![]() 04.02.2010 23:00:35 (muokattu 04.02.2010 23:01:25) | |
---|---|
Simo78: Mulla ei oo kyllä laulusta tullut sitä vähää mitä valetuilla, noilla muilla tulpilla. Joo, näissä asioissa kun on niin paljon niitä muuttujia mukana. Mitä taajuuksia haluaa monitoroinnin kannalta kuulla, millä volumella laulaa (eli kuinka se luumun sisäinen ääni kuuluu) ja millanen on bändin saundikuva, monitoroinnit yms. Ittelle laulussa oli parempi se "ei niin hifi" kusitulppa, mutta pelkkää luuttua veivaan kyllä mielummin valetuilla. | |
![]() 04.02.2010 23:00:41 | |
Mun musiikkiopiston opettaja sanoi joskus että alle 18-vuotiaana ei kannata välttämättä ostaa vielä valettuja tulppia, koska korvakäytävät saattaa muuttua vielä aika paljon alaikäisenä. Mitä mieltä te olette valettujen korvatulppien ostamisesta alaikäisenä? Olen 17 vuotias ja en ole kasvanut pitkään aikaan pituutta. Jos kuitenkin sattuisi käymään niin, että korvakäytävät muuttaa muotoa, niin miten se vaikuttaa vaimennukseen ja soundiin? | |
![]() 04.02.2010 23:03:31 | |
Juippi!: Mun musiikkiopiston opettaja sanoi joskus että alle 18-vuotiaana ei kannata välttämättä ostaa vielä valettuja tulppia, koska korvakäytävät saattaa muuttua vielä aika paljon alaikäisenä. Mitä mieltä te olette valettujen korvatulppien ostamisesta alaikäisenä? Olen 17 vuotias ja en ole kasvanut pitkään aikaan pituutta. Jos kuitenkin sattuisi käymään niin, että korvakäytävät muuttaa muotoa, niin miten se vaikuttaa vaimennukseen ja soundiin? No jos hetken asiaa pohdit, niin huomaat että tulpat on tosiaan valetut. Eli ne laitetaan mukailemaan senhetkistä korvaa, tai siis korvakäytävää. Jos se muuttuu, tulppa ei istu kunnolla eikä vaimenna yhtä tehokkaasti. Uskoisin että sun ikäisenä uskaltaa jo ostaa, ei kait se nyt niin tarkkaa oo noiden vuosien suhteen? Tämä ei sitten ole absoluuttinen totuus. Kyllä se siitä. | |
![]() 04.02.2010 23:03:47 | |
Juippi!: Mun musiikkiopiston opettaja sanoi joskus että alle 18-vuotiaana ei kannata välttämättä ostaa vielä valettuja tulppia, koska korvakäytävät saattaa muuttua vielä aika paljon alaikäisenä. Mitä mieltä te olette valettujen korvatulppien ostamisesta alaikäisenä? Olen 17 vuotias ja en ole kasvanut pitkään aikaan pituutta. Jos kuitenkin sattuisi käymään niin, että korvakäytävät muuttaa muotoa, niin miten se vaikuttaa vaimennukseen ja soundiin? No voihan 200€ laittaa tyhmempiinkin asioihin...choice is yours. Toki niillä halvemmillakin vaihtoehdoilla pärjää varsin hyvin, ja sit äijänä rupee hifisteleen. ;) | |
![]() 04.02.2010 23:04:47 | |
Ne sanoo aikuisille köriläillekin, että käyttöaika on todennäköisesti jotain väliltä 4-10 vuotta. Korvakäytävä muuttuu vielä aikuisiälläkin. Kaipa se lähinnä kasvaa karvaa tai jotain. | |
![]() 04.02.2010 23:04:55 | |
Satu ja Tuija: No voihan 200€ laittaa tyhmempiinkin asioihin...choice is yours. Toki niillä halvemmillakin vaihtoehdoilla pärjää varsin hyvin, ja sit äijänä rupee hifisteleen. ;) Tästä päästäänkin kysymykseen että koska on tarpeeksi äijä ostamaan valetut tulpat? Kyllä se siitä. | |
![]() 04.02.2010 23:12:04 | |
Vladi: Tästä päästäänkin kysymykseen että koska on tarpeeksi äijä ostamaan valetut tulpat? No toisaalta Tumpeloinen sitä vähän jo kiteyttikin, eli joutuu niitä kuitenkin uusimaan. €n ihan liikaa sitä ikäasiaa miettis jos on kasvanu sen mitä kasvaa. Äijäthän kasvaa ainakin leveyssuunnassa melkoisestikkin koko elämänsä. :) | |
![]() 04.02.2010 23:12:10 | |
Vladi: Tästä päästäänkin kysymykseen että koska on tarpeeksi äijä ostamaan valetut tulpat? Sit kun on kolme penistä ja neljä nenää. Ei sillä oo oikeasti mitään väliä mun nähdäkseni. Tulpat ei oo ikuisia, ei mitkään. Jos haluaa valetut tulpat ja niiden soundin, niin sitten ne on pakko ostaa. Niitä saa onneksi tehtyä uusiakin, vaikka onhan se joillekin paljon rahaa. Jos ei rahkeet riitä, niin jättää hankkimatta. Erittäin selkeä homma imo. I like big butts and I can not lie | |
![]() 05.02.2010 00:03:32 | |
Suosittelen kyllä Elacineja. Yksi parhaista ostoksista, mitä on musakamoihin liittyen tullut tehtyä. Kaikki soundaa kämpillä paremmalta, noilla on mun mielestä kivempi laulaa ku kuusilla ja kaikin puolin on hyvät. Myös keikkayleisössä noita arvostaa. Mulla on kanssa 15dB vaimennus, joka on ollu mulle aika passeli. Aluksi noiden kanssa meinas vähän korvakäytävät jomotella ja mun vaikuntuotannolla noiden käyttöikä on vielä arvoitus, mutta ostan uudet kyllä heti kun noista aika jättää/hukkaan ne johonkin. | |
![]() 05.02.2010 01:02:34 (muokattu 05.02.2010 01:07:20) | |
aristoteles666: soittakaa niin ettei tarvitse tulppia, kerran kokeilin enkä toisen kerran laita, äsken kuulin hyvin kaikki, nyt en enää, joiten kamat lujemmaalle, ja soundi on paskempi.jee jos rumpali, eli pellit on ongelma , seiskää kauempana niistä. kuulo on edelleen hyvä ja ei ole tinnitusta. valakaa te korviinne vaikka mehiläisvahaa, mä yritin jeesaa mikä on ongelma mut ei käy, no, pitäkää tunkkinne edit. ihan sama paljon pistätte rahaa kiinni ilman tulppia kuulostaa paremmalta, älkääkä ihmetelkö kun yleisö seisoo kaukana.. tehän vaan yritätte saada muutkin tunkemaan tamponeja korviin kun se teistä on muka rock. | |
![]() 05.02.2010 03:40:54 (muokattu 05.02.2010 03:48:57) | |
Kun tuommoiset laittaa päälle treenien alkuun, kannattaa olla todella varovainen jatkon suhteen. Korva kun herkistää itseään, kun se ei meinaa filsun läpi kuulla. Sitten kun te tauolla otatte ne tulpat kuitenkin päästä ja joku idiootti (yleensä kitaristi) rämppää vielä sen viimeisen soinnun, niin alkaa korva ottamaan kyttyrää. Niitä ei siis kannata ottaa päästä ennen kuin jokainen on oikeasti laskenut soittimensa pois. Meillä tuppaa yleensä rumpali aloittamaan peltiharjoituksiaan ennenkuin mulla on edes vahvari lämpenemässä. =) Eipä sillä, oon minäkin sitä joskus vahingossa säikytellyt, kun se ottaa niin äkkiä omat nöllinsä pois korvistaan. aristoteles666: valakaa te korviinne vaikka mehiläisvahaa, mä yritin jeesaa mikä on ongelma mut ei käy, no, pitäkää tunkkinne edit. ihan sama paljon pistätte rahaa kiinni ilman tulppia kuulostaa paremmalta, älkääkä ihmetelkö kun yleisö seisoo kaukana.. tehän vaan yritätte saada muutkin tunkemaan tamponeja korviin kun se teistä on muka rock. Käykö teidän reeneissä yleisöä? Nyt varmaan puhuttiin reeniksen olosuhteista. Kyllä mun mielestä on ehdottoman tärkeää muusikkojen suojata kuulonsa, sitä ei menetä kuin kerran. Pitkäaikainen vähempikin altistus aiheuttaa ennenpitkää tinnitystä, vaiva jota en välttämättä soisi pahimmalle vihamiehellenikään. Ei tuo neuvo sinänsä väärin ollut, mutta harvoin sekään niin yksinkertaista on että pystyisi soittamaan hiljaa. Akustisellakin rumpusetillä tulee raja vastaan aika äkkiä, jos pitää jotain nopeaa ja teknistä metallia pystyä soittelemaan. Juicylle jallua juotetaan,
sairasauton paareilla kannetaan.
Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä,
Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä | |
![]() 05.02.2010 04:03:30 (muokattu 05.02.2010 04:07:37) | |
aristoteles666: edit. ihan sama paljon pistätte rahaa kiinni ilman tulppia kuulostaa paremmalta, älkääkä ihmetelkö kun yleisö seisoo kaukana.. tehän vaan yritätte saada muutkin tunkemaan tamponeja korviin kun se teistä on muka rock. Jos akustisen rumpusetin haluaa soundaavan hyvältä, varsinkaan kovakätisessä musassa, niin korvatulpille ei oikeasti ole mitään järkevää vaihtoehtoa - meteli on vaan tietyissä tiloissa/musatyyleissä niin infernaalisen kova. Ei ole oikeesti vaihtoehtoja, ellei sitten siitä bändin soundista tingitä rankasti... Noh, okei - kuulovaurio on aina vaihtoehto, tietty. Se hissuttelu voi toimia joissain jutuissa, mutta lopulta aika harvoissa - varsinkin jos yhtään halutaan laittaa "punttiin vibaa" :) Kyllä ne putkimyllytkin on mukava laittaa tosissaan soimaan... E: Kyllä ne tulpat on jo varmistuksena aika hieno vaihtoehto - eli vaikka kuin hissutellaan, niin kyllä niitä piikkejä aina tulee.. Ite ainakin haluan suojata kuuloni, sitä kun ei saa takas kun se on kerran mennyt. The Sonar Transistor Project | |
![]() 05.02.2010 11:31:05 | |
Täältäkin ääni Elacineille. Mulla on ollut Elacinit nyt kolme vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Ekan kuukauden verran ne falskasivat "hymyillessä" hieman, jota on kuulemma muillakin. Sen jälkeen ei ole ollut vuotoja. -15 db:n vaimennukset on mulla ja olen käyttänyt aktiivisesti myös muiden bändien keikoilla. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 05.02.2010 12:44:31 | |
Kokkolassa niitä tekee semmoinen kuin kuuloasema, joka tekee vissiin kuulolaitteitakin. maksoivat karvan yli 200€ Elitist | |
![]() 05.02.2010 12:54:33 | |
sepisti: Täältäkin ääni Elacineille. Mulla on ollut Elacinit nyt kolme vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Ekan kuukauden verran ne falskasivat "hymyillessä" hieman, jota on kuulemma muillakin. Sen jälkeen ei ole ollut vuotoja. -15 db:n vaimennukset on mulla ja olen käyttänyt aktiivisesti myös muiden bändien keikoilla. Pitää siis hommata erikseen yrmyilmetulpat heavybändiä, hymytulpat poppisproggiksia ja suuaukitulpat glambändiä varten... einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ | |
![]() 05.02.2010 14:06:05 | |
Moro hor...porot! ML-suojainpalvelut vastais, normihinta olis 205e pari, mutta esim. 5-10 hengen porukalla hinta olis jo 185e. Mukana tulee yhden suodattimet ja lisää voi hankkia myöhemmin. Hinta lisäsuodattimille 79e/pari. Löytyiskö tampereelta sakkia tilata suht lyhyellä deadlinella, ei meitä montaa tarvis tosiaan olla. Ottakaa yhteyttä vaikka pikaviestitse niin katotaan miten homma etenee. -Vladi Kyllä se siitä. | |
![]() 05.02.2010 15:49:22 (muokattu 05.02.2010 15:49:37) | |
tiinate: Kokkolassa niitä tekee semmoinen kuin kuuloasema, joka tekee vissiin kuulolaitteitakin. maksoivat karvan yli 200€ No nyt kyllä... Miten en ole tämmöisestä kuullutkaan (pun intented)? =) Ilmeisesti tätä tarkoitit? http://palvelut.kpshp.fi/kuntatieto … ulosta.php?kunta=24&yksikko=118 Otitko suoraan tuonne yhteyttä, vai pitääkö tuonne mennä lääkärin kautta jos meinaa tulpat saada? Pitääpä pistää yhteystiedot korvan taakse (another pun). Juicylle jallua juotetaan,
sairasauton paareilla kannetaan.
Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä,
Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä | |
![]() 05.02.2010 15:53:05 (muokattu 05.02.2010 15:54:26) | |
Vladi: Samalla kyselen, onko Tamperelaisia kiinnostuneita moiseen tilaukseen. Itseni lisäksi ainakin yks kaveri olis kiinnostunut, varmaankin tarvitaan enemmän väkeä moiseen. Tamperelaisia kirjoitetaan pienellä. Paisti tietysti, jos lause alkaa kyseisellä sanalla. Toisekseen, Tosi Muusikolla (isot alkukirjaimet perusteluja) on niin hyvät korvat, että ne suodattavat automaattisesti ikävät taajuudet pois. Aloittelijat -palstalle tämmöiset jatkossa kiitos, ja otsikointiin täytyy VITTU VÄHÄN PANOSTAA!!!! Sarkasmia siis, väsyttää... (huono lause) Lisätään nyt vielä, että itselläni Elacinit ajavat asian oikein mukavasti. Itse kärsin ahtaista korvakäytävistä, ja kuusitulpat tunkivat vahaa syvälle, minkä seurauksena korva oli joskus pahasti tukossa treenien jälkeen. Ei ole enää. Dillon, you son of a bitch! | |
![]() 05.02.2010 16:07:25 | |
Juicy: Käykö teidän reeneissä yleisöä? Nyt varmaan puhuttiin reeniksen olosuhteista. Jos pidät reeneissä niin 99%:n varmasti pidät niitä myös keikalla.Se on se tottumiskysymys,ju nou. | |
![]() 05.02.2010 18:58:26 | |
Toisilla vaan korvia särkee noita käyttäessä. Jep jep. Mulla ei toinen korva tottunut ikinä noihin, vaan särky alkoi heti kun laittoi tulpan (ja loppui kun otti pois). Onneksi nykyisessä humppaorkesterissa pärjään ilman tulppia. Ei muuta kun....lisää paskaa housuun ! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)