Aihe: classic player 60´s vai tokai ast-50 vai joku muu? mikä?
1 2 3 4
Grugi
26.03.2010 22:53:19
petrin1: joo pakko se kai on..

Oikeesti jos et osaa päättää niin mietit aikas ja sitten se vaan tulee.
SDMF
Ziggy Bubba
26.03.2010 22:56:02

Satu ja Tuija: Toi mun pinkki MIJ Strato on muuten ostettu kans 1996, ja on saundillisesti sekä soitannollisesti ykköskeppini. En tiä mikä ihme siin on mut parempaa ei oo tullu viel vastaan. Nauharemppa siihen on jo kerran tehty ja niihin aikoihin koversinkin sen. Huolestuttavasti rupee tuntumaan että toinen nauharemppa on edessä vaikkei edellisestä oo kun about nelisen vuotta. Ois kiva saada sen aikalaisia käsiin ja kokeilla onks ne kaikki yhtä hyviä kun toi oma, vaikka makuasioitahan nuo on ja mikä kellekkin sopii.
:)

Katohan :) Itellä tuo toimii kotistudiokäytössä kun tartten strato-klangia. Aikas moitteettomasti duunattu kitara toikin on, 320e maksoin vajaa vuosi sitten - ja kyseessä vielä vasuri :)

Nuo on tosiaan vielä sitä made in Japan -sarjaa, eikä tätä tuoreempaa crafted in Japan -osastoa... Musta nuo uudemmatkin on ollu aika pirun hyviä, mitä olen testannut. Osa ainakin taitaa olla vielä Tokain valmistamia :)
This Is Sonar Transistor...
Satu ja Tuija
26.03.2010 22:59:55
sikki-six: Katohan :) Itellä tuo toimii kotistudiokäytössä kun tartten strato-klangia. Aikas moitteettomasti duunattu kitara toikin on, 320e maksoin vajaa vuosi sitten - ja kyseessä vielä vasuri :)

Nuo on tosiaan vielä sitä made in Japan -sarjaa, eikä tätä tuoreempaa crafted in Japan -osastoa... Musta nuo uudemmatkin on ollu aika pirun hyviä, mitä olen testannut. Osa ainakin taitaa olla vielä Tokain valmistamia :)

No halvalla sitten sait.
Sellaisia huhujahan sitä liikkuu, että noi MIJ/CIJ Fenkut tulis samasta paikasta kun Tokait. Joka tapauksessa ei voi mennä mettään Tokainkaan kanssa, vaikka se lapa ei ookkaan nyt just se mitä pitäis. ;)
MadMatt
26.03.2010 23:06:56

sikki-six: Väittäisin, että nuo japsi-Tokait ei laadussa häviä ainakaan perus jenkki-Standardille. Pirun hyviä kapuloita löytyy noista, varsinkin jos pääsee poimimaan hehkeimmät kirsikat isommasta otannasta :)

Perus jenkki standardit eivät oo mitää kovin kummoisia soittimia. Parhaat mehikot ja jaappanit Fenderit pesevät ne mennen tullen. Tokaista en ota sen enempää kantaa mutta joudun kuitenkin toteamaan (syvällä rintaäänellä) että parhaiden stratocasterien lavassa lukee edelleenkin Fender oli sitten budjettimalli tai ei.
Grugi
26.03.2010 23:10:05
MadMatt: Perus jenkki standardit eivät oo mitää kovin kummoisia soittimia. Parhaat mehikot ja jaappanit Fenderit pesevät ne mennen tullen. Tokaista en ota sen enempää kantaa mutta joudun kuitenkin toteamaan (syvällä rintaäänellä) että parhaiden stratocasterien lavassa lukee edelleenkin Fender oli sitten budjettimalli tai ei.

Mitenkäs tälläseen olet päätynyt? Otetaanko tässä nyt huomioon custom-shop kitarat tai muut soitinrakentajien tekemät "stratocasterit"
SDMF
Ziggy Bubba
26.03.2010 23:13:55

Grugi: Mitenkäs tälläseen olet päätynyt? Otetaanko tässä nyt huomioon custom-shop kitarat tai muut soitinrakentajien tekemät "stratocasterit"

Samaa mietin minäkin. Ja jos ne japsit Tokait ja Fenkut tehdään samalla linjalla, niin miten toinen on parempi kuin toinen? ;)
Grugi
26.03.2010 23:18:46
sikki-six: Samaa mietin minäkin. Ja jos ne japsit Tokait ja Fenkut tehdään samalla linjalla, niin miten toinen on parempi kuin toinen? ;)

Mulla on Tokain LS-85 joka on Japanin tuotantoa ja mun mielestä se oli parempi kun Gibbonsin studio, tämä ei varsinaisesti asiaan liity. Sitten löytyy Fenderin Baja tele joka on Meksikon tekele ja sekin on mielestäni erittäin asiallinen keppi ja hinta ei päätä huimannut. Toki on ehkä enemmän Mojoa tossa Fender tekstissä.
SDMF
Ziggy Bubba
26.03.2010 23:20:36

Grugi: Mulla on Tokain LS-85 joka on Japanin tuotantoa ja mun mielestä se oli parempi kun Gibbonsin studio, tämä ei varsinaisesti asiaan liity. Sitten löytyy Fenderin Baja tele joka on Meksikon tekele ja sekin on mielestäni erittäin asiallinen keppi ja hinta ei päätä huimannut. Toki on ehkä enemmän Mojoa tossa Fender tekstissä.

Itellä taas on se Gibbonsin Studio joka on pirun hyvä kapula, raudat ainakin jyrää Tokain vastaavat aika 6-0. Yksilöt tietty voi olla mitä on... Hyviä ovat japsi-tokain LP-kopsut kanssa, juu.
Jii-Gee
26.03.2010 23:26:15

MadMatt: . Parhaat mehikot ja jaappanit Fenderit pesevät ne mennen tullen. .. stratocasterien lavassa lukee edelleenkin Fender

Masa;
Mulla olis MIJ Fender Strato 1967 reissue ('94),onko tossa vuodessa 1967 mtn 'tuttua' ??
Vink vink.. ;-)
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
MadMatt
26.03.2010 23:36:05

Jii-Gee: Masa;
Mulla olis MIJ Fender Strato 1967 reissue ('94),onko tossa vuodessa 1967 mtn 'tuttua' ??
Vink vink.. ;-)

Tuohan oli Fenkulle vähän niinkuin välivuosi mutta ainakin yksi F-fanaatikko tais syntyä samana vuonna :)
jumara
26.03.2010 23:36:14
Itellä oli joskus tuollainen Classic Player 60's testissä vajaan viikon. Akustisesti melkoisen kuollut. Mikit pahimmat hurinankerääjät millä olen soittanut. Viimeistely ihan ok, muttei mitään häikäisevää.

Osta se Japsi-tokai. Päivitä vähän hardwarea, niin siinä on sulle luotettava kumppani loppuiäksesi. Japsi-Tokaiden orggismikit on ihan ok, mutta kieltämättä Tokai-stratot paranevat entisestään hyvillä aftermarket-mikeillä varustettuna (enkä nyt puhu välttämättä mistään DiMarzio/SD -osastosta).

Mielipidekysymyksiähän nämä aina loppujen lopuksi ovat, mutta mun mielestä uudemmat jenkki-/mehikostandardi-Fenderit eivät pärjää mitenkään viimeistelyssä ja laadussa MIJ Tokaille. Olen jopa valmis sanomaan, että hyvä Korean Tokaikin pyyhkii monessa suhteessa Amerikan Standardilla lattiaa (pl. esim. mikit). Uudemmista Kiina-Tokaista en ole kovinkaan vakuuttunut.

Tämän päivän bulkkituotanto-Fenderit ovat, valmistusmaasta riippumatta, melkoisen keskinkertaisia tuotteita, joilla on niiden todellisia ominaisuuksia ja suorituskykyä korkeampi status ja brändiarvo. Piste.
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
Jii-Gee
26.03.2010 23:42:36

MadMatt: Tuohan oli Fenkulle vähän niinkuin välivuosi mutta ainakin yksi F-fanaatikko tais syntyä samana vuonna :)

Näin muistelin juu !! :-D

Tämmönen vehjes;

http://freespace.virgin.net/john.blackman4/68.htm

http://fiestared.com/gitaroversikt/67prem.php

Ekan linkin keppiä tosin luullaan 68Ri'ksi,mutta 67Ri se kyllä on.
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
petrin1
26.03.2010 23:50:52
jumara: Itellä oli joskus tuollainen Classic Player 60's testissä vajaan viikon. Akustisesti melkoisen kuollut. Mikit pahimmat hurinankerääjät millä olen soittanut. Viimeistely ihan ok, muttei mitään häikäisevää.

Osta se Japsi-tokai. Päivitä vähän hardwarea, niin siinä on sulle luotettava kumppani loppuiäksesi. Japsi-Tokaiden orggismikit on ihan ok, mutta kieltämättä Tokai-stratot paranevat entisestään hyvillä aftermarket-mikeillä varustettuna (enkä nyt puhu välttämättä mistään DiMarzio/SD -osastosta).

Mielipidekysymyksiähän nämä aina loppujen lopuksi ovat, mutta mun mielestä uudemmat jenkki-/mehikostandardi-Fenderit eivät pärjää mitenkään viimeistelyssä ja laadussa MIJ Tokaille. Olen jopa valmis sanomaan, että hyvä Korean Tokaikin pyyhkii monessa suhteessa Amerikan Standardilla lattiaa (pl. esim. mikit). Uudemmista Kiina-Tokaista en ole kovinkaan vakuuttunut.

Tämän päivän bulkkituotanto-Fenderit ovat, valmistusmaasta riippumatta, melkoisen keskinkertaisia tuotteita, joilla on niiden todellisia ominaisuuksia ja suorituskykyä korkeampi status ja brändiarvo. Piste.

nyt tuli sellasta tekstiä että pitää mennä tosissaan vertailemaan uudemman kerran tokaita ja fenkkuja..
Grugi
26.03.2010 23:58:32
petrin1: nyt tuli sellasta tekstiä että pitää mennä tosissaan vertailemaan uudemman kerran tokaita ja fenkkuja..

Kokeileppa jos vaan kykenet vertailla niitä soittimina ilman brändiä, eli unohda että ne on minkään merkkisiä ja keskity vain soittotuntumaan ja soundiin.
SDMF
Ziggy Bubba
26.03.2010 23:58:44 (muokattu 27.03.2010 00:00:55)

jumara: Itellä oli joskus tuollainen Classic Player 60's testissä vajaan viikon. Akustisesti melkoisen kuollut. Mikit pahimmat hurinankerääjät millä olen soittanut. Viimeistely ihan ok, muttei mitään häikäisevää.

Itellä vähän saman suuntaisia kokemuksia, vaikka kyseiset kehnot yksilöt ovat varmaan sitä tuttua "maanantai-painosta". On siellä kyllä ihan passeleitakin kapuloita välissä, mutta laatu heittelee liikaa. Sama homma musta koko meksikon ja (halvemman osaston) jenkkien tehtaiden suhteen. Nuo vanhan Highway Onen ja ainakin tiettyjen CP-malliston kapuloiden mikit ovat kyllä täyttä hurisevaa kuraa...

Tästäkin olen ihan samaa mieltä. Lisäisin vaan tohon ne japsi-Fenderit, jotka ovat kanssa kovaa gamaa. Laadussa eivät häviä musta jenkki-Fenkuille yhtään, vaikka toki rauta voi olla välillä kehnompaa.

Ihan totta tämäkin. Ite kylläkin ostin Englannista varsin hyvän Mex Standardin, kun pääsi vasurina kerrankin valitsemaan oikein isommasta määrästä yksilöitä - tämä valittu kapula oli heti se oikea, jo akustisesti rämpäytettynä. Aika monta sutta mahtui kyllä silloinkin joukkoon, esim. yhessä Mex Stratossa oli tallamikki mykkä...
jumara
27.03.2010 00:01:59
petrin1: nyt tuli sellasta tekstiä että pitää mennä tosissaan vertailemaan uudemman kerran tokaita ja fenkkuja..

Teeppä se ja jätä matkan varrelle "Audi vs. Honda" -asetelma, if you know what I mean... ;->

Ja provoilua epäileville voin todeta, että tästä taloudesta löytyy muutama yksilö kumpaakin mainittua kitaramerkkiä, joten uskon tietäväni mistä puhun.
petrin1
27.03.2010 00:04:59 (muokattu 27.03.2010 00:06:05)
hyvä japsi tokai olisi varmasti se kaikkien ihanteellisin vaihtoehtoehto kun on siinä se lapakin "oikeanlainen" ja fiiliskin voi olla eri jos kepissä lukee se fender..
harmi kun noita ei pahemmin ole saatavilla..
ja se sunburst väri tarttis kyllä melkein olla..
taitaa kyllä alkaa kallistua tokain puolelle kun en tiedä kauanko jaksaa kytätä noita japsi fenkkuja..
jumara
27.03.2010 00:07:32 (muokattu 27.03.2010 00:09:42)
sikki-six:
Tästäkin olen ihan samaa mieltä. Lisäisin vaan tohon ne japsi-Fenderit, jotka ovat kanssa kovaa gamaa. Laadussa eivät häviä musta jenkki-Fenkuille yhtään, vaikka toki rauta voi olla välillä kehnompaa.

Itse asiassa Tokai on valmistanut Japsi-Fenderit (telet ja stratot) muistaakseni jo jostain 90-luvun puolivälistä alkaen. Siksi Tokain piti muuttaa sitä lapaakin. Huhujen mukaan diili olisi nyt loppu ja uusia Tokaitakin saa taas "lawsuit"-lavalla ainakin Briteistä (en tiedä onko pysyvä ratkaisu vai joku special-painos).
petrin1
27.03.2010 00:11:28
jumara: Itse asiassa Tokai on valmistanut Japsi-Fenderit (telet ja stratot) muistaakseni jo jostain 90-luvun puolivälistä alkaen. Siksi Tokain piti muuttaa sitä lapaakin. Huhujen mukaan diili olisi nyt loppu ja uusia Tokaitakin saa taas "lawsuit"-lavalla ainakin Briteistä (en tiedä onko pysyvä ratkaisu vai joku special-painos).

mistäs noita tokaita lawsuit lavalla saa?
onkohan missä hinnoissa..
alko kiinnostamaan.
Ziggy Bubba
27.03.2010 00:11:32

jumara: Itse asiassa Tokai on valmistanut Japsi-Fenderit (telet ja stratot) muistaakseni jo jostain 90-luvun puolivälistä alkaen.

Tosta puhuttiin just aiemmin. Vertasinkin jenkki-Fenkkuihin... Niissä on yleensä aika tasaisen hyvää rautaa kaiketi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)