LaXu 18.02.2010 14:13:37 | |
---|
lukeman: Juu, yhdessä kitarahihnassa käytän tuollaisia. Erittäin toimivat ja nopeasti avattavissa/lukittavissa. Luotan toki Schallereihinkin edelleen. Dunlopeihin en pysty vertaamaan, mutta tuskin on niitä huonommat. Mitenkäs noi pärjäilee paksujen hihnojen kanssa? Schallereita on ainakin ollut välillä vaikea laittaa paksuihin nahkahihnoihin. Nykyään tosin suosin Grolsch-oluiden punaisia tiivisteitä hihnalukkoina. Ei kitise, ei tartte kiristellä, sopivat melkein kaikkiin vakiohihnatappeihin (G&L Legacyn tappeihin eivät mahtuneet hihnan kanssa) ja kaupan päälle saa kaljaa. :) |
Kivijalka 18.02.2010 14:15:49 | |
---|
LaXu: Mitenkäs noi pärjäilee paksujen hihnojen kanssa? Schallereita on ainakin ollut välillä vaikea laittaa paksuihin nahkahihnoihin. Nykyään tosin suosin Grolsch-oluiden punaisia tiivisteitä hihnalukkoina. Ei kitise, ei tartte kiristellä, sopivat melkein kaikkiin vakiohihnatappeihin (G&L Legacyn tappeihin eivät mahtuneet hihnan kanssa) ja kaupan päälle saa kaljaa. :) Grolsch kyllä toimii, tosin niiden kanssa soisi joka kitarassa olevan oman hihnansa. Jos samaa hihnaa joutuu kierrättämään monessa kitarassa, menee sen kumitiivisteen kanssa näpräys.. noh, aikamoiseksi näpräykseksi. Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
LaXu 18.02.2010 15:02:37 | |
---|
Kivijalka: Grolsch kyllä toimii, tosin niiden kanssa soisi joka kitarassa olevan oman hihnansa. Jos samaa hihnaa joutuu kierrättämään monessa kitarassa, menee sen kumitiivisteen kanssa näpräys.. noh, aikamoiseksi näpräykseksi. Tuo on toki totta. Itse suosin "hihna per kitara" periaatetta, koska mun jokainen skeba on vähän erilainen joten pitää laittaa hieman eri korkeudelle, esim Lespa on vähän erilaisessa kulmassa hihnan varassa kuin strato. Sitten kun löytyy se optimaalinen korkeus, niin sitä ei vuosikausiin muuteta. |
Kivijalka 18.02.2010 15:17:04 | |
---|
LaXu: Tuo on toki totta. Itse suosin "hihna per kitara" periaatetta, koska mun jokainen skeba on vähän erilainen joten pitää laittaa hieman eri korkeudelle, esim Lespa on vähän erilaisessa kulmassa hihnan varassa kuin strato. Sitten kun löytyy se optimaalinen korkeus, niin sitä ei vuosikausiin muuteta. Juu, totta. Itse olen sen verran onnellisessa asemassa että koko kitarakokoelman kanssa tarvitsee vain kolmea eri hihnapituutta, eli kolmella hihnalla pärjää. Tällöin nuo nopeasti irrotettavat lukot ovat melko käytännöllisiä. Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |