Terry Pantheras 26.04.2010 21:20:04 | |
---|
MASTEROID ~~ stonerdoom[jotain] ~~
"Meidän ei tarvitse kuin katsoa itseämme nähdäksemme, että älykkäät elämänmuodot voivat kehittyä joksikin, mitä emme halua tavata." - Stephen Hawking |
The Duke 26.04.2010 22:25:49 | |
---|
Terry Pantheras: Voi perse! Onpa hyvän kuulonen! Jep. Loistavia polkimia kyllä kaveri tekee. Itselläni muutama MJM pedaali ja todella mukavan oloinen heppu ainakin sähköpostien perusteella ku kyselin tarkempaa infoa tilaamistani pedaaleista. Suosittelen. Tuota Phantom Overdrivea en ole koskaan itse testannut mutta juurikin klippien ja muiden foorumien perusteella kyseessä erinomainen pedaali. Je. http://www.mjmguitarfx.com/ *Brian Jones Boozing Society* |
Da Make 27.04.2010 13:55:41 | |
---|
Terry Pantheras: Voi perse! Onpa hyvän kuulonen! Jep, nyt kyllä iski pahemman laatuinen GAS. Tällä hetkellä laudassa Modattu SD-1 mutta se on turhan pistävä, mutta suht miellyttävä miedoimmilla asetuksilla. Tuossa Phantomissa oli sitä kaipaamaani kermaisempaa mutta twangaavaa luonnetta. |
msormune 27.04.2010 15:55:30 (muokattu 27.04.2010 15:55:47) | |
---|
En kyllä itse henk'kohtaisesti ostaisi mitään pelkkien YouTube-klippien perusteella. Niistä ei koskaan tiedä, miten ne on nauhoitettu yms. Paskinkin päristinpurkki kuulostaa hyvältä, kun on tarpeeksi asiantuntemusta nauhoittamisesta. Mutta oma Keeley-modattu TS808 lopetti overdrive + boostin etsinnän jo pari vuotta sitten. |
Terry Pantheras 29.04.2010 20:07:35 | |
---|
No niin, löytyi. Jäsen Hotlicks ystävällisesti antoi rakentamansa ja rankasti modatun TS808-kloonin testiin ja vot! Nasahti kohdalleen kerrasta. Todella monipuolinen ja hyväsoundinen OD! Tuossa on originaaliin verrattuna lisättynä kolme toggleswitchiä joilla saa muokattua soundia mielinmäärin; on keeleymodia, landcraftia ja kuten originaali. Myös eri klippauksia löytyy (ledit/silicon) ja symmetrinen/assymmetrinen-kytkin. Hotlicks voinee halutessaan kertoa tarkemmin... :) Täytyy sanoa, että tykkään tästä enemmän kuin Fulldrivesta: mehukkaampi, dynaamisempi ja röyhkeämpi soundimaailma. Fulldrive kuulosti hieman tylsältä tän rinnalla. Ei syö fat-asetuksella (Landcraft) alapäätä ja Keeley-modin (full) mukainenkin soundi on melkeinpä yhtä hyvä mun tarpeisiin. Originelliasetuksilla saa todella ilkeän kuuloista ja aavistuksen kompressoidumpaa soundia, kun boostaa high gainin päälle ja crunchin päällä toimiii ihan yhtä lailla loistavasti. Että notta kiitoksia vaan Hotlicksille! :) Tulipa testattua samalla myös Bad Monkeyta, mutta ei siitä sen enempää - ihan jees... |
aristoteles666 29.04.2010 20:17:54 | |
---|
hyvä että löytyi, mä löysin H&K :n tube factoryn 10 vuotta sitten ja särö boosti overdrive pedaaleja ei ole sen jälkeen tarvinnut. tämä siis kun käytän jotain muuta kuin omaa vahvistinta. |
Ziggy Bubba 29.04.2010 20:21:12 | |
---|
aristoteles666: hyvä että löytyi, mä löysin H&K :n tube factoryn 10 vuotta sitten ja särö boosti overdrive pedaaleja ei ole sen jälkeen tarvinnut. tämä siis kun käytän jotain muuta kuin omaa vahvistinta. Taidat olla H&K -miehiä :) Se Full-Drive ei tosiaan kovin räyhäkäs spedu ole, eikä ton takia ehkä hevihommiin paras. Hyvä että löytyi mieleinen... Oma TS-spedujen "kehitys" on mennyt tähän malliin: Behringer TO800 -> Bad Monkey -> Full-Drive 2 -> Iba TS9 -> Sparkle Drive... Saas kattoa tuleeko joskus jatkoa, nyt ei ole ainakaan mitään tarvetta :) Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed |
Hotlicks 29.04.2010 20:53:32 | |
---|
Kerrotaan nyt, vaikkei kukaan kysyiskään... ;) Tuo on siis pohjaltaan TS808. Gain-potikka on vaihdettu 1M log potikkaan, joka parantaa mun mielestä tuon käytettävyyttä huomattavasti. Muuten osat vastaavat arvoiltaan aika lähelle Landgraffia, tosin joissakin paikoin ollaan Keeleyn puolella. En ole pääsyt vertailemaan noihin alkuperäisiin, mutta tuo tuntuu toimivan. Kuvat päältä ja sisältä löytyy: http://i591.photobucket.com/albums/ss355/heikkihapuoja/Kuva001.jpghttp://i591.photobucket.com/albums/ss355/heikkihapuoja/Kuva002.jpg Tuossa on siis kolme kytkintä, jolla soundia voi muokata aika reilustikin. Vasemmanpuoleisin vaikuttaa botneen - keskiasennossa tuo vastaa bassotoistoltaan perus 808:a, fat-moodissa Langraffia ja full-moodissa Keeleytä. Ainakin aika lähelle. Oikeanpuoleisin kytkin vaihtaa klippauksen ledien ja silikonidiodien välillä tai poistaa diodit kokonaan. Keskimmäinen kytkin taas vaihtaa ledien ja silikonien klippauksen symmetrisen ja epäsymmetrisen välillä. Säätövaraa on siis reilusti, jopa ehkä liikaakin, mutta saapahan monipuolisia soundeja irti. Itselle jäi vielä toinen samanlainen omaan käyttöön, erivärinen tosin. Vois vielä kokeilla tuohon germanium-diodeja ja mosfettejä ja kaikenlaisia eri yhdistelmiä, mutta pitäis varmaan joskus ehtiä soittamaankin... Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! |
aristoteles666 29.04.2010 21:55:17 | |
---|
sikki-six: Taidat olla H&K -miehiä :) kyllä ehdottomasti., ja squier/yamaha |
Freewheeler 29.04.2010 22:24:18 | |
---|
aristoteles666: kyllä ehdottomasti., ja squier/yamaha F-miehiä siis. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
aristoteles666 30.04.2010 07:48:19 (muokattu 30.04.2010 08:02:24) | |
---|
Freewheeler: F-miehiä siis. olin ennen mutta kettnerin kamoja ostin jo ennen kuin menin töihin. ja sen jälkeenkin. |
Jii-Gee 30.04.2010 12:30:15 | |
---|
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |