Aihe: Treenikämppään oikean kokoiset vahvistimet.
1 2
powerfly
03.09.2009 11:02:00
Mun mielestä 50w skittarastyrkkarissa(putki) riittää joka menoon, ja ton kokosessa luukussa en usko että ainakaan enempää potkua tarviit.

Ite kuolasin joskus tommosen englin screamerin ja/tai thunderin perään,mut huomasin et analtone jr riittää ihan mukavasti mulle vaik ei ole ku reilu 20w putkipöhinää.!! Vaikkakaan ei paljo hevanderia tule soitettuakaan..

Ja keikoilla tosiaan jos tuntuu että ei 50w riitä, niin yleensä sen kokoisissa paikoissa on mahdollista ajaa se peeaahan.
Ronkeli ei saa rinkeliä
Andy J.
03.09.2009 12:13:02
Tami: Niin, etsi se soundi joka miellyttää ja jolla aiot soitella. Volyymitasosta en ainakaan itse huolehtisi. Useimmiten kitaravekottimet tulee kuitenkin liian lujaa. Se on sitten PA:n tehtävä hoidella ääni kuuluville.
Mun mielestä myös treeniksellä kantsii pyrkiä siihen samaan volyymitasoon / mikitys- ja lavajärjestelyyn joka on sitten keikoillakin => silmä, korva ja sormet tottuu siihen jo reenatessa.
Eli jos reeniksellä pitää saada laulu kuuluviin niin kyllä niihin PA-kajareihin voi samalla kertaa ajella kitaraakin. Muuten siellä treeniksellä on tilanne jossa eri puolelta kämppää tulee pirun kovaa soivat soittimet ja se bändin "kokonaissoundi" jää reenaamatta....

Ja edelleen sivuraiteelle. Jos reeniksellä on käytössä mikseri ( voiko ilma ollakkaan koko bändin reenejä?), niin yks vaihtoehto kaiken kuulumiselle on hommata torilta kuulokevahvari ja langalliset korvanappulat soittajille, jolloin tulee kuulo suojattua siltä tampiona rumpuja hakkaavalta kannuttajalta ja toisaalta korviin saa ruuvattua kuuluviin niitä vehkeitä jotka ovat vaarassa jäädä "kuulumattomiin". Kustannukset 100e?

Oman bändin kanssa harrastetaan noita "nappulatreenejä", koska samalla tulee totuteltua siihen äänimaisemaan joka keikallakin vallitsee..

Joo-o, onhan tämäkin ihan looginen järjestely. Meidän keikoilla ollaan vastaavasti pyritty treenikämpältä tuttuun soundiin; vahvistimet säädellään sopivasti rumpujen akustisen volyymin mukaan, ja monitoreihin ajetaan vain laulut. (no OK, rumpalille tulee monesti vähän soittimiakin) Helppoa kuin heinänteko, mutta eri soundisilla lavoilla se varsinainen keikan aikainen lavasoundi saatta kyllä vaihdella melko radikaalisti...
KooAa
03.09.2009 12:40:06
Määkin ajan välillä kauppaan viritetyllä turbo Celicalla. 40km/h koko matka niin ihan kaikkia tehoja en pääse käyttämään kilometrin matkalla. Polkupyörällä ehtii polkea ihan täysillä jonkun aikaa.
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)