Aihe: Mikä fender olisi hyvä vahvistin minulle?
1 2 3 4 5 6 7
MadMatt
30.10.2009 21:51:48

Degas: Kummassa on fenderisempi ääni: "the twin" tai "twin reverb"? Heh, ja kummassa parempi?

Osta Roland Cube. Ne soundaa enemmän Fenderille ku Fender ite... Ainakin isot pojat väittää
Satu ja Tuija
30.10.2009 21:53:04 (muokattu 30.10.2009 21:58:26)
Fender ei ole hyvä vahvistin kenellekkään.
Edit: Paitsi aikusten oikeesti onkin!
MadMatt
30.10.2009 22:08:47 (muokattu 30.10.2009 22:09:17)

Kehottaisin ketjun aloittajaa käyttämään sitä hakua...

Nää jutut alkaa kohta menemään osastoon mitä eroa on 50 kuutioisessa mopossa ja 1300 kuutioisessa Kawasakissa. Kumpi sopii paremmin moottoritielle tai kumpi mökki ajeluun... hei järki nyt käteen...
Jucciz
30.10.2009 22:20:20
MadMatt: Kehottaisin ketjun aloittajaa käyttämään sitä hakua...

Nää jutut alkaa kohta menemään osastoon mitä eroa on 50 kuutioisessa mopossa ja 1300 kuutioisessa Kawasakissa. Kumpi sopii paremmin moottoritielle tai kumpi mökki ajeluun... hei järki nyt käteen...

Nyt sää oot Masa asian ytimessä.
Degas
30.10.2009 22:29:52
fender deluxe reverb ääni. Kato youtube
harryk
31.10.2009 09:14:19

bonecrusher: Hitto kun tuosta olisi olemassa joku 10-15W versio niin ois passeli meikäläiselle. 40W on vähän turhan palio, vaikka voisihan sitä keinokuormalla kuorruttaa.

Jos kaupasta ei löydy itselle sopivaa vahvaria voi sellaisen rakentaa custom-pohjalta. Olen tehnyt useita Fender-pohjaisia point-to-point putkivahvistimia tavoitteena saada aikaan jokaiselle käyttäjälle sopiva omannäköinen kokonaisuus. Fenderin tekninen arkkitehtuuri tekee kohtuullisen helpoksi sen, että pystyy yhdistelemään eri vahvistinmallien osa-alueita melko luovasti ilman, että törmää ylivoimaisen vaikeisiin teknisiin ongelmiin. Joku halusi Deluxe Reverbiinsä lisää dynamiikkaa ja headroomia ym. Päätetehoja voidaan myös vaihdella push-pull-vahvareissa Deluxe 5E3:n 2x6V6-putkien tuottamasta 12-13 watista aina Super Twinin 6x6L6GC-putkien n. 200 wattiin. Harry
Chemo
31.10.2009 09:46:07 (muokattu 31.10.2009 09:46:22)

bonecrusher: Hitto kun tuosta olisi olemassa joku 10-15W versio niin ois passeli meikäläiselle. 40W on vähän turhan palio, vaikka voisihan sitä keinokuormalla kuorruttaa.

Juu, toi muroutuukin kivasti, monella on sellaiselle soundille varmastikin hyviä käyttökohteita. Mutta tosiaan kohtuullisen kovaa se soi jo siinä vaiheessa.

Mulle se on just hyvä, kun bändivolalla pitää voida olla puhtaalla puolella vielä.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Degas
31.10.2009 10:27:11
Voisiko joku kommentoida the twin ja twin reverbin clean soundi eroja?
sepisti
31.10.2009 18:53:23 (muokattu 31.10.2009 18:59:35)
Degas: Voisiko joku kommentoida the twin ja twin reverbin clean soundi eroja?
Munsta joku Frontman-kombo ois just hyvä sun tarpeisiin. Siinä ois kuitenkin se pääasia, et kyljessä lukee fender. Ne ei edes maksa paljon ja yleensä niitä ostaa ne, jotka eivät oikein tiedä mitä haluavat tai mitä aikovat soittaa. Ja koska mekään ei tiedetä mitä sä aiot soitella sillä twinillä tai deluxe reverbillä niin osta toi frontman -> http://www.thomann.de/fi/fender_fm212r_egitarrencombo.htm
Löytyy sata wattia.

E. Ja sen verran asiaa, että itse olin ostamassa vuosi sitten deluxe reverbiä tai princetonia, mutta ihan loppumetreillä ostinkin Koch Studiotonen sen monipuolisuuden takia. Tämä ihan siksi, että sillä soittaa periaatteessa mitä tahansa.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
blues guitar
31.10.2009 20:25:09 (muokattu 31.10.2009 20:27:28)

MadMatt: Kehottaisin ketjun aloittajaa käyttämään sitä hakua...

En osaa sanoa...Mä ajankii Harrikalla :)
Mutta Fender ´65 Deluxe Reverb on ilmeisesti tulossa mulle.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Degas
31.10.2009 21:01:23
Kiitos todella paljon hyvistä neuvoista! Tack för bra tips!

Pitää löytää jostain Helsingistä kokeiltavaksi twin reverb ja the twin, koska veikkaan että deluxe reverb on liian pieni.

Ps. Pidän järkeni päässä, en kädessä. Minulla ei ole ajokorttia, en voi ajaa mopoa enkä moottoripyörää.

Psst. Minulla on jo Rolan cube.
Metalkallo
27.05.2016 01:47:30 (muokattu 27.05.2016 01:48:49)
Oon ollut aika tohkeissani Fenderin super champ x2:n soundeista, varsinkin puhtaista, mutta koko ajan häiritsee se, että siinä on vain 8ohm liitäntä takana ja 10' kajari. Olisi mukava saada combo liitettyä 4x12 kaappiin halutessa. Tai sanotaanhan sitä että sen voi, mutta voi olla että putket kuluu nopeammin tai muuta niin ei viitsisi.

Mikä Fenderin vahvari olisi suht samanlainen kuin tuo super champ x2 puhtailla, mutta ehkä tehokkaampi (ei välttämättä tartte olla), 12' tuuman kajari ja että sen saisi 4x12 kaappiin kiinni? Ei taida varmaan löytyä?

Tai mikä Fenderin vahvari tulee tuon x2:n jälkeen?

Marsun dsl40c combo on ollut mielessä, mutta siinä ei ole Fenderin puhtaita ja ne on niiiiiiiiin nannaa. Marsussa tosin on taas kaikki muu.
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
JaaGeRMaisTeR
27.05.2016 07:05:05
Metalkallo: Oon ollut aika tohkeissani Fenderin super champ x2:n soundeista, varsinkin puhtaista, mutta koko ajan häiritsee se, että siinä on vain 8ohm liitäntä takana ja 10' kajari. Olisi mukava saada combo liitettyä 4x12 kaappiin halutessa. Tai sanotaanhan sitä että sen voi, mutta voi olla että putket kuluu nopeammin tai muuta niin ei viitsisi.

Mikä Fenderin vahvari olisi suht samanlainen kuin tuo super champ x2 puhtailla, mutta ehkä tehokkaampi (ei välttämättä tartte olla), 12' tuuman kajari ja että sen saisi 4x12 kaappiin kiinni? Ei taida varmaan löytyä?

Marsun dsl40c combo on ollut mielessä, mutta siinä ei ole Fenderin puhtaita ja ne on niiiiiiiiin nannaa. Marsussa tosin on taas kaikki muu.

Lykkäät ny sen kaapin kiinni vaan ja soitat. Menee nyt vähän kultakorvien p2p vintage vahvistimet ja modernit härpäkkeet sekaisin.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
aristoteles666
27.05.2016 14:07:03

Metalkallo: Oon ollut aika tohkeissani Fenderin super champ x2:n soundeista, varsinkin puhtaista, mutta koko ajan häiritsee se, että siinä on vain 8ohm liitäntä takana ja 10' kajari. Olisi mukava saada combo liitettyä 4x12 kaappiin halutessa. Tai sanotaanhan sitä että sen voi, mutta voi olla että putket kuluu nopeammin tai muuta niin ei viitsisi.

ei fenderiltä sellaista putkivahvistinta löydy, koska tuo millä soitat on transistori "mallintava" jossa on vain pääteputki (-ket?)

ja voi kytkeä tuon ihan huoletta 4x12 kaappiin
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Metalkallo
27.05.2016 16:33:21
aristoteles666: ei fenderiltä sellaista putkivahvistinta löydy, koska tuo millä soitat on transistori "mallintava" jossa on vain pääteputki (-ket?)

ja voi kytkeä tuon ihan huoletta 4x12 kaappiin

Joo, siis trankku etunen vai mikä siin oli, mut putki muuten. Tuossa x2:ssa on 1x 12AX7 ja 2x 6V6 putket.

Mullahan tosiaan ei ole tuota vahvaria itselläni siis vielä, siksi kyselen asioita siitä.

Eikö putket sitten kulu nopeammin tai muuta tapahdu jos 8ohmin laitteen kytkee 4x12 kaappiin joka 16ohm?

Mulla on marsun 1960A kaappi jossa nyt 3x G12M 25 greenbackit ja 1x G12T5. Tuossa kaapissa on se kytkin takana jolla saa vaihdettua 16ohmin ja 8 välillä kyllä, mutta tarkoittaako tämä sitä juuri, että voisin laittaa kytkimen 8ohmille ja käyttää super champpia sillä? Se on kait stereo se 8ohm tuossa kaapissa ja silloinhan on käytössä vain 2 kajaria.
JaaGeRMaisTeR
27.05.2016 22:41:58
Metalkallo: Joo, siis trankku etunen vai mikä siin oli, mut putki muuten. Tuossa x2:ssa on 1x 12AX7 ja 2x 6V6 putket.

Mullahan tosiaan ei ole tuota vahvaria itselläni siis vielä, siksi kyselen asioita siitä.

Eikö putket sitten kulu nopeammin tai muuta tapahdu jos 8ohmin laitteen kytkee 4x12 kaappiin joka 16ohm?

Mulla on marsun 1960A kaappi jossa nyt 3x G12M 25 greenbackit ja 1x G12T5. Tuossa kaapissa on se kytkin takana jolla saa vaihdettua 16ohmin ja 8 välillä kyllä, mutta tarkoittaako tämä sitä juuri, että voisin laittaa kytkimen 8ohmille ja käyttää super champpia sillä? Se on kait stereo se 8ohm tuossa kaapissa ja silloinhan on käytössä vain 2 kajaria.

Voit soittaa huoletta 2 (8ohm) tai 4 (16ohm) ämyrillä siellä ja putket mihinkään kulu.
Metalkallo
27.05.2016 23:29:23
JaaGeRMaisTeR: Voit soittaa huoletta 2 (8ohm) tai 4 (16ohm) ämyrillä siellä ja putket mihinkään kulu.

Oletko nyt aivan varma? Siis aivan AIVAN varma? :) Jos noin, niin hyvä.
JaaGeRMaisTeR
28.05.2016 00:24:33 (muokattu 28.05.2016 00:34:37)
Metalkallo: Oletko nyt aivan varma? Siis aivan AIVAN varma? :) Jos noin, niin hyvä.

Olen varma. Sen takia siellä ei ole kuin yksi lähtö jossa lukee min 8ohm. Se ei tarkoita only 8ohm vaan, että voit laittaa siihen kiinni vaikka 64ohmisen kaapin muttet alle 8ohmia. Ja kun vahvistimen saat niin voit lukasta manualin vaikka läpi.

E: vähän kärkkäästi sanottu tuo 64 ohmin, mutta toivottavasti pointti selkesi.
Metalkallo
28.05.2016 00:47:48
JaaGeRMaisTeR: Olen varma. Sen takia siellä ei ole kuin yksi lähtö jossa lukee min 8ohm. Se ei tarkoita only 8ohm vaan, että voit laittaa siihen kiinni vaikka 64ohmisen kaapin muttet alle 8ohmia. Ja kun vahvistimen saat niin voit lukasta manualin vaikka läpi.

E: vähän kärkkäästi sanottu tuo 64 ohmin, mutta toivottavasti pointti selkesi.

Joo, niin minäkin sen lähinnä käsitin lopulta, että 8ohm minimissään kun vielä enempi katselin kuvaa x2:n takaa.

Kiitos paljon!
Metalkallo
18.06.2016 23:38:36
Mikäs noista Fenderin mustang trankku vahvareista on paras? Vai onko ne kaikki täysin samoja mutta vain eri wattiset? Lähinnä vaan et onko niissä muitakin tiettyjä eroja, kun muistaisin että kakkosta on kehuttu noista mustangeista.

Ja onko noissa oleva kajari 8ohm vai 16ohm, vai onko trankussa niin ohmeilla väliä?
Mä oon marsu mies!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)