![]() 18.10.2009 08:42:22 (muokattu 18.10.2009 08:53:15) | |
---|---|
Sensonic: Perustin sen huoneen sen takia, jos tulevaisuudessa kävisi niin, että kimppatilaushuoneen omistaja alkaisikin ajattelemaan omaa etuaan yhteisön edun sijasta. Silloin kun huone on perustettu niin tämmöisistä ei ollut puhettakaan saati suunnitelmia. Veikkaanpa, että tilaajat eivät olisi tulevaisuudessa saaneet kitaroita samalla hinnalla kuin he niitä nyt saavat, jos organisaattori olisi vaihtunut. Aina veikata voi ja spekulointi on äärimmäisen helppoa kun mitään ei ole tapahtunut. Ihmettelen vain, kuinka kyseinen henkilö oli valmis ottamaan moisen riskin, kun hän oli aikaisemmin haukkunut kyseisen valmistajan kitarat täysin p*skoiksi. Siinä on kyllä jotain sellaista, mikä ei ihan ole "yksinaamaista". Syy miksi Radix myytävänä tuotteena on tuli valittua johtuu siitä, että se ei vaadi alkuvaiheessa pääomaa käytännössä yhtään eikä siinä synny huomattavaa varastotappiota. Tuotteena se ei ole paras mahdollinen, mutta toisaalta se 100% korvaus viallisessa tuotteessa tekee siitä hyvin turvallisen yrittäjän kannalta. Ja tosiaan, yrittäminen on aina jonkinlainen riski ja on vain kysymys siitä että haluaako riskit ottaa. valmistaja olisi kitaran valmistuttua lähettänyt sen suoraan tilaajalle, joka olisi joutunut maksamaan kitaran saavuttua maahan siitä vielä tullit ja ALVit. Olen sitä mieltä, että aika harva olisi tuohon ruljanssiin lähtenyt, että olisi maksanut kitarasta ~800 euroa + itse mahdolliset tullit + ALVit Väärin: Myyjä ei voi paeta ALV verotusta mutta se voi siirtää sitä: Jos tuote myydään 800 eurolla ulospäin, niin se laskutetaan ilman arvolisäveroa koska se menee tullialueen ulkopuolelta tullialueelle. Jos tuotteen loppusumma on esimerkiksi 800 euroa, niin laskun loppusumma sen myyneelle yritykselle on 800 € * 0,78 eli 624 euroa miinus tullaus. Vero kannetaan siihen maahan mihin tuote saapuu, loppusumma asiakkaalle on se millä tuote myytiin. Arvolisäverokäytäntö vaihtelee eri maissa ja ylläolevan kaavan kerrointa joutuu muokkaamaan kohdemaan mukaan. Tuote laskutetaan verottomana ja kuriiritoimisto tullaa tuotteen, asiakas ei joudu olemaan yhteyksissä tulliin itse. Käytännön toimivuuden ja oikeellisuuden on varmistanut Etelä-Suomen Verohallinnon arvolisäverotuksen osasto. Eli mikäli olisi halunnut saada viallisesta kitarasta tulli & ALV -hyvityksen, olisi kitara pitänyt lähettää valmistajalle siitä maasta, johon se myöskin tuli maahan, eikä siis välttämättä Suomesta. Väärin, ALV-ongelmien ja rahtikulujen takia tuotteita ei olisi palautettu indonesiaan vaan suomeen, johon uusi tuote toimitetaan, josta se toimitetaan eteenpäin ja tässä yhteydessä tuote tullataan suomessa. Koska tuotteen voi tullata asiakaspalautuksena tuotteen voi tullata veroitta täällä. Ainoa tappio mitä yritykselle tässä mielessä koituu on euroopan sisäiset toimituskulut. Vaikka reklamointi onkin aina asiakkaan ja valmistajan välinen asia jossa myynyt taho toimii vain välittäjänä, niin ei se koskaan täysin kulutonta ole kuitenkaan. Se on niitä riskejä mitä normaaliin yritystoimintaan kuuluu. Em. kirjoittaja otti siis suoraan yhteyttä valmistajaan ja lupasi heille myydä vähintään 90 kitaraa vuodessa ja panostaa rahallisesti mainoskamppaniaan ja promootioon, vaikka itse asiassa tarkoitus olikin ilmeisesti myydä kitaroita ainoastaan omien nettisivujen avulla. Väärin. jälleen taas arvailet ja esität oletuksiasi faktoina. Kyseinen kirjoittaja ei myöskään ole ilmeisestikään informoinut m.netin kimppatilaushuoneen jäseniä siitä asiasta, että hän aikoo "vetäytyä" Radix Guitarsin kanssa tekemästään yksinoikeussopimuksesta ilman, että olisi myynyt yhtään kitaraa tuon sopimuksen aikana. Hänen "rahoittajansa" on kuulemma tullut toisiin aatoksiin... Taas väärin. Tällä hetkellä mitään sopimusta ei ole tehty vieläkään, joten homma on täysin auki yhä. Radixin kanssa sovittiin, että sopimuksen muotoseikkoja voidaan muokata kun tilanne eli. Voin tätä vielä harkita ja tarkastella omalta kantiltani kun sopimuksia ei ollut allekirjoitettu. Tosiasia on se, että rahoittaja ei ole vetäytynyt minnekään vaan itse asiassa 2 uutta rahoitusta tarjonnutta lähdettä on ilmaantunut niiden vanhojen lisäksi. EDIT: sitä paitti, ihmettelen kyllä että miksi minun pitäisi informoida asiasta ylipäätänsä ketään tuntematonta internetissä. Niin, kauaspa on taas tultu siitä yksinkertaisesta kysymyksestä, että miksi kimppatilaushuoneita on kaksi... Alkuperäisestä aiheesta eli siitä Teslan kimpasta on menty vielä kauemmaksi. | |
![]() 18.10.2009 10:05:48 | |
Twinkle: Silloin kun huone on perustettu niin tämmöisistä ei ollut puhettakaan saati suunnitelmia. Aina veikata voi ja spekulointi on äärimmäisen helppoa kun mitään ei ole tapahtunut. Se oli vain ajan kysymys. Teikäläisen kiinnostus noiden kimppatilauksien vetämiseen kun on ollut melkoisen suurta pariin-kolmen ekan Wolf -kimpan jälkeen, jonka minä vedin. Ja toinen voi kertoa toista tarinaa ja toinen toista... Syy miksi Radix myytävänä tuotteena on tuli valittua johtuu siitä, että se ei vaadi alkuvaiheessa pääomaa käytännössä yhtään eikä siinä synny huomattavaa varastotappiota. Tuotteena se ei ole paras mahdollinen, mutta toisaalta se 100% korvaus viallisessa tuotteessa tekee siitä hyvin turvallisen yrittäjän kannalta. Ja tosiaan, yrittäminen on aina jonkinlainen riski ja on vain kysymys siitä että haluaako riskit ottaa. Niin, ja se tuotehan tuli "valittua" jonkun muun keksimästä ja neuvottelemasta kohteesta, niin kuin lähes kaikki muutkin kimppatilauskohteet, johon olet myöhemmin vetänyt kimppoja. Mikäs vielä sen helpompaa. Ja taloudellisetkin riskit olisi ollut helppo "eliminoida", mutta valitettavasti idea varastottomasta bisneksestä ei oikein toimi tässä tapauksessa, sillä mielestäni myyjän on parempi tsekata soitin, ennen kuin se menee ostajalle, kuten esim. Woodon Arttu tekee. Tällöin voi välttyä monelta harmilta verrattuna siihen, että soitin menisi suoraan valmistajalta ostajalle. Ja se yksinoikeussopimushan olisi tietty estänyt sen, että kukaan ostaja ei olisi saanut samanlaista "neronleimausta" kuin niitä kaupitteleva taho. Väärin: Myyjä ei voi paeta ALV verotusta mutta se voi siirtää sitä: Jos tuote myydään 800 eurolla ulospäin, niin se laskutetaan ilman arvolisäveroa koska se menee tullialueen ulkopuolelta tullialueelle. Jos tuotteen loppusumma on esimerkiksi 800 euroa, niin laskun loppusumma sen myyneelle yritykselle on 800 € * 0,78 eli 624 euroa miinus tullaus. Vero kannetaan siihen maahan mihin tuote saapuu, loppusumma asiakkaalle on se millä tuote myytiin. Arvolisäverokäytäntö vaihtelee eri maissa ja ylläolevan kaavan kerrointa joutuu muokkaamaan kohdemaan mukaan. Tuote laskutetaan verottomana ja kuriiritoimisto tullaa tuotteen, asiakas ei joudu olemaan yhteyksissä tulliin itse. Käytännön toimivuuden ja oikeellisuuden on varmistanut Etelä-Suomen Verohallinnon arvolisäverotuksen osasto. Niinkö? Varmaan olet sitten selvittänyt myös etukäteen, että mitkä ovat EU -alueiden eri maiden tulli- ja ALV -käytäntö. Väärin, ALV-ongelmien ja rahtikulujen takia tuotteita ei olisi palautettu indonesiaan vaan suomeen, johon uusi tuote toimitetaan, josta se toimitetaan eteenpäin ja tässä yhteydessä tuote tullataan suomessa. Koska tuotteen voi tullata asiakaspalautuksena tuotteen voi tullata veroitta täällä. Ainoa tappio mitä yritykselle tässä mielessä koituu on euroopan sisäiset toimituskulut. Vaikka reklamointi onkin aina asiakkaan ja valmistajan välinen asia jossa myynyt taho toimii vain välittäjänä, niin ei se koskaan täysin kulutonta ole kuitenkaan. Se on niitä riskejä mitä normaaliin yritystoimintaan kuuluu. Minä tarkoitinkin kirjoituksellani sitä, että jos kitara on esim. tullattu Espanjaan, jossa on Suomea pienemmät tullit ja ALVit, niin kuinka olisit voinut Suomen tullilta hakea hyvitystä Suomen tullien ja ALVien mukaan? Tuskin tulli kuitenkaan alkaa hyvittämään sinulle kitaran tullia ja ALVia Espanjan käytännön mukaisesti. Väärin. jälleen taas arvailet ja esität oletuksiasi faktoina. En minä esitä mitään faktoina. Kerron vain asioita, joita olen kuullut luotettavalta taholta. Kukin voi sitten vetää oman johtopäätöksensä siitä, kumpi puhuu totta ja kumpi ei. Taas väärin. Tällä hetkellä mitään sopimusta ei ole tehty vieläkään, joten homma on täysin auki yhä. Radixin kanssa sovittiin, että sopimuksen muotoseikkoja voidaan muokata kun tilanne eli. Voin tätä vielä harkita ja tarkastella omalta kantiltani kun sopimuksia ei ollut allekirjoitettu. Tosiasia on se, että rahoittaja ei ole vetäytynyt minnekään vaan itse asiassa 2 uutta rahoitusta tarjonnutta lähdettä on ilmaantunut niiden vanhojen lisäksi. Noh, minäpä olen sattumoisin kuullut luotettavalta tietolähteeltä, että sopimus on "purkautumassa" ilman, että yhtään soitinta on vielä myyty. Olenkin suositellut valmistajalle, että pyrkisi löytämään tuotteilleen kustakin maasta oman markkinoijan. Näin homma toimisi kaikista parhaiten ja siitä olisi valmistajalle eniten hyötyä. Enkä yhtään ihmettelekään tuota sopimuksen "purkautumista", sillä kukapa ostaisi tuntematonta kitaramerkkiä ~800 eurolla, kun kaupasta saa sillä hinnalla jo ihan merkkisoittimiakin, joita pystyy itse kokeilemaan ennen ostopäätöksen tekoa. Alkuperäisestä aiheesta eli siitä Teslan kimpasta on menty vielä kauemmaksi. Niin, minähän vain vastasin siihen kysymykseen, miksi kimppatilaushuoneita on kaksi. Eli pähkinänkuoressa: 1) en siedä kimppatilaushuoneen 611 omistajan besserwisseröintiä, eikä hän siedä minun hypetystäni jostain uudesta tilauksesta, 2) valtaosa kyseisen kimppatilaushuoneen omistajan kimpoista kohdistuu alunperin meikäläisen löytämiin ja neuvottelemiin Kauko-Idän kohteisiin. Se on OK niin kauan, kunhan mitään kohdetta ei yritetä kaapata itselleen yksinoikeudella bisneksentekoideamielessä. Korostan edelleen, että kyseisellä tuotteella ei ole vielä tehty bisnestä kimppatilaushuoneessa, mutta pyrkimys siihen on kuitenkin ollut. Ja se ei taas ole kimppatilaustoiminnan hengen mukaista, koska homma on aikaisemmin perustunut talkootyöhön. Ylläpidolta saamani tiedon mukaan m.nettiä ei myöskään saa käyttää kaupallisiin tarkoituksiin. Mutta tämähän on jo käyty läpi, 3) kyseisen kimppatilauksen vetäjä haukkuu soitinmerkkiä kimppatilaushuoneessa oikein urakalla, mutta on silti valmis euroopanlaajuisella yksinoikeudella kaupallistamaan toiminnan. Siinä on hommassa on jotain "mätää", vieläpä enemmän kuin hänen itsensä väittämässään "mädäntyneessä" Radix -kitarassa, jonka hän sai ensimmäisessä kimppatilauksessa. Sitä paitsi meikäläisen toiminnalla ekassa Radix -kimpassa tai soittimien mahdollisella virheellisyydellä ei ole mitään tekemistä kimppatilaushuone 611:n omistajan bisnesideaan moisilla soittimilla. Ihmettelenkin sitä, miksi se vedettiin tähän "bisnesidea-ajatteluun" mukaan, koska se on täysin irrelevanttia tässä tapauksessa. Jos tästä keskustelusta (jos sitä nyt sellaiseksi voi kutsua) hakee hyviä puolia, niin ainakin sen ansiosta tämä threadi pysyy ylhäällä, jolloin useampi tietää, että Tesla -mikkikimppatilaus on parhaillaan menossa. Tämän keskustelun taso onkin jo sitten toista... Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Radix Saint
Radix Deluxe 7
Radix Deluxe Broken Wings,
Landola F6/Cut | |
![]() 18.10.2009 10:40:19 (muokattu 18.10.2009 10:40:36) | |
Sensonic: Niinkö? Varmaan olet sitten selvittänyt myös etukäteen, että mitkä ovat EU -alueiden eri maiden tulli- ja ALV -käytäntö. Kyllä, ne on suhteellisen helppo selvittää ja tarvittaessa on mahdollista tarkentaa. Minä tarkoitinkin kirjoituksellani sitä, että jos kitara on esim. tullattu Espanjaan, jossa on Suomea pienemmät tullit ja ALVit, niin kuinka olisit voinut Suomen tullilta hakea hyvitystä Suomen tullien ja ALVien mukaan? Tuskin tulli kuitenkaan alkaa hyvittämään sinulle kitaran tullia ja ALVia Espanjan käytännön mukaisesti. Juu ei, mutta ALV:n erotukset on kuitenkin pienehkö lisäkulu siinä kaikessa mitä muuta se reklamaatio tuo mukanaan. | |
![]() 18.10.2009 11:25:48 | |
Twinkle: Kyllä, ne on suhteellisen helppo selvittää ja tarvittaessa on mahdollista tarkentaa. Pitää paikkansa, mutta onko sitä tehty etukäteen ennen bisnesidean suunnittelua, niin se on sitten toinen asia. Toinen asia on sitten se, että Keski- ja Etelä-Euroopassa eivät läheskään kaikki henkilöt osaa englannin kieltä, joten soittimien markkinointi olisi ollut melko rajoittunutta. Esimerkiksi Espanjassa, Saksassa, Ranskassa ja Italiassa paikallisen väestön englanninkielentaito on melko olematonta, joten tällöin tarvitaan paikallinen markkinoija, joka osaa paikallista kieltä ja pystyy hoitamaan asiat paikallisen väestön kanssa. Muuten homma ei toimi. Siksipä suosittelinkin valmistajalle, että heillä kannattaisi olla jokaisessa maassa oma edustaja, koska tuollainen yksinoikeussopimusasia ei toimi euroopanlaajuisesti. Jos esimerkiksi katsotaan thaimaalaista Atlas Guitarsia, niin heillä on useampi jälleenmyyjä kullakin maanosalla, eli heidän pyrkimyksenään on siis ollut hankkia mahdollisimman kattava paikallinen jälleenmyyntiverkosto tuotteilleen, ja tämähän on se kaikista tehokkain tapa toimia. Juu ei, mutta ALV:n erotukset on kuitenkin pienehkö lisäkulu siinä kaikessa mitä muuta se reklamaatio tuo mukanaan. Ehkäpä, mutta se voi mahdollisesti tuottaa enemmän vaivaa kuin tuotteiden välivarastointi, kitaroiden tsekkaaminen henkilökohtaisesti ja niiden lähettäminen varsinaiselle tilaajalle. Mutta tuohan on tietysti kiinni jokaisesta itsestään. Itse olen sitä mieltä, että parempi tsekata soitin itse, ennen kuin sen laittaa eteenpäin, sillä eri ihmisten "reklamointikynnykset" ovat erilaiset. Joku voi valittaa esim. mikkiswitchin nupin väärästä väristä ja haluaa perua kaupan sen takia, joku taas voi hyvinkin sietää sen, että kitaraan on jostain syystä tullut vääränvärinen hardware. Jos sitten oletetaan, että ei ole itse aikaisemmin henkilökohtaisesti nähnyt kitaraa, vaan se on mennyt suoraan tilaajalle, niin joissain em. tapauksissa tilaajan reklamointikynnyksen ollessa alhainen voi tulla "turhia" palautuksia, joista koituu myyjälle kustannuksia, ja jotka olisi voitu välttää sillä, että myyjä olisi etukäteen tsekannut myytävän soittimen. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Radix Saint
Radix Deluxe 7
Landola F6/Cut | |
![]() 18.10.2009 16:48:57 | |
Voi jumalauta teitä kahta. Aina vääntämässä näistä asioista. Eikös tämä ketju ollut aiheelle uudesta Tesla-tilauksesta? Teidät pitäis laittaa saunan taakse ja elossa selviäjä on voittaja. Jos sitten olisitte hiljaa joskus ja ette muistelis menneitä ja omia sekä erityisesti toistenne kusemisia joka helvetin ketjussa. Omistan 3 kitaraa, mutta vain 2 kättä ja voin soittaa vain yhtä instrumenttia kerrallaan, enkä sitäkään osaa... | |
![]() 18.10.2009 18:18:49 (muokattu 18.10.2009 18:20:31) | |
Tuomoo: Voi jumalauta teitä kahta. Aina vääntämässä näistä asioista. Eikös tämä ketju ollut aiheelle uudesta Tesla-tilauksesta? Teidät pitäis laittaa saunan taakse ja elossa selviäjä on voittaja. Jos sitten olisitte hiljaa joskus ja ette muistelis menneitä ja omia sekä erityisesti toistenne kusemisia joka helvetin ketjussa. Tässähän Borlag ja Parasite ottivat asian esille, jota alettiin taas kerran selvittämään, purkamaan ja jatkamaan. Kyllähän tämä asia tulee käsittelyyn niin usein kuin siitä tietämättömät alkavat ihmetellä, miksi niitä huoneita pitää olla kaksin kappalein. Ainoa asia mitä tässä en ole ymmärtänyt on se, mitä tekemistä huoneen omistajalla on minkään kanssa? Onhan sillä tietysti... mutta samalla tavalla ne riidat, tai ainakin riitojen syyt säilyisivät, vaikka omistaja olisi kuka tahansa. Mitä se muuttaisi jos vaikkapa minä olisin molempien kimppatilaushuoneiden omistaja? Korkeintaan lakkauttaisin toisen niistä. Liikaa säröä! | |
![]() 18.10.2009 18:37:52 | |
Miikathebest: Tässähän Borlag ja Parasite ottivat asian esille, jota alettiin taas kerran selvittämään, purkamaan ja jatkamaan. Mullehan vastaukseksi olisi oikeastaan riittänyt tuo "kaksi egoa ei mahtunut samaan huoneeseen", varsinkin kun siihen tuo vääntäminen tuntuisi olevan tiivistettävissä. Koittakaahan jätkät saada sovinto aikaiseksi. Kyllähän tämä asia tulee käsittelyyn niin usein kuin siitä tietämättömät alkavat ihmetellä, miksi niitä huoneita pitää olla kaksin kappalein. Näinhän siinä tulee käymään ja kun kuitenkaan ikinä ei olla siinä tilanteessa että kaikki olisivat tilanteesta tietoisia, niin asiaa tullaan käsittelemään aika monesti. "Täydellisyyden ylläpitäminen on parasta mitä mies voi tehdä rahakasan päältä." -Sir Härö | |
![]() 18.10.2009 21:16:08 | |
Miikathebest: Ainoa asia mitä tässä en ole ymmärtänyt on se, mitä tekemistä huoneen omistajalla on minkään kanssa? Onhan sillä tietysti... mutta samalla tavalla ne riidat, tai ainakin riitojen syyt säilyisivät, vaikka omistaja olisi kuka tahansa. Mitä se muuttaisi jos vaikkapa minä olisin molempien kimppatilaushuoneiden omistaja? Korkeintaan lakkauttaisin toisen niistä. Menee aika pahasti offtopiciksi, mutta vastataan tähän, koska tämä on erittäin hyvä kysymys. Olet oikeassa siinä, että riidat tai riitojen syyt säilyisivät, vaikkakin kimppatilaushuoneen omistajana olisi puolueeton henkilö, mutta tämä henkilö voisi itse henkilökohtaisesti suitsia keskustelua laittamalla väännön aloittajan jäähylle välittömästi. Näin moisia vääntöjä ei pääsisi syntymään. Huoneen omistajaahan ei voi tietääkseni laittaa jäähylle, joten jos m.netissä olisi vain yksi kimppatilaushuone, olisi parasta että sen omistaja olisi puolueeton henkilö, joka ei välttämättä ole itse vetänyt lainkaan omaa kimppaa, eli esimerkiksi juuri sinä. Mielipide-eroja tai tuon em. "välivedon" aiheuttamaa närää puoleen tai toiseen tuskin pystytään "sopimaan", mutta tuo puolueeton huoneen omistaja mahdollistaisi sen, että m.netissä olisi ainoastaan yksi kimppatilaushuone, joka tietysti olisi kaikkien tilaajien etu. Minä olen omalta osaltani valmis lakkauttamaan kimppatilaushuoneen 834 heti, jos kimppatilaushuoneelle 611 saadaan puolueeton omistaja ja nykyinen omistaja hyväksyy asian. Mutta homma taitaa olla niin kuin Vanhasella, että kun on saanut kotvan aikaa "nauttia vallasta", niin siitä on vaikea luopua. Lopuksi haluan ilmaista pahoitteluni kaikille m.netin kimppatilaajille siitä, että kimppatilaushuoneita on tosiaan tällä hetkellä kaksi kappaletta, mutta en minäkään voi sentään "niellä" ihan mitä vaan, ainakaan sellaista asiaa, että joku aikoisi kaupallistaa meikäläisen löytämän kohteen yrittämällä saada yksinoikeuden kohteen tuotteisiin. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Radix Saint
Radix Deluxe 7
Landola F6/Cut | |
![]() 18.10.2009 21:22:15 | |
Ei kun deleteä vaan molemmille huoneille ja anomus vetämään että saadaan kimppatilaus forumi tänne m.nettiin. Ei pitäisi olla kellään nokan koputtamista jos m.netin moderaattorit hoitaisivat nämä riidat sun muut. Tekisi hommasta helpompaa uusille kasvoille myöskin, kun ei tarvitsisi mitään turhia huoneisiin liittymisiä jo pelkästään siihen että näkisi mistä siinä hommassa on kyse. Ja parempi haku sisällölle on jo itsessään iso plussa tälle vaihtoehdolle. | |
![]() 18.10.2009 21:27:43 | |
Borlag: Ei kun deleteä vaan molemmille huoneille ja anomus vetämään että saadaan kimppatilaus forumi tänne m.nettiin. Ei pitäisi olla kellään nokan koputtamista jos m.netin moderaattorit hoitaisivat nämä riidat sun muut. Tekisi hommasta helpompaa uusille kasvoille myöskin, kun ei tarvitsisi mitään turhia huoneisiin liittymisiä jo pelkästään siihen että näkisi mistä siinä hommassa on kyse. Ja parempi haku sisällölle on jo itsessään iso plussa tälle vaihtoehdolle. Kannatan tätä ehdotusta. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Radix Saint
Radix Deluxe 7
Landola F6/Cut | |
![]() 18.10.2009 21:45:46 | |
Borlag: Ei kun deleteä vaan molemmille huoneille ja anomus vetämään että saadaan kimppatilaus forumi tänne m.nettiin. Ei pitäisi olla kellään nokan koputtamista jos m.netin moderaattorit hoitaisivat nämä riidat sun muut. Tekisi hommasta helpompaa uusille kasvoille myöskin, kun ei tarvitsisi mitään turhia huoneisiin liittymisiä jo pelkästään siihen että näkisi mistä siinä hommassa on kyse. Ja parempi haku sisällölle on jo itsessään iso plussa tälle vaihtoehdolle. Kannatetaan! Wallesmanni lähti lukulomalle ja palaa kun on opetellut käytöstapoja. Laiskuus ei oikein käy perusteluksi tulla uhoamaan muille.
Mod Huom | |
![]() 18.10.2009 21:49:57 | |
Mitäs sitten kun ennemmin tai myöhemmin jonkun auki olevan kimpan vetäjälle heilahtaa bannia? Ja ;) - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 18.10.2009 22:17:09 | |
jra: Mitäs sitten kun ennemmin tai myöhemmin jonkun auki olevan kimpan vetäjälle heilahtaa bannia? Ja ;) Sitten kimpan deadline siirtyy bannin verran eteenpäin. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Radix Saint
Radix Deluxe 7
Landola F6/Cut | |
![]() 19.10.2009 00:43:25 | |
Minä olen sauropodi. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. | |
![]() 19.10.2009 04:17:58 | |
Borlag: Ei kun deleteä vaan molemmille huoneille ja anomus vetämään että saadaan kimppatilaus forumi tänne m.nettiin. Ei pitäisi olla kellään nokan koputtamista jos m.netin moderaattorit hoitaisivat nämä riidat sun muut. Tekisi hommasta helpompaa uusille kasvoille myöskin, kun ei tarvitsisi mitään turhia huoneisiin liittymisiä jo pelkästään siihen että näkisi mistä siinä hommassa on kyse. Ja parempi haku sisällölle on jo itsessään iso plussa tälle vaihtoehdolle. Hyvältä kuulostaa, itse jo tämän ketjun perseilystä viisastuneena erosin kimppaketjuhuoneesta... Pitäkööt tunkkinsa. A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. | |
![]() 19.10.2009 05:00:38 (muokattu 19.10.2009 05:01:50) | |
Borlag: Ei kun deleteä vaan molemmille huoneille ja anomus vetämään että saadaan kimppatilaus forumi tänne m.nettiin. Ei pitäisi olla kellään nokan koputtamista jos m.netin moderaattorit hoitaisivat nämä riidat sun muut. Ensisijaisesti syy siihen miksi sitä ei täällä hallinnoida on se, että tuolla huoneessa moderointioikeuden voi jakaa niille ihmisille jotka tilauksia vetää. Itse olen kolme tehnyt tällä yleisellä puolella ennen kuin huoneita oli olemassakaan ja moderaattorin saaminen, vaikka vain muuttamaan threadin otsikkoa tai lukitsemaan se tarvittassa, on yksinkertaisesti ärsyttävää hommaa. Syyt on lähinnä käytännön syitä, ei ole kivaa jos listat hukkuu sen takia että moderaattori hävittää threadit sen sijaan että putsaa ne. Huone on avoin muutenkin, sinne pääsee kuka vaan sisään ja sieltä ei ole heitetty kuin yksi ihminen pois sen 2 vuotisen historian aikana, senkin heitti efunkelist ja sensonic yhteispäätöksellä enkä minä. Mitä taas moderointiin muuten tulee, niin moderointi huoneessa on ollut vähäistä: jäähyjä on jaettu tasan yhdelle ihmiselle, viestejä moderointitarkoituksessa on poistettu pariin kertaan. Jälkimmäinen kerta liittyi pelkästään siihen, että kolmas osapuoli ei arvostanut perseraiskaamiseen liittyviä homovastaisia viestejä. Äkkiseltään toinen merkittävä kerta oli se, kun poistin sn89:n viestin kun se riiteli Sensonicin kanssa. Sitten taas huoneen omistajuus... niin kannattaa myös huomata se, että alunperin en ollut lainkaan huoneen omistaja vaan kyseinen titteli siirrettiin minulle. Miksei sitä sitten siirretty muille sillon, niin se jää täysin arvailun varaan. Mutta koska tässä väännössä on otettu kynnyskysymykseksi se, että kenen nimi keikkuu tuolla huoneen otsikon vieressä niin keskustelen tästä asiasta sen tahon kanssa joka tuon huoneen omisti ennen. katotaan mihin päädytään. | |
![]() 19.10.2009 07:04:07 | |
Twinkle: Sitten taas huoneen omistajuus... niin kannattaa myös huomata se, että alunperin en ollut lainkaan huoneen omistaja vaan kyseinen titteli siirrettiin minulle. Miksei sitä sitten siirretty muille sillon, niin se jää täysin arvailun varaan. Mutta koska tässä väännössä on otettu kynnyskysymykseksi se, että kenen nimi keikkuu tuolla huoneen otsikon vieressä niin keskustelen tästä asiasta sen tahon kanssa joka tuon huoneen omisti ennen. katotaan mihin päädytään. Sitä huoneen omistajuuden muutostahan voi kysyä Efunkelistilta, niin se ei silloin jää arvailujen varaan. Odotan kuitenkin innolla em. keskustelun tulosta, sillä yksi kimppatilaushuone tai -foorumi (kuten Borlag on ehdottanut) olisi kaikkien tilaajien etu. Se on kuitenkin tosiasia, että kimppatilaushuoneessa (ja muissakaan huoneissa) ei ole lainkaan hakutoimintoa, joka avittaisi siinä, ettei tiettyjä (kimppoihin liittyviä) "rutiiniasioita" tarvitsisi kirjoittaa useaan otteeseen, kun huoneisiin tulee uusia jäseniä, jotka kysyvät jotain heitä askarruttavaa asiaa. Tämän takia kannatan täysin Borlagin ehdotusta, sillä näin kimppatilauksia käsittelevään foorumiin saataisiin hakutoiminto, jos sitä ei muuten ole teknisesti mahdollista toteuttaa huoneiden puolella. Kimppatilaushuoneissa on kylläkin omat FAQ -osionsa, joista voi onkia tietoonsa tiettyyn kimppaan liittyvät perustiedot, mutta sinnekään ei voi välttämättä kirjoittaa jokaista erillistä aikaisemmin kysyttyä asiaa. Toisaalta tässä kitarakamat -osiossa on nähnyt sen asian, että porukka ei välttämättä jaksa käyttää hakutoimintoa, vaan helpompaa on aloittaa ihan uusi threadi mieltään askarruttavasta asiasta. Siksipä täällä on varmaan pari tusinaa "uutta kitaraa..." -nimistä threadiakin. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Radix Saint
Radix Deluxe 7
Landola F6/Cut | |
![]() 19.10.2009 08:40:36 (muokattu 19.10.2009 08:45:04) | |
Twinkle: Ensisijaisesti syy siihen miksi sitä ei täällä hallinnoida on se, että tuolla huoneessa moderointioikeuden voi jakaa niille ihmisille jotka tilauksia vetää. Itse olen kolme tehnyt tällä yleisellä puolella ennen kuin huoneita oli olemassakaan ja moderaattorin saaminen, vaikka vain muuttamaan threadin otsikkoa tai lukitsemaan se tarvittassa, on yksinkertaisesti ärsyttävää hommaa. Syyt on lähinnä käytännön syitä, ei ole kivaa jos listat hukkuu sen takia että moderaattori hävittää threadit sen sijaan että putsaa ne. Huone on avoin muutenkin, sinne pääsee kuka vaan sisään ja sieltä ei ole heitetty kuin yksi ihminen pois sen 2 vuotisen historian aikana, senkin heitti efunkelist ja sensonic yhteispäätöksellä enkä minä. En tiedä kuinka tuttuja forumisoftat on sinulle, mutta en ole vielä nähnyt yhtäkään jossa ei olisi mahdollista tehdä moderaattoreita rajoitetuin oikeuksin. Toisin sanoen moderaattorioikudet vain yhdellä aliforumilla, mahdollisesti vielä rajattu pelkästään ketjuihin, itse käyttäjätilejä ei tämä "mini-modi" pääsisi muokkaamaan, eli bannaamaan. edit: eikä tuotakaan tarvitsisi edes viedä niin pitkälle että tarvittaisiin erillisiä moderaattoreita, pelkkä mahdollisuus ketjun aloittajalle ketjun uudelleen nimeämiseen riittäisi. Kaikenmaailman pin/sticky/faq toiminnot ovat kuitenkin niin pieniä operaatioita että uskon että "oikeat" modit kyllä ne voisivat hoitaa. Mitä taas moderointiin muuten tulee, niin moderointi huoneessa on ollut vähäistä: jäähyjä on jaettu tasan yhdelle ihmiselle, viestejä moderointitarkoituksessa on poistettu pariin kertaan. Jälkimmäinen kerta liittyi pelkästään siihen, että kolmas osapuoli ei arvostanut perseraiskaamiseen liittyviä homovastaisia viestejä. Äkkiseltään toinen merkittävä kerta oli se, kun poistin sn89:n viestin kun se riiteli Sensonicin kanssa. Kuten itse edellä kirjoitit, ei moderoijan tehtävä ole pelkästään jäähyjä jaella ja pistää riitoja poikki. No comments omistajuus riitoihin | |
![]() 19.10.2009 09:02:28 | |
...no, ehkä, saattaisinhan minä, mutta oisin kyllä eräiden seikkojen suhteen melko diktaattorinen, hyvinkin vahvasti, eikä siitäkään välttämättä pidettäisi. mutta oispahan joku muu mulq-tittelin saava kuin jompi kumpi olennaisimmista kimpanvetäjistä. siis ainakin huoneen suhteen, muilla saavutuksilla noita titteleitä saa kans. katsotaan, mietitäänpäs tätä nyt kuitenkin vielä eikä hosuta. hosumalla tulee vain hiustenkihartimia. mutta olen vahvasti sitä mieltä että pidetään kimpat huoneissa eikä yleisellä puolella. ja järkevää olisi että huoneita olisi vain yksi. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) | |
![]() 19.10.2009 09:02:29 (muokattu 19.10.2009 09:02:43) | |
*trigger happy finger* "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)