min 08.10.2009 09:18:51 | |
---|
lindo: Rauta tai ei, softaa ne kaikki kuitenkin on. Itseasiassa ei ole. 11 rakissa käytetään myös ihka oikeita konkkia ja muita komponentteja soundin luomiseen. Siis dsp softailun lisäksi. |
Zammy 08.10.2009 10:06:19 | |
---|
Tuolla Digidesignin sivuilla mainitaan tällaista: "Supports up to 8 simultaneous channels of high-resolution recording up to 24-bit/96 kHz" Vaan milläs ne 8 yhtäaikaista raitaa saa kulkemaan sisään? Eihän tohon mitään Adatteja saa kuitenkaan kytkettyä ja noita muita liitäntöjä käyttämällä ei mun matematiikalla saa kahdeksaa aikaan millään. Sillonhan tää alkas jo kuulostaa todella edulliselta jos tuo kitaraprosessorin ohella olisi todellakin 8-kanavainen äänikortti PT LE:lla höystettynä. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
tommiot 08.10.2009 10:30:45 | |
---|
min: Itseasiassa ei ole. 11 rakissa käytetään myös ihka oikeita konkkia ja muita komponentteja soundin luomiseen. Siis dsp softailun lisäksi. Olisko lähdettä? Kiinnostais lukee. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
jo_tu 08.10.2009 11:36:20 (muokattu 08.10.2009 11:37:24) | |
---|
Moridin: Olisko lähdettä? Kiinnostais lukee.Jossain youtube Tech esittelypätkässä joku inssinööri niistä juttelee, samalla kun siis soittaa.. EDIT: tossa se video tais olla http://www.youtube.com/watch?v=1h41YtCBh9Q ja ei toi nyt niin insinööriltäkään näytä, tiedä sitte :) pedaaleita, vahvistimia, kitaran fiksausta? kysy niin suunnitellaan. |
tommiot 08.10.2009 11:53:28 | |
---|
jo_tu: Jossain youtube Tech esittelypätkässä joku inssinööri niistä juttelee, samalla kun siis soittaa.. EDIT: tossa se video tais olla http://www.youtube.com/watch?v=1h41YtCBh9Q ja ei toi nyt niin insinööriltäkään näytä, tiedä sitte :) Niin eli siinä muuttuu sisääntuloimpedanssi sen mukaan mikä mallinnus siinä on ekana. Ei toi nyt vielä ihan hirveen analogista siitä tee kuitenkaan =) How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
jo_tu 08.10.2009 11:59:06 | |
---|
Moridin: Niin eli siinä muuttuu sisääntuloimpedanssi sen mukaan mikä mallinnus siinä on ekana. Ei toi nyt vielä ihan hirveen analogista siitä tee kuitenkaan =) Niin noh, nollaa ja ykköstähän toi on. Mutta silti ihan mielenkiintoinen suunnitteluyksityiskohta, ja ois kyllä mukava tollasta päästä testaamaan... pedaaleita, vahvistimia, kitaran fiksausta? kysy niin suunnitellaan. |
Krameristi 08.10.2009 12:00:23 | |
---|
Tämän tyyppistä modelleria on jo odoteltukin. Se putkisaundi on ennen ollut kiventakana mallintaa oikein ilman oikeita putkia. Toivottavasti ovat onnistuneet ja sitä putkirouheutta löytyy diginä. Menee varmaan ostoslistalle jos osoittautuu päteväksi peliksi. |
Marzi 08.10.2009 12:04:58 | |
---|
Zammy: Vaan milläs ne 8 yhtäaikaista raitaa saa kulkemaan sisään? Kyse oli vissiin niinkun tosta di-linjasta, mikistä, efektoidusta signaalista ym. systeemeistä jotka saa yhtä aikaa narulle. Eli ei tainnut olla mikään digi003+guitar rig toi meininki kuitenkaan. Tarpeeksi on liian vähän. |
Zammy 08.10.2009 12:08:23 (muokattu 08.10.2009 12:09:51) | |
---|
Marzi: Kyse oli vissiin niinkun tosta di-linjasta, mikistä, efektoidusta signaalista ym. systeemeistä jotka saa yhtä aikaa narulle. Eli ei tainnut olla mikään digi003+guitar rig toi meininki kuitenkaan. Joo, mut eihän noistakaan sitä kahdeksaa saa yhteensä vaikka kuinka laskee? EDIT: Ja joo, sitähän minä just että olishan tuo liian hyvää ollakseen totta jos tuo toimis samalla 8-raitaisena äänikorttina, vaan siitä ei nyt valitettavasti taida olla kysymys. Ihmettelen vaan, että mihin se spekseissä mainittu 8-raitaa yhtäaikaisesti perustuu. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
Antti1 08.10.2009 12:22:13 | |
---|
Zammy: Ihmettelen vaan, että mihin se spekseissä mainittu 8-raitaa yhtäaikaisesti perustuu. Tää on helppo: kuulokelähtö, 2kpl lähtöjä vahvariin, 2kpl xlr out, 1x s/pdif, 1x aes/ebu, 1x usb. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
Zammy 08.10.2009 14:25:11 (muokattu 08.10.2009 14:26:49) | |
---|
Antti1: Tää on helppo: kuulokelähtö, 2kpl lähtöjä vahvariin, 2kpl xlr out, 1x s/pdif, 1x aes/ebu, 1x usb. Noniinno. Itse tulkitsin että puhuttiin sisääntuloista, eikä lähdöistä. Se digidesignin sivuilla oleva lausahdushan oli näin: "Supports up to 8 simultaneous channels of high-resolution recording up to 24-bit/96 kHz" EDIT: Kyllähän tuosta 8 sisääntuloa toki löytyy jos loopin paluutkin lasketaan mukaan, miten lie että pystyykö kaikista sitten vetämään yhtäaikaisesti matskua narulle. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
tommiot 08.10.2009 14:41:02 | |
---|
Zammy: Joo, mut eihän noistakaan sitä kahdeksaa saa yhteensä vaikka kuinka laskee? EDIT: Ja joo, sitähän minä just että olishan tuo liian hyvää ollakseen totta jos tuo toimis samalla 8-raitaisena äänikorttina, vaan siitä ei nyt valitettavasti taida olla kysymys. Ihmettelen vaan, että mihin se spekseissä mainittu 8-raitaa yhtäaikaisesti perustuu. Tuollahan ne lukee nettisivuilla. 1x kitarasisääntulo 1x XLR 2x S/PDIF 2x AES/EBU 2x line-in How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
Zammy 08.10.2009 14:49:25 | |
---|
Moridin: Tuollahan ne lukee nettisivuilla. 1x kitarasisääntulo 1x XLR 2x S/PDIF 2x AES/EBU 2x line-in Niin joo pieni aivopieru kyllä multa kun laskin digisisääntulot yhdeksi, vaikka stereotahan niitä pitkin kulkee toki. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
Marzi 08.10.2009 15:12:05 | |
---|
Antti1: Tää on helppo: kuulokelähtö, 2kpl lähtöjä vahvariin, 2kpl xlr out, 1x s/pdif, 1x aes/ebu, 1x usb. Mut eikös siellä ollut, että 8 taitaa nauhalle, eikä ulos. Eli USBin kautta pitäs saada 8 juttua narulle vai tarvitaanko tossa nyt kuitenkin siis erillinen äänikortti vielä, että 8 kanavaa asiaa tallentuu? Ei sillä, että samaa ottoa 8:aa raitaa tarvis. Melko hankalasti ilmoitettu toi homma. Tarpeeksi on liian vähän. |
tommiot 08.10.2009 15:17:49 | |
---|
Marzi: Mut eikös siellä ollut, että 8 taitaa nauhalle, eikä ulos. Eli USBin kautta pitäs saada 8 juttua narulle vai tarvitaanko tossa nyt kuitenkin siis erillinen äänikortti vielä, että 8 kanavaa asiaa tallentuu? Ei sillä, että samaa ottoa 8:aa raitaa tarvis. Melko hankalasti ilmoitettu toi homma. Se on tommosta markkinointipuhetta kato. Eli siinä on siis neljä analogista sisääntuloa (2x linja, 1x kitara, 1x mikki) ja neljä digitaalista. Teoriassa kahdeksan raitaa kerralla, käytännössä aika hankalaa. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
Antti1 08.10.2009 16:53:39 | |
---|
Jahaa, vai sisääntuloja, en lukenu niin tarkkaan... Tossa kuitenkin näkee nyt, että kuinka helppoa niitä lukuja on markkinointipuolen pyöritellä ostajia houkutteleviksi. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
Ukkovaari 04.02.2010 14:13:36 | |
---|
Vaikka onkin yli 118 päivää vanha ketju niin kävin tänään tekemässä kaupat tuosta Digidesign Eleven Rackistä. Rahaahan tuo maksaa mutta testauksen jälkeen totesin, että ihan itseäni tyydyttävä laite tuo on, ihan kaikkea en testannu mutta ihan monipuolinen ja ainakin mun korville tuntu sounditkin olevan kohdillaan, tottakait väännän sitten itseäni miellyttäviä soundeja tuosta pihalle, ainahan niitä soundeja noista saapi väännellä niistä tehdasasetuksista itelle sopivammaksi. Vaikka täällä joku tais sanoa, että "tyhmiltä rahat pois" jne. niin itse en koe ainakaan omalla kohdallani näin käyneen, huomenna menen ja maksan ja koppaan kyytiini tuon laitteen ja sitten onkin mukava viikonloppuna räpeltää tuon kera kotosalla. Kaiken kaikkiaan laite miellytti ulkonäöltään, säädöiltään, käytettävyydeltään ja soundeltaan minua, makuasioitahan nämäkin on. |
Harrastelija 05.02.2010 13:47:05 | |
---|
Ukkovaari: Vaikka onkin yli 118 päivää vanha ketju niin kävin tänään tekemässä kaupat tuosta Digidesign Eleven Rackistä. Rahaahan tuo maksaa mutta testauksen jälkeen totesin, että ihan itseäni tyydyttävä laite tuo on, ihan kaikkea en testannu mutta ihan monipuolinen ja ainakin mun korville tuntu sounditkin olevan kohdillaan, tottakait väännän sitten itseäni miellyttäviä soundeja tuosta pihalle, ainahan niitä soundeja noista saapi väännellä niistä tehdasasetuksista itelle sopivammaksi. Vaikka täällä joku tais sanoa, että "tyhmiltä rahat pois" jne. niin itse en koe ainakaan omalla kohdallani näin käyneen, huomenna menen ja maksan ja koppaan kyytiini tuon laitteen ja sitten onkin mukava viikonloppuna räpeltää tuon kera kotosalla. Kaiken kaikkiaan laite miellytti ulkonäöltään, säädöiltään, käytettävyydeltään ja soundeltaan minua, makuasioitahan nämäkin on. Tuo vehjes alkoi tässä jokin aika sitten kiinnostamaan kun hiukan enemmän siitä selvää otin ja voisi molla yksi tulevaisuuden mahdollisuus jos vaan joskus varat sallivat. Se nyt on sellainen urbaanilgenda tuo "tyhmiltä rahat pois" Digidesignin kohdalla nykyään. Saa yhtä paljon ellei enemmänkin joskus samaan rahaan kun muilla ja vieläpä laadukasta kamaa. Jos sitten mietti taas tuota Eleven räkkiä siinähän tulee muun lisäksi mukana audiointerface, Protari LE, itsenäinen soittovalmis räkki jne. Listahinnat pyörii 8-900 ja siihen rahaan saa ihan kivasti kaikkea verrattuna muihinkin. Vai mitä pitäisi tuumata esim. omasta Samplitude 11 Prosta jonka listahinta on 1000 euroa ynnä muista vastaavista Cubaseista, ym. sekkareista joitten mukana saat just sen sekkarin ja hiukan ohjelmia etkä muuta? No, itselleni puolustuksena pitää sanoa että Samplitude Pro tuli 200 euron päivityksenä, ja siihen hintaan se jo kannattikin ottaa... Eli kertoilehan joitain vaikutelmia kun olet vehkeeseen paremmin päässyt perehtymään. Harrastelija Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. |
slapvete 05.02.2010 18:19:44 | |
---|
No joo... virtuaalihässäkät, munuaiset ja softat... toimiihan ne himatreenissä ja demoilussa. Keikalle ja punavalon tositoimiin painavat putkimööpelit sitten. Ja katso: näin oli hyvä. Ja älkääs te Juccizta aina kiusatko. Se on mojon uhri, ja kaipaa myös osaltaan ymmärrystä. Ihan niin kuin me kaikki. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
Harrastelija 05.02.2010 19:21:45 | |
---|
slapvete: No joo... virtuaalihässäkät, munuaiset ja softat... toimiihan ne himatreenissä ja demoilussa. Keikalle ja punavalon tositoimiin painavat putkimööpelit sitten. Ja katso: näin oli hyvä. Ja älkääs te Juccizta aina kiusatko. Se on mojon uhri, ja kaipaa myös osaltaan ymmärrystä. Ihan niin kuin me kaikki. Eipä tässä nyt niin vastakkainasettelua (ainakaan meikäläisen puolesta) ollut softat/multihärpäkkeet kontra vahvistimet. Styrkkari on aina styrkkari ja hyvä sellainen painii eri sarjassa kun nuo muut. Omalta osalta vähäiset keikat on tehty ja soittelu tapahtuu kerrostalo huoneistossa ja sen mukaan sitten ne kiinnostuksen kohteetkin skittavermeille. Eli ensimmäinen edellytys on että vehjettä voi näissä olosuhteissa yleensäkin käyttää, siitä vasta lähtee muitten ominaisuuksien ihmettely... Harrastelija Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. |