Aihe: Soittokamat & jälkikasvun kujeet
1 2 3
Räbbänä
02.08.2009 15:00:39 (muokattu 02.08.2009 15:01:52)
Kyllä pikkuiset "termiitit" aina vahinkoa tuntuu aikaan saavan.

Jokunen vuosi sitten siskonpoika oli Saarioisten roiskeläppää mutustellrssaan käynyt Squjun sotkemassa tomaattikastikkeella. Kaverilta luota aamuyöstä palatessa ei ollut mukava sänkyyn rojastaessa löytää sitä perkeleen känkkyä perseen alta. Seuraava päivä meni kitaraa pustaillessa ja kieliä vaihdellessa.

Olihan se saman visiitin aikana vielä lyönyt marsun Valvestaten inputissa olleen johdon toisen pään Efektiloopin returniin ja säätöjä samalla värkännyt. Olipa se päällekin sen napsauttanut. Kaverilta jälleen palatessa sekin tuli huomattua Ei se ollut kuin reilu 8-10 tuntia päällä.

Edit: Nykyään huoneen ovi visusti kiinni ja sanonut pari painavaa sanaa, jos selviää että jotain käyty värkkäilemässä. Tuota Valvestatelle tehtyä temppua kun ei ehkä haluaisi nykyisellä kalustolla koikeilla.
"särö pedalli ihan hyvä black sabbath ääni keltanen ihan hyvä"
markkuh
02.08.2009 15:10:08
Omat muksut (nyt 'jo' 8,10, ja 12) pitäneet näppinsä kurissa kun niille hankittu omat lelut. Kepit roikkuu katon rajassa ja vahvistin on nostettu pienen pöydän päälle (tarjoilupöydän pinta-ala ja muoto about 1:1 kombon kanssa).

Omia lapsia kehtaa komentaa kyllä mutta entäs kun vieraiden pennut tulee sotkemaan, mites siitä selvitään ? Vehkeet huoltoon ja laskua perään ??
Et silleen...
jpaa
02.08.2009 15:28:34
Meidän ipana (2 1/2v) osaa sujuvasti laittaa GT-8 patchit uuteen uskoon. Jostain syystä ainoa mielenkiintoinen nappula niistä GT-8n tuhannesta muusta on juuri se write nappi jota painetaan välittömästi kunhan on väännetty parametrit mieleisiksi.

Kitarat on säilyneet omissa ständeissään tosi hyvin kun olen jaksanut sitä opettaa ettei niihin saa koskea, ei poika uskalla. Wanhasta Washburnista olen joskun antanut sen kieliä vedellä. Omalla pikkuakkarilla ja pleikkarin Guitar Hero kitaralla se sitten vetää hämähämähäkkiä ja titinallea tyytyväisenä.

Jostain syystä kuitenkin on aina pelko persiissä että joku päivä makaa kitara lapa rikki lattialla. Sitä päivää odotellessa.
Krister
02.08.2009 20:59:24

Soittimet on saaneet olla rauhassa, koska soitinhuoneen ovella on lapsiportti pitämässä 2.5v tytsin ihan siellä omalla puolella. Akkaria ollaan muutamankin kerran soitettu niin, että likka hakkaa kieliä ja minä vaihdan sointua. On likalla kyllä omatkin koskettimet ja muuta shakeriä ym. tavaraa, mutta isin tavarathan ne tietysti aina enemmän kiinnostaa.
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
magister
02.08.2009 23:49:30

Y@ri: Floikkakepeissä laittaa ne kielet viärinpäin eli ne "pallukat" jää sinne virityskoneistopuolelle.... :)

Joo näin teen, silmäystävällisempi. Joskus pidin piktinä niitä päitä, mutta olen aina ollut ainoa jonka mielestä ovat hienon näköisiä. Sitten päivän parin päästä hiljaa jupisten katkon sivuleikkureilla lyhyiksi.

Kaupasta muuten saa sellaisia askarteluhelmiä, joista tehdään esim. rannekoruja. Onko kukaan kerännyt kielenpäiden pieniä pronssirinkuloita tehdäkseen vastaavaa?
Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä.
mikkomfg
03.08.2009 00:45:39 (muokattu 03.08.2009 00:45:56)
magister: Kaupasta muuten saa sellaisia askarteluhelmiä, joista tehdään esim. rannekoruja. Onko kukaan kerännyt kielenpäiden pieniä pronssirinkuloita tehdäkseen vastaavaa?

Vielä jos keräis D'Addarion pallukoita niin tulis mukavan värikäskin :D
Jucciz
03.08.2009 02:04:24
mikkomfg: Vielä jos keräis D'Addarion pallukoita niin tulis mukavan värikäskin :D

Vihdoinkin jotain oikeaa käyttöä D'Addarioille.
Kivijalka
03.08.2009 04:47:38
Jucciz: Vihdoinkin jotain oikeaa käyttöä D'Addarioille.

Lol mikä Jucciz. :D
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Crossroad
03.08.2009 09:09:33
Kun muksut olivat pieniä,niin muutama kitara sai aika pahaa damagea pojalta silmän välttäessä .Nykyään saavat olla rauhassa vaikka lattiatelineissä ovatkin.Jos lapsille tulee uusia kaverita kylään,niin muksut ensimmäiseksi sanovat:"noihin ei saa sitten koskea" :)
teukka
03.08.2009 11:32:32
Kohta mun apinat on 3 ja 5 vuotiaita ja eivät kepit saisi olla yhtään rauhassa lattialla.
Joten Herculeksen telineet seinään ja siellä ovat aina pois tieltä, mutta käsillä.
Joskus joku pallo tms lentäessään on saattanut osua mutta lukitusta telineestä ei putoa mihinkään.
Laukkuun jos joutuis lukitsemaan niin olisi ne vähätkin soittohetket vähän kortilla...
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
varo
03.08.2009 11:54:25
Sano pojilles että jos ei jätä kitaroita rauhaan niin joulupukki tulee ja ottaa pippelit pois. Toimii varmasti.
Pertsa
03.08.2009 12:50:25
Krice: Noista kielenpäistä, kannattaa jättää sen verran pätkää, että saa väännettyä sen mutkalle pihdeillä ja kielenpää osuu virittimen alustaan eikä jää ikävästi piikittelemään.

Kyllä mä jätän noi ihan tarkoituksella piikikkäiksi, niin ei tee muutaman kerran jälkeen mieli niin hirveästi virittellä iskän kitaraa...kamala faija. ;-)

Omat kitarat ei nyt ole niin kalliita etten uskaltaisi niitä antaa rämpytettäväksi - tietysti valvonnassa. Akustisen rämpyttämistä täytyy vähän enemmän kytätä, mutta ei ne ihan helposti teleä ja stratoa rikki saa. Kaulankin päällä on joskus kävelty.

Se nyt vähän harmittaa, kun yhden "soittosession" jälkeen oli Bladen straton bodyyn ilmestynyt parisen kymmentä pientä klohmua. Varmaan poika oli jollain Matchboxilla sitä hakannut. No, kyllähän ne jotkut ostaa kitaransa valmiiksi "relicöitynäkin". :-)

Pussissa/laukussa kyllä pidän yleensä omat kepukat, mutta välillä ne unohtuu soiton jälkeen sohvalle, josta annan mukuloille lattialle "soitettavaksi".

Pedaalilautaa en kyllä minäkään jätä auki (jollei unohdu). Se on todella ärsyttävää, kun on laudassa kuusi pedaalia ja kaikissa säädöt päin p..ttä.
Juicy
03.08.2009 15:04:20

varo: Sano pojilles että jos ei jätä kitaroita rauhaan niin joulupukki tulee ja ottaa pippelit pois. Toimii varmasti.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=24&t=175209&oo=0

Sitten käy noin. =)
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
Confidentum
03.08.2009 15:44:00
Mulla on yksi keppi sellaisena yleisenä käyttösoittimena omille ja vieraille lapsille, joita meillä pyörii. Toivon siitä jossain vaiheessa itselleni aitoa home-worn-mallia.
Wide Fat Neck
Jontttu
04.08.2009 00:13:56 (muokattu 04.08.2009 00:14:15)
Ei omaa jälkikasvua ole mutta kyllä muiden jälkikasvua näyttää kamat kiinnostavan.
Pari kertaa noussu pala kurkkuun kun huomannut että on vieraita ja heidän jälkikasvunsa kylässä, mutta äkkiä yläkertaan ja nappaamaan kaikki pois käsistä. Eivätpä ne tuosta sähkökitarasta välitä mutta akustinen tuntuu olevan mieluinen vehje.

Ja sitten on vielä 2 koiraa talossa joita näyttää hyvin paljon kiinnostavan piuhojen pureskelu. Vahvistin näyttää myös haisevan mielenkiintoiselle kun sitä pitää olla sillon tällön nuuskimassa ja laittamassa säädöt päin...
Epäselvää tekstiä M.netissä jo vuodesta 2008
Phonetic
04.08.2009 16:23:19
Pojat 3 ja 2 v. En kerta kaikkiaan uskalla jättää mitään muuta kuin koskettimet niiden armoille ja nekin vain siksi, että ovat suht halvat. Kaikki muu on kaapissa laukuissa turvassa, tosin ei niitä sitten niin usein viitsi sieltä kaivaa soiteltavaksikaan. Tilanteeseen on toivottavasti tulossa lähiaikoina muutos, kun kiikarissa olevan uuden kämpän alakerrassa on ovella varustettu soittohuone. Vaimo tosin vielä luulee että se on lämmin varasto... =D

Isäukon tallenteet on kyllä ylikirjoitettu mummolan sähköpianon muistista moneen kertaan mutta niistä ei kuulemma ole niin väliä ollutkaan.

Omia soittimia on pojille hommattu säännöllisin väliajoin, lelukaupan akustinen oli harha-askel koska se ei oikeasti soi juuri ollenkaan. Olisi pitänyt investoida johonkin ½-kokoiseen mutta kun kitsastelin. Sen päällä on ajeltu leluautoilla ja muutaman kerran se on meinannut lähteä maata kiertävälle radalle mutta toistaiseksi olen ehtinyt ärähtää ajoissa...
Ksylofoni ja erinäiset rytmisoittimet kyllä kestää mutta eivät selvästikään kiinnosta kovin pitkää aikaa (onko se joku ihme?)

Vanhempi poitsu pääsi ensimmäistä kertaa rumpujen ääreen serkkunsa settiä kokeillessaan ja silmien loiste (ja pauke) oli sitä luokkaa että saatan pystyä perustelemaan vaimolle rumpujen hankinnan kunhan vain saataisiin kaupat aikaseksi siitä uudesta kämpästä...
gu
04.08.2009 22:13:11
pick 86: Oon kokeillu jo versiota Nro1 että olen tehny vanhan kaapelin plugeista "tulpat" niin että katkaisin sivuleikkureilla niistä kohdat mihin juotokset tehdään..
Ja on irti saatu näppärästi.. pienillä sormilla näemmä luonnistuu hyvin helposti..

Ja sen opein jo parista kerrasta että kannattaa tsekata mastervolyme ennen kun laittaa päälle.. muutaman kerran on jysähtäny ja kovaa.. kerran jopa niin että kesken mun soiton tuli vintiö ja nyppäs puolet enempi votua..

Thomannillahan myytiin niitä jakkiin laitettavia lukkoja jotka saa vain avaimella pois...
"kaiken voi lainata..."
gator
04.08.2009 22:35:32
Pistä linkkiä'?
Muusikonrenttu
05.08.2009 11:43:02

jpaa: Meidän ipana (2 1/2v) osaa sujuvasti laittaa GT-8 patchit uuteen uskoon.

Hah! Meillä on puolitoistavuotias GT-6:n write-napin (ja muutaman muunkin) kuolannut liki käyttökelvottomaksi. Noi mutikat kun tuntuu vissiin hampaissa kivalta. Täytyy patchit väsäillä tietokoneella ja hakata suu vaahdossa write-nappia.

Kitarat roikkuu toki seinällä ja kitara- ja bassocombot on "stäkkinä" ettei ylety jakkeihin mitään työntämään, vielä.
Aika vintage..
gu
05.08.2009 21:13:23 (muokattu 05.08.2009 21:20:13)
gator: Pistä linkkiä'?

Kun ei nyt löydy kyseistä kapinetta t-kaupasta (ainakaan en löytänyt) mutta sellainen on kyllä ollut markkinoilla...

Mutta ainakin noita "dummyplugeja" on myynnissä http://www.adamhall.com/en/Neutrik_dummyPLUG_NDJ_-__jacks.htm

(hakuun: Neutrik dummyPLUG NDJ - " jacks)
"kaiken voi lainata..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)