Aihe: Millainen efekti purkki humppakäyttöön?
1 2
PeeJii
21.05.2010 10:36:05
mdkl01: Kitara on IBANEZ JEM7V-WH ja kaappi HUGHES&KETTNER STATESMAN QUAD EL84 BK
Ehdottakaa ihmeessä minkä kitaran hommaan..

Tamin kanssa samoilla linjoilla, eli kitaraksi strato, Boss RE-20 pedaali. Vahvari on ihan hyvä.
Mesa/Boogie
21.05.2010 10:46:59
Rämppy: niin, eihän tuo rautalankakitarasoundeilla maustettu iskelmä ole ollutkaan suosittua kuin vasta viimeiset 25 vuotta...

Olihan tässä taas hetken aikaa vallalla sellainen uusi buumi, että noita nuorehkoja rautalankabändejä nousi pinnalle. Se on mun mielestä laantumaan päin.

Pointtini on se, että miksi pitäis matkia Pulliaista, kun homman voi hoitaa omalla tyylillä monipuolisemmin.

Ja olihan tässä toki myös vahva henkilökohtainen mielipide näkyvissä. Mä en vaan voi sietää rautalankaa.
Rämppy
21.05.2010 10:58:02 (muokattu 21.05.2010 10:58:37)
Mesa/Boogie: Olihan tässä taas hetken aikaa vallalla sellainen uusi buumi, että noita nuorehkoja rautalankabändejä nousi pinnalle. Se on mun mielestä laantumaan päin..
Useimmissa genreissä suosio tekee aaltoliikettä. Nyt ei ehkä ole tuon tyylisuunnan korkein suhdanne, mutta kovasti paljon kuulain kitarasoundein varustettuja iskelmäpartioita kiertää humppaliitereitä tänäkin päivänä.
En sitten malttanut olla sanomatta.
aristoteles666
21.05.2010 11:00:52

Mesa/Boogie: Olihan tässä taas hetken aikaa vallalla sellainen uusi buumi, että noita nuorehkoja rautalankabändejä nousi pinnalle. Se on mun mielestä laantumaan päin.

Pointtini on se, että miksi pitäis matkia Pulliaista, kun homman voi hoitaa omalla tyylillä monipuolisemmin.

Ja olihan tässä toki myös vahva henkilökohtainen mielipide näkyvissä. Mä en vaan voi sietää rautalankaa.

kun soittelin noissa tanssibändeissä, en koskaan soittanut rautalanka tyylillä, joko
blues tai rock/hevisooloja ja katso, ihmiset tanssi hymyssä suin.
Jii-Gee
21.05.2010 11:11:53

" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Tami
21.05.2010 11:39:59

aristoteles666: kun soittelin noissa tanssibändeissä, en koskaan soittanut rautalanka tyylillä, joko

Niin, toisaalta kukaan ei väitäkkään että tanssimusassa pitäisi soittaa rautalankaan viittaavalla tyylillä. Biisien mukaan, jossain vaiheessa iltaa rautsikkaa ja sitten modernimmassa kohdassa heviä. Aika rankkoja soundeja noissa tanssimusa-genren jutuissa kuulee käytettävän... ja se on hyvä juttu se.

Pulliaisen matkijat sitten erikseen. Silloin pitää olla sininen strato, orbit,release-dod, diodi-Vox ja kaiken kruunuksi se maaginen piuhatrikki.... uuh!!!
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Mesa/Boogie
21.05.2010 12:32:04
aristoteles666: kun soittelin noissa tanssibändeissä, en koskaan soittanut rautalanka tyylillä, joko

Näin mäkin yleensä toimin. Aina välillä oon uhannut polttaa kaikki rautalankaan viittaavat nuotit meidän bändimapista. Toistaiseksi tosin kielto on toiminut niiden biisien kohdalla. Onneksi arvon työtoverit on suht samoilla linjoilla tässä asiassa mun kanssa.
Jäärä
21.05.2010 12:49:12
mdkl01: Millainen olisi hyvä ja monipuoleinen efektipurkki millä saisi perinteiset suomalaiset humppa ja iskelmä saundit?

Tolla lähtee kaik humpat ja iskelmät kuin vettä vaan:
http://kotisivu.dnainternet.net/liisasuv/turvenator.jpg
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)