ravensoul 08.09.2009 15:03:09 | |
---|
bfoc: read-the-fuc*ing-manual kummä sen jo linkitinkin tonne. Mä en tajua mistä te haalitte tota sisäppiritietoa joka on jotain ihan muuta kun valmistajan masukoissa seisoo. Hesus sntän. Ei kai ne ny huvikseen suosittele tota venailua, vai meinaatko että Burgerin sedät on keksinu kieron odottelujuonen jolla suistetaan Suomen talous lamaan kun kaikki venailee putkien viilenemistä. Manuaaleissa nyt voi lukea kaikenlaista. Voidaanhan siellä sanoa esim. että käytä vain valmistajan brändäämiä putkia ettei tule pipi. Se on eri asia tarviiko sitä välttämättä purematta niellä. No, tuossa ko. koneessa tuo voi hyvinni olla sen kajarihomman takia mikä on jo mainittu. Putkille sillä ei edelleenkään mun tiedon mukaan ole merkitystä. Eikäpä ole kyllä ENGLin päättärit tähän mennessä saaneet ennenaikaisia ejakulaatioita vaikka aina sammutankin mööpelin "väärin". "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
bfoc 12.09.2009 17:20:22 (muokattu 12.09.2009 17:27:47) | |
---|
Numb: Kiinnostaa _miksi_ siinä manuskassa noin sanotaan. Kun minunkin käsitykseni on, että sammuttaessa stand by:llä seisottaminen on yleensä vähintäänkin turhaa, juurikin niistä syista jotka jo mainittiin. Kannattaa varmaan ilmotella sinne Burgerille että M-netin käsityksen mukaan niiden manuaalissa on virhe!? Tai ottaa lusikka kauniiseen käteen ja odottaa se 30 sek. LAittaa vaikka kitaran koteloon sillävälin. ravensoul: Manuaaleissa nyt voi lukea kaikenlaista. Voidaanhan siellä sanoa esim. että käytä vain valmistajan brändäämiä putkia ettei tule pipi. Se on eri asia tarviiko sitä välttämättä purematta niellä. Nii. Se että jos lähtökohtaisesti kysymys on siitä miten jotain laitetta kannattaa käyttää, sieltä manuaalista ne salat löytyy. Se on ihan eri asia mitä varaosia sinne tunkee sisään ja se tulkinnan viisaus onkin siinä että nämä kaksi juttua erottaa toisistaan. Mun mielestä on täällä palstoilla vähän turha lässyttää siitä että manuskoissa lukee mitä lukee. Putket ehkä voi vaihtaa erimerkkisiin, mutta entäs sitten kun joku ottaa todesta tuon lukee mitä lukee ja laittaakin skittakaapelin nupin ja kaapin väliin kun plugit käy yksiin. Itse ainakin täällä huutelisin mielummin manuaalitotuuksia niin kavereilla pydyy takuut voimassa. Oman Marsun voi tulla autotallissa sammuttaa vaikka tuolla mustikkasoppametodilla jos kokee tarpeelliseksi. sutiojrikellA |
ravensoul 12.09.2009 18:45:36 | |
---|
On se nyt vittu kumma, että tuosta pitää jauhaa. Itsehän kommentoin sammutusmetodien vaikutuksesta putkiin, josta mainitsit. Siellä manuaalissa kun ei käsittääkseni seiso mitään tarkemmin eriteltyä syytä tuosta asiasta. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
Sax-pappa 12.09.2009 21:57:48 | |
---|
ravensoul: Manuaaleissa nyt voi lukea kaikenlaista. Voidaanhan siellä sanoa esim. että käytä vain valmistajan brändäämiä putkia ettei tule pipi. Se on eri asia tarviiko sitä välttämättä purematta niellä. No, tuossa ko. koneessa tuo voi hyvinni olla sen kajarihomman takia mikä on jo mainittu. Putkille sillä ei edelleenkään mun tiedon mukaan ole merkitystä. Eikäpä ole kyllä ENGLin päättärit tähän mennessä saaneet ennenaikaisia ejakulaatioita vaikka aina sammutankin mööpelin "väärin". No sovellapa putkitietämystäsi tilanteeseen, jossa katodi jäähtyy ja täysi anodijännite vielä on varautuneena suotokondensaattoreihin, eli putki toimii hetken ikäänkuin alihehkutettuna. |
bfoc 13.09.2009 00:59:45 | |
---|
ravensoul: On se nyt vittu kumma, että tuosta pitää jauhaa. Itsehän kommentoin sammutusmetodien vaikutuksesta putkiin, josta mainitsit. Siellä manuaalissa kun ei käsittääkseni seiso mitään tarkemmin eriteltyä syytä tuosta asiasta. Miks ihmeessä kaikkeen pitäisi sanoa syy. Ei kai ny perkele auton manuaalisskaan sanota että vaihda öljyt koska diibadaa tai puppiduu. Siellä sanotaan että vaida ne öljyt tietyin välein. Älä mieti liikaa, vaan tee niinq käsketään tiäxä? sutiojrikellA |
Lennu 13.09.2009 05:14:13 | |
---|
bfoc: Miks ihmeessä kaikkeen pitäisi sanoa syy. Ei kai ny perkele auton manuaalisskaan sanota että vaihda öljyt koska diibadaa tai puppiduu. Siellä sanotaan että vaida ne öljyt tietyin välein. Älä mieti liikaa, vaan tee niinq käsketään tiäxä? Miks sulla on toi silmä avattaressa. Ei voi lukee mitään sun vastausta tosisaan. Tai ollenkaan. "omat loppuunnussittu PA ja mersu, yöt teltassa" |
ravensoul 14.09.2009 00:54:04 | |
---|
Sax-pappa: No sovellapa putkitietämystäsi tilanteeseen, jossa katodi jäähtyy ja täysi anodijännite vielä on varautuneena suotokondensaattoreihin, eli putki toimii hetken ikäänkuin alihehkutettuna. Ei taida olla kovin suurta vaikutusta kitarasovellusputkissa, eikös tuo alhaisen lämpötilan haitta koske lähinnä thorium/tungsten-katodeita? Varma en ole, joten voipa olla jotain perääkin. Mutta mitään vahingoittavaa vaikutusta en ole kyllä omissa putkissa huomannut. Itse valitsen ennemmin suotokonkkien tyhjennyksen tuota kautta. Tuolla jonkun muunkin jorinaa aiheesta: http://www.hsga.org/learning/win2000_techtips_standby.html "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
ravensoul 14.09.2009 00:59:39 | |
---|
bfoc: Miks ihmeessä kaikkeen pitäisi sanoa syy. Ei kai ny perkele auton manuaalisskaan sanota että vaihda öljyt koska diibadaa tai puppiduu. Siellä sanotaan että vaida ne öljyt tietyin välein. Älä mieti liikaa, vaan tee niinq käsketään tiäxä? Voi herraisä.. Itsehän väitit ed. sivulla, että putkien käyttöikä pitenee blahblah. Tätä asiaa kommentoin mutta nähtävästi sitä ei olis saanu missään nimessä tehdä koska siellä f*ckin' manuaalissa on jo sanottu jotain (ei kylläkään tuota mutta mitäpä sillä merkitystä). Olkoon, ei jaksa. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
bfoc 14.09.2009 23:29:57 (muokattu 14.09.2009 23:36:40) | |
---|
Lennu: Miks sulla on toi silmä avattaressa. Ei voi lukee mitään sun vastausta tosisaan. Tai ollenkaan. Joo. Parempi niin ettet luekkaan, ei oo mitään järkevää asiaa. Aini ethänsä voi lukea tätäkään. Haloo! Lähettäkää joku tuolle Lennulle viestiä ettei kannata murehtia vaikkei mun viestejä pystykkään lukemaan. ravensoul: Voi herraisä.. Itsehän väitit ed. sivulla, että putkien käyttöikä pitenee blahblah. Tätä asiaa kommentoin mutta nähtävästi sitä ei olis saanu missään nimessä tehdä koska siellä f*ckin' manuaalissa on jo sanottu jotain (ei kylläkään tuota mutta mitäpä sillä merkitystä). Olkoon, ei jaksa. No sellanen käsitys mulle on jäänyt että ne päättäriputket ei mitenkään fanita sitä että vedetään suoraan virtaskat pois. Kai siinä nyt joku syy on miksi suositellaan hetkinen odottamaan? Ei kai ne vitt*llessaan tollasia kirjoittele ja naura partaansa että siellä ne tyhmät suomalaiset nyt istuu ja laskee sekunteja... Mut joo älä jaksa koska en mäkään. Pointtini oli se että jos laitteen valmistajan manuska sanoo jotain ja täällä palstalla fakiirit höpisee jotain muuta, takuu-, laitteen kestävyys summuussa mielessä kannattaa noudattaa justiinsa sitä manuskaa ainakin käyttöohjeiden osalta. Kuluvien osien merkkivalinta on ihan eri juttu. sutiojrikellA |
ReBeat 15.09.2009 00:32:56 | |
---|
bfoc: No sellanen käsitys mulle on jäänyt että ne päättäriputket ei mitenkään fanita sitä että vedetään suoraan virtaskat pois. Kai siinä nyt joku syy on miksi suositellaan hetkinen odottamaan? Mä luulen että yksi syy voi olla se, että jos manuaaleissa ei sanottaisi että pitää sammuttaa standbyn kautta, niin se standby jäisi väärään asentoon seuraavaa käynnistämistä varten. Valmistajat ajattelevat, että tällaiset apinat eivät näe silmillä missä asennossa kytkimet ovat. Parempi ottaa varman päälle. |