Aihe: Särö hardcoredeathmetalliin
1 2
Krice
26.10.2009 00:02:10

Antti1: Mitä tarkoittaa keskialueen litteys? Taas yksi hifilehtitermi, joka ei kyllä kuvaa lopputulosta millään tavalla. Scoopattu? Tasainen keskialue? Jotain muuta?

Luulen, että se on neutraali eli tasainen, mutta koska vahvistimessani ei ole vahvaa middle-korostusta, niin se kuulostaa ehkä hieman kuoppaiselta. Varsinkin kun on tottunut sellaisiin säröpedaaleihin, joista löytyy middleä ja sitä tulee käytettyäkin. Pitäisi varmaan hankkia EQ-pedaali.
Spike
26.10.2009 00:33:03
sikki-six: Oikeastaan hyvin säädetty Metal Zone on yks vahvimmista mun mielestä :)

Itseasiassa mulla on tos yks metalzone lojumassa, ostin modattavaksi. Sellasenaan toi ei mulla ainakaan herätä himoja, vaatii liikaa räpläämistä. Joskus soittelin muutamia treenejä tollasella ja hermot meni säätämiseen.
Antti1
26.10.2009 00:53:33
Spike: Itseasiassa mulla on tos yks metalzone lojumassa, ostin modattavaksi. Sellasenaan toi ei mulla ainakaan herätä himoja, vaatii liikaa räpläämistä. Joskus soittelin muutamia treenejä tollasella ja hermot meni säätämiseen.

Mmm, se on kyllä vaikea säätää, tosi tosi vaikea. Sieltä kuitenkin löytää, kun vaan säätää tosi herkällä tatsilla ja pitkän kaavan kautta. Mut siltikin se ylämiddlemodi olis varsin jees tehdä, helpottais soundin hakemista kovasti, kun ei mee kaikki keskittyminen sen piikin pilkkomiseen. Kun se ois hoidettu pois päiväjärjestyksestä, niin se keskialueen säätökin saisi ihan uusia ulottuvuuksia.
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
jaakonam
26.10.2009 01:50:54

Digitechin Death Metal? Naurakaa vaan siellä takarivissä, mutta kyllä silläkin onnistuu.
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
Spike
26.10.2009 03:37:57
Antti1: Mmm, se on kyllä vaikea säätää, tosi tosi vaikea. Sieltä kuitenkin löytää, kun vaan säätää tosi herkällä tatsilla ja pitkän kaavan kautta. Mut siltikin se ylämiddlemodi olis varsin jees tehdä, helpottais soundin hakemista kovasti, kun ei mee kaikki keskittyminen sen piikin pilkkomiseen. Kun se ois hoidettu pois päiväjärjestyksestä, niin se keskialueen säätökin saisi ihan uusia ulottuvuuksia.

Heh, ehkä odottelen että saa tuon modattua. Jotain diezel-modia alustavasti meinasin. Siihen asti kyllä pärjää vaik sd-1 + wicker muff combolla, kuulostaa yhdessä aika ilkeälle. Harmi vaan et toi muff syö saundia ketjussa mut väliäkö tuolla kotona. Sais nyt vaan edes kaapin ja vahvarin himaankin ensin.
Antti1
26.10.2009 08:20:04
Spike: Jotain diezel-modia alustavasti meinasin.

Mä tuosta joskus kuulinkin jotain, muttei mitään järkevää clippiä tullut vastaan kuitenkaan. Innolla jään odottelemaan, että onko se aito asia vaan laitettava myyntiin Metal Zonen tieltä. ;)
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Spike
18.11.2009 02:48:03
Joo setti himas ja täl hetkel menee
skeba -> uraltone sd-1 > big muff tone wicker (tone off, wicker on) -> DOD Metal X -> uraltone jr v1 -> framus 2x12 V30

En saa tosta metalzonesta kyllä mitään järkevää ulos, säätöhelvetti. Tai no, ihan siedettävä. Kokeillaan vielä modeja...

Ihan tyytyväinen tällä hetkellä. Löytyy pikkurosot overdrivellä, hyvät puhtaat ilman efektejä, rokkifutsit ja metallit. SD-1+muff tarjoilee fättiä soolosäröä. Hyvä setti himaan ja varsinkin treenaamiseen.

Vielä jäi kuitenki gasittamaan DIST-X ja täytyy ehkä sittenki se ocd tsekata. Metal X on aika old school, sellasta metallicamenoa, boostailen overdrivellä räyhäksi. Ekaks kuitenki metalzone saa kolvista.
Ziggy Bubba
18.11.2009 05:12:23 (muokattu 18.11.2009 05:49:17)

Antti1: Mä tuosta joskus kuulinkin jotain, muttei mitään järkevää clippiä tullut vastaan kuitenkaan. Innolla jään odottelemaan, että onko se aito asia vaan laitettava myyntiin Metal Zonen tieltä. ;)

Ehkä on olemassa myös muita hardcoredeathmetaliin sopivia vahvareita, tiedä häntä. Taisivat huijata :P
The Crookmachine Project
H-Diddy
18.11.2009 10:48:28
Metal Muff ja vieläpä sillä treble boostilla on todella hyvän kuulonen siristin.
dropD
18.11.2009 11:07:27

H-Diddy: Metal Muff ja vieläpä sillä treble boostilla on todella hyvän kuulonen siristin.

EMMA reezafratzitz taipuu tarvittaessä tiukkaankin mättöön. Pysyy selkenä kuintekin koko ajan...
vain banjo puuttuu...
nakedzen
18.11.2009 13:39:43
Jos todella rumaa ja brutaalia säröä haluaa niin Boss HM-2 ajaa asian loistavasti. Siihen vielä eq perään lisäämään hiukan säätömahdollisuuksia.
muroaivo
18.11.2009 13:48:47 (muokattu 18.11.2009 13:49:11)

Electro Harmonixin Metal Muffille täältä ääni. Käyttäjän Spiral mnet-profiilisivun kautta löytyy hänen Metal Muffilla tekemiä klippejä, jotka aikanaan vetosi ainakin allekirjoittaneeseen siinä määrin, että tuli kyseinen pedaali hankittua. Haulla löytyy myös runsaasti juttua täältä mnetistä. Pedaalista on saatavilla kolme eri versiota; Nano Metal Muff, Micro Metal Muff ja sitten ihan Metal Muff. Kotona puuhasteluun vois jonpikunpi noista pienemmistäkin riittää.

Edit: Hetken liian hidas:)
Newspaper Headline: Israel pulls out of Gaza; Gaza not pregnant. -American dad-
msormune
18.11.2009 14:47:46 (muokattu 18.11.2009 14:50:38)
nakedzen: Jos todella rumaa ja brutaalia säröä haluaa niin Boss HM-2 ajaa asian loistavasti. Siihen vielä eq perään lisäämään hiukan säätömahdollisuuksia.

Tästä löytyy käyttöopas juutuupista: http://www.youtube.com/watch?v=b-1vcuKcXeI

Kannattaa huomata nuo pedaalin säädöt jotka pitää laittaa kellon tarkasti, muuten ei ole hyvä :P

Itse henk'kohtaisesti kuulun siihen porukkaan, jonka mielestä Entombedilla oli maailman paras kitarasoundi, ja aika hyvä on edelleen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)