Aihe: Kitaran säädättäminen Helsingissä?
1 2
hollstro
26.01.2010 11:55:57

steelduck: Joo, pakko myöntää, että oli aikamoinen WTF elämys, kun otti kitaran käteen. Huima ero.

Mulla on 70-luvun Custom Telcasteri jossa oli nauhat ihan loppu. Sointi oli suoraan sanoen surkea ja pienin setti jolla se soi ol 12. Ajattelin että teen nauharempan ja laitan myyntiin, mokoman saundien mustan aukon. Nauharempan jälkeen peli soi kuin kello 10-kielilläkin. Ihan erimeininki ja skeba on edelleen mulla. Rempan teki Lassi Nummi, Kitarapajan kautta. Erinomainen työnlaatu. Lassi on tehnyt mulle bassojakin. Voin suosittella.

On toi Oeshikin tenyt mulle kitaroita. Hyvää jälkeä on sieltäkin tullut.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Terry Pantheras
26.01.2010 12:15:22
Numb: Ihan rutiinihomma soitinrakentajalle/korjaajalle. Paljon on kitaroita, joissa binding peittää nauhan pään. Maksaa tosin pikkisen enemmän kuin vaihtotyö sellaiseen kitaraan, jossa bindingiä ei ole.

Mun käsityksen mukaan tää on suht työläs ja kallis homma - eli joutuu irrottelemaan reunalistat otelaudasta ja fiksaamaan vielä lakkapintaa takaisinliimauksen jälkeen...?
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Da Make
26.01.2010 12:35:11
Oeschia voin suositella ! Käväsin nauhojen vaihdossa ja muutenkin huollossa tuon Les Paulin kanssa ja työn jälki ja lopputulos oli aivan tasan niin hyvät kuin voi toivoa ja hinta kokonaisuudessaan oli musta hyvin kohtuulinen. Vähän venyi sovitusta aikataulusta mutta sillä ei ollut itselleni merkitystä. Soittimen käytännöllinen arvo nousi toiseen potenssiin ja tosiaan saundiinkin tuli uudenlaista eloa kun vaihdettiin vähän hardwarea ja huonolaatuista elektroniikkatoteutuksia parempiin.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
oiva tumpeloinen
26.01.2010 13:08:10
Terry Pantheras: Mun käsityksen mukaan tää on suht työläs ja kallis homma - eli joutuu irrottelemaan reunalistat otelaudasta ja fiksaamaan vielä lakkapintaa takaisinliimauksen jälkeen...?

Ei irroitella reunalistoja. Reunalistallisessa kepissä leikataan nauhan tangia vähän sisään (eli siis sitä otelautaan uppoavaa osaa). Sen jälkeen nauha istuu ihan suoraan uraan. On vain tarkempaa puuhaa (eli siis työläämpää), kun ei voi vain lätkiä vähän sinne päin mitoitettua nauhaa, vaan sen pitää olla aika kohdillaan suoriltaan.
Terry Pantheras
26.01.2010 13:38:26
oiva tumpeloinen: Ei irroitella reunalistoja. Reunalistallisessa kepissä leikataan nauhan tangia vähän sisään (eli siis sitä otelautaan uppoavaa osaa). Sen jälkeen nauha istuu ihan suoraan uraan. On vain tarkempaa puuhaa (eli siis työläämpää), kun ei voi vain lätkiä vähän sinne päin mitoitettua nauhaa, vaan sen pitää olla aika kohdillaan suoriltaan.

No pitää olla kyl tosi tarkkaan viilattuna oikeaan mittaan ja vielä laskea kaarevuuden vaikutus - ellei jollain ilveellä saa sitäkin suoraan kohdilleen...
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Booombox
19.02.2015 17:48:03
Okei, melkein 2000 päivää vanha ketju, mutta nostetaan.

Oeschille oon ajatellut telen viedä huoltoon. Kyseessä siis ihan perus säätäminen ja ehkä pientä elektroniikka puolen kohennusta. Osaako joku heittää paljon mahtaa tommonen peruskeissi kustantaa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)