Aihe: Monster vahvarit ja luotettavuus
1 2
vox10
15.02.2010 22:21:09
Olen nyt itse ollut 2v 30W El mariachin omistaja ja olen ollut suunnattoman tyytyväinen.
Varsinkin siihen kuinka monipuolinen mörkö on.

Käsittääkseni Monterinen huollot sujuvat myöskin vaivattomasti.
dfloreno
24.02.2010 18:53:46

Mulla itelläni on kolme Monsteria: El Matador 15w, El Mariachi 30w ja sitten El Mocambo nuppi 1x12" kaapilla. Bändikaverilla 2 monsteria, El mariachit iso ja pieni. Ainoo mikä noissa on saatu rikottua on sulake kerran, ja ite kerrna luukutin yhden kajarin paskaksi; sekin meni takuuhuoltona kajarin valmistajalle. Keikkoja noilla tehdään vuodessa noin 100-120, loput ajasta ne on koko ajan tulilla studiolla vapaasti kaiken maailman örvelöiden käytettävissä. Ikinä ei oo hyytynyt. Putkia tietysti menee silloin tällöin, mutta toivottovasti 2010-luvulla kukaan ei pidä niitä mittarina vahvistimen luotettavuudelle?

Itse vaihdoin näihin vähän sattuman kaupalla, ostin oman ekan monsterini juurikin täältä m.netin torilta. Hyydyin totaalisesti noihin nyky-fendereiden luotettavuusongelmiin. Milloin oli potikka oikosulussa, milloin huono muuntaja, milloin kylmäjuotos, jne... Kerkesin rahani tussaamaan ja huolto-ukkoja lihottamaan parilla 65 twin re-issuella, 2 Fender Pro Jr (tweed ja musta tolex) ja 2 Blues Jr (kumpikin tweedejä), sekä 2 kappaletta Blues Deluxea (tweedejä kumpikin). Tää eka deluxe oli hyvä, mutta ärsytti se humina siinä(kin). Kaikki nää on käynyt ainakin muutaman kerran huollossa ennen kuin kyllästyin totaalisesti. Totta puhuen, tolla käytöllä noi fenderit tuli keikkamiehelle liian kalliiksi, ei pysty koko ajan pitää kamoja huollossa.

Mutta ehdottomasti olisi mielenkiintoista tietää mikä noissa ylipäätään VOI mennä rikki? ehkä kytkimet ja potikat? Luotettavuus ongelma tuntuu kyllä näiden suhteen olevan todella tuulesta temmattu - omat kokemukset puhuu ihan muuta. Kaikesta noita voi moittia, mutta ei kyllä luotettavuudesta; noi munkin kamat on ollut vaikak missä ja kenen käytössä, aina toiminut... ja toivottovasti tulee toimimaan :-)...

Oliskohan se arvon suuri musiikkiliike (jotka kaikki myy noita prkl:en kiina kylmäjuotospaskoja) ehkä erehtynyt ja puhunut niistä vanhemmista monstereista? Niistä mulla ei oo kokemusta, ja oikeasti ovat ihan eri tavaraa, vaikka suku onkin sama joka niitä on tehnyt :). Enivei, ois kiva tietää enemmän.
God made me funky
spedu ray
24.02.2010 20:19:51
dfloreno: Mulla itelläni on kolme Monsteria: El Matador 15w, El Mariachi 30w ja sitten El Mocambo nuppi 1x12" kaapilla. Bändikaverilla 2 monsteria, El mariachit iso ja pieni. Ainoo mikä noissa on saatu rikottua on sulake kerran, ja ite kerrna luukutin yhden kajarin paskaksi; sekin meni takuuhuoltona kajarin valmistajalle. Keikkoja noilla tehdään vuodessa noin 100-120, loput ajasta ne on koko ajan tulilla studiolla vapaasti kaiken maailman örvelöiden käytettävissä. Ikinä ei oo hyytynyt. Putkia tietysti menee silloin tällöin, mutta toivottovasti 2010-luvulla kukaan ei pidä niitä mittarina vahvistimen luotettavuudelle?

Itse vaihdoin näihin vähän sattuman kaupalla, ostin oman ekan monsterini juurikin täältä m.netin torilta. Hyydyin totaalisesti noihin nyky-fendereiden luotettavuusongelmiin. Milloin oli potikka oikosulussa, milloin huono muuntaja, milloin kylmäjuotos, jne... Kerkesin rahani tussaamaan ja huolto-ukkoja lihottamaan parilla 65 twin re-issuella, 2 Fender Pro Jr (tweed ja musta tolex) ja 2 Blues Jr (kumpikin tweedejä), sekä 2 kappaletta Blues Deluxea (tweedejä kumpikin). Tää eka deluxe oli hyvä, mutta ärsytti se humina siinä(kin). Kaikki nää on käynyt ainakin muutaman kerran huollossa ennen kuin kyllästyin totaalisesti. Totta puhuen, tolla käytöllä noi fenderit tuli keikkamiehelle liian kalliiksi, ei pysty koko ajan pitää kamoja huollossa.

Mutta ehdottomasti olisi mielenkiintoista tietää mikä noissa ylipäätään VOI mennä rikki? ehkä kytkimet ja potikat? Luotettavuus ongelma tuntuu kyllä näiden suhteen olevan todella tuulesta temmattu - omat kokemukset puhuu ihan muuta. Kaikesta noita voi moittia, mutta ei kyllä luotettavuudesta; noi munkin kamat on ollut vaikak missä ja kenen käytössä, aina toiminut... ja toivottovasti tulee toimimaan :-)...

Oliskohan se arvon suuri musiikkiliike (jotka kaikki myy noita prkl:en kiina kylmäjuotospaskoja) ehkä erehtynyt ja puhunut niistä vanhemmista monstereista? Niistä mulla ei oo kokemusta, ja oikeasti ovat ihan eri tavaraa, vaikka suku onkin sama joka niitä on tehnyt :). Enivei, ois kiva tietää enemmän.

Joo, eihän noi tarinat ole kyllä olleet ajankohtaisia enää vuosikausiin. Monsteri on laatumerkki, tervetuloa kaikki huoneeseen keskustelemaan koneista tarkemmin! Kolme monsteria samalla jannulla on kova juttu! :)
dfloreno
26.02.2010 15:20:41

spedu ray: Joo, eihän noi tarinat ole kyllä olleet ajankohtaisia enää vuosikausiin. Monsteri on laatumerkki, tervetuloa kaikki huoneeseen keskustelemaan koneista tarkemmin! Kolme monsteria samalla jannulla on kova juttu! :)

Aivan, ajattelin vain vastata, koska alkuperäinen postaus oli 7.1.2010 ... eli melko tuore ;-). Mun El Matador on muuten toka tai kolmas koskaan tehty... eli alkupään. Heh. monarca ois vielä hakusessa... Tän siitä saa kun rahaa jää säästöön noilta hölmöiltä huolloilta; kamoihin ne menee kuitenkin :)
God made me funky
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)