Aihe: Se on loppu ny (tilutus)
1 2
Breezer
29.01.2003 15:49:12
Varmaan aika yleista tämä, et siirrytään heavystä vähän muuhun. Mulle siirtyminen muuhun on jo kans tapahtunu. Ei mulla vieläkään heavyä vastaan mitään oo, mut sitä ei vaan tuu kuunneltua. Siinä musiikki maun muuttuessa on kans alkanu soittaan sitä musiikkia, mitä kuuntelee. Kyllä vieläkin esim. Dream Theater menee sekä kuunneltuna että soitettuna, mut mitää Metallicaa/Yngwietä ei oikeen jaksa enää.
Se paljon puhuttu Johnsonin soundi on kyllä uskomaton, mutta aika perfektionisti on soundin luojakin... Kuulemma Ericiltä saattaa mennä pitkä tovi, kun se testailee, et mikä paristomerkki toimii parheiten minkäki efektin kanssa... :D
Todellakin tekniikka on musiikissa väline, ei tarkoitus.
aon
29.01.2003 21:25:35

Tässä olen samaa mieltä, yksi parhaita piirteitä Yngwien soitossa on juuri hänen vibratonsa. Joka kuulostaa kylläkin ihan Richie Blackmoren vibratolta, joten... :)

Oikeastaan yngwien vibraato on samanlainen kuin kaikilla viulisteilla. Ritchien vibraato taas on sellainen samanlaisena toistuva nopea säksätys. Kammella tai ilman.
arcana
29.01.2003 21:44:06
Mutta eipä siitä tekniikkatreenistä välttämättä mihinkään pääse. Gambalella on kovan kuulosia juttuja ja ne on aika helvetin vaikeita. Ja sitten vaikkapa Pat Metheny. Ei ehkä yhtä pahoja mutta kyllä ne pahiksia on puhtaalla vetää. Yhden Larry Carltonin ja Lee Ritenourin levyn (Lee & Ritenour) oon kuullu ja sielläkin on aika pirun vaikeata kamaa.
funkypick
31.01.2003 10:13:20
Mutta eipä siitä tekniikkatreenistä välttämättä mihinkään pääse. Gambalella on kovan kuulosia juttuja ja ne on aika helvetin vaikeita. Ja sitten vaikkapa Pat Metheny. Ei ehkä yhtä pahoja mutta kyllä ne pahiksia on puhtaalla vetää. Yhden Larry Carltonin ja Lee Ritenourin levyn (Lee & Ritenour) oon kuullu ja sielläkin on aika pirun vaikeata kamaa.

vai Larry & Lee? :) Ja onhan noita tekniikkaguruja muitakin, esim joku McLaughlin, jonka mainitsen joka välissä :)
Socialite
31.01.2003 10:21:57
Juu, tai oikeastaan minulla blues, hendrix, srv jne. tuli ennen ns. virtuoosikamaa joihin ei vieläkään kuulu mitään "rankkaa" metallia kuten children of bodom janemuut... Ne on vaan yleensä niin sieluttomia ja ne saunditkin on kyllä yleensä kauheita.
Myöhemmin mukaan tulivat Joe Satriani, Richie Kotzen, (=kummallakin helkkarin hyvät saundit ainakin uudemmilla levyillä!) Eric Johnson sekä Steve Vai... MUTTA siitä huolimatta kuuntelen alituiseen henkkaa, SRV:tä sekä muuta juurevampaa kamaa, järvenpää puistoblues on myös joka kesän ykkösetappi provinssirockin sijasta.
Ei sillä (liialla) pilittämisellä tai säröllä biisit yleensä parane, päinvastoin!
Kitaraa on melko vaikea soittaa hyvin.
Chemo
31.01.2003 10:56:29

Oikeastaan yngwien vibraato on samanlainen kuin kaikilla viulisteilla.

Ööh. Viulunsoiton vibraattotekniikat ovat muuten laajempi asia kuin mitä tuosta voisi ymmärtää.
aon
31.01.2003 16:54:13

Ööh. Viulunsoiton vibraattotekniikat ovat muuten laajempi asia kuin mitä tuosta voisi ymmärtää.

Juu, mutta viulisteilta se on kopioitu. Tekniikasta ei nyt ole puhe, vaan siitä miltä se kuulostaa.
Hannu H.
31.01.2003 21:26:17 (muokattu 31.01.2003 21:44:24)

Minä tuossa kuuntelin Duran Durania ja muita 80 pop bändejä, ja tulin tulokseen että synat roxxx! Heitin kitaran nurkkaan ja kaivoin sieltä nurkasta syntikan :-D No ei... en minä kitaraa kokonaan hyljännyt ;-)

EDIT: muutin 90 -> 80
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)