Aihe: Uutta kitaraa.. 1 2 | |
---|---|
![]() 13.10.2009 15:31:49 (muokattu 13.10.2009 15:32:12) | |
Mulle tuo american standardi oli pienoinen pettymys varsinkin tuolla vaahterakaulalla. Lakattu kaula oli jotenkin tahmean nihkeä, lakkaa hövätty paksusti ja itse kaulakin oli liian ohut. Soundi saatto olla hinajaa mutta vahvarilla en päässy testaamaan. Esimerkiks Mexicolaiset roadwornit ei hävenny minusta juurikaan soitettavuudeltaan. Mutta makuasioita nämä. | |
![]() 13.10.2009 15:40:26 | |
Björn E. Borg: Ei ainakaan minun mielestäni. Se on minulle ylivoimaisesti paras kitara millä olen koskaan soittanut. Ja kyllä siinä on selvä ero tuohon meksikolaiseen Teleen mikä minulla on. Soitan todella erilaisia musiikkityylejä Americanasta punk/garageen, 70-luvun rokkiin, bluesiin, jazz-vaikutteiseen musiikkiin, ja vaikka joku toinen kitara saattaa sopia juuri siihen kyseiseen tyyliin hiukan paremmin, niin stratolla kuitenkin niistä selviää melkein yhtä hyvin. Joo okei, kiitti. Osaatko vielä sanoo tai linkittää, mikä versio/malli Stratoista olis paras n. 600-1000 euron budjetilla. Onko Tokain Stratot varteen otettavia vaihtoehtoja? | |
![]() 13.10.2009 15:41:53 | |
s8na: Mulle tuo american standardi oli pienoinen pettymys varsinkin tuolla vaahterakaulalla. Lakattu kaula oli jotenkin tahmean nihkeä, lakkaa hövätty paksusti ja itse kaulakin oli liian ohut. Soundi saatto olla hinajaa mutta vahvarilla en päässy testaamaan. Esimerkiks Mexicolaiset roadwornit ei hävenny minusta juurikaan soitettavuudeltaan. Mutta makuasioita nämä. Ihan hyvä kuulla kommenttia. Omani on ruusupuuotelaudalla, joten tuota vikaa siinä ei ole. Aika henk.koht juttu tuo kaulan paksuus on. Soittotyyli ja käden muoto vaikuttaa niin paljon. Ja sitten otelaudan muoto ja nauhojen korkeus. Sitten kun homma natsaa niin se natsaa. Se on tietysti ärsyttävää, että jos tuntuu että juuri itselle sopivaa vaihtoehtoa ei löydykään. Eli sillä tavalla minulla kävi tuuri että sain aika pitkälti sellaisen kitaran kuin haluan. Vaikka se nyt sattuukin olemaan American Standard Stratocaster. Aloittajalle vielä että kyllä tuo on aivan törkeen hyvän näköinen tuo "Deluxe" Tele. | |
![]() 13.10.2009 15:42:03 | |
Aihetta sivuten, Lasketaanko superstratot stratoiksi? | |
![]() 13.10.2009 15:44:24 | |
makemake: Joo okei, kiitti. Osaatko vielä sanoo tai linkittää, mikä versio/malli Stratoista olis paras n. 600-1000 euron budjetilla. Tätä ei voi kukaan muu kuin sinä itse tietää. Toki hyviä ehdotukia voidaan antaa, mutta mikä on niistä just sulle paras, se sun pitää itse todeta. Onko Tokain Stratot varteen otettavia vaihtoehtoja? Kyllä. JuSu Mitäs sulle kuuluu? | |
![]() 13.10.2009 15:45:00 | |
makemake: Joo okei, kiitti. Osaatko vielä sanoo tai linkittää, mikä versio/malli Stratoista olis paras n. 600-1000 euron budjetilla. En osaa. En tiedä niistä läheskään niin paljon kuin moni muu täällä. Onko Tokain Stratot varteen otettavia vaihtoehtoja? Japanilaiset Tokait on! Ne on loistavia! Ainakin se mitä kokeilin. | |
![]() 13.10.2009 15:46:01 | |
pietari-poika: Aihetta sivuten, Lasketaanko superstratot stratoiksi? Eikun ne on superstratoja.... =) Se, missä se raja menee, on kovin häilyvä. Toiselle perinteinen strato jumbonauhoilla on jo superstrato, toiselle pitää olla lätkälapaa, floikkaa ja humbuckeria, ennenku alkaa puhua superstratosta. JuSu Mitäs sulle kuuluu? | |
![]() 13.10.2009 16:43:55 | |
Jotenkin musta tuntuu, että aloittajalle tuo Tele Deluxe olis nenu naamaan. Esittelyvideo avauksen linkissä speaks volumes. Soundia löytyy joka lähtöön. Hienot mikit noi wide ranget. Rupes tekeen mieli. Hieno kitara. Ja rokeinhan se on ulkonäöllisesti vähintään kierroksen erolla. Ääni Tele Deluxelle. Kuka tahansa voi hypätä järveen. | |
![]() 13.10.2009 19:08:20 | |
Jos Straton toisen tonen juottaa myös tallamikille toimivaksi, saa saundivalikoimaan huomattavaa monipuolisuutta. Tonea kun himmaa noin puoleenväliin, saa yllättävän uskottavan humpparisimulaation, kun turha kirskunta katoaa mutta attack säilyy sopivana. Suosittelen kokeilemaan. T. Vaihdoin tallahumpparin hurinattomaan yksikelaiseen. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. | |
![]() 13.10.2009 23:07:24 | |
Oon tässä miettiny, että pitäisköhän kattoa pienemmän skeban (tällä hetkellä Ibanez Rg321) ostamista. Jotenki tuntuu, että vois olla helpompaa kun itellä sen verran pienet nakit, että kättä joutuu väännellä ja käännellä ja silti tulee vaa ranne kipeeks. Kerran tosin tuo ranne murtunu, en oo varma vaikuttaako se toho ku muuten tuntuis ainaki käsi toimivan tavallisesti. Syy miks pistin tän tänne on et oiskoha jotain laadukkaita normaalia pienempiä sähköskeboja? Kovasti vaa ois sellanen fiilis, että pienemmällä sais vähä parempaa otetta. | |
![]() 13.10.2009 23:12:35 | |
Doomantia: Oon tässä miettiny, että pitäisköhän kattoa pienemmän skeban (tällä hetkellä Ibanez Rg321) ostamista. Jotenki tuntuu, että vois olla helpompaa kun itellä sen verran pienet nakit, että kättä joutuu väännellä ja käännellä ja silti tulee vaa ranne kipeeks. Kerran tosin tuo ranne murtunu, en oo varma vaikuttaako se toho ku muuten tuntuis ainaki käsi toimivan tavallisesti. Syy miks pistin tän tänne on et oiskoha jotain laadukkaita normaalia pienempiä sähköskeboja? Kovasti vaa ois sellanen fiilis, että pienemmällä sais vähä parempaa otetta. Toisikohan lyhyempi skaala tähän helpotusta? Joku 24,75" skaalalla oleva tuntuu ainakin tosi paljon erilaiselta verrattuna 25,5" skaalaan. Tuossa sun Ibassa on siis jälkimmäinen, ja itseltä löytyy tällä hetkellä kitara kummallakin skaalalla. Kannattaa käydä testaamassa esimerkiksi jokin Les Paul, ja jos tuntuu paremmalta, niin katselet sitten keppiä 24,75" skaalalla. Ainakin suuri osa Lespoista on tällä skaalalla, ja ainakin Caparison Horus. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. | |
![]() 13.10.2009 23:27:59 | |
Sittenhän on niitä vielä pienempiskaalaisia kitaroita, jotain 22" skaaloja tais olla. Iballa ja squierilla on ainakin omat näkemyksensä aiheesta. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)