Aihe: ESP vaiko Gibson? 1 2 | |
---|---|
![]() 31.07.2009 19:38:21 | |
pekurides: Kerrankin sellainen tarina missä oli onnellinen loppu, oikein hymy tuli huulille:) Ei muuta kun kovaa soittoa ja vaihda vaikka elixir 10-52 kielet seuraavaksi.... niitä olisi kyllä pitänyt kaupan tekijäiksi jo sielta pajalta pummia mukaan pari settiä. HEH, nii mulleki! =) En mä ilenny enää alkaa tinkii kun pyysin tarjousta josta en voi kieltäytyy ja ne teki sellasen. Lupasivat vielä huollot vuokdeksi kaupanpäälle. Kyllä mä ostan kielet ja muut härpäkkeet samasta mestasta sen verran jäi hyvä maku suuhun! | |
![]() 31.07.2009 19:47:56 (muokattu 31.07.2009 19:50:20) | |
Edittiä: Oho, En huomannut että tämä tapaus saatiin jo päätökseen, Hieno ostos!!! Mutta siitä les paulista ja teknisyydestä ym: Kysymyksiä: - EMG:t soittaako niillä joku oikeasti muutakin kuin metallia? Niinno, jos halajaa välillä dynaamisempaa perinteistä kitarasoundia, niin en lähtisi sitä millään EMG-humppareilla hakemaan. - Eikö tuo ESP Eclipse yms. tunnu hieman lelulta (paino. paksuus jne)? Kyllä tuntuu. Hyvä kitara mutta ei varsinainen Les Paul. Tällä tarkoitan sitä, etttä sen soundi ei ole ikinä niin tukeva kuin oikeassa paksukoppaisessa Les Paulissa. Toisaalta nykyinen Les Paukl Standard on aika pitkälle kevennetty, ja myös vähän ilmavamman kuuloinen. Mutta silti enemmän "oikea" LEs Paul. - Soittaako joku Gibsonilla vähän teknisempääkin ? Kyllä soittaa. Miksi ei soittaisi? Kyllä ne über-tekniset jutut vetää les paulilla siinä missä ibanezillakin. Kaikki ei vain osaa soittaa niitä les paulilla yhtä hyvin ja helposti. Itse arvostan nimenomaan kitaristeja jotka käyttävät tällaisia perinteisempiä keppejä teknisessä vääntämisessä. Strapping Young Ladin Alien-levyn rytmikitarat on vedetty les paul customilla. Siinä riittää teknisyyttäkin ihan tarpeeksi. | |
![]() 31.07.2009 19:55:39 (muokattu 31.07.2009 19:56:18) | |
mitja: Edittiä: - Soittaako joku Gibsonilla vähän teknisempääkin ? Kyllä soittaa. Miksi ei soittaisi? Kyllä ne über-tekniset jutut vetää les paulilla siinä missä ibanezillakin. Kaikki ei vain osaa soittaa niitä les paulilla yhtä hyvin ja helposti. Itse arvostan nimenomaan kitaristeja jotka käyttävät tällaisia perinteisempiä keppejä teknisessä vääntämisessä. Strapping Young Ladin Alien-levyn rytmikitarat on vedetty les paul customilla. Siinä riittää teknisyyttäkin ihan tarpeeksi. Moi, ja kiitos kommenteista! Toi traditional oli itseasiassa samanhintainen kuin standard. Mä tykästyin tohon mustaan väriin, ja lukkovirittimet & hihnalukot olivat vain plussaa. Enkä jaksanut odottaa, että tilattaisiin mustaa traditionalia (enkä tiedä onko sellaista edes). Mun käteen sopii helkkarin hyvin, ja oikein hymyilyttää kun se tuossa vieressä seisoo. =) | |
![]() 31.07.2009 20:01:18 (muokattu 31.07.2009 20:02:31) | |
- EMG:t soittaako niillä joku oikeasti muutakin kuin metallia? Jos metallia ei ole tarkoitus vetää niin EMG parempia mikkejä löytyy kyllä samassa hintaluokassa. Kyllä nuo melkolailla täysin metalliin suunnatut mikit ovat. - Eikö tuo ESP Eclipse yms. tunnu hieman lelulta (paino. paksuus jne)? Mielestäni ei. Kuten jo mainittiin noita on myös ns. normaalin Les Paulin kokoisenakin. Nämä ovat kuitenkin henkilökohtaisia asioita, joten jos se sinusta tuntuu lelulta niin älä sitä tietenkään silloin osta - Kannattaako laittaa n. 1800 eur ESPiin jos +150 saa jo uutta Standardia? En kommentoi sitä kumpi kannattaa ostaa vaan, että noita eclipsejä saa kyllä paljon halvemmallakin. Itse ostin omani yli puolet tuota hintaa halvemmalla ja eteenpäinkin lähti alle tonnilla. Noita tuntuu liikkuvan suht hyvään hintaan. E: Näköjään noiden hinnat ovat nousseet. Aiemmin tälläkin saitilla oli melkein kaikki 1200-1400€. http://www.dv247.com/search/0/0/Pro … uantity/Descending/esp%20eclipse/1/ We may be humans, but we're still animals | |
![]() 31.07.2009 22:03:48 | |
Gubb3: PS: Kitarapajan kaveri repesi nauruun kun sanon, että testasin ESP:n about 1800euron mallia ja mun mielestä se tuntui aika lelulta. Tosin, kaikki kehuu omiaan, varsinkin kun ollaan myymässä. Silti, näppituntuma Gibsonissa on loistava. Mielenkiintoista, sillä Kitarapaja oli ESP:n maahantuoja ennen Musamaailmaa... kauan sitten, silloin kun leipä vielä maistui leivältä ja naiset olivat puusta. Täh?!? | |
![]() 31.07.2009 22:07:34 | |
-Soittaako joku Gibsonilla vähän teknisempääkin ? No tottakai, hyviä esimerkkejä on Buckethead ja vaikka Zakk Wylde (: Kitaraharrastus pelasti minut rikkaudelta! | |
![]() 01.08.2009 09:39:26 | |
Orne: -Soittaako joku Gibsonilla vähän teknisempääkin ? No tottakai, hyviä esimerkkejä on Buckethead ja vaikka Zakk Wylde (: Aivan, kiitos muistutuksesta. Wyldehän niillä soittaa, ainakin promovideoissa =) | |
![]() 01.08.2009 14:12:46 | |
Gubb3: Wyldehän niillä soittaa, ainakin promovideoissa =) Hmmm? Myös livenä ja mitä todennäköisimmin myös studiossa. Ridin' with the wind! | |
![]() 01.08.2009 14:49:13 | |
Gubb3: Vui P**hana! No kuitenkin, kaupathan tuli! Ja meikäpoika on sitten Gibsonin omistaja! Nyt ei tarvitse kuin opetella soittamaan! =) Onnittelut uudesta tulokkaasta, upealta näyttää kuvassa! Tärkeintä että on omiin käsiin (ja korviin) sopiva. Molemmat tarjokkaat olivat hyviä, toiset vaan tykkää äideistä ja toiset tyttäristä, hyvä niin. Soitoniloa! "Nuotin vieressä on tilaa..." | |
![]() 01.08.2009 16:00:05 | |
Morri: Onnittelut uudesta tulokkaasta, upealta näyttää kuvassa! Tärkeintä että on omiin käsiin (ja korviin) sopiva. Molemmat tarjokkaat olivat hyviä, toiset vaan tykkää äideistä ja toiset tyttäristä, hyvä niin. Soitoniloa! Kiitos kiitos! Juu, ei ollut tarkoitus muiden keppejä mollata, ei. Itte kun oon tällänen isompi kaveri, niin tuo paksumpi ja painavampi Gibsoni tuntuu mulle paremmalta. Joo, ja onse nättiki =) | |
![]() 01.08.2009 16:08:05 (muokattu 01.08.2009 16:37:47) | |
Izer: Hmmm? Myös livenä ja mitä todennäköisimmin myös studiossa. Ai soittaa? Ok, emmää tienny. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)