koponen 21.04.2010 19:52:46 (muokattu 21.04.2010 19:53:02) | |
---|
McNulty: Voin melkeinpä kertoa, että olet yksin moisen ajatuksen kanssa liikenteessä. Toisekseen, tällaiset toteamukset ilman mitään perusteluja eivät ole kauhean hedelmällisiä. Minä juuri perustelin sinulle (ja muille lukijoille) miksi Elixirit nimenomaan ovat jäykempiä, kuin vaikkapa DR Tite-Fitit. Jep. Elixirit on varmaan jäykimmät vastaantulleista kielistä ja tämä nimenomaan on yksi syy miksi niistä niin paljon pidän. I'm endorsed by Marshall |
mattim 21.04.2010 21:12:10 | |
---|
koponen: Jep. Elixirit on varmaan jäykimmät vastaantulleista kielistä ja tämä nimenomaan on yksi syy miksi niistä niin paljon pidän. Kumma juttu, että myös punomattomat elixirit tuntuvat aika jämäkiltä venyttää. Nuo pinnoitetut ymmärtää sillä niiden massa taitaa olla suurempi kuin tavallisten kielien, joten jännitys täytyy olla hieman kovempi. Matti |
koponen 21.04.2010 21:37:29 | |
---|
mattim: Kumma juttu, että myös punomattomat elixirit tuntuvat aika jämäkiltä venyttää. Nuo pinnoitetut ymmärtää sillä niiden massa taitaa olla suurempi kuin tavallisten kielien, joten jännitys täytyy olla hieman kovempi. Matti Näinhän se jostain syystä on. LP:stä katkaisin kerran 011 ylä-e:n ja jouduin heittämään korvikkeeksi D'Addarion vastaavan, niin tuntui kuin olisi vääränpaksuisesta setistä tempastu. Venyi ihan miten sattuu verrattuna Elixiriin. Toiset napakat kielet mitä olen testannut on LaBellan EL-sarja. Tästäkin on tosin jo vuosia aikaa, eikä Elixirejä silloin edes ollut markkinoilla. Lieköhän kyseinen valmistaja sitten juuri Elixirien alihankkija. I'm endorsed by Marshall |
jussi1976 22.04.2010 00:05:29 | |
---|
No eipä paljoa nappaa vaikka olisin miten yksin. Mulla Elixirit on PALJON vaivattomammat venyttää kuin esim. samankokoiset Ernie Ballit tai etenkään Blue Steelit. Thats it. "Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!" |
vänkylä 22.04.2010 08:12:10 | |
---|
Mä oon soitellut n.5 vuotta Ernie Ballin 10-46 setillä ja vaihdoin testaus mielessä saman paksuiset Elixirit, ja onhan ne Elixirit huomattavasti jäykemmät venyttää E.B:n verrattuna+paskempi soundiset. |