Aihe: Kitaralle vahvistin 1 2 | |
---|---|
![]() 10.02.2010 23:31:21 | |
Juicy: Eihän gospel poissulje metallia? Vai ymmärsinkö väärin? =) Kait se nyt sulkee ainakin osan siitä pois, sellaisen missä lauletaan saatanasta;-) | |
![]() 10.02.2010 23:36:35 | |
Kuulkaas... ennen oli rienausta kun Ray Charles soitti "gospelia" joka ei ollutkaan hengellistä vaan kertoi todellisuudesta. Ihmiset olivat ihmeissään. Minusta gospel pitäisi pitää gospelina ja hengellinen rock ja metalli sitten jonain muuna. Sen verran miussa elää rootsia että souli on soulia, gospel gospelia ja rokki rokkia. Olkoon sitten vihtahousulla tai taivasten isoherralla siivittämää... kumpainenkin satuolentoja joten fantasiarock tai fantasiametal voisivat olla sopivan moderneja termejä moisille. The one who used to be known as bonecrusher | |
![]() 22.02.2010 20:07:52 (muokattu 22.02.2010 20:15:54) | |
Okei, nyt olen päättänyt asian, ostan uuden vahvistimen kesätyörahoillani, mutta nyt olen jumahtanut kahteen vaihtoehtoon. Line6 Spider IV 150 (150w) Laney LX120R (nuppi sekä 4x12 kaappi) Molemmat maksaa suunnilleen yhtä paljon, 440€, mutta Line6:een pitäisi hankkia lattiapedaali, jotta hyötyisin sen efekteistä (maksaa n.90€). Säästäisin 50€, jos vaihtaisin Line6 150wattisen 120w:een, mutta kannattaako vaihtaa? Minulla on jo yksi multiefekti pedaali (Digitech rp350, voi käyttää ilman vahvistinta jos kytken kuulokkeet siihen), mutta ostaessani line6:en ja sen lattiapedaalin niin se tekee sen minun nykyisen pedaalin hyödyttömäksi, ellen käytä sitä kotona. Minun nykyinen line6 Spider III 15 (15w) ei kovin sovi bändisoittoon, ja sen äänenlaatu on melko huono (selitetty ensimmäisessä kirjoituksessa). Joten onko mahdollista että tämänkin kombon äänenlaatu on "särkyvä"? EDIT: Line6 Spider IV 150 sisältää myös rutosti enemmän efektejä, kuin minun nykyinen pedaalini. | |
![]() 22.02.2010 20:12:17 | |
Vajaalla viidellä sadalla katsoisin kyllä jo putkivahvistimia. Esim. Tiny Terror tomii bändikäytössä erinomaisesti. In Rock. | |
![]() 10.05.2010 21:10:03 | |
Pyyhitäämpäs pois kaikki nuo minun aikaisemmat kirjoitukset. Minulle on hyvin lämpimästi suositeltu putkivahvistimia, ja nyt on löytynyt uusi ja erittäin kiinnostava nuppi, Peavey Vypyr 120H. Ja jälleen kerran budjetti olisi ongelmana, jos ostan sen nupin Thomannilta (545€) niin jäljelle jää vain 150€ kaappia varten. Torilta löytyi kiinnostava http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=415810 Nyt vain ihmettelen, että passaako nuo hyvin yhteen, uusi nuppi ja vanhempi kaappi? Ja miten vaikuttaako paljon äänenlaatuun? Onko mitenkään mahdollinen yhdistelmä? Kiitos. | |
![]() 10.05.2010 21:24:06 | |
Jee jee: passaako nuo hyvin yhteen, uusi nuppi ja vanhempi kaappi? Ja miten vaikuttaako paljon äänenlaatuun? Onko mitenkään mahdollinen yhdistelmä? Kiitos. Ei sillä iällä ole käytännössä mitään väliä. Mikäli kaappi on hyvässä kunnossa, voi se olla vaikka 60-luvulta.. Anteeksi. | |
![]() 10.05.2010 23:08:51 | |
Osta pois vain, kyllä tuollakin kaapilla ihan hyvin alkuun pääsee ja aivan varmasti ajaa asiansa ensihätään. Pääseepähän heti soittelun makuun - ja sitten kun lompakko on taas toipunut edellisestä niin ainahan tuon kaapin voi sitten myöhemmin päivittää vähän laadukkaampaan. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- | |
![]() 11.05.2010 09:58:24 (muokattu 11.05.2010 09:59:03) | |
Vois olla järkevämpää katella esim 212 kaappia alkuun. Harva oikeesti tarvii sitä 412:n kaliiberia, botnea ja headroomia riittää aika paljon kahdellakin ämyrillä ja on paljon miellyttävämpi liikutella. Ainiin, ja säästyy hyvässä tapauksessa 200€ nuppiin käytettäväks. 150€:lla ei (mun mielestä) saa kauhean hyvälaatusia ja saundisia kaappeja 412 kokoluokassa. 112 ehkä? | |
![]() 11.05.2010 12:20:17 | |
-Cale: Onko tuo nyt sitä vanhempaa vai uudempaa sarjaa? Tuollaisen joskus omistin. http://www.drtube.com/schematics/marshall/8240-pic.jpg Amok on kyllä omalla tavallaan hyväsaundinen levy, ja hyvä levy muutenkin, noin niinkuin metalliksi. Mulla on nurkissa tuollainen vieläkin. Sehän on legenda. The Almighty Marshall. | |
![]() 11.05.2010 16:41:35 | |
Raist: Vois olla järkevämpää katella esim 212 kaappia alkuun. Harva oikeesti tarvii sitä 412:n kaliiberia, botnea ja headroomia riittää aika paljon kahdellakin ämyrillä ja on paljon miellyttävämpi liikutella. Ainiin, ja säästyy hyvässä tapauksessa 200€ nuppiin käytettäväks. 150€:lla ei (mun mielestä) saa kauhean hyvälaatusia ja saundisia kaappeja 412 kokoluokassa. 112 ehkä? Makuasia - ei sillä 150e:lla saa kyllä hyvää 212-kaappiakaan, sikäli minusta melko sama. Jos on vaihtoehdot, että joko ostaa 150e:lla jonkun kaapin josta saa ääntä tai sitten toisena vaihtoehtona ettei osta ollenkaan, niin melko sama minkä pöntön siihen ensialkuun hommaa - ei tuolla kuitenkaan mitään aivan ihmeellistä saa. HB:n vintage 212:n voi saada käytettynä tuohon 150 euroon ja jos yhtään venymisen varaa budjetissa on niin Framus 212 V30:llä saisi sellaiseen 200 euroon. 1x12" jättäisin jo ihan tehonkeston takia pois laskuista jos kerran 120 wattinen nuppi on tulossa. Ja kyllä se hieman ohkaselta metallimeiningeissä kuulostaa ainakin omasta mielestäni.. Vieläkin olen kyllä sitä mieltä että tuolla 412 Windsorillakin ihan hyvin alkuun pääsee. Ja jos se iso skobe vaikkapa innostaa soittamaan enemmän, niin tarvinneeko sitä juuri enempiä perusteluja keksiä... I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- | |
![]() 19.06.2010 14:45:44 | |
Mulla on kanssa vähän sama ongelma että rahaa on varaa pistää vahvariin se n.150e olen kattellut kolmea joita saa siihen hintaan eli Marshall MG30FX, VOX Valvetronix vt 30 (tai muu 30w voxi) Roland Cube 30 Eli mistä lähtisin parhaimmat saundit perus rokkiin yms. Myös teho olisi hyvi tietää että mistä lähtee parhaiten ääntä kun bändin kanssa pitäs kans soitella välillä. Mun käsityksen mukaan ainakin voxeissa on noi tehot "todellisia" kun jossain ne tuppaa olemaan paljonkin pienemmät mitä watti määrä kertoo... Eli onko joku kokeillut jotain noista vahvistimista ja miltä vaikutti? | |
![]() 19.06.2010 14:59:09 (muokattu 19.06.2010 15:00:55) | |
nummi: Mulla on kanssa vähän sama ongelma että rahaa on varaa pistää vahvariin se n.150e olen kattellut kolmea joita saa siihen hintaan eli 30 trankkuwattia voi olla vähän kiikun kaakun että riittääkö, jos bändin kanssa soittelee, riippuen tietysti millaista musaa ja millainen kokoonpano. Joku vanha Marshallin Master Lead 30 -trankkukombo voisi olla parempi vaihtoehto, aika äänekäs ainakin 30 wattiseksi, ja saundikin on yllättävän hyvä trankuksi, sopii rokkihommiin. Irtoaa budjettiin, mutta käytettynä pitää etsiä, eihän noita uutena enää tehdäkään. | |
![]() 19.06.2010 19:04:52 | |
-Cale: 30 trankkuwattia voi olla vähän kiikun kaakun että riittääkö, jos bändin kanssa soittelee, riippuen tietysti millaista musaa ja millainen kokoonpano. Joku vanha Marshallin Master Lead 30 -trankkukombo voisi olla parempi vaihtoehto, aika äänekäs ainakin 30 wattiseksi, ja saundikin on yllättävän hyvä trankuksi, sopii rokkihommiin. Irtoaa budjettiin, mutta käytettynä pitää etsiä, eihän noita uutena enää tehdäkään. Ei ainakaan nopeasti löytynyt tollasta käytettynä mutta millanen vahvistin tää olis -> http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=426888 Ei pitäs teho loppua. | |
![]() 19.06.2010 19:11:03 | |
nummi: Ei ainakaan nopeasti löytynyt tollasta käytettynä mutta millanen vahvistin tää olis -> http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=426888 Ei pitäs teho loppua. Se on sitä perus surinaa, ei kovin kaksinen vaffari soundeiltaan. SDMF | |
![]() 19.06.2010 19:13:13 (muokattu 19.06.2010 19:13:31) | |
Kattele Blackstarin Studio 20 tai Club 40 jos vaan lompakko kestää. http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-amps/htvideo.html SDMF | |
![]() 19.06.2010 19:44:07 (muokattu 19.06.2010 19:52:16) | |
Grugi: Se on sitä perus surinaa, ei kovin kaksinen vaffari soundeiltaan. Joo, ja tuo on vielä sitä huonompaa uudempaa sarjaa, vaikken sitä vanhaakaan mitenkään hirveän hyvänä pitänyt kun joskus sellaisen omistin. Mutta tuo ehdottamani Master Lead sen sijaan on ainakin omasta mielestäni huomattavasti parempi. Liikkuu aika ajoin torilla. Blackstarit tuolla budjetilla melkeinpä kannattaa unohtaa. Jos pieni nostovara budjetissa on, katselisin myös Tech 21 Trademark 30:stä. Äänen riittävyydestä bändin kanssa en menisi takuuseen, riippuen taas siitä että mitä soitetaan ja millä kokoonpanolla. Hyvä saundisia kumminkin on nuo Techit. Sitten vielä Peavey Banditit kannattaa tsekata tuohon hintaluokkaan. Torillakin useampi, mahtuu budjettiin ja pitäisi riittää ääntä bändihommiin. Varsinkin vanhempia Banditeja on kehuttu. Edit: Eikä nuo itse ehdottamasi Voxin Valvetronix ja Roland Cubekaan mitään huonoja vaihtoehtoja ole. Niissäkin taas vaan kohdataan se ongelma että riittääkö bändikäyttöön. Jos budjetissa on varaa pikkuisen venyä niin katselisin niistä astetta tehokkaammat versiot bändihommiin, jos sellaisiin päädyt. | |
![]() 20.06.2010 22:11:08 | |
No kai sitä vois kattoo kun tilipäivä koittaa että jos tuolta torilta jonkun sopivan hintasen 50 wattisen bongais... täytyis vielä vaan päättää ton Voxin ja Marsun väliltä päättää. Ite ainakin diggailin tollasen pikku voxin saundeja kun omistin. | |
![]() 20.06.2010 22:13:54 | |
nummi: No kai sitä vois kattoo kun tilipäivä koittaa että jos tuolta torilta jonkun sopivan hintasen 50 wattisen bongais... täytyis vielä vaan päättää ton Voxin ja Marsun väliltä päättää. Ite ainakin diggailin tollasen pikku voxin saundeja kun omistin. Edit: kattelin että noi techin vahvarit eivät ainakaan ihan mennyt mun budjettiin | |
![]() 21.06.2010 15:31:18 (muokattu 21.06.2010 15:59:58) | |
Lainaanpa tätä ketjua törkeästi omaan tarkoitukseen kun sitä edellä jo tehdään... Mulla siis kanssa tarpeena hommata uusi vahvistin. Budjettina n. 200 e ja vehkeen pitäis soveltua kotona soitteluun sekä satunnaisiin jamitteluihin rumpujen ja basson/kitaran kanssa. Ääntä siis pitäisi jonkinverran lähteä. Ja tyylinä raskaampi rock tyyliin GN'R, AC/DC ja Crüe. Budjetti kun on mikä on (eikä se siitä oikeasti veny), niin joudun tyytymään trankkukomboon. Uutena oon katsellut t-kaupasta eniten seuraavia: http://www.thomann.de/fi/marshall_mg30fx_new_wh_ltd.htm http://www.thomann.de/fi/peavey_envoy_110_new.htm Kysymys siis kuuluukin, riittääkö nui sellaiseen melkein-bändin-kanssa soitteluun? Varsinkin tosta Peaveystä lähti youtubeklippien perusteella ihan ok soundit. Molemmissa on 10'' kajari, mutta mitä sanotte, riittääköhän nuissa teho kohtuulliseen käyttöön? Saundien ei tarvi olla mitään JCM-tasoa, tarve vaan olis saada microcubea isompaa vehjettä. E: Toki joku tällänen Fenderki vois olla ok, ainoa vaan että onkohan tää ihan täys paska? http://www.thomann.de/fi/fender_fm65r_gitarrencombo.htm #81980 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)