Hi-Power 26.12.2009 12:11:44 | |
---|
Tuossa ennen joulua kävi minulla remotissa sellainen HB:kitara...Siinä oli jotku ESPdesing passiivi mikit ja samaa mallia en löytänyt myynnistä mistään(liekko joku vanhempi malli). Täytyy sanoa että arvioni HB kitaroista meni tämän yksilölön kohdalla uusiksi oli sen verran hyvän tuntoinen keppi. Kitara oli malliltaan "vinkkeli kaulainen hevikirves" mutta saundia löytyi niin hevistä rautalankaan...olisin ostanut itelle sen jos vain olisi seinällä vielä tilaa jollekkin kitaralle(hallitus estää lisätilan hankinnan), Elikkä voisin sanoa etta kokeilematta ei kannata vehkeitä tuomita.... |
duc 26.12.2009 12:17:20 (muokattu 26.12.2009 12:21:06) | |
---|
Hi-Power: Tuossa ennen joulua kävi minulla remotissa sellainen HB:kitara...Siinä oli jotku ESPdesing passiivi mikit ja samaa mallia en löytänyt myynnistä mistään(liekko joku vanhempi malli). Täytyy sanoa että arvioni HB kitaroista meni tämän yksilölön kohdalla uusiksi oli sen verran hyvän tuntoinen keppi. Kitara oli malliltaan "vinkkeli kaulainen hevikirves" mutta saundia löytyi niin hevistä rautalankaan...olisin ostanut itelle sen jos vain olisi seinällä vielä tilaa jollekkin kitaralle(hallitus estää lisätilan hankinnan), Elikkä voisin sanoa etta kokeilematta ei kannata vehkeitä tuomita.... Tämä tuskin oli sellanen sadan euron ihme, niinkuin suurin osa täällä haukutuista HB-kitaroista. Siinä hintaluokassa lienee samaa sanooko kitarassa Harley Benton, Ibanez, J&D, Epiphone tai Fender. |
Hi-Power 26.12.2009 14:27:07 | |
---|
duc: Tämä tuskin oli sellanen sadan euron ihme, niinkuin suurin osa täällä haukutuista HB-kitaroista. Siinä hintaluokassa lienee samaa sanooko kitarassa Harley Benton, Ibanez, J&D, Epiphone tai Fender. No ei yleensäkkään ihmeestä kitaroiden kanssa voi puhua kun ne vain on kitaroita.Olen kuitenkin korjannut/laittanut kitaroita vain n.25 vuotta ja enhän minä niistä mitään tiedä...Minulle merkillä ei ole väliä sillä ei monetkaan merkki vehkeen ole mitenkään erityisen hyviä. Toki laittamalla enemmän rahaa kiinni kitaraan saa varmasti paremman kepin...Halpaa ja hyvää ei ole vielä keksittykään. Joskus vain joku halpakin tuntuu hyvältä. |
Metalkallo 08.07.2019 23:36:41 | |
---|
Hommasin Bentonin Les Paul SC-450Plussan honey burst värisenä ja pakko sanoa, ettei uskoisi että on kyseessä Harley Bentonin kitara. Pitää vireen ja Roswell alnico 5 mikitkin kuulostaa hyvältä, paremmalta kuin Epiphonen vastaavat vakio mikit. Muutenkin tuo Benton vaikuttaa paremmalta kuin epin les paul mallit. Ei teräviä nauhoja ja satulakin leikattu hyvin. Virittimet toimii hyvin myös. Ei oo kyllä hinnalla pilattu tämä malli. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
munkero 08.07.2019 23:51:04 | |
---|
Tiukka nosto lähes 10v takaa. Ei se mitään. Multa Bentonin Fusion sarjan kepeille iso suositus. Tallana joko Wilkinsonia tai Korean OFR. Nauhat rosteria ja hyvin viimeistellyt. Ainoa miinus potikoiden ja mikkikytkimen erittäin surkeasta tatsista, eli lienevät halvinta kiinakamaa. Hinnat 250-450€ vähän mallista riippuen. Käytän ja suosittelen. Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. |
noon 09.07.2019 07:14:20 | |
---|
Eikös näissä uusissa HB kitaroissa ole tapahtunut selvää tason nostoa laadun ja soitettavuuden suhteen? Näin olen ymmärtänyt useasta youtube kanavasta jota seuraan. Itse en ole päässyt vielä kokeileen. |
Metalkallo 09.07.2019 12:21:23 | |
---|
noon: Eikös näissä uusissa HB kitaroissa ole tapahtunut selvää tason nostoa laadun ja soitettavuuden suhteen? Näin olen ymmärtänyt useasta youtube kanavasta jota seuraan. Itse en ole päässyt vielä kokeileen. Selvästi näin on tapahtunut, juu. Mitä itsekin joskus aikoinaan testasin Bentonia, niin on tämä uusi aivan eri luokkaa. Ei ole ollut vielä ainakaan mitään valitettavaa, mutta tokihan elektroniikat ei varmaankaan ole mitään huippulaatua, mutta kunhan ne toimii ja soundi kuulostaa hyvälle ei se minua häiritse. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Metalkallo 09.07.2019 13:27:20 | |
---|
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
gazorlac 19.07.2019 01:13:46 | |
---|
noon: Eikös näissä uusissa HB kitaroissa ole tapahtunut selvää tason nostoa laadun ja soitettavuuden suhteen? Näin olen ymmärtänyt useasta youtube kanavasta jota seuraan. Itse en ole päässyt vielä kokeileen. Tilasin pari vuotta sitten SC-Custom mallin kun interwebsissä niin kovasti hehkutettiin. 200€ hintaan ei löydy paljon valittamista, viimeistely ei tietystikään ole huippuluokkaa, mutta soitettavuus varsin hyvä ja kuulostaa siltä miltä pitääkin. Nimenomaan kannattaa ostaa vähän niitä kalliimpia malleja, laatu nousee kummasti kun laittaa 50€ lisää hintaan. |
Metalkallo 19.07.2019 01:46:58 | |
---|
gazorlac: Tilasin pari vuotta sitten SC-Custom mallin kun interwebsissä niin kovasti hehkutettiin. 200€ hintaan ei löydy paljon valittamista, viimeistely ei tietystikään ole huippuluokkaa, mutta soitettavuus varsin hyvä ja kuulostaa siltä miltä pitääkin. Nimenomaan kannattaa ostaa vähän niitä kalliimpia malleja, laatu nousee kummasti kun laittaa 50€ lisää hintaan. Komppaan. Oma SC- 450Plus on todella hyvin viimeistelty ja säädetty sekä tsekattu Thomannilla. Ei ollut teräviä nauhanpäitä, ei halkeamia ja satulakin oli hyvin viilattu että viimeistelty, joten ei vire ongelmia ollenkaan, mikä on iso plussa uudessa kitarassa ja varsinkin alle 200e sellaisessa. Les Paul:sta kantsii just ostaa tuo 450Plus, 550 malli tai ESP:n näköinen hevipaul, maun mukaan. 450Plussassa on puolitukset. Mikit on Roswell merkkiset alnico 5 mikit 450Plus ja 550 mallissa ja ihmeen hyvät, mutta toki hiukan halvat soundin suhteen, mutta sitä ei erota heti kuten monissa muissa halpa mikeissä. Bassoa vähän liikaa niissä, erottelevat kuitenkin suht hyvin ja toimivat aika hyvin vähän kaikkeen. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
iPadGuitarist 19.07.2019 10:07:12 | |
---|
Aiheesta kiinnostuneille "Harley Benton Mastermindin" haastattelu, jossa aiheena myös tuotannon siirtäminen Kiinasta laadun parantamiseksi. https://youtu.be/H-Qgkl0x79E |
Prowleri 08.08.2019 00:47:21 (muokattu 08.08.2019 00:49:30) | |
---|
Mulla käväisi HB:n PRS-kopio. Työnlaatu ja puuosat olivat fiksuja ja yllättävän hyviä kahden huntin skebaksi, sen puolesta uskaltaa ostaa. Samaa laatua kuin jossain 400e perusskebassa. HB lähti kuitenkin takaisin koska loimuvaahteraviilussa oli rumia tummia suttuja. Lakkapinta oli siisti joten vaikutti ongelma olevan viilumatskussa. Varoituksen sana siis noista harrikoista missä on 'mustaraitainen' loimukuvio eli esim. HB CST paradise flame. Siinä käsittääkseni käytetään jotain petsiä tummentamaan rantuja, mutta koska ohut viilupinta eikä ole paksuutta hioa kunnolla, niin herkästi voi jäädä pigmenttiä huokosiin mikä tekee viilun suttuiseksi ja feikin näköiseksi. Sama pätee noihin Fusion-sarjalaisiin missä on quilted top ja mätsäävä lapa, niitä on kai samaan tapaan värjätty ja lähikuvista näkyy miten pinta monesti näyttää tosi halvalta. Skeboissa ei siis vikaa, mutta miettikää värisävy huolella ja katsokaa esimerkkikuvia kustakin. Däigä! |
munkero 08.08.2019 01:12:47 (muokattu 10.08.2019 12:53:55) | |
---|
Renkaanpotkijoiden välttelemiseksi listataan tänne. Katalogikuvan mallina ollut Harley Benton Fusion-HH FR MN Emerald myyntiin uuden kakkossarjalaisen alta. Ja ne kuvat: https://imgur.com/a/lMlZ83g Sporttiset pojat ottakaa yhteyttä! ;) E: ja myyty Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. |
Decadetroll 08.08.2019 08:49:45 | |
---|
munkero: Renkaanpotkijoiden välttelemiseksi listataan tänne. Katalogikuvan mallina ollut Harley Benton Fusion-HH FR MN Emerald myyntiin uuden kakkossarjalaisen alta. Ja ne kuvat: https://imgur.com/a/lMlZ83g Sporttiset pojat ottakaa yhteyttä! ;) Paljonkos hintaa oli? Tokkopa! Tai no tokkopa n0kkoset tokkivat nokkopa niimpäkö ökköset pökköset pölöpölplöttö hirnau iihahaa! -NHR |
munkero 08.08.2019 09:47:44 (muokattu 11.08.2019 09:12:58) | |
---|
Decadetroll: Paljonkos hintaa oli? Meni jo. Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. |
Snapo 08.08.2019 09:49:44 | |
---|
Jos jollain on tarpeettomana singlecut viuhkaseiska tms. niin saa laittaa viestiä tännepäin. Yli 25,5" hakusessa. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
discominister 09.08.2019 12:34:13 | |
---|
munkero: Renkaanpotkijoiden välttelemiseksi listataan tänne. Katalogikuvan mallina ollut Harley Benton Fusion-HH FR MN Emerald myyntiin uuden kakkossarjalaisen alta. Ja ne kuvat: https://imgur.com/a/lMlZ83g Sporttiset pojat ottakaa yhteyttä! ;) Mulla on tollanen kakkossarjalainen violettina. Oikeastana tosi hyvä kitara. Yllättäen nauhojen viimeistely oli parempi kuin USA Gibsoneissa/Fendereissäni on ollut. |
munkero 11.08.2019 09:16:11 | |
---|
discominister: Mulla on tollanen kakkossarjalainen violettina. Oikeastana tosi hyvä kitara. Yllättäen nauhojen viimeistely oli parempi kuin USA Gibsoneissa/Fendereissäni on ollut. Tää on kyllä SE juttu näissä. Ostin tuota ennen n. tonnin kalliimman Charvelin ja kyllähän se kakkoseks jäi... :D Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. |
Metalkallo 13.08.2019 01:38:41 | |
---|
Toimii muuten erittäin hyvin nuo Dimarzio 36th Paf mikit tässä 450Plus les paul mallissa, suosittelen jos etsii mikkejä samaiseen. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
munkero 13.08.2019 18:13:43 | |
---|
Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. |