Jucciz 09.02.2010 10:16:34 | |
---|
slapvete: Mä haluaisin semmoisen mallinnusmunuaisen himaan, jossa olisi myös jonkinsorttinen espressokeitin. Oikeesti. Läppäri, keppi, se ja italialaispaahto porisemaan: tunnit kuluisivat kun nousuhumalassa. Mites semmonen multiefekti, jossa on panimo sisäänrakennettuna? |
Jokseli 09.02.2010 14:46:19 | |
---|
Joo, löyty tämmöne plugi joka on kuulokkeiden mukana tullu, nyt eiku johtoa ostamaan vaikka tohon vantaan musiikkiin. Noniin, jatkakaas keskusteluanne. (Jos tulee kolmannelle sivulle asti vielä keskustelua ni vaihan aiheen nimen ja aloitusviestin paremmin sopiviksi) "Ajattele nyt parikymppistä ihmistä. Se jaksaa keskittyä kahteen asiaan. Jos yrittää opiskella, urheilla ja naida, niin siinä on yks liikaa. Opiskelemaan ehtii myöhemminkin." - Seppo Räty |
doctrine 09.02.2010 14:54:03 (muokattu 09.02.2010 14:56:30) | |
---|
vinkki. jos lataat vahvistimesta vahvistetun signaalin (kuulokeliitäntä) tietokoneen äänikortin mikkiliitäntään, se saattaa käräyttää äänikortin. Mikkiliitäntä vahvistaa signaalin (mikrofonissa ei ole vahvistinta) jo itsessään. Jos sulla ei ole muuta tapaa, niin ehdottomasti volat nolliin vahvistimesta ennen kuin kytket piuhat, sen jälkeen kitarasta sointua kehiin ja nostat *varovasti* volumea niin että kuulet *tietokoneen* kaiuttimista jotain / äänityssöftis herää henkiin. http://www.payloadband.info/ |
Raist 09.02.2010 15:59:10 | |
---|
Siitä vahvistimen kuulokeliitännästä äänikortin linjaan mieluiten, eli line iniin. |
trih 09.02.2010 16:33:21 | |
---|
doctrine: vinkki. jos lataat vahvistimesta vahvistetun signaalin (kuulokeliitäntä) tietokoneen äänikortin mikkiliitäntään, se saattaa käräyttää äänikortin. Mikkiliitäntä vahvistaa signaalin (mikrofonissa ei ole vahvistinta) jo itsessään. Jos sulla ei ole muuta tapaa, niin ehdottomasti volat nolliin vahvistimesta ennen kuin kytket piuhat, sen jälkeen kitarasta sointua kehiin ja nostat *varovasti* volumea niin että kuulet *tietokoneen* kaiuttimista jotain / äänityssöftis herää henkiin. Juuri näin. Sieltä äänikortin säädöistä varmistaa että mikkikanava on päällä (voi olla oletuksena ruksattu mutellekin) ja se mikkiboost pois jos on jostain syystä ruksattuna. Sitten se mikkikanava auki vaikkapa 25% ja rupeaa nostelemaan cubesta volaa. Se ei ole mukava ylläri jos on luurit päässä ja pamahtaa täysillä korville. Mä voin ainakin avata mun läppärin mikkiliitäntään huoletta cuben kuulokeliitännästä. Jos laittaa cuben täysille niin ruvellehan se soundi menee. Mutta se cuben rec out/kuulokeulostulo aika vähän puskee tehoa. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
Juippi! 09.02.2010 16:40:32 | |
---|
Jucciz: Heh. Tajusin juuri, etten ole koskaan vielä kytkenyt kitaravahvistinta tietokoneeseen ja silti olen äänittänyt satoja, ellen jopa tuhansia pätkiä. :) Heh. Kerran olen vahvistimen tökännyt läppäriin, ja yhden tietokoneen olen sillä hajottanut. :) |
Raist 09.02.2010 19:53:58 | |
---|
Juippi!: Heh. Kerran olen vahvistimen tökännyt läppäriin, ja yhden tietokoneen olen sillä hajottanut. :) Niin, ei se varmaan tykkää jos vaikka 50 wattia annetaan tehoa mikkiliitäntään.. :p |
Jokseli 11.02.2010 09:37:21 | |
---|
Hm, nosto. Mitä nyt olen noita teiän jutteluja lueskellu ni oon ymmärtäny että jos antaa liika paljon tehoa mikkiliitäntään ni kosahtaa äänikortti. Oon kattellu että tossa cube 20x on tommone nappi ko "power squeezer" joka ilmeisesti laskee tehon 20watista 2wattiin. Että oonko nyt ymmärtäny oikein että tota nappia vois painaa ennenko jysäyttää vahvistimen läppäriin ni ei kärähdä äänikortit ym, eikä paljon tartte voluumiakaan laskeskella? "Ajattele nyt parikymppistä ihmistä. Se jaksaa keskittyä kahteen asiaan. Jos yrittää opiskella, urheilla ja naida, niin siinä on yks liikaa. Opiskelemaan ehtii myöhemminkin." - Seppo Räty |
Grugi 11.02.2010 10:00:20 | |
---|
Jokseli: Hm, nosto. Mitä nyt olen noita teiän jutteluja lueskellu ni oon ymmärtäny että jos antaa liika paljon tehoa mikkiliitäntään ni kosahtaa äänikortti. Oon kattellu että tossa cube 20x on tommone nappi ko "power squeezer" joka ilmeisesti laskee tehon 20watista 2wattiin. Että oonko nyt ymmärtäny oikein että tota nappia vois painaa ennenko jysäyttää vahvistimen läppäriin ni ei kärähdä äänikortit ym, eikä paljon tartte voluumiakaan laskeskella? Ei vaan jos vahvari on äänikortin MIC-IN liitännässä niin ei ole suositeltavaa vääntää vahvistimesta volumea tappiin muuten saattaa tulla poks. Jos on pakko laittaa siihen MIC-IN liitäntään niin ensin vahvistimesta volumet nolliin ja pikkuhiljaa alat sitä tasoa nostamaan. SDMF |
Jucciz 11.02.2010 10:43:58 | |
---|
Kaikista järkevintä olisi unohtaa sekä a)mikkiliitäntä että b)kuulokeulostulo, jos vaan suinkin ääntä tuottavassa laitteessa on linjaulostulo "line out" ja äänittävässä laitteessa puolestaan linjasisääntulo "line in". Mikkiliitäntä on yleisesti ottaen aivan liian herkkä jopa linjasignaalille, saati sitten kuulokesignaalille, joka on yleensä voimakkaampi - eli tässä tapauksessa tuplapaha. Toki jos ei tarjolla ole kuin nuo, kannattaa äänenvoimakkuutta vääntää todella maltillisesti. |
Jokseli 12.02.2010 08:30:34 | |
---|
No siis tossa cubessahan on "recording out" kolo ja läppärissä on kolme koloa tossa, mikkiliitäntä ainaki, sit on tommone vihree josta en tiiä ja musta johon tökkään kaiuttimet ja kuulokkeet yleensä. Kertokaas mihin on viisainta survasta vahvari ja mikä potikka ei kannata olla kaakossa siinä vaiheessa. "Ajattele nyt parikymppistä ihmistä. Se jaksaa keskittyä kahteen asiaan. Jos yrittää opiskella, urheilla ja naida, niin siinä on yks liikaa. Opiskelemaan ehtii myöhemminkin." - Seppo Räty |
Grugi 12.02.2010 08:34:02 | |
---|
Jokseli: No siis tossa cubessahan on "recording out" kolo ja läppärissä on kolme koloa tossa, mikkiliitäntä ainaki, sit on tommone vihree josta en tiiä ja musta johon tökkään kaiuttimet ja kuulokkeet yleensä. Kertokaas mihin on viisainta survasta vahvari ja mikä potikka ei kannata olla kaakossa siinä vaiheessa. Oliskohan siinä sun läppärissä jotkut symbolit niiden plugireikien kohdalla, eli punanen yleensä se MIC, vihreä on PHONES, Musta ilmeisesti jokin ulostulo tässä tapauksessa. Ilmeisesti kuitenkin sulla on läppärissä vain se MIC tulo johon se on laitettava ja vahvistimesta volumet pois aluksi ja pikkuhiljaa sitä tasoa nostamaan. SDMF |
Grugi 12.02.2010 08:34:02 (muokattu 12.02.2010 08:34:21) | |
---|
tuplat plaa plaa plaa SDMF |
trih 12.02.2010 11:10:05 (muokattu 12.02.2010 11:18:49) | |
---|
Jokseli: No siis tossa cubessahan on "recording out" kolo ja läppärissä on kolme koloa tossa, mikkiliitäntä ainaki, sit on tommone vihree josta en tiiä ja musta johon tökkään kaiuttimet ja kuulokkeet yleensä. Kertokaas mihin on viisainta survasta vahvari ja mikä potikka ei kannata olla kaakossa siinä vaiheessa. Lue aiempi kirjoitukseni. Vai luitko sen jo ja et ymmärtänyt? Anna vielä läppärin merkki ja malli niin kaivetaan infoa niistä rei'ist. Netistä saa niitä käyttöohjeita jos on hukkunut. Niissä kerrotaan mitä työnnetään mihinkin reikään. Äläkä enää puhu vahvarin survaisemisesta mihinkään koska monet ihmiset luulevat että meinaat käyttää läppäriä putkivahvarin kaiuttimena. Puhu ihan vaan äänittämisestä koneella ;) Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |