Aihe: Dweezil Zappa
1 2
oksatboys
01.05.2010 13:46:25

Veijo Budda: My guitar wants to kill your mama on mun mielestä sen paras kappale!
http://www.youtube.com/watch?v=oXTxI0MyiJM

Tosin sekin coveri isänsä biisistä: http://www.youtube.com/watch?v=Ypk36vZB8OI&feature=related
Metalrock
01.05.2010 13:52:29 (muokattu 01.05.2010 13:55:27)
oksatboys: Tosin sekin coveri isänsä biisistä: http://www.youtube.com/watch?v=Ypk36vZB8OI&feature=related

Tiesin kyllä,dweezilin versio on kyllä parempi!
rosberg
01.05.2010 19:58:15
no siitä nyt en tiedä. kannattaa lukea barry milesin kirja frank zappa. suomenkielisessä on yksi asiavirhe, joten suosittelen sitä englanninkielistä. itseltä löytyy molemmat.
Battaya Love Machine
gu
01.05.2010 23:06:28
http://www.youtube.com/watch?v=jRXnPcIK1V8

Tossa Dweezil selittää kitaroista vahvisitimista ja efektiräkistään.
"kaiken voi lainata..."
maxillaris
01.05.2010 23:36:15
rosberg: Dweezil on meikäläiselle Jumala. Olin kultsallta muuten se urpo joka huusi ekana "Whipping Post". Jännitin keikkaa niin paljon, että keikan jälkeen sain ihan oikeasti pienen kohtauksen ja jouduin lähtemään kotiin kesken juomailoittelun.
Dweezilin tuotannosta kannattaa tsekata Shampoohorn, jossa äijä vetelee broidinsa kanssa (Ahmet) aika tiukkaa tavaraa. Dweezilin Shred-menneisyys ei nyt kauheasti harmita, suuri osa niistä marimba-jutuista esim. olisi mahdottomia soittaa ellei olisi koskaan shredannut.
Kitaroissa Dweezzi vetelee Gibsonin custom-shop-kopiolla faijansa sg:stä, joka ei ollut siis oikea gibson. Paljon eq-buusteja, green ringereitä jne. Stratoista käytössä on Eric Johnson -malli, johon on vaihdettu Warmothin reverse-kaula ja floikka. Odottelen, että Fender tekisi tuosta oman signaturen edes toviksi. Ostaisin sen tietenkin.
On mahtavaa, että Dweezil jatkaa isänsä tuotannon esittämistä. Niin paljon hyvää musiikkia siellä on piilossa, jonka toivoisi päätyvän muidenkin kuunteluun.
Kannattaa ostaa se 3xCD ja 2xDVD livepläjäys Zappa Plays Zappa. Se on todella hyvä. Zappa-levyistä suosittelen ensi alkuun hankintaan levyt Over Nite Sensation, Apostrophe, Hot Rats, Sheik Yer Bouti. Aika easy listening osastoa, mutta kyllä noistakin sitä häröilyä irtoaa nätisti.

Tällaista vastausta odottelinkin..kiitos!
Ossi
04.05.2010 01:43:36

rosberg: On mahtavaa, että Dweezil jatkaa isänsä tuotannon esittämistä.

Samaa mieltä! Ainakin näin sivusta seurattuna jää fiilis, että po. proggiksen päällimmäinen ja aito tarkoitus on tuoda esille FZ:n musiikkia ja pitää yllä poismenneen velhon perinnettä. Ainakin Kulttis-keikan perusteella Dweezil Zappasta jäi hyvin sympaattinen ja mutkaton kuva - niin persoonana kuin pelimanninakin. Ja läpeensä pro soittajisto oli totisesti tehnyt kotiläksynsä. Parit kitarasoolot venyivät ehkä jonkun mielestä ylipitkiksi, mutta niinhän ne venähti Frankilla itselläänkin :D

Itsellä kyti ennakkoajatuksena, että "joo-joo, tässä taas siivestetään ja kerätään rahat pois, kun siihen on sauma". Onneksi tulin toisiin aatoksiin, kampesin paikan päälle ja ajelin jälkeenpäin kotia kohti suu messingillä :)
Älä näpertele!
rosberg
04.05.2010 19:15:19
mä olin niin uskomattoman lujaa puulla päähän lyöty. se laulaja oli suurin jännitystekijä. varsin väkevä tulkitsija.
vielä siitä shredauksesta sen verran että, kandee tsekata esim. guitarplayerin sivuilta niitä gambale-tekniikalla vedettyjä lurituksia. ei ne vaan lähe jos vetää normaaliin tapaan.
Battaya Love Machine
Jankku
04.05.2010 22:18:32
Onko kellään tietoa tuleeko se Ylen v-loppuna lähettämä keikka vielä uusintana? Yllättäen oli muuta menoa silloin ;)
Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi!
JarnoH
05.05.2010 00:49:27

Jankku: Onko kellään tietoa tuleeko se Ylen v-loppuna lähettämä keikka vielä uusintana? Yllättäen oli muuta menoa silloin ;)

Areenassa se on katsottavissa vielä 10 päivää:
http://areena.yle.fi/ohjelma/85910bfe1b137761ec850c6513daf3ca
Jankku
05.05.2010 15:09:51
IbanezenabI: Areenassa se on katsottavissa vielä 10 päivää:

Mahtavata, kiitti!
Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi!
kid ego
05.05.2010 15:19:34
IbanezenabI: Areenassa se on katsottavissa vielä 10 päivää:

Jumaliste, oli kyllä hyvää settiä.
Sammo
05.05.2010 15:59:29
Heh, Dweezil nuorena:
http://www.youtube.com/watch?v=ULI5kolBpAk

Tuliko siitä Dwewezilin megaprojektista muuten koskaan mitään (What the Hell Was I Thinking taisi olla sen nimi) ?
"Sä tykkäät kitaransoitosta niin paljon, iskä, että sä oot kitarasoolo"
A.O.K.
05.05.2010 16:06:04

maxillaris: samoin laulaja "tumma kaveri" oli huikea tulkinnassaan (The Torture Never Stops).
Sehän on Napoleon Murphy Brock, joka oli siis 70-luvulla Frankin bändissä ja siis alkuperäisiä versioita monista noista biiseistä ollut laulamassa.

Vaikka kuinka huikean kuuloista toi on, niin tuossa ja kultsan keikallakin mua vähän vaivasi tietynlainen kliinisyys ja vaaran puute. Frankin musassa aikoinaan oli kuitenkin fiilis että mitä tahansa voi tapahtua.
Muovinen
05.05.2010 16:25:34

Tää keikkavideo onkin kiva tapa tutustua musaan, josta en oo levymuodossa saanu vielä mitään kiksejä. En oo kyllä ku paria levyä kokeillu ja Zapalta taitaa löytyä niitä jotain 60 julkasun verran?!? Pitänee tutustua noihin aiemmin ehdotettuihin easy listening -levyihin, niin jospa ne aukeis tällaselle puupäällekin :P

Meneehän tää loppu työpäivä näinkin - Areenalla :D
aristoteles666
05.05.2010 16:26:06 (muokattu 05.05.2010 16:30:44)

akuorela: Sehän on Napoleon Murphy Brock, joka oli siis 70-luvulla Frankin bändissä ja siis alkuperäisiä versioita monista noista biiseistä ollut laulamassa.

Vaikka kuinka huikean kuuloista toi on, niin tuossa ja kultsan keikallakin mua vähän vaivasi tietynlainen kliinisyys ja vaaran puute. Frankin musassa aikoinaan oli kuitenkin fiilis että mitä tahansa voi tapahtua.

ja tapahtuikin aina, en ole vielä nähnyt dweezil versiota, kesällä jäi menemättä ja nauhoitus odottaa vielä katselua, mutta kyllä mä uskon että samoilla riskeillä dweezil tekee sitä kanssa, ja mitä kauemmin ne tekee niin, sitä helpompaa se on, kun kaikki osaa seurata.

edit. itse asiassa jos se olisi nyt jo muuttanut biisejä paljon, kaikki olisi vramaan valittanut että ne ei mennyt kuin levyllä/konsertissa 74.(tää on vähän vitsi, ette usko kuinka monta ihmistä olen tavannut jotka oli katsomassa hendrixiä kultsalla
ja zappaa satumaa keikalla, voisi kuvitella että ne soittikin olympia stadionilla)
A.O.K.
05.05.2010 16:39:58 (muokattu 05.05.2010 16:44:07)

aristoteles666: ja tapahtuikin aina, en ole vielä nähnyt dweezil versiota, kesällä jäi menemättä ja nauhoitus odottaa vielä katselua, mutta kyllä mä uskon että samoilla riskeillä dweezil tekee sitä kanssa, ja mitä kauemmin ne tekee niin, sitä helpompaa se on, kun kaikki osaa seurata.

edit. itse asiassa jos se olisi nyt jo muuttanut biisejä paljon, kaikki olisi vramaan valittanut että ne ei mennyt kuin levyllä/konsertissa 74.(tää on vähän vitsi, ette usko kuinka monta ihmistä olen tavannut jotka oli katsomassa hendrixiä kultsalla
ja zappaa satumaa keikalla, voisi kuvitella että ne soittikin olympia stadionilla)

Niin no toi menee jo pilkkujen nussimiseksi toi mun huomio, tai siis kun muuten oli niin mahtavan kuuloista eikä mitään sinänsä valittamista niin huomio kiinnittyi tuohon kliinisyyteen. Viimeisen päälle pro-muusikoita ja treenattuahan se oli Frankinkin bändin meininki. Mutta jotain puuttui tuosta ZPZ:stä mitä alkuperäisessä oli. Että en mä sinänsä kaivannut että olis pitänyt eri lailla noita vetää, ja olihan noissa omia sovituksia aika lailla. Vaikea pukea sanoiksi tuota mun ajatusta, vähän vaan semmoinen fiilis tuli että on maailman paras Zappa-tribute bändi, mitä se tietenkin oli. Mutta tribute kuitenkin (duh??, tottakaihan se sitä oli :)
rosberg
05.05.2010 18:51:31
aristoteles666: levyllä/konsertissa 74.(tää on vähän vitsi, ette usko kuinka monta ihmistä olen tavannut jotka oli katsomassa hendrixiä kultsalla

Joo! Toi Henkka on oikeasti ollut pieni keikka, mutta tuolla Kultsalla 74 on ollut kuitenkin ihan hyvin possea. Pari kaveria on siellä ollu. Kuulemma mieletön ja You Can't Do That On Stage Vol. 2:han sen myös kertoo.
Battaya Love Machine
jcps
05.06.2010 02:21:52

Tässä jotain Dweezilin kamoista www.amplisonic.fi sivujen artistiosiosta Dweezilin kohdalta

Andy Fuchs has done a great job designing his new Plush line of pedals. You can easily achieve unity gain or boost well past all with a smooth round sound, great feel and very low noise. That alone got my attention. The next most important thing Andy got right is the ability to drive the front end of a clean amp. All of the plush pedals can sound like an amp channel rather than a pedal. Another stand out feature is the preservation of instrument character. Your guitar has a tone and these pedals embellish it rather than mask it.

Two TDS-100 Heads, Two 412 Cabinets, Pure Gain Pedal, Valve Job Pedal, Plush Cream Pedal
en ole koskaan pitänyt klovneista, itseasiassa olen pitänyt niitä jokseenkin pelottavina. en tiedä mistä se johtuu, mutta luulen sen saaneen juurensa siitä kun olin pieni menimme sirkukseen isäni kanssa ja klovnit tappoivat hänet
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)