Aihe: Mark IV-combolle 1x12 kaveriks
1 2 3 4
McNulty
13.12.2009 22:31:44
Uraltonelta "Mojon" kaappi ja sinne sisään esim. Eminencen The Wizard. Toimii kuin tauti!
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
Vladi
13.12.2009 22:36:46
bonecrusher: Uraltonelta "Mojon" kaappi ja sinne sisään esim. Eminencen The Wizard. Toimii kuin tauti!

Mikäs tää "Mojon" kaappi on? Sivuilta löyty enimmäkseen blackface-tyyppisiä. Oonko vaan tyhmä kun en löydä?
Kyllä se siitä.
Kiinankeisari
13.12.2009 22:49:59
Vladi: Mikäs tää "Mojon" kaappi on? Sivuilta löyty enimmäkseen blackface-tyyppisiä. Oonko vaan tyhmä kun en löydä?

no ne on kaikki mojon valmistamia kaappeja vaikka tuotekuvauksessa lukeekin vaan että made in USA.
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
Vladi
13.12.2009 22:53:01
Kiinankeisari: no ne on kaikki mojon valmistamia kaappeja vaikka tuotekuvauksessa lukeekin vaan että made in USA.

Katos vaan, kiitoksia tästä sanon minä ja Mojon sivuille suuntaan fiilistelemään.
Kyllä se siitä.
hannlain
14.12.2009 09:32:00
Vladi: Mistäpä muuten saa teidän mielestä Mesaa halvimmalla? Onko näin, että Tampereen musiikki on kaikkein halvin koko euroopassa?

kyllä mä sain Thiele 1x12 -kaapin pari vuotta sitten halvemmalla Levytukusta kuin saksan nettikaupoista.
Vladi
03.02.2010 11:56:43
Herätänpä tämän muumion täältä.

Ostoilmoitus ollut jo kuukauden torilla, tasan yksi tarjous tuli ja sekin oli 2x12:sta kaapista, Mesan kaapista siis.

Pitääkö mun ruveta ettimään jotain muuta vaihtoehtoa, kun ei noita Mesalaisia liiku pätkääkään? Onko jotain ehdotuksia järkeväks kaapiks?
Kyllä se siitä.
JuSu
03.02.2010 12:17:36
Vladi: Herätänpä tämän muumion täältä.

Ostoilmoitus ollut jo kuukauden torilla, tasan yksi tarjous tuli ja sekin oli 2x12:sta kaapista, Mesan kaapista siis.

Pitääkö mun ruveta ettimään jotain muuta vaihtoehtoa, kun ei noita Mesalaisia liiku pätkääkään? Onko jotain ehdotuksia järkeväks kaapiks?

Käy koeponnistamassa ne Mesan omat. Ei se 500 nyt niin hirveä summa ole, onhan sulla siinä päällä parin tonnin vahvistinkin.

Oma kokemus 1x12" -kaapeista on se, että laadukas ja hyvin tehty todellakin soundaa ISOLTA. Toki erilaiselta, kuin 2x12" tai 4x12", mutta pieni koko ei välttämättä tarkoita pientä soundia.

Itsekin hyppäsin Mesan talliin tuossa taannoin, ja jos tuolle combolle joskus tarvitsee lisäkaappia hankkia, niin kyllä valinta on varsin todennäköisesti mätsäävä Boogie.

JuSu
Mitäs sulle kuuluu?
Vladi
03.02.2010 12:33:58
JuSu: Käy koeponnistamassa ne Mesan omat. Ei se 500 nyt niin hirveä summa ole, onhan sulla siinä päällä parin tonnin vahvistinkin.

Oma kokemus 1x12" -kaapeista on se, että laadukas ja hyvin tehty todellakin soundaa ISOLTA. Toki erilaiselta, kuin 2x12" tai 4x12", mutta pieni koko ei välttämättä tarkoita pientä soundia.

Itsekin hyppäsin Mesan talliin tuossa taannoin, ja jos tuolle combolle joskus tarvitsee lisäkaappia hankkia, niin kyllä valinta on varsin todennäköisesti mätsäävä Boogie.

JuSu

Näinhän se tosiasia taitaa kuitenkin olla, olisin vaan halunnu päästä hieman halvemmalla kuin uuden kaapin ostolla. Ei kait siinä, pitää vielä muutama euro säästä ja moinen palikka tilailla :)
Kyllä se siitä.
JuSu
03.02.2010 12:37:28
Vladi: Näinhän se tosiasia taitaa kuitenkin olla, olisin vaan halunnu päästä hieman halvemmalla kuin uuden kaapin ostolla. Ei kait siinä, pitää vielä muutama euro säästä ja moinen palikka tilailla :)

Ja mikä tärkeintä, Mesa Mesan alla näyttää helevetin komealta. =)

JuSu
Mitäs sulle kuuluu?
Vladi
03.02.2010 12:45:18
JuSu: Ja mikä tärkeintä, Mesa Mesan alla näyttää helevetin komealta. =)

JuSu

Näinpä, tämä on ollu myös aika iso kriteeri ;)
Kyllä se siitä.
Vladi
03.02.2010 14:14:33
Tsekkailin vähän, guitarbargains.comista näyttäis löytyvän halvin Thiele- ja Recto-kaappi. 1x12:n siis. Vielä ku osais päättää että kumpi olis parempi. Kellään kokemusta 1x12:sta Rectokaapista?
Kyllä se siitä.
tommiot
03.02.2010 14:26:29 (muokattu 03.02.2010 14:27:20)
Vladi: Tsekkailin vähän, guitarbargains.comista näyttäis löytyvän halvin Thiele- ja Recto-kaappi. 1x12:n siis. Vielä ku osais päättää että kumpi olis parempi. Kellään kokemusta 1x12:sta Rectokaapista?

Mä valitsisin Thielen, kun se on kuitenkin viritetty kotelo, toistaa alapään tiettyyn pisteeseen asti tasaisemmin, sen jälkeen tippuu vaste jyrkästi.

Piti rakentaa tollanen itellekin, mut en oo vielä saanu aikaiseksi... Sehän on kopio EV TL806 bassokaiutinkotelosta.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
9292
03.02.2010 14:38:05

Heitetäänpä oma ehdotus peliin, kun ei kukaan näitä ole ehdottanut. Miten olisi LOPO:n kaapit? Käsityönä tehtynä ja maksavat reippaasti alle 500 euroa. http://www.lopoline.com/home.html

Ja tästä vielä kuosiin sopiva kaappi oikealla elementillä
http://www.lopoline.com/catalog/item/4254823/4171373.htm
tommiot
03.02.2010 14:55:22
9292: Heitetäänpä oma ehdotus peliin, kun ei kukaan näitä ole ehdottanut. Miten olisi LOPO:n kaapit? Käsityönä tehtynä ja maksavat reippaasti alle 500 euroa. http://www.lopoline.com/home.html

Mitäs noiden rahtikulut mahtaa olla?
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Vladi
03.02.2010 21:48:03
9292: Heitetäänpä oma ehdotus peliin, kun ei kukaan näitä ole ehdottanut. Miten olisi LOPO:n kaapit? Käsityönä tehtynä ja maksavat reippaasti alle 500 euroa. http://www.lopoline.com/home.html

Mitämitämitä, täähän oli todella hyvännäköinen paketti. Ootko tilaillu ite tuolta vai kuinka? Rupes kiinnostamaan kovasti.
Kyllä se siitä.
duc
03.02.2010 22:06:18
Vladi: Mitämitämitä, täähän oli todella hyvännäköinen paketti. Ootko tilaillu ite tuolta vai kuinka? Rupes kiinnostamaan kovasti.

Kyseisen kaapin kaiutinvalinta tuskin auttaa sun soundiongelmaan :) Siihen toiseen ketjuun viitaten. Tällanen vois olla asiallinen valinta: http://www.lopoline.com/catalog/item/5186031/5186304.htm
Vladi
03.02.2010 22:09:54
duc: Kyseisen kaapin kaiutinvalinta tuskin auttaa sun soundiongelmaan :) Siihen toiseen ketjuun viitaten.

Njaa a, en tiiä. Mähän totesin lopuks, että kaikki etusputket kaipas vaihtoa. Mä ootan ekaks uudet putket postista, testaan ne ja sitten kattoo sitä kaappia. :)
Kyllä se siitä.
9292
03.02.2010 22:37:28

Vladi: Mitämitämitä, täähän oli todella hyvännäköinen paketti. Ootko tilaillu ite tuolta vai kuinka? Rupes kiinnostamaan kovasti.

Enpä ole ite tilaillut, mutta olen kyllä mielenkiinnolla katsellut. Olen myös kuullut jotain saundinäytteitä noista kaapeista, niin todella hyvän kuuloisia pönttöjä ovat eikä hinnallakaan ole pilattu. Varmaan jos sähköpostia lähettelisi, niin selviäisi että kuinkahan paljon on rahdit ja näin. Kyllä kuitenkin kaiken järjen mukaan jos kaappi maksaa 250 dollaria, niin eihän se loppusumma voi millään olla 500 euroa?
JuSu
03.02.2010 22:45:22
9292: Kyllä kuitenkin kaiken järjen mukaan jos kaappi maksaa 250 dollaria, niin eihän se loppusumma voi millään olla 500 euroa?

No ei... Mutta hyvinkin painuu 400 euron tuntumaan rahteineen, tulleineen ja alvit vielä päälle.

Mä maksaisin mieluusti vielä satasen päälle, jos sillä saisi Mesan logon ja kaapin voisi hakea kotimaisesta liikkeestä.

Mutta kukin punnitkoon itse rahojensa arvon.

JuSu
Mitäs sulle kuuluu?
Vladi
04.02.2010 09:10:03
JuSu: No ei... Mutta hyvinkin painuu 400 euron tuntumaan rahteineen, tulleineen ja alvit vielä päälle.

Mä maksaisin mieluusti vielä satasen päälle, jos sillä saisi Mesan logon ja kaapin voisi hakea kotimaisesta liikkeestä.

Mutta kukin punnitkoon itse rahojensa arvon.

JuSu

Satutko JuSu muistamaan mitä täällä suomenniemellä maksaa moinen? Halvin minkä netistä löysin oli 507e guitarbargains.com:sta mutta kun sinne heitti postikuluarviokenttään suomen, niin luvuks tuli 150e. Seuraavaks halvin olikin sitten DV247 jossa hinta 560e ja ilmainen toimitus.
Kyllä se siitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)