKISSÄ EI TONEA, TALLAMIKISSÄ KYLLÄ? Selviskö idea? "Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!" |
GrooverMan 19.05.2010 21:56:40 | |
---|
Tande: Tämä on mielestäni melko käsittämätöntä. Tallamikki nimenomaan juuri se mikki, johon tonesäädintä kaipaisi, varsinkin, kun soitan pelkästään kaula/tallamikillä.. Siis mitäs perhanata? Eikö stratossa yleensä ole tallamikille tonea? Mun Stratossa nimittäin on, ja toinen tone-potikka sitte säätää keski- ja kaulamikin tonet. Aina luullu että toi on se peruskuvio, ilmeisesti aina oppii uutta..... Tulevaisuutta odotellessa. |
oiva tumpeloinen 19.05.2010 22:02:21 | |
---|
GrooverMan: Siis mitäs perhanata? Eikö stratossa yleensä ole tallamikille tonea? Mun Stratossa nimittäin on, ja toinen tone-potikka sitte säätää keski- ja kaulamikin tonet. Aina luullu että toi on se peruskuvio, ilmeisesti aina oppii uutta..... Ei oo kyllä perusruiskussa tonet kuin keski- ja kaulamikille. |
GrooverMan 19.05.2010 22:13:24 | |
---|
oiva tumpeloinen: Ei oo kyllä perusruiskussa tonet kuin keski- ja kaulamikille. Ok, selvitinkin vähän asiaa ja mun strato on standard vm. -89, jolloin niissä on ollut TBX-tone tallamikille. Kyseisessä virityksessä on siis leikkaamisen lisäksi mahdollisuus myös lisätä kirkkautta ja presenssiä. Jep, on ollut paljon käyttöä tolla ominaisuudella. Luulin siis tähän asti että toi on se ainoa spessu-ominaisuus perus-stratoon nähden. Toinen strato jota on tullut jonkin verran soiteltua on kaverin vuosimallin -91 strato, jossa on samat ominaisuudet eli ei siinäkään kohtaa ole asia selvinnyt. Tulevaisuutta odotellessa. |
jumara 19.05.2010 22:33:30 (muokattu 19.05.2010 22:41:17) | |
---|
GrooverMan: Siis mitäs perhanata? Eikö stratossa yleensä ole tallamikille tonea? Mun Stratossa nimittäin on, ja toinen tone-potikka sitte säätää keski- ja kaulamikin tonet. Aina luullu että toi on se peruskuvio, ilmeisesti aina oppii uutta..... Toi onkin epätyypillinen konstruktio, yleensähän "yhdistetty" tone on talla- ja keskimikille, kaulamikille on yksinäinen omansa. Tähän tyypilliseen "modaukseen" päästään siis niinkin monimutkaisella operaatiolla kuin lisäämällä puolisen senttiä johdinta mikkivalitsimen kahden karvan välille... Mulla ainakin on kaikissa kolmessa stratossa mainittu modaus, kyllähän se on nimenomaan se tallamikki, joka yleensä kaipailee pientä tainnuttamista. jussi1976: Jahas, taas ollaan "omalla, tyypillisellä tasolla". Eikö tullut mieleen, että tarkoitin, että ETUMIKISSÄ EI TONEA, TALLAMIKISSÄ KYLLÄ? Selviskö idea? No hard feelings - sarcasm, you know. Omasta, tyypillisestä tasostani voisin todeta, että lähtökohtaisesti sen on tarkoitus olla suoraviivaista, mutta lempeää. Yleensä myös pyrin pysyttelemään ruohonjuuritasolla, sekä konkretia- että abstraktiomerkityksessä. En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa. |
AleksiHeik 19.05.2010 23:11:14 (muokattu 19.05.2010 23:12:20) | |
---|
Itse runkutan tone potikoita lähes aina soittaessa. Tone täysillä niin saa säröstä terävämpää ja vähentämällä pehmeämpää, mutta sitten siinä katoo middlet johonkin, tai sitten vaan luulen että se on middle mikä katoaa, mutta saundi menee kuin purkkiin ja matalat taajuudet lisääntyvät(?). Tosin nyt oon kyllä vähän kyllästyny tonen rämppäämiseen ja säädän saundia mielummin vahvistuspuolelta, kuin kitarasta. Plekukäsi kun siinä vispatessa tupaa heittelemään ne just vaivalla asetellut 7,57 kohdalla olevat tone asetukset ihan helvataan samantien. Pitäs varmaan teipata tonet paikoilleen. Keep on pluckin'! |
Ziggy Bubba 19.05.2010 23:45:40 | |
---|
AleksiHeik: Pitäs varmaan teipata tonet paikoilleen. Esteettisesti parempi ja silti aikas helppo vaihtoehto ois ottaa ne irti ja laittaa konehuoneeseen lepäämään, vaikka pieneen muovipussiin. Eipä ole tiellä enää :) Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed |
Sakmongkol 19.05.2010 23:48:44 | |
---|
sikki-six: Ehkä fiksuin modaus mihin vaan stratoon onkin tuon keskimikin tonen siirtäminen tallamikille. Mielenkiintoinen modaus on musta kanssa semmonen että tone on kaikille mikeille yhteinen ja toinen tonepotikka muutetaan yhdistämään talla- ja kaulamikit. Tai, en tiedä miten sen selittää viksusti mutta jotenkin noin se toimii. Mulla on tämmönen kytkentä yhdessä kitarassa jonka ostin käytettynä. Eli en ole itse kytkenyt enkä osaisikaan, enkä tiedä miten se teknisesti toimii, mutta jännältä kuulostaa kun sillä leikkii välillä. |
TvA 20.05.2010 01:20:43 | |
---|
jussi1976:ETUMIKISSÄ EI TONEA, TALLAMIKISSÄ KYLLÄ? Älä pässi taas ala tätä huutamista. Lindström Overdrive - Tarpeettoman kovaäänistä nuorisomusiikkia 60 ja 70-luvuilta |
aristoteles666 20.05.2010 09:58:12 (muokattu 20.05.2010 09:59:24) | |
---|
usdkomattoman paljon tekstiä ja ei edes kysytystä asiasta. triampx3 kanavaa basso 2,3,2 mid 10,5,8 treble 3,5,5 (täytyi nyt laittaa noi tai olisin syyllistynyt samaan) tai nyt kun katsoin tarkemmin, ei kysymys ollutkaan niin selvä. |
Ptlepha 20.05.2010 10:35:15 | |
---|
Mää oon modannut straton tonet niin, että alempi tone vaikuttaa tallamikkiin ta ylempi keski ja kaulamikkiin. Ite olen huomannut tämän eduksi sen että rokkisärösoundeista saa mun mielestä miellyttävämpiö lisäämällä tallamikkiin tummemmaksi lasketun keskimikin (tulee ainakin mun kamoilla sellainen p90 soundia lähentelevä soundi). Kaulamikille ja keskimikille riittää mulla hyvin yhteinen tone, koska niillä soitan yhdessä pääasiassa vaan sellaiset kevytrososoundit joissa soittotatsi ja volapotikka vaikuttaa huomattavasti enemmän muutosta. Tonski: No itse asiassa monien huippukitaristien pimittämä salaisuus on, että se liike lähtee olkapäästä! Vaivattominta, nopeinta ja tarkinta! |
GrooverMan 20.05.2010 14:35:22 | |
---|
TvA: Älä pässi taas ala tätä huutamista. Hehe! Älä nyt ku alkaa just tuntua niin kotosalta :) Eiku tosissaan, huuto vois loppua. Tulevaisuutta odotellessa. |
jussi1976 20.05.2010 14:43:37 (muokattu 20.05.2010 14:46:49) | |
---|
TvA: Älä pässi taas ala tätä huutamista. Kuules Oinas (!) Se ei ole huutamista, vaan selkokieltä siltä varalta, ettei näitä pienempiä pränttejä tajuta. "Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!" |
GrooverMan 20.05.2010 15:25:45 | |
---|
jussi1976: Kuules Oinas (!) Se ei ole huutamista, vaan selkokieltä siltä varalta, ettei näitä pienempiä pränttejä tajuta. Lainaus muusikoiden netin säännöistä: " Käytä välimerkkejä ja pitkässä kirjoituksessa muista kappalejaot. Älä paina enteriä tai pistä monia pisteitä/huuto/kysymysmerkkejä joka rivin loppuun sillä se tekee tekstistä sekavan. Älä kirjoita koko viestiä isoilla kirjaimilla sillä se tulkitaan huutamiseksi ja on epämiellyttävää lukea. " Tulevaisuutta odotellessa. |