ViÖs 19.02.2010 16:56:06 | |
---|
Ei niin.Minun mielestäni se vaan kuulostaa paremmalta soitettaessa. |
Jyrken 19.02.2010 16:57:06 | |
---|
Jos kuulostaa niin senkun vaan ostat. :) if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal |
Jucciz 19.02.2010 17:00:11 (muokattu 19.02.2010 17:00:25) | |
---|
Väsynyttä trollausta: kyllä huomaa, että on jo perjantai. |
call_of_c 19.02.2010 17:46:34 | |
---|
Kellään kokemuksia BYOCin rakennussarja-waheista? Guitar Zero |
munkero 19.02.2010 17:50:22 | |
---|
ViÖs: ja toinen mitä oon katellu on Dunlop Crybaby Classic GCB95F Löysit jo niitä plekuja? Kiitos 24.12.2009 - 21.01.2010 "Mukavaahan se on asua suomessa kun tollainen tyyppi hoitaa olkiluotoa ja kattoo samalla korealaisia koulutyttöjä." - Traditional |
ViÖs 19.02.2010 18:27:09 | |
---|
Itse asiassa en. |
Tande 19.02.2010 18:36:05 | |
---|
ViÖs: Itse asiassa en. Mikä Hammetissa sinua niin viehättää? Perus hevikitaristi, joka käyttää tolkuttomasti Wahia. In Rock. |
nahkahuppu 19.02.2010 22:20:32 | |
---|
No mites morleyn tai voxin wahit, lähinnä käyttäjien kokemukset kiinnostaisi (kestävyys, soundi yms. kyllähän te tiiätte.) Crybaby tuntuu vaan semmoselta perusvarmalta valinnalta -> ehkä sen takia että sen kaikki tuntee. Voihan se toki olla että dunlopin wahit on vaan hyviä, mene ja tiedä. |
nahkahuppu 19.02.2010 22:21:17 | |
---|
Tande: Mikä Hammetissa sinua niin viehättää? Perus hevikitaristi, joka käyttää tolkuttomasti Wahia. hammet on robotti. |
joku muu sikko 19.02.2010 22:39:17 (muokattu 19.02.2010 22:44:01) | |
---|
nahkahuppu: hammet on robotti. Amerikan Albert Järvinen. Jauhaa sitä yhtä ja samaa sooloa. Niinjoo mulla on CryBaby 95Q |
Icy-Sun 19.02.2010 22:40:35 | |
---|
Kyllä se perus-Vox on minusta paljon miellyttävämpi kuin itkupilli. Vähän kun modaa, niin kuulostaa crybabykin asialliselta, mutta ihan stokkina se voxi on neutraalisointisempi, lämpimämpi, tasapainoisempi jne. Ja paremman tuntoinen oli mun makuun. |
McNulty 20.02.2010 12:05:42 | |
---|
Icy-Sun: Kyllä se perus-Vox on minusta paljon miellyttävämpi kuin itkupilli. Vähän kun modaa, niin kuulostaa crybabykin asialliselta, mutta ihan stokkina se voxi on neutraalisointisempi, lämpimämpi, tasapainoisempi jne. Ja paremman tuntoinen oli mun makuun. Jos se on lämpimämpi niin miten se voi olla neutraalimpi? :) Itsekin toki olen sitä mieltä, että Voxin waakku on miellyttävämpi soundiltaan kuin perus-Itkupilli, mutta yhtä "surkea" se kiikkulaudan range on molemmissa. Vox on kuitenkin aavistuksen vähemmän sellainen on/off-tyylinen. Eniten tietyissä waheissa ärsyttää juuri se, että filtteriefektissä on selvä "kynnys" ja sen kohdan ulkopuolella wahin polkeminen on käytännössä yhtä tyhjän kanssa. Crybabyn kohdalla homma paranee hivenen kun ottaa peruspillin sijasta sen Classic-version, Fasel-induktorilla ryyditettynä. The one who used to be known as bonecrusher |
jaakkimarallaa 22.02.2010 17:46:58 | |
---|
Eilen pistin tuon halvan VOX:in tilaukseen, kun ei sillä hirveesti hintaa ollut. Saapi nähdä oliko harhalaukaus, enpä ole kyllä vielä harrastellut wahilla soittamista kummemin. AutoWahi on, mutta sekin ihan naalista. |
tomukka 28.02.2010 13:15:05 | |
---|
Icy-Sun: Kyllä se perus-Vox on minusta paljon miellyttävämpi kuin itkupilli. Vähän kun modaa, niin kuulostaa crybabykin asialliselta, mutta ihan stokkina se voxi on neutraalisointisempi, lämpimämpi, tasapainoisempi jne. Ja paremman tuntoinen oli mun makuun. Totta. Vox on hyvä, mutta itselläni on 80-luvun alun crybaby, jota modasin true-by-passilla ja punaisella feiselillä. Eipä enää kirsku ja ja vonkuu kuin seitkytluvun discossa. |
WinterMad 28.02.2010 13:34:20 (muokattu 28.02.2010 13:34:50) | |
---|
Tavallinen Cry-Baby on mielestäni hyvä valinta budjettiluokassa liikuttaessa. Siihen on todella helppoa tehdä halpoja ja hyviä modauksia sekä käytettynä noita liikkuu runsaasti ja halvalla. Omaani olen tehnyt lukuisia modauksia: true bypass, punainen fasel, gain-modaus, bufferin poisto ja viimeisimpänä transistoreiden vaihto BC109C-tyyppisiksi. Täytyy sanoa, että ei tuota kyllä enää voida kutsua mitenkään pistäväksi tai kylmäksi pedaaliksi ja hintakin on pysynyt alle 70€ (käytetty + modaukset) Mukavan smooth soundi eikä wah-efekti enää hyppää silmille kuten aiemmin, todellinen tee-se-itse -miehen valinta :) |
s8na 28.02.2010 14:29:54 | |
---|
WinterMad: Tavallinen Cry-Baby on mielestäni hyvä valinta budjettiluokassa liikuttaessa. Siihen on todella helppoa tehdä halpoja ja hyviä modauksia sekä käytettynä noita liikkuu runsaasti ja halvalla. Omaani olen tehnyt lukuisia modauksia: true bypass, punainen fasel, gain-modaus, bufferin poisto ja viimeisimpänä transistoreiden vaihto BC109C-tyyppisiksi. Täytyy sanoa, että ei tuota kyllä enää voida kutsua mitenkään pistäväksi tai kylmäksi pedaaliksi ja hintakin on pysynyt alle 70€ (käytetty + modaukset) Mukavan smooth soundi eikä wah-efekti enää hyppää silmille kuten aiemmin, todellinen tee-se-itse -miehen valinta :) Mä kanssa modasin oman perusmallin. 50 e käytettynä, dpdt kytkin ja keltanen Faselin induktori (yhteensä 24 e), pari konkkaa ja pari vastusta ja tuo on nyt aivan mahtava. Oman vaivansa ja perehtyneisyyden tuo modaaminen vaatii joten suosittelen sitä Classic-mallia jossa on valmiiksi suunnilleen nuo muutokset, All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver |
jrom 01.03.2010 16:13:26 | |
---|
call_of_c: Kellään kokemuksia BYOCin rakennussarja-waheista? Kasasin tuommoisen ja olen kyllä tykännyt. En ole tosin kokeillut huippu-waheja (RMC:t tms) mutta hakkaa perus-Cry Babyt mennen tullen. Laitoin vielä alkuperäisten trimmereiden sijaan kotelon kylkeen potikat helpompaa säätämistä varten, mutta se oli turha urakka. Sama "paras" säätö minulla siinä on koko ajan. Summa summarum: helppo kasata, kuulostaa hyvältä, melko edullinen. Jos tykkää kolvaamisesta niin suosittelen kokeilua. |
jaakkimarallaa 05.03.2010 17:53:23 | |
---|
Ihan asialliselta tuo halpa VOX vaikutti, ainakin näin ensimmäiseksi wahiksi. Voisi olla hiukan pidempi liikerata tuolla polkimella, ehkä tottumiskysymys kun ei ole ennen ollut mokomaa laitetta. |
tane.rankka 08.03.2010 17:51:57 | |
---|
Onko kellään kokemusta molemmista voxin waheista siis 847:ta ja 845:ta. Kiinnostais tietää onko niillä muutakin eroa kuin ulkonäkö. |
Juzpe 10.03.2010 12:05:00 (muokattu 10.03.2010 12:05:10) | |
---|
Joku alan mies varmaankin osaa mulle kertoa millainen perustavanlaatuinen ero on Buddan ja RMC picturen soundissa. Molemmat on käsittääkseni hyvä pelejä, mutta toistaiseksi ei ole ollut mahdollisuutta testata rinnakkain. "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka." - Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972 |