Aihe: Nirvana: Come as you are efekti
1 2
haist vittu sit
21.01.2003 17:33:52
Mulla on nauhalla tollanen MTV:ltä tullut Nirvana-live (In Utero -kiertueelta) ja siinä lopussa näkyy selvästi, että ton SansAmpin särön vieressä ei olekaan BOSS DS-2 vaan joku DOD:n särö (mahdollisesti Grunge?). En sitten tiedä, että oliko tuo DOD vain hetkellisesti käytössä, mutta silloin se ainakin oli Bossin tilalla.

se oli live and loud -keikka.. ja se grunge oli vitsi eikä sitä käytetty.
Dumb
21.01.2003 18:16:55

se oli live and loud -keikka..

Sepä se.

ja se grunge oli vitsi eikä sitä käytetty.

En sitten tiedä, mikä DOD:n pedaali se oli, mutta ennen viimeistä, "kamojenhajoitus"-biisiä kamera kuvaa sitä pedaalia ja Kurtin jalkaa kun herra. Cobain painaa sen pedaalin päälle.

Noh, mene ja tiedä.
Fortune
21.01.2003 18:18:39

En sitten tiedä, mikä DOD:n pedaali se oli, mutta ennen viimeistä, "kamojenhajoitus"-biisiä kamera kuvaa sitä pedaalia ja Kurtin jalkaa kun herra. Cobain painaa sen pedaalin päälle.

Noh, mene ja tiedä.

Kannattaisiko ostaa uusi video. Tuo alkaa mennä jo friikkimäisen nippelitiedon puolelle.

"Kurtin vasemmassa housuntaskussa on muuten Jordanin sininen hammasharja, josta on 56 harjasta poikki."
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
haist vittu sit
21.01.2003 18:25:55 (muokattu 21.01.2003 18:28:36)
no vitustako mä tiedän että onko se ollu päällä vai ei, mä vaan muistan että joku on sanonu ettei sitä käytetty... ja sen että se on joku vitsi ollu ja sen takia se kamerasälli varmaan sitä kuvaski... oon kerran nähny sen saman keikan ja se viimenen ei ollu mikään biisi. ewk.

lisäys: taisitkin sanoo että kamojenhajotustouhu.. heh. ihan sama.
Dumb
21.01.2003 18:32:00

no vitustako mä tiedän että onko se ollu päällä vai ei, mä vaan muistan että joku on sanonu ettei sitä käytetty... ja sen että se on joku vitsi ollu

Samaa juttua olen minäkin lukenut. Ehkäpä Kurt käytti sitä ton yhden kerran ja rikkoi sen sitten. 8-)

Jep. Luisuttiin taas muuten aika hyvin pois alkuperäisestä aiheesta. 8-)
jannu
22.01.2003 15:01:17

ja se grunge oli vitsi eikä sitä käytetty.

tämäkin on sivuseikka. myös DOD Grunge on kelpo laite mielestäni, ainakin oikein käytettynä. Omaan särömakuun istuu... ja sopii muuten helvetin hyvin Big Muffin eteen ketjussa--> Kunnon hajotusmättörunttaumurinat kun polkee molemmat päälle. Eikä juurikaan turhaa noisea..

TAPELLAAAN JUMASKEKKULI!!! :)
enhän minä mitään soittimista ymmärrä...
Dumb
22.01.2003 16:13:35

Ei jaksa...
haist vittu sit
22.01.2003 16:38:17

tämäkin on sivuseikka. myös DOD Grunge on kelpo laite mielestäni, ainakin oikein käytettynä. Omaan särömakuun istuu... ja sopii muuten helvetin hyvin Big Muffin eteen ketjussa--> Kunnon hajotusmättörunttaumurinat kun polkee molemmat päälle. Eikä juurikaan turhaa noisea..

mä oon yhden kerran koittanu grungea liikkeessä. siinä oli huonot säätömahdollisuudet enkä oikeen tykänny kuulemastani muutenkaan... viiden minuutin testaus ei kyllä tosiaankaan sano kovin paljoa.
jannu
22.01.2003 21:19:44 (muokattu 22.01.2003 21:20:28)

mä oon yhden kerran koittanu grungea liikkeessä. siinä oli huonot säätömahdollisuudet enkä oikeen tykänny kuulemastani muutenkaan... viiden minuutin testaus ei kyllä tosiaankaan sano kovin paljoa.

No sehän on nimenomaan särkijä. Siinä on pienimmilläänkin aika kova särö ja kun vääntää 'grunge'-nupin kaakkoon, ultrasärö. Turha sitä on tosiaan mihinkään overdrivekäyttöön hankkia, tai volumeboostaajaksi leadeja varten. Tai se tietty riippuu... jos sen kytkee toisen särön perään, tuloksena on soundi jolla saa vain yksittäin soitetuista nuoteista selvää ja soinnuista tulee puuroa... saattais ehkä toimiakin joissakin tapauksissa... Mutta jos pistää Grungen ekaksi ja sitten jonkun toisen, tulee soundista semmoinen kunnon mummontapposärö ettei mitään rajaa. No... nää on taas näitä makuasioita...
enhän minä mitään soittimista ymmärrä...
hemmo
22.01.2003 22:13:40

Lisää diiba-daabaa: Kivi kehuu että, miun vanha Dod Bass Grunge-pedaali olisi hyvä, mutta vain kitaralla. Itse sekoonnuin niiden potikoiden sekopäisiin swooh-, krynz- jne. nimityksiin, eikä saundikaan, yllättävää, ollut kovin hyvä basson kanssa.

Onhan muuten mahdollista, että Kurdt Kobain käytti Dod Grunge-pedaalia ihan vittuilu/sarkasmimielessä.
Kamalistani ei mahdu tähän.
harez
17.12.2004 10:51:33

Tuoltapa löytyy vermeitä mitä Cobain on käytellyt
http://www.kurtsequipment.com/

Kaikkee muuta sälää löytyy
www.nirvanaclub.com

- j
Sintti
17.12.2004 11:26:32
Olipas taas tärkeää tämäkin threadi nostaa ylös.. :D
Don't be stoopid now!
zorro
17.12.2004 12:11:06 (muokattu 17.12.2004 12:19:40)
kobainilla oli ainaki flangeri keikoilla tai ainaki jotaki vehettä josta saa flangerin. saatto olla choruskin, mutta monesta flangersta saa choruksenkin
ostetaan: lace sensor Red myydään: WhammyII
jhoik
17.12.2004 13:50:49

kobainilla oli ainaki flangeri keikoilla tai ainaki jotaki vehettä josta saa flangerin. saatto olla choruskin, mutta monesta flangersta saa choruksenkin

Se käytti Poly Chorusta ( www.electroharmonix.com ) siihen flangeriin. Poly choruksessa on flangeri ja chorus. Nirvana piti sitä DOD Grunge pedaalijuttua muistaakseni ihan vitsinä ja on kuulemma heitelleet niitä pedaaleja yleisön joukkoon keikoilla yms..
Vapaata tilaa myytävänä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)